Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perjantaita! Miten täällä roikkumisesta onkin tullut näin säännöllinen tapa; ennen avasin ensimmäisenä facebookin, nykyään tulen ensin tänne. :)

mauste: Onpa kavereillasi huono neuvo! No onneksi olet heitä järkevämpi. :) Ehkä kaverisi eivät osaa eläytyä tilanteeseesi, eivätkä itsekään tositilanteessa tekisi tuollaisia ratkaisuja. Olisihan se tosi väärin miestä kohtaan. Ei kai siinä muu auta kuin antaa miehellesi aikaa. Jaksamista odotteluun! Ihanasti olitte ajatelleet kaverianne, joka sai lapsen.

Maddela: Raskaaksi 2012 palstalla on kyllä hurja meno, mulle sopii myös tämä rauhallisempi tahti, kun ei joka päivä ehdi/jaksa kommentoida. Mä olin miettinyt samoin kuin sinä, että riittää kun alkoholin jättää kokonaan pois vasta plussasta. Että ei siellä tosiaan ole kuin muutama solu. Käytännössä sitten alankin aina miettiä jos kuitenkin olisin raskaana ja jos tuleekin jotain ongelmia ja syytän itseäni sitten. Täysin typerää, kun miettii paria siideriä, mutta taidan olla vähän neuroottinen... Hyvä että miehenkin osalta on kaikki kunnossa! :)

MarinaMelina: Onnittelut oviksen löytämisestä! Nyt osaat jatkossa ajoittaa oikein. :) Mulla on 14 halpis ovistikkua, ei pitäisi ainakaan kesken loppua.. Ainoa, mikä mulla rajoittaa ovulaatiotestaus intoa on kuppiin pissaaminen ja läträäminen. Ei huvittaisi, mutta mitä sitä ei raskautumisen eteen tekisi.

jessica3: Koskahan se kiinnittyinen tapahtuu? Voisikohan noin pian oviksen jälkeen tapahtua jo jotain kiinnittymisvuotoa..? Oli mitä oli, toivottavasti viittaa raskautumiseen. :)

Mulla on taas tällähetkellä kuumeilu karkaamassa käsistä, vauvat ja raskaus mielessä koko ajan. Onneksi tähän asti kuumeilu on aina välillä laantunutkin, koska ei tällaista jaksa jos en pian raskaudu! kp 5 / 27-35

Mua taas ei haittaa yhään kuppiin pissiminen ja tikutus, siinä on sellaista pientä tiedemiehen vikaa tossa touhussa. :D

Moi,

hieman taas hämmentyneenä ihmettelen täällä, että missä mennään. Kp32, menkkoja ei näy ja erityisherkkä liuskatesti näytti tänään negaa. Eilen aamulla tosin luulin, että menkat alkoi, mut tulikin vaan pari tippaa :O Sen jälkeen ei mitään. Menkkakouristuksia ei oo ollut, sen sijaan joku flunssa on. Tänään/huomenna pitäis olla jo punainen päivä, kun oviksen bongasin tasan kaksi viikkoa sitten. Mutta ehkäpä sitä punastakin rupee sit jo kohta näkyyn. Kyllä kai ton herkän testin ois pitänyt jo näyttää, jos joku olis kyydissä.

En edes tiedä, kumpaa haluaisin. Ollaan varailemassa yhtä pientä kesälomareissua, jonka suhteen olis parempi, jos en juuri nyt olis vielä raskaana. Mut jos en oo, niin ne menkat sais kyllä tulla sieltä, kun tää kierto on jo nyt levähtänyt aiempia pidemmäksi. En haluu mitään huononevaa kehityssuuntaa. Mutta siis ihan hyvät fiilikset, niin hyvät kuin nyt viikonloppuna sairastaessa voi olla ;)

vatukka, on mullakin kuumeilu välillä laantunut ihan luonnollisestikin. On tää kyllä henkisesti aika rankkaa aikaa, mutta eiköhän sitä joten kuten selvitä kaikki eteenpäin :) Tää foorumi on kyllä ihan kiva, voi kirjoitella enemmän tai vähemmän fiilisten mukaan. Tän viimeisen loppukierron koin parhaaksi olla vaan ihan hiljaa, kun en jaksanut ajatusta, että kuume rupeaisi taas nousemaan. Oon kyllä lueskellut täällä :) Toivottavasti et joudu kuumeilemaan enää pitkään, siis epätietoisena ;)

jessica3, toivottavasti sun asiat selkenee ennen matkaa :) Mut parilla ekalla viikolla oviksen jälkeen käsittääkseni ei haittaa jos jonkin verran maistelee alkoholia. Ja voihan noita testejä ottaa matkallekin mukaan ;)

mauste, ihanasti olitte tehneet tuolle uudelle äidille mieluisan kotiintulon :) Toivon, että pääset itsekin samanlaiseen tilanteeseen vielä! Kyllä ne ajatukset usein muuttuvat ihmisillä, toivottavasti sinunkin miehellä. Itsekin olin tosi pitkään epävarma haluanko lapsia, mutta pikkuhiljaa se alkoi vaan tuntua, että kyllä sittenkin!

Melina, toivottavasti nyt tärppäs!

Maddela, hienoa kuulla, että teillä on molemmilla kaikki kunnossa :) Eiköhän se sieltä sitten jossakin vaiheessa tärppää :) Mukavaa ja rentouttavaa kevättä teille!

Tsemppiä ja aurinkoista kevättalvea kaikille :)

elenna, jos kolme viikkoa ovulaatiosta ei ole vieläkään menkat alkaneet ja testi näyttää plussaa niin menisin verikokeisiin. :) Tai aina voi vaanootella lisää...mä en tiiä kestäiskö hermot, varsinkin kun itse tiedän että ovulaatio on ollut.

Oikeessahan se testi oli jälleen, eli tänään kp1, yk8. Ehkä se plussa tulee sitten kun on tullakseen.

Oon ruvennut miettimään, pitäisikö kertoa yrityksestä yhdelle hyvälle ystävälle, joka on siitä välillä kysellytkin. Olisin halunnut kertoa vasta sitten ne hyvät uutiset ja yllättää oikein kunnolla, mutta kun plussaa ei ole alkanut kuulumaan... :/ Ehkä, jos tulee hyvä tilaisuus niin kerronkin. Olisi kuitenkin ihan mukava jutella aiheesta.

Heippa!
Elenna: höh....no jos sitten tällä kierroksella tärppäis....
Itse kans miettiny tota kertomista...oon itseasiassa yhdelle ystävälle kertonu ja jotenkin haluis kertoo muillekkin mut sit taas haluis kertoo vasta kun oikeesti jotain kerrottavaa on....kauheen vaikee päättää tälläsiä tilanteita kun ei oo ennen tälläsessä ollut..kyselyitä ja kommenteeja tyyliin "alkakaa teki ny tekeen lapsia" tulee kyl usein....niimpä...
muuten kirjottelin tonne raskaaksi 2012 puolelle pidempiä stooreja, tää ryhmä onkin ny vähän hiljasempi... :)

elenna: Pahoittelut uuden kierron alkamisesta. Matkojen suunnittelu varmasti piristää! Kyllä raskaanakin ollessa voi vielä kesällä matkustaa, tai riippuu varmaan siitäkin mihin olette suuntaamassa. Olisi ihanaa lähteä johonkin, mutta säästöt tuli käytettyä jo syksyllä edelliseen matkaan.

elenna ja jessica3: Kerroin juuri yhdelle ystävälle, että meillä yritetään vauvaa. Muuten en olisi kertonut, mutta suoraan kysyi, joten en halunnut valehdella. Yhdelle toiselle ystävälle kerroin jo etukäteen, että aletaan yrittää. Molemmat ovat sellaisia ihmisiä, joille voisin puhua myös lapsettomuudesta, jos sellainen tulee eteen. Toivottavasti saan kuitenkin kohta jakaa iloisia uutisia. :)

Täällä on huomenna kp 11 ja alkaa ovulaation tikuttaminen. Täytyy lukea käyttöohje tänään, niin tietää vähän mihin aikaan pitää testailla. Greippimehuakin päätin alkaa juomaan eilen pitkästä aikaa. Taisin myöhästyä sen kanssa tässä kierrossa, mutta teki mieli tehdä jotain raskautumisen eteen. Kamalaa kun tämä on tällaista odottelua aina.

Huomenta!:)

Mekin olemme kertoneet vauvakuumeesta ja yrittämisestä niille valituille ihmisille joiden tukea kaivataan myös sitten jos jokin ei mene suunnitelmien mukaan.. Oma äiti on isoin tuki, miehen vierellä..<3

Vatukka, tsemppiä oviksen tikuttelun kanssa, se osaa olla joskus vaikeampaa kun moni uskois :) Onks sulla tikut vai ne digi testit käytössä? Sit alkaa taas ne piinäpäivät sen O-plussan jälkeen..täällä elellään dpo8, ja tossa dpo5 oli tuntuvia kipuja tuolla alakerrassa ja olin innoissani et nyt se munasolu sinne pulttaa itteensä kiinni..mut nyt on ollu jotenkin melankolinen olo kaiken aikaa, eikä enää jaksa uskoa että ois mitään tapahtunu..vaikka edelleen kyllä ajoittain juilii vatsaa ihan niin että sen selvästi huomaa niin ei vaan voi uskoa että plussa tulis. Näinnitkin kipeyty heti oviksen jälkeen mikä oli uutta mulle :O ...no aika näyttää :) Mutta onnea vatukka nyt loppukiertoon ja plussa tuulia <3 Toivotaan että näyttäs plussaa molemmille!:)

Melina kp27/31-32 yk4 dpo8

MarinaMelina: Kyllä nyt jännittää sun puolesta! Kuulostaa niin lupaavalta. :) Nyt sulle plussaa raskaustestiin ja mulle ovistestiin. Mulla on halpoja tikkuja vaan. Hämmentää kun sain eilen vaalean testiviivan ja tänään vaan haamun, vaikka kontrolliviivat oli mun mielestä tänään ja eilen yhtä vahvat. Eli ei mistään konsentraatio eroista pitäisi olla kyse? Näköjään osaa olla hankalaa. :) No huomenna taas testaamaan ja toivottavasti alkaa viiva vahvistua, ettei kierto veny.

Vauvakuume on edelleen omissa sfääreissään, pitäisi keksiä muuta ajateltavaa.... kp 12/27-35

Vatukka älä huoli :) Mullakin tuli ennen plussaa ensin tummempaa, sitten vaaleempaa ja taas tummaa..ilmeisesti ne hormonitasot hieman heittelee ennekö lähtevät siihen nousuun..kuitenkin plussan huomasin (sitten kun oikeasti sellaisen sain) tosi helposti, oli niin kirkuvan punanen! Mutta oon kyllä kuullu et joillakin se hormonipiikki menee niin nopeasti ohi ettei välttis kerkee sitä pongaamaan tikuilla..Mulla lähti heti sit seuraavana päivänä vaalenemaan..tsemppiä kovasti testailuun!!! <3 toivotaan tännekin parasta!:)

Moi,

Pitääpä välillä kirjoitella tännekin. Kp8/26-32 menossa. Nyt en sitten oikein tiedä, mitä toivoisin tältä kierrolta. Huhtikuulle on varattu yksi lomamatka hieman eksoottisempaan kohteeseen, ja sen kannalta olisi varmaan parempi, jos nyt ei vielä tärppäis. Se ei ole kaikista hygieenisintä aluetta, joten en oikein haluaisi olla huonovointisena reissussa. Enkä tiedä, olisiko sinne edes suositeltavaa lähteä raskausaikana. Luulen, että ehkä voi lähteä, kunhan on varovainen. Joka tapauksessa päätimme, että murehdimme sitä vasta sitten, jos nyt sattuisi tärppäämään. Mutta nyt on sitten vähän sekavat fiilikset. Ehkä on hyvä saada jotain muutakin ajateltavaa raskautumisen sijaan. En varmaan ainakaan ole lataamassa kauhean suuria odotuksia tähän kiertoon, ja se on hyvä. Toisaalta on vähän tylsää ja ehkä masentavaakin, kun niin ei voi tehdä. Mutta ehkä näin on hyvä. Yritän rentoutua, en testaile enkä mitään. Toivon ainakin, että kierrosta tulisi lyhyempi kuin viimeksi. Tuo 32 oli 3 päivää edellistä ennätystä pidempi. Mutta katsotaan.

Melina, sulla onkin siellä jännittävät päivät meneillään. Plussaonnea :)

Vatukka, jokos on kuulunut ovistestiin plussaa? Tsemppiä!

jessica3, sullakin taitaa olla kovasti jännittävät hetket meneillään, mitä lueskelin tuosta toisesta ketjusta. Toivottavasti olisivat ne testit väärässä :)

Mitäs muille?

Kp 14 ja ovistesteissä ei ole näkynyt mitään kahteen päivään. Vahvin viiva, mikä sekin oli haalea, tuli kp 11. Ei se ovis vielä ohikaan ole voinut mennä, toivottavasti ei ole kyse ovuloimattomasta kierrosta.... :( Mitään selkeitä oireitakaan ei ole ollut, kipuja tai sellaisia. Ehkä olen kuumeilullani ja stressaamisella onnistunut pidentämään kiertoni.  

Kuulostaa elenna hyvältä matkasuunnitelmat. Jos tulet raskaaksi nyt, se on tietysti hyvä uutinen ja jos et, voit nauttia täysillä lomasta. Menee siis joka tapauksessa hyvin. :)

Wuhuu! Ovisplussa!  Tänään huomasin töissä esimerkilliset ovislimat ja sieltähän se plussa tuli kun testasin. Eli unohtakaa eilinen vuodatukseni... Olit MarinaMelina oikeassa, ne hormonitasot siis vaihtelee ennen varsinaista plussaa.

Miten MarinaMelina ja jessica3, joko on tullut plussia niihin kivampiin testeihin?

Vatukka, Jes!! Onnea O-plussasta!! :) Mäkin oli kauhuissani sillon et tuleeko se plussa ollenkaan mutta tulihan se mullakin sit kun jaksoin tukuttaa.. ja onneksi tikutin koska aijemmin oli ovispäivät menny ihan puille kun luulin että ne on aijemmin :)

Täällä tilanne vielä hakusassa :) kp31/31-32 dpo 11/12 ... eilen testi vielä ainakin negaa ja taitaa olla tulevaisuudessakin =/, nyt on eilisestä asti tuntunu et menkat alkaa just..eikä oo alkanu .. vielä =/ Saapi nyt nähä kuinka käy ... mutta pelkää pahoin että kyllä se on vaan jaksettava repiä ittensä uudelle kierrolle :( Testata uskalla uudestaan vasta to tai pe ... jos ei täti oo saapunu ärsyttämään :(

Oireita tässä kierrossa on ollu uusia jos jokinmoisia, mutta kaippa se niin onkin pillereiden lopettamisen jälkeen että aina vaan tulee uusia oireita jotka ei kuitenkaan raskauteen viitaa...=/ toivo kuitenkin vielä elää :)

Kiitos MarinaMelina! On se hassua, miten ovisplussastakin ilahtuu näin paljon. Mitenköhän positiivisesta raskaustestistä, jos pääsisi sellaisen näkemään. :) Tänään oli jo haaleampi viiva ovistestissä, huomenna varmaan vielä testaan ja sitten lopetan. Lopettaakohan kukaan muuten testaamista siihen ekaan plussaksi tulkittavaan tulokseen? Mä olen ainakin liian utelias näköjään.

Toivotaan nyt parasta, että siellä täti pysyy tällä kertaa poissa. Mä ainakin jännitän edelleen sun puolesta. :) Meillä menee näköjään yritys aika samoissa, siis yk 4 taitaa olla molemmilla menossa. Jos se olisi onnenluku.

Vatukka: Itsekkin hihkuin onnesta kun sain sen O-plussan ... :) ja jatkoin kyllä tikuttamista, eli utelias sielu täälläkin...

Toivon kyllä todella että täti jäisi tälläkertaa tulematta :) Tänään on rinnat kipeytyneet sivuilta niin ettei pysty oikeen kylellään olemaan.. mutta voi olla merkki tädistäkin =/ Meillä tosiaan yk4 menossa, eli samoilla mennään...nyt siis tilaukseen molemmilla plussa yk4:)

Iltaa ystävät.

Ei pysy ajatukset muualla vaikka kuinka tsemppaisi. Kp 24/28 ja alavatsassa tuntuu polttelua, painon tunnetta, ilmaa kertyy mahaan ja on menkkamainen olo. Ja aivan varmasti tämä ei taas ole mitään vaan menkat alkaa hienosti ajallaan. Järkyttävää itsensä kiusaamista. Hanki harrastus, saattaisi joku vaikka sanoa...

Voi kun joku saisi nyt plussan, niin olisi jotain piristystä tällä meidän äitikokelaidenkin palstalla.

Iltaa leidit! :)

Eipä tullut plussaa tänne tällä kierrolla vaikka oireit óli jos jonkimoisia, menkat alkoi eilen..nyt siis kp2 =/ piristykseksi värjäsin hiukset ja keskityn keväiseen aurinkoiseen ilmaan :) Ja se on onneksi auttanut! Nyt siis käynnissä yk5...plussaa sais tulla jo :)

Vatukka kuis siellä hurisee? <3 nyt sinne sitä plussaa toivotaan!!!:)

Maddela, voikun ne olisi niitä kaivattuja oireita! Tsemppiä testaukseen kun sen aika tulee, millon meinasit testailla? :)

Hyvää iltaa :)

Täällä taas ovis bongattu tänään :) Ja eilen ja tänään on koitettu sitä hyödyntää. Ah, niin ihanaa saada (vasta) toista kertaa kunnon paksu viiva ovistestiin. Samoin tällä ja viime kerralla on ollut ihan selkeät ovispuristukset alamahalla, viimeksi vasemmalla ja nyt oikealla. Voisiko olla, että ovis olis vasta nyt alkanut tapahtumaan kunnolla :O Se ois ihan ehdottomasti oikein hyvä merkki. Ehkä miehellä on kaikki hyvin ja mullakin tästä eteenpäin. Toivoa on ainakin :)

Hieman oon murehtinut sitä asiaa, että kp25 mulla on varattu rokotusaika matkaa varten. Ja rokotus on sellainen, jota ei suositella raskaana oleville. En tietysti tajunnut sanoa yrityksestä puhelimessa. Ois ollut hyvä, jos ois saanut tuon ajan jo aikaisemmin. Mutta toisaalta, tuskin niillä olis ollut aiemmin aikoja kuitenkaan. Pitää sitten kysyä siltä piikittäjältä, mitä mieltä se on. Luulen, että pistävät kuitenkin. Mahdollinen raskaushan olisi silloin vasta ihan alussa, lisäksi jossain luki, että riski olisi muutenkin vain teoreettinen raskaana oleville. Ääh. No, kuulostaa turhalta murheelta taas. :O

Melina, pahoittelut uudelle kierrolle joutumisesta :( Jospa tällä kertaa tärppäisi :) Nautihan kevätsäistä :)

Maddela, kunpa nyt siellä jo tärppäisi! Tosiaankin, kyllä nyt tälle palstalle jo plussa pitäisi saada, vaikkapa sinulle ensin ja sitten perässä meille muillekin :)

vatukka, toivottavasti pääset pian näkemään plussaa raskaustestissä! On se ihan hyväkin testailla ovis-testeillä se eka haalennutkin tulos, niin tietää varmasti, milloin oli vahvin viiva. Ite oon jo tikuttanut niin monella kierrolla, että nyt alkaa jo selvitä vähemmilläkin testailuilla, joten en taida tämänaamuisen plussan jälkeen ottaa enää uusia testejä.

Voi olla se testaamisajatus aika kaukaa haettu, kuukautissuojien kaivaminen esiin ehkä enemmän todennäköistä... Mutta siis keskiviikkona pitäis kuukautisten alkaa ja jos ei alakaan, niin ehkä testaan sit torstaina. Mutta kyllä mä taas petyn pirusti kun ne menkat alkaa! Mut en viitsi ennen sitä ainakaan testata, en halua nähdä sitä negaa tikussa.

Katsoin tuossa Vauva -lehteäkin netistä, mutta en sentään vielä tilannut. Maaliskuun numerossa olisi kyllä monta mielenkiintoista artikkelia, ehkä pitää ostaa irtonumero. Se olis sit eka vauva-asia jonka hankin, jos käsitöitä ei lasketa.

Aika paha, Elenna, toi rokotusasia, miettisin itse ihan samaa varmaan, mut tulisin kuitenkin samaan johtopäätökseen kuin säkin. Kerro vaan hoitsulle tilanteesta ja kun se sen kuitenkin pistää niin unohda murehtiminen. Sen taudin saaminen matkalla olis paljon pahempi riski.

Takaisin