Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitokset kaikiile onnitteluista! Ollaan miehen kanssa molemmat ihan innoissaan tästä. Positiivisesta testistä huolimatta mä edelleen pelkään menkkojen alkamista...tai oikeastaan keskenmenoa. Toivottavasti tää pelko tästä pikku hiljaa väistyis pois ja kaikki menee hyvin.

Plussatuulia kaikille!

Onnea Jansku plussasta! Elä mieti keskenmenoa sillä se vaan oikeasti stressaa ihan valtavasti. Mä olin ainakin ihan hermona koko ajan ja sit kun luin netistä kaikkia "kauhutarinoita" niin ei jotenkin osannut nauttia raskaudesta ollenkaan. Mut jos tulee keskenmeno niin sillekin on joku tarkoituksensa ja tärkeää on tietää ettei se ole kenenkään vika :)

On: täällä täti pakannut tavaransa ja odottelen vuoden vaihdetta niin päästään uudestaan yrittämään. Nyt pitäis muistaa käyttää ehkäisyä sinne jälkitarkastukseen asti....

Oon pohtinut ja miettinyt uskallanko kirjottaa tänne mitään ettei se jotenkin kostaudu, mutta toisaalta haluan jakaa täällä asian minkä vuoksi täällä ylipäätään kaikki on enkä haluisi vaan kadotakkaan sanomatta mitään!

Eli tais nuo Janskun plussauutiset tarttua minuunkin, kolme eri merkkistä positiivista raskaustestiä tehty <3 Lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina. Tänään olisin menkkoja odotellut mutta ei ole kuulunut :)

Olo on ollut täysin epätodellinen ja voinkin sanoa että vaikka tuo ihana uutinen saatiin, niin ei tätä vaan osaa uskoa ennenkuin vähintään eka ultra ohi..

Eli touhuttiin kolmena peräkkäisenä päivänä oletetun oviksen aikaan (ilman tikuttamista) ja tämän jälkeen mulla jatkui ovis särkyily päiväkausia eli munasarjojen jomottelu joka minulla näköjään merkitsikin raskauden alkaneen. (Tai siis toivottavasti näin <3 ) Myös olin ottanut "uuden asenteen", eli yritin olla stressaamatta ja ajattelin että en missään nimessä vielä ole tuloksi raskaaksi, että myöhemmin sit. Sekin siis saattanu vaikuttaa koska tuntui ainakin että en stressannut asiaa yhtään.

Nyt vaan kokojoukolla kaikki raskaaksi, eli plussatuulia ihan hirmuisesti kaikille!!!!!!! <3

Paljon onnea Ova ihanasta uutisesta. :love7 mukavaa, kun uskalsit kertoa ja kaikkea hyvää ja mukavaa teidän jouluunne!:santa Nyt on jo pari plussaa tullut ihan lähiaikoina, kenties vielä pari lisää tämän vuoden puolelle? :wink

Täällä ois kp 20/30-32, eli testailemaan pääsee sit joulun välipäivinä, jos sille on tarvis. Kovasti vaan epäilyttää että mitään olisi kropassa tapahtunut, kun on vaan kerran oltu yhdynnässä (pupuilu ei oikein sovi siis tähän termiksi) koko kierron aikana. Muuta "erotiikkaa" on ollut, mutta siitä muusta kun ei raskaudu. :cwm We will see.

Vargynja kiitos paljon ja tarrasukat erittäin tervetulleita!!! <3

Justiina89 kiitos ihana, toivon kovasti että olisi teillä kuitenkin tärpännyt! Yks kertahan riittää, kuten siskoni tapauksessa kävi esikoisen kohdalla ;) Ja kaikkea hyvää ja mukavaa myös teidän jouluun! :)

Jansku_82 kiitos kovasti <3

Ja hyvää joulua ihan kaikille muuten täällä! :)

Täällä mennään kp 35/35-45. En ole paljoa miettinyt sitä onko tärpännyt tai toki joka päivä tavallaan, mutta ihan vain ohimennen. Joulukiireet on vieny ajatukset vähän pois vauvoista. Toivottavasti menkat eivät ainakaan ala joulunpyhinä, ei sillon paljon huvittaisi kärvistellä. :D voivitsit kun sitä niin toivoo että ensi joulun saisi viettää pienen nyytin kanssa!

Mitäs teille muille kuuluu näin joulun alla? :)

Moro Starr ja kaikki muutkin :) täällä on kp24/30-32, eli jännät päivät mullakin lähestyy, samoin toivon kuin Starr, että menkkojen ei nyt ainakaan ihan aattona tartteis alkaa jos ovat alkaakseen. Eilen mulla oli kyllä jo tuttuja menkkamaisia jomotuksia ja vihlaisuja, eli eiköhän se tädin vierailu sieltä tee tuloaan. Jännästi on oppinut paikantamaan omia kipukohtia, ihan selvästi vihloi oikeanpuoleista munasarjaa. Ei kai tuollaisia tullut ajateltua ennen tätä "prosessia". :D Silti nämä kovin tutut vihlaisut teki sen, että ajattelin toiveikkaasti, että jos ne alavatsakivut ovatkin merkki hedelmöittymisestä? Meinasin jos testinkin ostaa, mutta onneksi maltoin mieleni. Sama odottaa ihan reilusti nyt, että tulee edes se 30 päivää täyteen, ettei menkkoja näy. Nyt ei ole niin kiire testailla kun ei ole mitään pirskeitäkään tiedossa.

Mutta ei sen kummempia, pientä siivousta tehty ohimennen ja lahjat ostettu, tänään pitäisi uskaltautua ruokakauppaan vielä ostamassa joulun herkut ja huomenna viimeistään pistää lahjat pakettiin, joulu menee kahdessa eri osoitteessaa sukulaisten luona... huoh... jos sen ensi joulun saisi tosiaan viettää kotona oman pienen perheen kanssa? ;)

Siellähän on jännät hetket käsillä Starr. Pidän peukut pystyssä että täti pysyy poissa. :>

Samoin Justiinalle pidän peukkuja. Tsemppiä piinaviikon loppuun.

Mikäs muilla on tilanne?

Mä täällä odottelen ensi vuotta. Silloin joko tulee täti tai (epätodennäköisemmin) plussa. En muista minä päivänä, enkä jaksa tarkistaa vielä. Odottelun lisäksi olen yrittänyt kestää anoppia, joka tuli perjantaina tänne ja aikoo viipyä joulun yli. Se osaa olla välillä todella rasittava. Sitten olen töiden lomassa yrittänyt puuhailla joulua kasaan ja yskinyt ja paljon. Nyt on onneksi joulu aika hyvällä mallilla ja yskä edes vähän helpottamaan päin. :> En varmaan huomenna tai aattona tänne ehdi joten Hyvää Joulua!

Täällä odotellaan vuoden vaihdetta ja manaillaan sitä ettei saa kunnolla vielä pupuilla :D mä vähän pahoin pelkään että keskenmeno sekoitti kierron kun tuntuu et ovis olisi vasta tulossa vaikka sen olis pitänyt jo olla. Eli ehkä kierto pitenee... Katsellaan nyt :)

Jouluvalmistelut täällä muuten valmiit paitsi et huomenna pitää puunata talo lattiasta kattoon kun äitini ja sisarukseni tulee joulupäivänä käymään. Ja tuo meidän nuorempi koira on keksinyt merkkailun ihanuuden...

Onnea Ova! ihanaa kun plussia tulee niin ei tunnu niin toivottomalta tää homma :)

Täällä odotellaan kuumeisesti huomista ja tänään ne varoittavat merkit tulee jos on tullakseen.. eli jos huonosti käy menkat alkaa mukavasti jouluaatoksi whipii!! :)

Me tultiin tänne minun äitin ja isän luo jo lauantaina joten ollaan oltu jo passattavana pari päivää :)

Kaikille tsempit kierron ajan kohdasta huolimatta ja Ihanaa joulua!

Voiko ihmiseen sattua näin paljon. Oltiin miehen vanhempien luona ja mieheni veljen puoliso ei ottanu viiniä. Siitäkös anoppi innostui hiillostamaan, että joko saa onnitella. Musta tntui nin pahalta, meni ruokailu pipariksi ja painuin vessaan itkemään. Tämä raskaana oleva nainen on yksi mun parhaimpia ystäviä ja hälle oon puhunut kaikista vauvahaaveistani. Eikä siks ollu uskaltanut kertoa mulle, kun tietää miten tää lapsettomuus mua satuttaa. Oli kuulemma neuvolassa itkenyt sitä että miten hän pystyy mulle ikinä kertomaan. Ihan karsee ilta, itkeskelin vaan jatuntui että tukehdun. Eikö ois ollu jo mun vuoro. Ihan epätodellinen olo. Sattuu niin paljon. Voiko tälläistä kipua edes olla?

Voi Starr, tuntuupa kurjalta kuulla että sinulla on paha olla. :sad001 Olisitko toivonut, että ystäväsi olisi kertonut sinulle jo aiemmin? Ehkä hän odotti hyvää tilaisuutta, mutta ei saanut sitä, kun anoppi oli niin "nokkelana". :oops: Uskon, että tuntui pahalta... Toisten onnesta on hankala iloita, jos itsellä on kova toive samasta asiasta ja varsinkin jos sitä on odottanut jo kauan ja näissä asioissahan ei voi koskaan tietää, miten kauan lopulta pitää odottaa... minulla samankaltainen tilanne, veljen puoliso raskaana ja ilmeisesti kyseessä vielä "vahinko", eivät olleet asiasta edes kovin iloisen oloisia. Se minua harmitti melkein eniten, että olkaa nyt hyvät ihmiset onnellisia, jotkut joutuu odottamaan tuota kokemusta kovin pitkään tai jopa loputtomiin! Minulla on yritystä sen verran vähän vasta takana, että pystyin iloitsemaan uutisesta, mutta sitä iloa siis lannisti se, että veljeni ja hänen vaimonsa itse olivat aika "vaisuja". Heidän onnensa ei olisi minun onnestani pois, mutta päinvastainen reaktio satuttaa enemmän!

Toivottavasti olosi helpottaa ajan kanssa, onhan hän kuitenkin ystäväsi ja olet voinut hänelle asioistasi uskoutua. Toki vaatii varmasti aikansa sulatella asiaa... :oops: Ystäväsi on varmasti asiasta myös kuin tulisilla hiilillä, mutta ei sinun tarvitse esittää hänelle mitään, jos hän on sinun todellinen ystäväsi... voithan vaikka sanoa, että tarvitset hiukan aikaa asian sisäistämiseen, jos hän kysyy mietteistäsi. Tai noh, turhaanhan minä neuvon, kun et edes neuvoja kysy, mutta tällaisia tuli mieleen kun olen tätä asiaa itsekin miettinyt paljon viime aikoina :) Tsemppiä :love2

Täällä kp29/30-32 ja tätiä odotetaan todennäköiseksi vieraaksi, joskin ei toivotuksi. Eilen vihloi mahaa tuttuun tyyliin jaolin näkevinäni vivahteen punertavaa vessapaperissa. Viikonloppuna siis tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Olisin toivonut, että olisi saanut sanottua aikaisemmin, mutta ymmärrän kyllä häntä. Toisella tapaa kuultuna ei uutinen olisi ehkä kuitenkaan iskeytynyt niin pahasti vasten kasvoja. Mutta hyvä että tuli julki, niin voin alkaa sulatella asiaa. Hassu olo kun on heidän puolesta tosi onnellinen, enkä missään nimessä ole pahoillani siitä että hän on raskaana, mutta toisaalta on niin paha olo. Onneksi tämä ystävä ymmärtää miltä musta tuntuu. Tuntuu vaan niin epäreilulta että raskaaksi tuleminen on joillekkin niin helppoa ja ite on jo vuoden yrittäny tuloksetta.

Yritän ajatella asian hyviä puolia. Pääsenhän näkemään kyseisen vauvan kasvun todella läheltä ja hoitamaan häntä. Ja olla osana vauvan elämää ihan eritavalla, kuin jos vauva syntyisi jollekkin meidän kaverille, eikä mieheni veljen perheelle. Ja hyvässä tapauksessa tulen itse piakkoin raskaaksi ja saadaan olla ystäväni kanssa yhtäaikaa raskaana. :) Pitää vaan käsitellä asiaa ja toivoa että itseäkin vielä lykästää vaikka toivo alkaakin olla jo aika hiipunut.

Mitenkäs muiden joulu on mennyt? Mulla on ollut oikeastaan mukavampi kuin uskalsin toivoa, mutta kiireinen. En ole paljoa tänne ehtinyt katsella, enkä ehdi vastakaan. Huomenna lähdetään tapaamaan appiukkoani ja isääni ja palataan vasta loppiaisen tienoilla. Todennäköisesti nettiin pääsy on hyvin rajattua jos ei mahdotonta. Nyt on menossa kp26/30 eli 2.1. pitäisi tädin tulla kylään. Nyt jahkailen että otanko siteiden lisäksi testin mukaan vai jännäänkö sitten paluuseen asti jos tätiä ei näykään (mitä pidän kyllä epätodennäköisenä.) :D Yritän ehtiä käydä huikkaamassa teille jotain väliaikatietoja, mutta en tosiaan voi luvata mitään.

Freyja, toivon että kiertosi ei hirveästi pitkittyisi ja pääsisit taas yrittämään pian. Tsemppiä odotteluun.

Kurja Starr että tuntuu pahalta. :( Ymmärrän täysin tunteesi, kyllä sitä toivoo että ystävä kertoisi ensimmäisten joukossa varsinkin kun tiesi sinun tilanteen ja muutenkin se vihlaisee kun toiset ne tuntuu vaan lisääntyvän ja itse saa hakata päätä seinään. Mutta kyllä mekin vielä vauva saadaan!

Justiina, huh siellähän on jännät paikat. Pitää yrittää tunkeutua tänne reissustakin jotenkin ihan vain nähdäkseni mikä tilanteesi on. Pidän peukut pystyssä ettei täti tulisi kylään.

Starr: huh minkä uutisen sait.. ja ihanaa että osaat jo nähdä hieman positiivisemminkin asiaa :) Kyllähän ne vauvat vaan on ihania kelle niitä sitten tuleekin vaikka sulatteluun saattaa kestää aikaa kuinka läheinen vauvan saaja onkin.

Justiina: Tsemppiä loppu päiville :)
Vargynja: Myös ja kannattaa se testi ihan vaan varmuuden vuoksikin ottaa mukaan :)

Täällähän se täti tuli kuin tulikin kylään kauheiden menkka kipujen saattelemana (varmaan teininä viimeksi ollut samanlaiset) joten ei auttanut tässä kierrossa greippimehu ja punkku systeemit :) no ensi viikon loppu puolella olisi jo seuraava ovis tulossa.. nyt ollut pari päivää outoa alamaha juilintaa jota ei aikaisemmin ollut menkkojen jälkeen mutta josko olisi vain jotain suolisto onkelmia :) liiasta suklaasta ;)

Tsempit muillekin loppu vuotta kohden :)

Helou kaikille :)

Vargynja, teet sen testin mukaan ottamisen kans miten susta itestä tuntuu, mutta voi kyllä olla, että oot kuin tulisilla hiilillä jos et ota ;) niin ja miettiä tietty, että aikooko juoda alkoholia enemmissä määrin UV:na.

Norde, voi harmi sitä tätiä ja mahakipua :confused: itse oon huomannu kyllä että pillereiden lopetuksen jälkeen menkkakivut on tosiaan ollut samaa luokkaa kuin teininä. Vaikutat kuitenkin suhtautuvan uuteen kiertoon toiveikkaasti, mikä on tietty hyvä homma, ehkä vuosi 2014 on se meidän kaikkien vuosi? :)

Täällä ois kp 31/30-32 ja ennusmerkit tädin tulolle on erittäin voimakkaat, just samat oireet ku kahdessa edellisessä kierrossa, että muutaman päivän kestänyttä alamahan menkkamaista jomotusta ja "repäiseviä" tuntemuksia ja lähes joka vessareissulla paperiin jää aavistus punertavaa. Kivuista olisin päätellyt, että menkat olisi jo alkaneet, mutta näin tämä näyttää menevän, että kroppa valmistelee tädin tuloa monta päivää, ennen kuin tapahtuu... Nooh, testailemaan en ala ennen kuin aikaisintaan tiistaina, jos sille enää on tarve, mitä kyllä epäilen. Jos on hyviä uutisia niin käyn toki kertoilemassa teille! :)

Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille teille ihanille naisille! :love7

Takaisin