Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Freyja, olen niin pahoillani puolestasi... :crybaby2Voimia ja halit sinne, ilmeisesti se kyytiläinen ei ollut valmis tähän maailmaan... toivotaan, että seuraava tekee pian tuloaan ja jaksaa kyydissä loppuun saakka.

Starr, me taidetaan sitten olla aika samanlaisessa tilanteessa. Molemmat soittelemassa lääkäriin tammikuussa. Toivotaan nyt vielä ettei tarvis kummankaan tehdä sitä. Kiva että miehesi on kypsynyt vauva-ajatukseen eikä vastusta lääkäriin soittoa. :>

Kp 29/29. Koko viikon on ollut vähän kuvottava olo ja mahanpohjassa ollut omituinen tunne. Nyt nuo tuntemukset jatkuvat edelleen joten olen varovaisen toiveikas raskautumisen suhteen. Viimeksi nuo tuntemukset hävisivät pari päivää ennen menkkoja ja alkoi tulla pientä tuhrua aina vessassa käydessä. Eilen tuli kertaalleen paperiin pieni tuhru, mutta tänään ei mitään=)

Siellähän eletään jänniä päiviä. Pidän sormet ristissä että täti pysyy poissa ja tuntemukset tarkoittaa hyvää. Milloin ajattelit testata jos täti pysyy poissa?

Mitäs muille kuuluu? Tänne ei mitään kovin ihmeempiä. Täti on onneksi lähtenyt ja nyt en osaa päättää testailenko tässä kierrossa ovista vai annanko olla ja mennään fiilispohjalla. Jälkimmäinen vaihtoehto ois ainakin stressittömämpi.

Jos tätiä ei aamuun mennessä näy niin teen testin. Pelon sekaisen jännityksen vallassa mennyt tää päivä...vessareissulla aina jännittää tuleeko paperiin verta vai ei.

Pahoittelut Freyja :( , varovaiset onnittelut Janskulle, Tsemppiä muille tilanteesta riippumatta..

Täällä ovista odotellaan.. tuntuu sänkypuuhissa olevan kuiva kausi tämä kierto voi kyllä johtu että ollaan molemmat tehty töitä tosi paljon.. Vähän ristiriitaisin tuntein ollut muutenkin tämä alku kierto. Testaisin äsken huvikseni ovista eikä näkynyt kun haalea viiva, mutta ihan kun ovislimoja vähän jo olis ollu.. Täytyypä katsoa josko tuo mies tänään kellahtaisi tai sitten ei.. Taitaa olla että joka syksyinen ja talvinen mustamasennus on vallannut mut mikään ei kiinnosta eikä varsinkaan tämä talvi..

Varovaiset onnittelut Jansku! Lähetän sinne paljon tarrasukkia että viiva vahvistuisi ja pysyisi seuraavat 9kk. ^^

Kurja Norde että talvi masentaa. :( Paljon voimia ja tsemppiä sinne. Toivottavasti se menee ohi. Pidän myös peukut pystyssä että saatte oviksen hyödynnettyä. Ehkä se kuiva kausi menee ohi kun ovis todella tulee.

Heippa,

minunkin puolesta pahoittelut Freyja :(

Pihlalle taas kiitos viestistä, todella asiaa puhuit! Itsekkin yritän kovasti ajatella noin että nautitaan siitä mitä nyt on! Joskus se onnistuu paremmin, toisinaan taas ei :D

Ja Jansku_82, voi miten ihania uutisia, ihan innolla odotin aamua että pääsen lukemaan miten kävi! Tälläiset uutiset kyllä antaa hirmusesti toivoa <3 Toivottavasti kaikki etenee loistavasti ja pääset nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin <3

Täällä taas jänniä uusia tuntemuksia mitä ei ole ennen ollut, mutta mulla tää nyt käy näin näköjään joka kuukaus. Joka kierrossa jotain ihan uutta mitä ei ole ennen ollut :D Nyt mulla on oviksesta asti jatkunu jo viikon ajan jomottelu munasarjoissa, kohdussa (?) välillä aika kovaakin! Ihmeellisen tuntuista, ja meninpä jo lukemaan että tääkin vois olla raskauden merkki. Nytkin jomottelee. Viikon päästä ois kierto lopuillaan. Mutta olen nyt pysytellyt vähän täältäkin poissa ja yrittäny kaikkeni vaan keskittyä siihen etten ajattele raskautta, ajattelen että se tapahtuu sitten joskus. Kun ajatukset harhailee "mitäs jos" niin ihan pakottamalla pakotan ajatukset ihan muualle. Nyt piti kuitenki tulla vähän kertomaan kuulumisia ja kun olin niin iloinen noista janskun uutisista!

Nyt vaan stressitön mieli ja joulufiilistelyä kaikille :) Kaikki tapahtuu varmasti ajallaan ja sitten kun on tarkotus <3

Mäkin uskon siihen et kaikki tapahtuu ajallaan ja jokaisella asialla on joku tarkoitus. Mulla vuoto alkaa loppu pikkuhiljaa ja odottelen seuraavaksi oikeaa tätiä kylään :D Hölmöltä kun se kuulostaakin, mut kerrankin sitä odottaa. Sen jälkeen se saisi pysyä poissa.

Kieltämättä hieman pelottaa et toistuuko km. Jotenkin sitä on alkanut miettiä et mitä jos ei kerro plussasta kellekään, paitsi toki miehelle ja tänne sekä parhaalle ystävälle joka on myöskin täällä kuumeilemassa. Säästyisi selittelyiltä...

Nyt keskityn tämän viikon täysillä vielä kouluun ja sit pidän joululomaa :)

Kiitos kaikille alustavista onnitteluista!

Täti on pysynyt poissa, mutta lenssu tuli kylään sen sijaan. Kuumetta ei ole, harvemmin mulla kuume edes nousee, mutta olo on kyllä jotain ihan muuta. Ja kaiken lisäks joku on laittanut kaktuksen mun kurkkuun=( No, tulipahan muutama lisäpäivä lomaan...ei tässä horkassa töihin lähdetä. Toivottavasti tästä sairastelusta ei ole haittaa tuolla mahdolliselle masuasukille...

Ite oon kanssa aatellut vaik varsinainen lörppäsuu oonki, että kun malttais sen ekat 3 kk (vai mikä se riskialttein aika olikaan) pitää vauva uutiset mahassa (kirjaimellisesti :))! Kun sitten ei tiedä mitä voi vielä käydä kun kaikki on mahollista. Olisi ihan hirveetä joutua jokapuolelle selittää et nyt kävi näin tai noin :(
Mutta toisaalta mun kaikki läheisimmät tietää jo että yritetään (kiitos taas lörppäsuulle) ja parhaat ystävät tietää kierron vaiheetki ni vaikee siinä sit alkaa enää salailemaan ku toiset kyselee joka kuukaus että no mitäs :D Mutta jos sitten ees oman perheen sais yllätettyä ja tietenki miehen perheen vasta varmemmalla ajalla.. Mulla on jo kaikki mietittynä valmiiks miten kertoisin rakkaalle poikaystävälle, miten vanhemmille, miten töissä ja miten lopulta ison mahan kanssa faceenki asian paljastaisin! Nimiäki olen jo miettinyt vaikka kuinka poikaystävän kanssa..
Mäkin puhun jo ihan ku oisin pianki tulossa raskaaksi....
Ja todellakin paljon niitä ihanan suloisia tarrasukkia janskulle! Joko olet soitellut neuvolaan/lääkäriin? (en tiiä minne soitetaan ku plussa tulee :))

Neuvolaan sitä soitetaan ensin :) Tosin ei varmaan mikään hirveä kiire plussan jälkeen oo heti soittaa. Toki jos haluaa voi yksityisellä käydä alkuraskauden ultrassa. Me ollaan miehen kanssa ajateltu et mentäis tällä kertaa viikolla 8+ sillä viimeksi käytiin viikolla 6+ eikä se taannut että raskaus kestäisi loppuun asti.

Mäkin oon jo nimet miettinyt ja kaikki tietää meidän tilanteen joten voi olla vaikea pitää asia salassa, mut oon päättänyt etten kerro ellei joku kysy. Porukat tosin tietää milloin jälkitarkastus jonka jälkeen on lupa raskautua uudelleen. Ja jos viimeistä raskautta katsoo niin oletettavaa on et tärppi käy heti. Mut eipä sitä koskaan tiedä. Tosiaan paras ystäväni kuumeilee täällä myös toivoen toista lasta joten hän tulee tietämään uudet plussauutiset heti :)

Ova, mullekin on tuttua tuo että melkeen joka kierrossa tuntuu olevan jotain oiretta mitä ei viime kierrossa ollut. Nyt kiertojen lisääntyessä se on (onneksi) jäänyt pois. On se kumma miten mieli tekeekin tepposia kun toivoo sitä raskautta... Tsemppiä loppukiertoon, pidän peukut pystyssä että saat kohta kertoa plussauutisia. :>

Freyja, vaikka en samaa ole joutunut kokemaan oon miettinyt että en ihan heti kerro kaikille plussasta. Tänne totta kai ja miehelle ja yhdelle ystävälle jolle olen purkanut sydäntäni tästä yrittämisestä. Mut muut saa varmaan odottaa ainakin jonkin aikaa. Sitä en tiedä kuinka kauan maltan olla kertomatta esim. vanhemmilleni. En halua sit kertoa koko suvulle että ei sitten tulekaan vauvaa, jos käy huonosti. :( Toivottavasti täti tulee sinne pian eikä jää jahkailemaan ylimääräisesti minnekään. Käytyään se saakin sitten pysyä poissa!

Onnea Jansku plussan vahvistumisesta! ^^ Pidän peukut pystyssä että kaikki menee hyvin. Toivottavasti flunssa hellittää pian jos se on vielä riesanasi.

Täällä ei mitään erikoista. Talvi päätti taas karata, pöh. :( Mut päätin mennä tän kierron stressaamatta ja ovista kyttäämättä. Puuhaillaan kun tekee mieli ja tulee jos on tullakseen.

Ekaa kertaa kirjotan mihinkään palstalle. Ikää 20v, mies 2 vuotta vanhempi. Puoli vuotta yritystä takana, 3kk sitten sain Terolutit epäsäännölliseen kiertoon. Kierto säännöllistyny 27 päivään vaan ei näy masukkia... Päivittäin mielessä enemmän tai vähemmän. Yleensä enemmän.
Tällähetkellä justiin kp26 ja alamahaa juilinu vietävästi jo viikon.(epänormaalia mulle). Joka vessa reissulla saa kytätä joko alkaa ja toivoo ettei alkaisi! Ajattelin että tälle palstalle saattaisin kuulua. Kuume on kova, ollut jo useamman vuoden nuoresta iästä huolimatta. :)

Jee, onnea kovasti Janskulle!!! :love7 jännää, ehkäpä tästä alkaa se "positiivinen" kausi meidän poppoossa? :wink Toivotaan niin.

Kiva kuulla Freyja, että olet jo paremmilla mielin ja katse tulevassa ja olet toki oikeassa ; jos olet jo kerran raskautunut, niin nytpä tiedät että uudestaan tärppääminen piankin on mahdollista. Ei muuta kuin tsemppiä! :)

Tervetuloa Embbis, sovit varmasti porukkaamme :)

Täällä ois kp 14/30-32 ja tänään on limoja tullut aamupäivällä ihan runsaasti, eli ovulaatio on aivan nurkan takana (ellei jo mennyt/menossa). Hiukan hirvittää vaan, etten saa miestä "kellistettyä", meillä on ollut tooooosi pitkä kuiva kausi ja mies on todella väsynyt, nukkuu tälläkin hetkellä :sad001 Ollaan kyllä puhuttu taas näistä kuivista kausista (kera itkun) ja yritän ymmärtää miestäni hiukan paremmin ja hän huomioida minua hiukan enemmän. Noh, jos en saa viikonloppuun mennessä miestä petiin niin ei tulee plussaa tässäkään kuussa, ei olla nimittäin heiluteltu peittoa moneen viikkoon.

Tervetuloa Embbis!
ihanaa Freyja kun olet noin positiivinen ja sulta sainkin vähän toivoa taas tähän hommaan :)
Huh Justiina onneksi muitakin joilla on kuivakausi onkohan se tää talvi joka kuivattaa peti hommat ;)

No sain onneksi kinuttua miehen petipuuhiin viimeisinä päivinä hedelmällisistä joten voin vähän edes toivoa joululahjaa meille :) seuraava kierto alkaakin 24.12 huh... Ovislimat jäi kyllä todella olemattomiksi mutta alavatsa kipuja oli mitä on ollu joka kierto joten toivotaan toivotaan..
Näyttäs vaan että tuo ovis on sen verran myöhempään että mulle ei jää sitä 14 päivää ennen kuukautisten alkua joten onkohan siitä jotain haittaa.. kun joskus luin että jos se väli jää liian lyhyeksi ei ole mahdollista että munasolu ehtisi kiinnittyä kohtuun.. hmm no en jaksa nyt sitä miettiä täytyy sitten alkaa siitä murehtimaan jos ei plussaa kuulu eikä näy puolen vuoden päästä...

Tsempit kaikille ja toivotaan että Janskun plussa tarttuis meihin kaikkiin ja saatas mukavat joululahjat kaikki <3

Norde mäkin sain miehen petiin... ;) nyt vaan taas jännämään, yritän vielä kellistää ukon viikonloppuna "varmuuden vuoksi" ja tietty ihan huvin vuoksi :)

Mulla taas ovis vaikuttaisi tulevan muutamaa päivää aiemmin kuin mitä esim. vau.fi:n ovislaskuri väittää, eli seuraavien menkkojen alkuun voi mennä esim. 16 päivää... liekö se sitten mahdollista, mutta olen jo 3 kk putkeen huomannut, että mulla tulee ovislimat n. kp12-14, eikä 16-18...

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Tervetuloa Embbis! Ihan oikeaan paikkaan olet tullut ja hyvin tänne mahtuu. Vaikkakin toivotaan että kaikki siirtyisi pian raskautuneisiin. :>

Onnea Justiina ja Norde ovisten hyödyntämisestä. :> Pidän peukut pystyssä että se tuottaisi oikean tuloksen. En tiedä asiasta kovin tarkkaan, mutta muistikuvieni mukaan noin pienet heitot ei vielä estä raskautumista. Kummallakin kyse vaan muutamasta päivästä.

Mua ja miestä on tässä kuussa haluttanut melkeen enemmän kun normaalisti. Tiedä sitten onko syynä talven lähestyminen (kumpikin tykätään talvesta) vai ihan vaan se, että rentoutuu eikä kyttää ovista eikä ole mitään "pakkoa" puuhailla. No, en ainakaan valita, kyllä kelpaa. Kun vaan aika riittää iltavuorojen lomassa ja jaksetaan. Mies kun on flunssainen. :(

Takaisin