Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kärsitty jostakin selittämättömästä talviväsymyksestä, kun olen käynyt lueskelemassa, mutta en ole saanut mitään kirjoitetuksi. Pitäisi varmaan koittaa ulkoilla heti töiden jälkeen, kun on vielä vähän valoa. Auttaisi varmaan raskautumisessakin pieni valon ja liikunnan lisääminen. :)

-Muru-: Ihanaa, onnittelut kihlautumiseta! Ja tsemppiä uuteen kiertoon.

elenna: Sattuipa sinulle mukava lääkäri. :) Vähentää varmaan stressiäkin kun tietää että kaiken pitäisi olla kunnossa raskautumista ajatellen. Mäkin haluaisin päästä ultraan, ihan uteliaisuuttani.

jenni84: Tervetuloa mukaan! Ollaan saman ikäisiä ensimmäisen kuumeilijoita, olen myös 27. Onko sinulla jo monella kaverilla lapsia tai ainakin suunnitteilla? Minä kun epäilen, että minun ja mieheni (on vielä minua vanhempi) kaveripiiri on jonkinlainen erikoisuus, kun ei kellään ole lapsia, eikä tässä nyt niin nuoria enää olla.

Salla-Mari: Siellä eletäänkin jo todella jännittäviä päiviä, jos et ole vielä sairaalaan lähtenyt. :)

Omaa: En sitten hankkinutkaan ovistikkuja ja nyt en tiedä onko ovis tulossa menossa vai mitä? Limoja alkoi tulla jo viimeviikon loppupuolella ja eilen ja tänään on särkenyt oikealta munasarjan (?) kohdalta. Tänään aika kovastikin päivällä, mutta nyt on vähenemään päin. Mutta eikö ovulaatiokivut mene nopeasti ohi? Jostain olen sellaista saanut päähäni. Ennen ei ole ollut tällaista kipuilua, limoja kylläkin päivätolkulla. Ja jotain painontunnettakin on olevinaan nyt tämän päivän uutuutena. Kp 14/29-35 (uskoisin kiertojen vähän lyhentyneen).

Noniin, meidän neiti päättikin syntyä viikon etuajassa, eli maanantaina 30.1 <3 Neiti oli syntyessään 3220g ja 48cm pitkä :) Tänään kotiuduttiin ja olo on väsynyt mutta onnellinen!! Synnytys käynnistyi vesien menolla ja sujui kokonaisuudessaan hyvin..vaikka olihan se kokemus! :)

Oi, paljon onnea Salla-Mari pikku tytöstä :) <3 <3
Sulle ilmeisesti jäi kuitenkin kohtuullisen hyvä mieli synnytyksestä? Oon joskus pelännyt kovastikin synnytystä, mutta tällä erää en enää. Ovathan kaikki muutkin selvinneet siitä... Onnea vauva-arkeen teille!

vatukka, joko on mennyt noi säryt ohi? Mä en oo koskaan huomioinut erityisempiä oviskipuja, vaikka ainahan kaikenlaista kummallista tuntuu mahassa. Ihan hyvää kehitystä, jos sulla on kierrot lyhentyneet.

jenni84, tervetuloa! Onnea gynekäynnille! :)

Täällä on tänään menossa kp16, ja ovistestit näyttää edelleen ihan yhtä hailakkaa viivaa. Tähän asti on aina tullut plussa viimeistään kp15, joten joko kierrot on pitenemään päin, tai sitten tässä kierrossa ei tullut ollenkaan ovista :( Eihän sitä kait ihan joka kierrossa tuukaan, mikäli oon ymmärtänyt oikein. Vähän tyhmää, mutta ehkäpä ei sitten ainakaan tarvi jännittää turhan päiten tässä kierrossa. Oon vielä testaillut pari kertaa päivässä jo ties kuinka monta päivää, kun luulin, että nyt oli lyhyen kierron vuoro. No, ei sitten.

Eipä tässä silleen mitään kiirettä oo... Tai siis olihan mulla aikaisemmin kiire tulla raskaaksi, mutta se meni jo. Ehkä. Kohta on puolen vuoden yritysaika-rajapyykki täynnä.

Kohta saa ainakin yrittää valot päällä, eli päivät pitenee. Se on ihan mukavaa. Seesteistä talvimieltä kaikille :)

Mahtuisiko tänne sekaan vielä esikoista yrittävä !

Maaliskuussa tulee minulle ikää 22-vuotta ja miekkonen 20 vuotias.
Päätettiin pari viikkoa sitten jättää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos no tullakseen.. Siitä on kuitenkin puhuttu jo pitkään ja molemmilla suurena haaveena lapsi :)

Salla-Mari; Onnea todella paljon pienestä prinsessasta ! ^^ Mukava kuulla että synnytys meni hyvin, itsellä kun kamalat pelot sitä kohtaan.. mutta jospa se laantuis kun lukee muiden hyviä kokemuksia :)

Kiitos onnitteluista! Ensimmäinen yö kotona käärön kanssa sujui hyvin :) on se vaan niin suloinen ja rakas <3 Itsellä kanssa oli vähän pelkoa synnytystä kohtaan ja eihän se mikään helppo homma ole, en mene valehtelemaan! mutta vaivan arvoinen tuo palkinto kyllä on! ja kipu unohtuu välittömästi synnytyksen jälkeen. itsellä kului vesien menosta synnytykseen yli vuorokausi niin supistuksia tuli pitkän aikaa ja ponnistusvaihekkin kesti tunnin että se oli aikas rankkaa mutta hengissä siitäkin vain selvittiin :)

Onnea Salla-Mari pienestä tytöstä! Huojentavaa kuulla synnytyskokemuksesta, josta on ilmeisesti selvinnyt ilman pahempia traumoja. Kiva kun olet kirjoitellut tänne. :) Olen tietoisesti vältellyt synnytyskokemuksista lukemista, etten saisi mitään kammoa.

elenna: Kipuilut kesti onneksi vain sen kaksi päivää.. En sitten tiedä oliko ovulaatio vai mikä, ei ole minullakaan ollut ennen mitään ovulaatiokipuja. Harmi kun et nyt ole saanut ovulaatiota pongattua. Kai se voi välillä jäädä pois ja sekin on ihan normaalia. Toivottavasti ovulaatio on kuitenkin ollut/tulossa, niin ei mene kierto ''hukkaan''. Täytyisi silti itsekin muistaa ettei se lapsen saaminen ole kuukaudesta kiinni. Sinulla on hyvä asenne yrittämiseen, pitää yrittää ottaa mallia. :)

Tervetuloa Dumbo! Toivottavasti et kauaa joudu täällä viihtymään, vaan pääset odottajiin. Mukavaa silti saada lisää elämää tälle palstalle.

Mulla on taas tylsät päivät, eiköhän ovulaatio mennyt jo alkuviikosta (?). Mulla tuleekin ensiviikko hiljaiseloa täältä, kun en varmaan työkiireiltä ehdi kirjoittelemaan tai edes lueskelemaan.

Joo no itse lueskelin synnytykertomuksia ja joistakin oli kyllä apuakin mutta oli myös niitä huonoja kokemuksia mistä vähän huolestuin. Se on vähän kakspuoleinen juttu että kannattaako niitä lueskella. Itse jäin niihin niin koukkuun että oli pakko :) Ennalta kun ei voi tietää miten synnytys menee mut positiivinen ajattelutapa auttaa varmasti. Muistaa vain että se on sen arvoista ja tuskin kukaan vauva on vielä massuun jäänyt :)

Moi,

Minä sain kuin sainkin bongattua oviksen vielä lauantai-iltana :) Eli tästä taisikin tulla aiempia pidempi kierto, nyt siis kp20/~31? Sen verran kovasti nipisteli vasemmalla puolella mahaa, että tein lauantaina vielä yhden testin, ja siinähän olikin vahvempi viiva kuin vielä koskaan :) Ei ole aiemmin ollut noin voimakasta ovisnipistelyäkään, joten kummasti kohosivat taas toiveet. Nyt pitäisi jaksaa odottaa seuraavat kaksi viikkoa, ja olla kehittelemättä liian suuria toiveita. Ei jaksaisi joka kierrossa kuvitella olevansa lähes varmasti raskaana...

Tervetuloa Dumbo. :)

vatukka, tuntuu, että nuo oireet vaihtelevat aika paljon kierrosta toiseen. Mullakin oli nyt pitkästä aikaa ovisnipistelyä, ja se tuntui kovemmalta kuin koskaan aiemmin. Se meni ohi ehkä noin tunnissa, aiemmin muutamassa minuutissa. Ehkä sinullakin oli oviksesta kyse. Jaksamista töihin sinulle! Kiireissä on onneksi hyvätkin puolensa, kuluu aika nopeammin... Pitää tosiaan yrittää tähdätä tuohon hyvään asenteeseen yrittämisessä, vaikka ei se aina kovin hyvin onnistukaan.

Salla-Mari sanoi, että synnytys on vaivojen arvoista. Sama pätee varmasti tähän yritys-hermoiluunkin: sitten kun pieni nyytti on sylissä, niin on se varmastikin sen kaiken arvoista <3 Vielä en osaa yhtään käsittää, millaista se sitten olisi. Varmasti ihanaa katsella oman lapsen kasvoja <3

Itse stressasin vähän liikaakin välillä noiden tikkujen kanssa. Oli kyllä kiertokin niin sekaisin eikä antanut koskaan positiivista tulosta. Vasta kun lopetin tikuttelun ja hermoilun niin tulin raskaaksi. Mutta jos on suurinpiirtein säännöllinen kierto niin ehkä helpompaa. On se kyllä kieltämättä aika ihmeellistä tuijotella pikkusta silmästä silmään ja miettiä että kuinka " on saanut tämän aikaan" :) Sitä vaan tuijottaa ja tuijottaa ja ihastelee toisen suloisia kasvoja. Toivottavasti myös sinä saat joskus kokea tämän, ja eiköhän se ennemmin tai myöhemmin tapahdu :)

Terve naiset pitkästä aikaa!

Kaikkea on ehtinyt täällä näemmä tapahtua. Onnea -Muru- kihlauksesta ja Salla-Mari ihanan näköisestä vauvasta! Tukkaakin noin paljon. Tervetuloa Dumbo ja jenni84 mukaan.

Mielenkiintoista lukea Mietintämyssy ja elenna teidänkin lääkärireissuista. On se aina rauhoittavaa kuulla, ettei mitään selkeää ainakaan ole pielessä. Se miesten saaminen simppatestiin tuntuu siis muillakin olevan vähän haasteellisempaa :) Mä en ole asiasta enää edes kysellyt, hän menee sitten kun menee ja mikäs kiire tässä nyt lopulta on.

Minulle teki hyvää tuo tyttöjen reissu oviksen aikana. Harrastettiin lempeä ennen matkaa, mutta ovis oli vasta 5 päivän päästä, joten olisi ollutkin aika kummallista jos olisi tärpännyt. Sain ajatuksia ihan muualle ja nyt koitan jatkossakin olla ajatelematta raskautumista. Mulla on kuitenkin hyvinkin säännöllinen kierto, joten jätän ne ovistikut nyt käyttämättä ja katellaan rauhassa. Vaikka ei siinä tietty pelkkä katselu auta :P

Mulla on nyt meneillään kp2/29 enkä voinut kuitenkaan olla tarkistamatta, että jos nyt tärppää niin milloin alkaa äitiysloma ja milloin on LA jne. Mutta vaikkei stressaa niin saahan sitä haaveilla... Hirmu monta Salla-Marin kaltaista tarinaa olen kuullut, että heti kun ei stressaa tai tule muuta ajateltavaa, niin tärppää (tieto hoitoihin pääsystä, uusi työ, koiranpennun tai adopiolapsen saaminen jne.). Mitähän radikaalia sitä keksisi?

Mitäs muille kuuluu? Vatukka, Sli, mauste, Melina, Victoria, kai nyt jollain jo tärpää?

Heippa! pitkään jo lueskellut näitä foorumeita täältä ja vähän muualtakin..ja päätinpä sitten liittyä vihdoinki itekkin mukaan niin pystyy vähän kirjotteleenki ja kommentoimaan :) elikkäs vähän taustoja, 29v naikkonen, mies samanikänen. Olin syöny pillereitä viimeset 10vuotta ainakin, ne siis lokakuun alussa jäi pois ja heti siitä alkaen alkoi tulemaan menkat säännöllisesti ja kierto siinä 28 paikkeilla ollut. Ei siinä ongelmaa siis. Nyt siis yritetty raskautua 4kk, viimeset 2kk "aktiivisemmin". Mitään ei ole vielä tapahtunut....Mitään ovulaatiotestejä en oo tehny enkä kyl aatellukkaan, harrastetaan muuten "säännöllisesti" ja sillon kun siltä tuntuu.... :) eiköhän se sit nappaa kun aika on......toisaalta aattelin et ois jo napannutkin mutta ei..
MUTTA kävin papassa pari viikkoo sit ja vastauksena tuli et on joku emätintulehdus (en muista tarkemmin mikä...). Sain tänään kuurin siihen joka kestää 10 päivää ja oon täältä lukenut ja lääkärikin sano et tulehdus on iso syy siihen ettei oo raskaaksi tullut kun ei munasolut jotenkin kiinnity. Kokemuksia? nyt tietää et kun saa sen hoidettua pois niin toivottavasti mahdollisuudet kasvaa sitten :) et ei muuta kun odotteleen et kuuri ohi ja toiveikkaana yrittään :) onko muita milläänlailla samassa tilanteessa olevia/kokemuksia...jotenki mukava lukee ja tietää et meitä on monta..

Niin ja tupakointilopetusta täälläkin mielessä, nyt viimesen kahden viikon aikana muutama tupakka vaan menny eikä tee ees kovin tiukkaa et eiköhän se onnistu :) toki jos plussaa tulee niin ei tarvii ees miettiä....
Mulla ollut kerran nuorempana "vahinkoraskaus"... että toisaalta lohduttaa tietää et se toivottavasti on mahdollista vieläkin vaikka vuosia välissä onkin :)
Lueskelin yövuoron ratoksi tätä ketjua pitkään taaksepäin, onko kellään uusia plussia? muita kuulumisia? :)

heippa leidiiis! :)

Mä oon kirjotellu vähän tiuhempaan tuolla raskaaksi 2012 ketjussa mut aattelin nyt tännekkin hieman rustailla :) Meillä esikoisen yritys edelleen käynnissä, yk4 mennään ja kp13/31-32, oon tän kierron yrittänyt ottaa kans vähän rennommin..kuitenkin ovistikut on puolihuolimattomasti käytössä... :) kyllä sitä pikkuista niin kovasti toivois mutta samalla kuitenkin osaan aatella että aikaa vielä on, ja hätä ei ole minnekkään..

mutta se itsestä :)

Onnea Salla-Mari tyttösestä <3

ja uusille tulijoille kanssa kovasti paljon tervetuloa joukkoon :) !

Maddela, täälläkin tosiaan yritetään ottaa vähän rennommin, itsekkin oon kuullu että se helpottaa sitä raskautumista. Ja kaiken kaikkiaan tää jatkuva kuumeilu alkaa viemään voimia ja ei kerkeä muuhun keskittyäkkään...siksikin ihan mukava nyt pistää se hetkeksi sivummalle, jospa se sitten vaikka tuottaisi tulostakin :)

Jessica, teillä aikalailla sama tilanne kun meilläkin...jätettiin syksyllä 2011 pillerit poijes 6 vuoden syönnin jälkeen ja sen jälkeen kaksikuukautta käytettiin ehkäsynä kondomia..nyt 4kk sitten yritetty vähän enemmän mutta kierrot ollu jotenkin sekaisin ja oviksen ajankohdasta ei ole ollu oikeen tietoa, nyt vasta alkaneet tasottua tuohon 30-32, ovistikut ollu viime kierron ajan käytössä...ja pongasin ovisplussan kp17:) nyt uudelleen metsästän sitä sillai puolihuolimattomasti, nyt kp13 ja vielä ainakin näyttää negaa .. ootellaan :)

Ja mitä tupakointiin tulee niin olen yrittänyt jo viime kierron aikaan lopettaa, sitten se vähän taas riistäyty käsistä ja nyt oon taas harkinnu että vähentäis reippaasti... sitten jos plussauutisia tulis niin ei kyllä tarttis kahta kertaa miettiä, se loppuis kun seinään.. mutta sitä ennen se on jotenkin hankalaa kun ei oo sitä niin vahvaa syytä..=/ mutta yrittää kai kannattaa kuitenkin :)

Plussapuhureita kaikille !!!++++++

Täällä ollaan taas palattu normaalielämään ja palstailemaan. :) Oli tosi hyvä saada ajatuksia muualle, koska mulla on nyt pieni ongelma: huomenna on kaverin tuparit ja yleensä niitä juhlitaan alkoholin kanssa. Huomenna on kp 26 ja en oikein tiedä juodako vai eikö. Tilasin siis herkkiä raskaustestejä (liuskoja) ja suunnittelin tekeväni sellaisen aamulla. Siinä on vaan se hölmöys, että jos olen raskaana, se ei välttämättä näy. Jos taas tulee positiivinen, saattaa tulla varhainen keskenmeno, josta ei normaalisti tietäisi mitään. Mulla onkin ollut ajatuksena testailla vasta, kun kuukautiset on oikeasti edes pari päivää myöhässä. Mutta kai sitten testaan ja mietin mitä teen. Ovulaation kuvittelen olleen joskus kp 15 tienoilla. Samalla kun tilasin raskaustestit, tilasin muuten ovulaatiotestit seuraavaa kiertoa varten niin ei tarvi arpoa enää, toivottavasti.

elenna: Ei tullutkaan ''hukkaan'' mennyttä kiertoa, hienoa! :) Ajattelin tosiaan laskea ovulaatoni olleen särkyjen aikaan, mutta sittenhän se selviää kun/jos täti tulee ensiviikolla kylään.

maddela: Jollain muullakin on siis paha tapa laskeskella kalenterista. Luulin että olen ainoa äitiysloman alun laskija. :D

jessica3: Tervetuloa! Itsekin luin foorumeita pitkään ennen kuin uskaltauduin mukaan. Onhan se mukavampi kun pääsee kommentoimaan ja jakamaan ajatuksia. Olipa hyvä että tulehdus löytyi, niin saat hoidettua sen pois kiinnittymistä haittaamasta.

MarinaMelina: Tsemppiä tupakoinnin vähentämiseen! Olenkin seuraillut kuulumisiasi 2012 puolelta.

Kiitos onnitteluista! Tukkaa tytöllä tosiaan riittää :) Nyt ois tytsy 11:sta päivän ikänen ja hyvin on mennyt :) Vatsanpurut meinaa vaan välillä vaivata mut taitaa olla aika yleistä :/ Onneksi on hyvä isä apuna :) Painoa on tullut tytölle kovasti! Eli syö hyvin! Niin ja meillähän meni tuossa esikoisen yrityksessä melkein 2 vuotta, että aina ei ole helppoa! :/ 2 alkuraskauden keskenmenoa oli.. Tuli jo epätoivoinen olo :/ Nyt osaa kyllä sitten TODELLA arvostaa tätä. Että jaksakaa vain uskoa ja tsemppiä kaikille kellä vauveli yrityksessä! Ja yrittäkää olla stressaamatta liikaa, se auttoi ainakin meillä.

Maddela, sais kyllä jo tärpätä. :( Mutta ei tärpännyt viime kierrosta, Tallinnassa alkoi kuukautiset... Olin sitten vähän hiljaiselossa, mutta nyt taas palstailen täälläkin.

Yritystä on, tutut oireet ja tikutus ajoittivat tällä kertaa oviksen tälle päivällä (kp16, viimeksi kp15). kp12+kp15 on nyt sitten yritetty ja ensi yönä/aamulla viimeinen rutistus. Nyt on PAKKO tärpätä! :) Jos luet 2012 plussaavien ketjua niin siellä lisää mun tilanteesta...

Naapuriin muutti maks 30v pariskunta, ihan pienen vauvan kanssa. Minä haluan kans!

kiitosta vaan tervetulo toivotuksista :) on se jotenki kumma kun aattelin aina aiemmin et mähän en sit mihkää höpöhöpö mamma palstoille ikinä osallistu niin nyt kun vauvakuume on oikeestaan vasta tullut ekaa kertaa kovasti  niin täällä sitä ollaan ja lasketaan ja jännitetään jo muittenkin asioita :D lueskelin tosiaan pitkät pätkät tätä ja sitten tota -raskaaksi 2012- palstaa ja kaikkien tilanteita ja taustoja....onneks on paljon onnistumisiakin joukossa ja jokainen vuorollaan <3
ja KYLLÄ, täälläkin mietitään jo äippälomaa, millaset renkaat ois hyvät vaunuihin, minkälaiset matkarattaat, mitä vaatteita, koska kertoo kellekkin jne........:D naureskelen vaan itelleni et oonkohan ihan terve mut onneks samaa "tautia" liikkeellä muillakin...miehelle en oo ihan kaikkia mietteitä viittinyt sanoo kun joutuu vähän rauhotteleen mut täällähän niitä voi sitten salaa purkaa ja pähkäillä ;)

joo tosta tupakoinnista, tiän niin miltä tuntuu ku on helppo kyllä vähentää mutta on myös niin helppo repsahtaa....sit kun sitä jotenki aattelee niin et kun menkat alkaa niin ihan sama-poltetaan ny kun ei mitään oo tapahtunutkaan...ja tottakai sit harmittaa myös ja sehän ainaki mulla lisää kyllä sitä tupakanhimoo....
oon kyl viimeset 15 vuotta kun on polttanut niin miettiny et kauhee riippuvuus......mut oon ylpee itestäni kun tällä viikolla 1 tupakka menny ja nyt jo kohta lauantaita eletään..pikkuhiljaa kohti savuttomuutta... :) ja ei tää näin helppoo ois jos ei ois tälläisiä haaveita mitkä myös motivoi lopetukseen....tsemppiä siis sullekkin MarinaMelina tosi paljon!
Oon ite ihmetelly kun mulla tosiaan pillereitten syöntiä takana kun tarkemmin laskee niin 14 vuotta ja kun lopetin niin heti palas kierto normaaliks ja säännölliseks. En oo tullut ees aatelleeks ettei sekään oo mikään itsestäänselvyys kun lukenu muitten tahkoomisia et saa kierrot kohdilleen. On tää naisen elämä ja kroppa monimutkanen kapistus :)
Nyt ois kyl ihan valmis kaikinpuolin, nyt toi flagyl-kuuri menossa ja kun se loppuu niin sit taas tositoimiin :) tän kuun otolliset hetket menee kyllä siinä ohi mut jos ens kuussa sit...

Takaisin