Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nega tuli, tarkalleen ottaen kaksi. Tässä käyttökokemuksena, jos jotakuta kiinnostaa: Testi oli kotitestistä tilattu Sofi One step liuskatesti. Aluksi koko testialue värjääntyi punaiseksi, sitten piirtyi kontrolliviiva. Testiviiva jäi puhtaan valkoiseksi punertavaa taustaa vasten. Tein siis heti perään toisen, kun vaikutti niin oudolta, mutta seuraava testi käyttäytyi samoin. Ilmeisesti testin kuuluukin sitten toimia näin. Täytyy vielä googlailla. Voi olla että kerron tässä muille itsestäänselvyyksiä, mutta jos joku säästyy kahden testin tärväämiseltä ja hämmennykseltä... :)
Nyt päivemmällä tuli vähän verensekaista limaa, joten joko kuukautiset on alkamassa ennätys ajoissa tai sitten on taas tiputtelua. Ensikiertoon olen onneksi aseistautunut ovulaatiotestein, mutta nyt en tiedä koska pitäisi alkaa testaamaan, kun ei ole vielä ollut kahta samanpituista kiertoa peräkkäin. Onnittelut teille, joilla kierrot on heti tasoittuneet! :) Mä en silti odotakaan kellontarkkaa kiertoa, muutaman päivän vaihtelua oli ajoittain ennen pillereitäkin.

Pahoittelut omanapaisuudesta, näissä kierroissa tuntuu riittävän ihmeteltävää...

vatukka, mulla on samoja testejä ja kyllä ne toimii ihan kuten muutkin testit. Siinä paketissa/testin kyljessä pitäisi olla ohjeet. Eli toki sen pitää ensin värjäytyä kokonaan punaiseksi, siinähän se idea on että väriaine matkaa koko testialueen läpi ja jää testiviivan kohdalle jos on tarpeeksi raskaushormonia. Ja vaikka testi olisi negatiivinen niin väriaineen pitäisi aina jäädä kontrolliviivan kohdalle, muuten testi on viallinen. Muistaakseni Sofissa oli testiaika 5min? Noilla mä kaikki mun edelliset negat ja yhden pikaisen aamun testasin. :(

Victoria: Joo, kuulostaa loogiselta. Mä en tullut ajatelleeksi, että se väri homma liittyy testin toimintaperiaatteeseen, mutta mihin sitten... :D Typerä minä. Tein ohjeen mukaan ja ilmeisesti kaikki toimi normaalisti, en vaan tiennyt mikä on normaalia, kun oli eka liuskatesti elämässä. Odottelin jopa ''näytteen'' jäähtymistä huoneenlämpöön, vaikka tein testin klo 6 aamulla kun oli pakko käydä vessassa. Olen vähän turhankin kirjaimellinen tällaisissa. Kaivelin testit uteliaisuuttani hetki sitten roskista ja lopputulos oli, että testissä oli kontrolliviiva, ei muita värillisiä kohtia. Aamulla odotin vain testiajan 5 min, kun halusin takaisin nukkumaan ja ymmärsin, ettei testi ole muutenkaan luettavissa enää 10 min jälkeen. Mutta selvennyksenä vielä: kontrolliviiva pysyi punaiseksi muututtuaan selkeänä ja testiviiva ei värjäytynyt missään vaiheessa. Kiitos Victoria vastauksesta!

vatukka, eipä noita voi tietää jos ei ole tullut vastaan. :) Mutta toi on tosiaan se toimintaperiaate. Mä en muuten ole koskaan jäähdyttänyt vaikka ohjeissa sanoittaisiin... *viheltelee*

Hei!

Tervetuloa jessica3

Maddela kyselikin kuulumisia.

Eipä täällä ole oikein päästy edes yrittämään. Miehen kanssa olen koittanut keskustella, mutta tällä hetkellä en ole edistynyt. En tiedä mitä pitäis tehä/sanoa että toinen suostuis. Olen koittanut hillitä hieman vauvakuumetta, mutta eipä se näytä onnistuvan.

Mulla on se kova valtti, että ollaan molemmat jo yli 30v. Eli miehelle joka on aina miettinyt että haluaa lapsia sitten joskus, niin tämä alkaa jo olla se aika. Jos olisimme nuorempia en tiedä miten helppoa olisi vauvakuumeen kanssa...

Heippa kaikki ja mukavaa maanantaita! Taustojani lisätty tonne -raskaaksi 2012 jäsenien taustat- sivulle :) tosiaan kopsasin noita omia kirjotuksiani vaan et ei mee ihan loogisessa järjestyksessä mut koittakaa saada selvää ketä kiinnostaa lueskella :)

mauste: toivottavasti miehesikin alkaa ajattelemaan asiaa samalla lailla...ikävä tilanne jos kumpikin ei oo täysiä mukana...
paljon kaikki näyttää käyvän keskustelua noista ovis-tikuista....hmm....vaikka sanoinki etten sellasia aatellu käyttää niin täytyy kyllä harkita jos tämä projekti tästä paljon pitkittyy...mutta olin nyt muutama päivä sitten tuntevinani noita edellämainittuja ovis-oireita ja aikakin täsmäsi joten silloin ainakin tilaisuus käytettiin hyväksi ;) katsotaan katsotaan.....mulla nyt vapaapäivät edessä joten kerkiän hyvin täällä luuhaan ja lueskeleen ja toivottavasti en kyllästymiseen asti kommentoi :D kuume on kova mutta jotenkin tunnen että tämä helpottaa sitä.....

jessica 3: Musta on vaan kivaa kun joku jaksaa käydä useammin kommentoimassa. :) Mun ei myöskään pitänyt alkaa stressaamaan minkään ovistikkujen kanssa, mutta nopeasti täällä mieli muuttui. Taidan stressata kuitenkin enemmän, kun ei ole varmuutta oviksen ajankohdasta. Jos tunnet oviksen ja kierrot on suhteellisen tasaisia, ei testejä ole varmaaan tarpeen tehdä. Varsinkin jos jaksaa olla tasaisen aktiivinen kierron keskivaiheilla, niin ei ne testit kai siihen mitään lisää tuo. Mä ajattelin nyt ainakin yhden kierron testata, miten omat tuntemukset ja ovulaatiotestin tulos suhteutuu toisiinsa.

mauste: Voi kun osaisi antaa jotain vinkkejä, mutta meillä minä olin se jahkaileva osapuoli ja ajatus yrittämisen aloittamisesta kypsyi omalla ajallaan. Onko teillä asioita joita mies haluaisi tehdä ennen lapsen saamista? Jos se vaikka suostuisi johonkin aikarajaan, että kun tämä ja tämä asia on tehty, voi yritys alkaa?

Missäs Sli? Mitä sinne kuuluu?

Joku saisi todellakin jo plussata tällä palstalla! Elennalla alkaa ainakin olla jännät päivät käsillä. 

Täällä kp 1/27-35, yk 4 ja tunnelmat sen mukaiset...  Kyllähän se nega lauantaina tähän valmisteli, mutta silti ottaa päähän.

Heipat!

Mauste, minunkin vaikea kokemuksella ainakaan sanoa kuinka sen miehen saisi siihen vauvakuumeeseen mukaan sillä meilläkin tilanne aina ollut toisinpäin. Minä olen jahkaillut ja mies ollut tilanteeseen valmiina jo paljon kauemmin.. Mutta varmaan niinkuin monessa muussakin asiassa miesten kohdalla on paras puhua avoimesti asiasta ja antaa sille miehelle aika rauhoittua miettimään niitä omia tuntemuksia.. ja ehkä tuoda esiin omia positiivisia kuvia ja unelmia raskaudesta ja lapsen kanssa elämisestä..jos se vaikka innostaisi miestäsikin miettimään niitä lapsen teon postiivisia puolia...kun ikävä kyllä nykyään monilla miehillä on monestakin syystä sellainen kauhukuva raskausajasta ja lapsiperheen arjesta...=/ Tsemppiä kovasti sinne!! <3

Vatukka, harmittelut tädin kurvaamisesta paikalle..=/ mutta nyt uuden kierron tuulet jo puhaltaa :)

Omaa napailua : Täällä ei oikeen ole vielä selvillä joko se ovis oli jo vai onko vasta tuloillaan ... ovistesteissä viivat näytti 13.2 ja 15.2 ja tänään 16.2 tummempaa muttei kuitenkaan niin tummaa mielestäni kun viime kierrossa. Ovislimoja on tullut jo näinä kolmena päivänä ja tuntemuksiakin on ollut aikaajoin. Lauanatai aamuna tunsin sellasen tykyttävän kivun oik. puoleisen munasarjan kohdilla jotenka oisko nyt niin et se ovis oli jo silloin..!!?? aijon jatkaa tikuttelua josko nuo viivat tuosta tummuisi..jos pysyy haaleena niin eiköhän se ovis sit ollu sillon 14.2, kun tuntu se kipu...

Plussatuulia kaikille <3

-Melina

Niin ja kun tässä nyt on sitä aikaa täällä pyöriä niin.... ;)
Olen ollut kerran synnytyksessä mukana, kaverini tukihenkilönä. En tässä nyt ala sitä sen enempää kertoon, jokainen varmaan voi ko.tapahtuman kuvitella mielessään mut sen verran sanon et mulla ainakaan (vaikka oonkin tosi kipuherkkä) ei oo synnytystä kohtaan mitään pelkoo. Kun on nähny mitä se on kipuineen ja iloineen niin jotenkin sitä aattelee et kyl siitä selviää :) Oli mielenkiintonen ja liikuttava kokemus ja jotenkin konkretisoi sen asian.
Sitten toinen asia, niinkuin tuolla kerroinkin aiemmin niin olen ollut nuorena ja tyhmänä kerran raskaana. Silloin päädyin abortiin mikä oli silloin mielestäni ainoa ja oikea ratkaisu. Tein kotona silloin 2 apteekin raskaustestiä (toinen viikolla 3 ja toinen viikolla 5) joissa kumpikin negatiivinen! ei siis minkäänlaista haamuviivaa eikä yhtään mitään muuta kun se kontrolliviiva. ja mulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita.  Ton rv5 jälkeen menin lääkäriin tekeen testin kun ei menkkoja vaan kuulunu ja oli vahva positiivinen...elikkäs jos jollain tuntemuksia on/menkat kovin myöhässä on niin ainakin omasta kokemuksesta suosittelen meneen kunnon testiin! kerkesin itekkin jo tuudittautua siihen etten oo raskaana koska noi " 99% varmuus " testit oli neg. Olikin sit pikkunen ylläri ku se lääkäri/hoitaja onnitteli vahvasta positiivisesta. Näin siis mulla, ite en ainakaa luota noihin kotitesteihin niin paljoo et kaikkee niitten varaan laskis :) toki itsekin niitä kyllä nyt käyttäny pariin kertaan.....
mites kaikilla viikko alkanu? uusia tuulia?

Moikka kaikille ja tervetuloa uusille jne !!!

Pahoittelut etten ole piiitkään aikaan kirjoitellut. Otin vähän niin kuin tahallaan pienen "loman" tästä kirjoittelusta, kun se tuossa kk sitten valtasi liikaakin mieleni. Pahoittelut siitä !
Itse olen täällä etelässä lomalla, niin kuin viimeksi taisin kertoakin. Olen vielä reilun viikon tällä suunnalla ja sitten koittaa koti ja arki.

Täällä lomalla meillä on ollut sellainen tulee jos on tullakseen meininki. Olen siis yrittänyt etten liikaa asiaa mieti. Tosin, enhän voinut olla miettimättä mahdollista ovulaatioajankohtaa ja se kyllä tuli hyvin hyödynnettyä. :)

Tosin en hirveän toiveikas ole, koska silloin lääkärikäynnillä ei tullut hirveän suuria toiveita, että vuotoni kanssa raskaaksi luomuna tulee. Noh, taas reilun parin viikon päästä lääkärille, jospa sitten saisin ne lääkkeet mistä hän jo viimeksi puhui, mutta halusi vielä verikokeilla saada vielä johonkin varmuuden. Ei siis kirvestä kaivoon :)

tosi mukava nähdä että täällä ollaan näin aktiivisia ! Itsekin varmasti kohtapuoliin taas aktivoidun, kunhan ensin kotiutuu :)

Kaikkea hyvää kaikille ja oikein paljon plussatuulia !!!!!!

-Mietintämyssy2011-   yk 4 kp 31 / 39

MarinaMelina: Ovistesteistä en osaa sanoa mitään, mutta mulla tosiaan viimekierrossa ovulaatio ilmoitti itsestään kivuilla oikean munasarjan kohdilla. Tasan kaksi viikkoa kivuista täti kurvasi paikalle, joten voit varmaan laskea noista kivuista jos ei tule/tullut vahvempia viivoja testiin.

Jessica3: Olikohan se niin, että joillakin raskautta ei havaita virtsanäytteestä? Sinun ei varmaan kannatakaan niin kovin testeihin luottaa, jos on ennenkin käynyt noin.

Mietintämyssy: Vietähän kaikinpuolin rentouttava loppuloma! Kateus iskee kun katsoo ikkunasta ulos. :)

Täällä ollaan taas innolla odottamassa kierron etenemistä, ei sitä moneksi päivää jaksa jäädä murehtimaan, kun ei yritystä vieläkään ole takana erityisen kauaa. Koskahan mun kannattaisi alkaa ovulaation testaaminen?

Vatukka, minkäs pitusia noi sun kierrot on tähän asti ollu? Mun mielestä ainakin noiden mun testien ohjeessa sanotaan et jos kieto 28pvä niin kp 11 pitäs alottaa testaaminen...itse aina yleensä alotan tossa kohin vaikká kierto usein sit ollu sen 30-32..eipä ainkaan ohi mene :) No jos kivuista katsoisin sen oman oviksen niin nyt ois dpo4 ..kassotaan sit loppukierrosta kuinka käypi :)  

Melina kp18/28-32 yk4 ja dpo 1-4 (???)

MarinaMelina: Kierrot on olleet mitä tahansa väliltä 27-37, asettaa oman hankaluutensa tohon oviksen löytämiseen. Kolme viimeisintä 35 - 29 - 27, joten kai se testaus on aloitettava kp 11 ja toivottava, ettei kierto venyisi. Tuntuu vaan kauhean aikaiselta, mutta jos se plussa tulee kuitenkin testiin jo päivää paria ennen ovulaatiota, niin ei se varmaan sitä ole. Toivottavasti et ainakaan tädin vierailun perusteella enää onnistu selvittämään, koska ovis oli, vaan seuraava plussa löytyisi raskaustestistä!

Hei Kaikille!

Kiitos hyvistä neuvoista. Paljon parempia neuvoja teiltä sain kun kavereilta, joiden kanssa olen asiasta keskustellu. Monet ovat ehdottaneet, että jättäisin salaa ehkäisyn pois. Olen koittanut heille sanoa, että ei niin voi tehdä, sehän on niin väärin miestä kohtaa. Haluan kumminkin että mieskin olisi yrityksessä mukana.

Olen jo aikaisemmin koittanut keskustella rakentavasti mieheni kanssa. Toisinaan tuntuu että asian suhteen päästään eteenpäin, mutta sitten tulee taas takapakkia. Aivan kun mies olisi päättänyt että ei halua lasta, vaikka toisin sanookin.

Oikein paljon Plussa tuulia teille toisille.

Mauste, olet kyllä mielestäni aivan oikeassa ettei voi ehkäsyä salaa jättää pois! Se ei ratkaisisi itse ongelmaa, luultavasti vain pahentaisi sitä.. Ongelmahan kai on se ettei miehesi koe olevansa vielä valmis isäksi ja ei sitä silloin varmasti yllätettynäkään ole! Ja varmasti luotto toiseen menisi pitkäksi aikaa ellei kokonaan, nämä kuitenkin on molempien asioita..

Ja onhan siinä vastuussa lapsensakin elämästä ja suhteesta isäänsä. Paremmat lähtökohdat lapselle ja vanhemmille on kun molemmat on yhdessä mukana odotuksessa, vaikka kaikki ei aina menekään lopulta niinkuin on kuviteltu.. ja äidinkin paljon mukavampi odottaa lasta kun saa puolisonsa tuen..ilmeisesti kavereillesi asia ei ole kovinkaan kokreettinen kun tuollainen on neuvo...nim. nyt kun ajatustasolla näitä asioita miettii niin kaikki on helpompi kääntää hyväksi mutta kun oikeasti olisit siinä tilanteessa että sisälläsi kasvaisi uusi elämä ja joutuisit olemaan epävarma miehen suhtautumisesta lapseen tai sinuun tai että jatkuuko elämä edes läheskään niinkuin olet sen ajatellut menevän, ei tilanne enää varmaan olisikaan niin helppo sulattaa kun ensin ajatella saattaa.. TSEMPPIÄ KOVASTI SINULLE!! <3<3 toivotaan että miehesi kasvaa ajatukseen pikkuhiljaa, ja eikös se niin ole että harkiten tehty päätös kantaa pidemmälle ja sillä on syvemmät juuret kun äkkipikaisesti tehty!!??:) joten sitten kun miehesi päättää haluta lapsen niin voit olla varma että hän sitä oikesti haluaa ja juuri sinun kanssasi, eikä ole näitä jotka ehottelee lapsen tekoa harkitsematta..!! :)

Heippa taas

Kauheeta tämä täällä roikkuminen, vaikka yritän pitää ajatuksia muualla. Ei oo helppoo. Tuonne raskaaksi 2012 -ketjuun en lähde ollenkaan lueskelemaan, siellä tulee tekstiä sitä vauhtia ettei varmasti ehdi kuin niitä lukea ja ajatella visusti raskautumista.

Tervetuloa jessica3. Ei ole minulla kokemusta tulehduksen vaikutuksesta raskautumiseen, mutta ei se tunnu tapahtuvan kovin helposti ilman tulehdustakaan, joten hyvä se nyt on pois saada. Toivottavasti pian tärppää teillä. Aika jännä tuo sinun ominaisuus, ettei raskaus näy virtsatestissä!

Vatukka, mä olen miettinyt tuota alkoholiasiaa, että jos ennen seuraavien kuukautisten alkamispäivää eli ensimmäistä mahdollista plussapäivää juo maltillisesti, niin ei se varmaan kovasti ole haitaksi niille muutamalle solulle, jotka siellä kohdunseinämässä mahdollisesti jakautuu. Persareita tuskin kannattaa kuitenkaan vetää, mutta itse olen ajatellut ottaa nollalinjan plussasta lähtien. Juu kyllä, kalenterista on ÄL:n alut tsekattu, hyvä ettei jo merkitty. Hullua. Harmittelut negasta.

Mauste, mä tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu, oli ihan sama meno meillä. Me on oltu yhdessä nyt viisi vuotta ja aluksi ajattelimme molemmat, että ei me niitä lapsia taideta tarvita. Minulla alkoi mieli muuttua siinä vuoden seurustelun jälkeen, mutta mieheni on aina "tiennyt" ettei tule saamaan lapsia ja eronnutkin muutamasta suhteesta tämän takia. Meillä alkoi mennä tilanne aika solmuun ja keskusteluyhteys ei ollut kovin hyvä. Vasta kun olin viime keväänä jo oikeasti muuttamassa pois meidän yhteisestä kodista, mieheni alkoi tosissaan ajatella asiaa. Kerroin hänelle miten loistava isä hän olisi, ja että haluan äidiksi juuri hänen lapselleen. Jotain tapahtui hänen jäyhässä päässään ja ehkä kuukauden mietinnän jälkeen hän kysyi, että mihinkäs se vauvan sänkykin sitten pannaan ja pitääkö meidän hankkia lastenvaunut, ja muuta liikuttavaa. Olin onnesta sekaisin. Meillä toimi taktiikka, jossa annoin miehelleni tilaa miettiä, mutta kerroin selvästi mitkä minun tarpeeni ovat. Onneksi ne viimein kohtasivat ja nyt meillä on meneillään yk 10. Toivottavasti myös teillä lähtisi tilanne laukeamaan ja odotuksenne perheen perustamisen suhteen menisivät viimein yksiin! Kovasti tsemppiä.

Meillä on nyt sitten siittiötkin tsekattu ja kaikki siinäkin kunnossa. Lääkäsi sanoi, että yrityksiä vielä muutama ja jos ei kesällä ole tärpännyt, niin sitten taas käynnille ja lähdetään miettimään miten edetään. Mitään estettä luomuraskautumiselle ei näyttäisi olevan, paitsi liika stressaaminen asiasta. Ensi viikolla ovis, en stressaa en stressaa en stressaa en.

Ihanaa loppulomaa mietintämyssy, nauttikaa toisistanne ja pidetään peukkuja, että pienoinen ihme tapahtuu ja tuletkin raskaaksi siellä!

Kaikille aurinkoisia talvipäiviä, nautitaan lumitöistä ja penkkaan juuttuvista autoista ;)

Vatukka, se ovis on tosiaan aika mutkikas juttu.. mut kannattaa ostaa niitä halpis tikkuja ja tikutella sit varhasesta vaiheesta saakka, ei mee ainakaan ohi...tästä kierrosta viisastuneena ainakin itse aijon myös tikkujen rinnalle ottaa noi digitestit joilla voi sit varmistaa onko plussa vai ei... Jos tosiaan niitä enää tarttee ostella, voikun ei tarttis <3 :)

Mullapa tosiaan kävikin nyt niin että tänään vasta (kp19) tuli oikea plussa tikkuihin, eli sellanen oikesti kirkuvan punanen viiva..:) Eli ovis varmaan sit tänään.. Joten tästä viisastuneena tajusin että meillä on muissakin kierroissa pupuiluajankohdat ollu väärät ja kierrot menny ihan susille, prkl =/ Kun oon luullu et noihin tikkuihin ei tummempaa tuu ja luottanu niihin melkein samanvahvusiin kun kontrolli.. ja sit mulla on 2 edellistä kiertoa vielä loppunu ne tikut kesken..tässä kuussa ne riitti pitemälle ja hyvä niin kun jaksoin jatkaa tikuttelua ja löysin oikean ovisajankohdan...ONNEKSi ollaan jatkettu touhuilua näin kauan, niin saadaan ensimmäinen kierto missä osuttiin kohilleen <3 Mutta kyllä se harmittaa et aijemmat kierrot menny ihan kurille vaan sen takia et oon hätiköiny noitten tikkujeni kanssa... =/

Iltaa!

Kiitos MarinaMelina ja Maddela kannustuksesta ja hyvistä vastauksista. Eiköhän tuo mieheni lämpene omalla ajallaan yrittämiselle. Itse kun niin paljon tahtoisin sen yrittämisen alkavan nyt. Koitankin nyt antaa miehelleni aikaa ajatella asiaa oikein kunnolla.

Ystäväni synnytti kolmisen viikkoa sitten pojan. Siivottiin ystävien kanssa hänen asunto, kun hän pääsi vauvan kanssa kotia. Oli tuore äiti todella otettu, kun pääsi kotia ja oli asunto siivottu ja ruokakin uunissa. Ollaan pari kertaa käyty katsomassa tätä pikkuista ja vanhempia. Tämä pieni hurmuri saa viikon päästä lauantaina nimen.

Heippa kaikille!
Oon pystyny jopa oleen muutaman päivän täältä pois, jihuu :)
Mauste: minunkin mielestäni tuo ajan antaminen ja asiaan kypsyttely kaikessa rauhassa on paras keino....musta vähän tuntuu että miehet usein myös lähtee ideoihin mukaan kun  he asioita jonkin aikaa kypsyteteltyään vähän niinku luulee et ne onkin niitten ideoita...:) ja en tiedä sinun tapauksesta mutta usein myös he vaatii niiiin paljo pidempään aikaa kaikkiin päätöksiin joten jaksetaan uskoa että aika tekee tehtävänsä....eiks ni.. <3
Mietintämyssy: Ihanaa loppulomaa sulle! meilläkin ois kuukauden päästä kaukomatka edessä :)
Marinamelina: Jeejeee! tuo nyt kuulostaa jo niin varmalta ovikselta ettei oo ainakaan voinu mennä ohi :D jatkossa siis hyvä tietää et on mahdollisesti tuossa vaiheessa...ja saa päivät kohdilleen...
Vatukka: Itse mietin samaa, pitäisköhän noita oviksia testata...hmmmm...jään miettimään seuraavaan h-hetkeen asti...
Maddela: Niin ihana toi sun tarina :) kuinka mies alkoi ite "hösäämään" asiaa....Hienoo et teillä nyt kaikki tutkittukin ja ok, kyllä se sieltä on tultava!

Omaa juttua; mulla oli siis viime vkonloppuna omien laskujen mukaan ja myös tuntemusten mukaan ovis. Käytettiin tehokkaasti hyödyksi kyllä la ja su.....keskiviikkona tuli hetkellisesti sellasta ihmeellista ruskeeta vuotoa. Ei ollu valkovuotoa mutta sellasta jännää en osaa ees selitttää kun koostumus oli jotenkin paksumpaa ja rakeisempaa. Ihmettelin pari kertaa kun kävi vessassa niin pyyhkiessä huomas (eikä ollu mikään pikkutuhru). Voihan se olla et se ei ollu mitään mut ittee jäi hämään et mitä ihmettä tollanen oli. ei oo koskaan ennen ollut. ja tässähän ei nyt muutenkaan yhtään tarkkaan tuu tutkittua kroppaansa ja kaikkia mahdollisia tuntemuksia ;)
ja sit mielessä toki myös se että kuukauden päästä ollaan lähdössä kaukomatkalle...kauheesti ois ennen sitä kiva tietää jotain koska siellä oletettavasti ois tiedossa drinksuja yms ja nyt oon ollu aikas tipattomalla joten en tiä sit kuin tarkkaan tarvii testata ennen lähtöö JOS ois sattunu käymään hyvin et tietäis sit olla ottamatta siä..ja sit tietenki siinä vaihees kertoo muille matkassa olijoille miks en ota...hankalaa :) tai sit vaan elän ihan normaalisti...en tiä...ja voi olla ettei sitä ennen tapahdu yhtään mitää....
Mut ihanaa kevätpäivää kaikille! nyt töihin välillä :)

Takaisin