Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamuinen Apteekin testi antoi viivanpaikan taas..tai hyvin hyvin hailakan haamun. Elivon testin tein viel perään joka antoi kyllä negan.. plääh emoticon

Testailen ehken huomenissa vielä..ja jos nyt ei ala menkkoja kuulumaan niin vielä Keskiviikkonakin. Vatsa tuntuu edelleen turvonneelle ja kumma polte vaan jatkuu -menkoista tai ees tuhruvuodosta ei oo merkkiäkään mutta niitä odotellessa jos ei testit ala olemaan myönteisiä mulle.

Surku emoticon

Kp: 25/ 24-26

HEIPS!

MURU: Minullekkin tulee mieleen siskosi sanoista että olisiko kyseessä mustasukkasuutta? Onko siskosi kenties parisuhteessa tai sen ikäinen että haluisi jo lapsia, eikä mahdollisesti kuitenkaan ole siinä tilanteessa että niitä voisi tehdä?

Minulla ei sukulaisten kohdalla ole tullut samanlaista kommentointia vastaan, mutta rakkain ystäväni on miehensä kanssa yrittänyt raskautua jo 6vuotta, mies ei suostu kokeisiin tai muihin tms.. muutenkin elämä on aika holtitonta miehellä..Ystäväni asiasta hyvin surullinen ollut jo vuosia..hänen kohdallaan voin kuvitella nuivan vastauksen tulevan jos/kun tulen raskaaksi. Mutta olemme ääneen keskustelleet asiasta ja se on tiettävästi helpottanut molemminpuolin oloa, hänen on helpompi sanoa kun tulee kateellinen/paha olla ja minä taas ymmärrän sitten paremmin niitä negatiivisiakin tunteita/lipsahduksia...tälläinen kokemus täällä :)

ELENNA: Täälläkin kuumeilu kovaa, ei meinaa malttaa odottaa että päivat kuluisi ja päästäisiin ovis vaiheeseen kierrossa.. Meillä yk3 menossa joten aikaa kyllä on ja positiivisena pitää pysyä, mutta malttamaton mieleni tekee aina aikaajoin tepposet..:)

SLI: Mitenkäs siellä, onko täti tajunnut pysyä poissa!?!? HIRVEÄSTI PLUSSAMYRSKYJÄ JA TAHMATASSUJA SINNE :)

MAME: Harmittelut tädistä:(

VATUKKA
: Kyllä tälläinen palsta on vaan niin hyvä juttu, en tiedä miten tässä kuumeiluistaan ilman selviäisi:) ja on se tuki muista kohtalontovereista, varsinkin kun ollaan ensimmäistä kertaa asialla...!!

PIENINASNAS: Harmillisen pitkät kierrot sinulla, toivotaan että tasottuu!! tai että ainakin lääkäristä löytyy apu vaivaan! TSEMPPIÄ!!

MADDELA ja MIETINTÄMYSSY: Täällä jännitetään teidän puolesta, paljon plussapuhureita sinne!! +++++

OMAA: Ovulaatiota mä metsästän:) ei ole vielä plussaa tullut, mutta ei se taida ihan vielä sen aika ollakaan..kierrossa päiviä yleensä nim. 30 , niin sillon kai sen oviksen pitäisi olla kp17 tienoilla..nyt siis kp14 menossa, alavatsassa kyllä tuntuu jo että siellä jotain tapahtuu. Pupuiltu on joka päivä, joten yritys on kova. Miekkonen eilen sano että nyt musta tuntuu että tää on se kierto kun tuut raskaaksi ( ei osannu perustella sitä mutta sanoi vaan että eka kerran tuli sellanen tunne:), sekin kovasti sitä jo odottaa ja toivoo, no nyt luotan sen ennustajaukko taitoihin :) Tilasin suomalaisen vauvakirjan netistä ja sitten miehelle isä syntymässä kirjan, aijon antaa sen sitten plussauutisten kanssa samalla..:D <3 saa sitten sekin alkaa kasvaa isäksi siinä mahani kanssa samalla, vaikka kyllä se on niin vauvakuumeinen itsekkin että eiköhän se luonnostaankin jo tule - tosin sitähän sanotaan että äiti kasvaa vanhemmaksi raskausaikana ja mies vasta vauvan synnyttyä. 

PLUSSAA NYT KAIKILLE <3

-Melina kp 14/26-33 yk3 

Muru: Mulle tuli myös mieleen, että ehkä siskosi pelkää ettei sinulla ole aikaa enää hänelle, jos saatte lapsen.

Minä olen kertonut yrityksestä siskolleni ja yhdelle ystävälle. Siskoni kanssa on tullut juteltua aiheesta enemmänkin, eli on suhtautunut oikein hyvin. Ystävääni, joka pitää kovasti lapsista, ei tunnu asia kauheasti kiinnostavan. Ehkä se johtuu siitä, että hän on aivan erilaisessa elämäntilanteessa. Toisellekin kaverille vihjaisin, että lapsen yrittäminen saattaa olla kohta ajankohtaista. Hän vastasi, että ''ai jaa, toivottavasti ei kovin pian''. Kavereistani ei siis ole vertaistueksi, siksi roikun täällä. :) Muuten lasten hankkimisesta ovat kyselleet viimeaikoina ihmiset, joille asia ei todellakaan kuulu. Mentiin hiljattain naimisiin, joten kaikki olettavat, että kohta tulee lapsi. No toivottavasti ovat oikeassa.

Mietintämyssy: Tiedän kaksi ihmistä, joilla on ollut todella oireeton raskaus, joten en liikaa miettisi oireiden puuttumista merkkinä mistään. Täällä ainakin jännitetään puolestasi.

Sli: Mitenkä onkin noin epäselviä testejä, toivotaan parasta!

Täällä on menossa kp 22 / 31-37, tylsä vaihe siis. Melkein kaksi viikkoa ennen kuin tarvitsee miettiä testaamista tai mitään.

Maddela ja Mietintämyssy: Täältäkin puhalletaan oikein kunnon plussapuhureita sinnepäin emoticon  ++++++

Melina: Täti on pysynyt poissa ja jopa tuo minulla aina ennen menkkoja esiintyvä tuhruvuoto on pysynyt poissa myös. Vatsaa nippailee välillä mutta ei vieläkään ollenkaan niinkuin ennen menkkoja.

Vatukka: Älä muuta sano. Pitää vissiin tilaan netistä testejä kun en viitti noita apteekinkaan testejä ostella..ovat sen verran tyyriitä ku rupee enempi ostamaan.

Omaa: Ärsyttää ja aamulla suretti jo kovin kun tuli niin negatiivisia testejä -mutta johan tossa päivällä päätin että ennen ei heitetä kirvestä kaivoon ennenkuin täti punainen saapuu. Jos saapuu. Kävin tänään ottamassa Kirjastosta lainaan tuon Suuri Äitiyskirja ja vaikuttaa selailemalla oikein hyvälle. Huomasin katsella vanhaa kalenteria ja siellähän oli että mullon joskus kierto venynyt vuorokaudelle 30.. ja sillon näemmä kierrot olleet luokkaa 24-27 muutoinkin. Kummallista..ei vaan oo tullut seurattua kiertoja kovin tiiviisti viimeaikoina..ihan nyt vasta kun ruettiin lapsesta puhumaan ja yrittämään.

Miten muuten..jos mullon tänään oviksesta 12 vrk.. ja kierto on vaikka 28vrk niin jos ovis on keskellä kiertoa (eikös sen pitäisi olla) niin ovis olisi ollut vuorokaudella 14? Jostain foorumilta luin että dpo 14 on jo myöhäinen aika testata..että silloin pitäisi ehdottomasti näkyä jo raskaustestissä... en oikein ymmärrä jos normaali kierto on kuitenkin 32 ja ovis o puolivälissä ni vuorokausiahan tulee silloin jo 16..eikö ovulaation kuuluisi olla aina kierron puolivälissä?  En ymmärrä tätä..pläh.

Mulla on ovulaatio n. 12 päivää ennen menkkojen alkua, tuokin on henkilökohtaista kuinka pitkä aika se on. :) 14 päivää on yleinen, mutta olisiko väli 10-16 päivää se mihin ne asettuvat.

Ja ei, ovulaation ei tarvitse olla keskellä kiertoa!

Sli: Olen ymmärtänyt, että kuukautiset alkaa aina 14 vrk ovulaatiosta, eli 32 päivän kierrossa ovulaatio on kiertopäivänä 18. Ideaalimittaisessa 28 päivän kierrossa se siis olisi puolivälissä. Korjatkaa jos olen käsittänyt jotain väärin. Tosta  raskaustestissä näkymisestä en osaa mitään luotettavaa sanoa, mutta olen siinä uskossa, että perustestillä raskaus voi näkyä dpo 14, mutta ei siis välttämättä näy?

Muoks.

Victoria: Siis voiko se vaihdella noin paljon?! Ilmankos mun tuntemukset ja kalenteri ei mene yksiin... ehkä pitäisi kuitenkin testailla.

Sli / Vatukka / MarinaMelina: Kiitos kovasti tuesta !!!! Ihanaa kun olette niin ihania !

Sli: ikävä tilanne sinulla, toivottavasti huomenna pärähtää oikein mojova plussa !

Kaikille paljon plussatsemppejä !!!!!

-Mietintämyssy2011- yk 3, kp 35 / 39

SLI: siis mun käsittääkseni jos kierto on sen 32päivää niin ovulaation pitäis tapahtua siinä kp18 tienoilla. Koska ilmeisemmin se ovulaation jälkeinen vaihe (luteaalivaihe) on yleensä kaikilla suunnilleen vakio 14vrk, vaihe ennen (Follikulaarivaihe) ovulaatiota on sit se mikä jokaisella on omanpituisensa. MUTTA luteaalivaihe voi kuitenkin olla jotain muutakin kun sen 14vrk (10-16vrk) jotenka säännöt ei tässä hommassa päde kyllä mihinkään suntaan :) ja mitä siihen testaamiseen tulee niin siinäkään tuskin on mitään kaiken pitävää sääntöä millon sen pitäisi näkyä, kun joillakin (olen kuullut ja lukenut keskustelupalstoilta) saattaa mennä se kaksi viikkoa menkkojen arvioidusta alkamisesta ennekö testi näytti plussaa..joten mene ja tiedä nyt tästä sit mitään...:) itse oon kuullu et se dpo16-17 ois sellanen aika varma....

-Melina

Oi, että kun olette sankoin joukoin vastanneet minulle! Kiitos teille kaikille!! :)

Mieheni tokaisi taannoin, että minun siskoni ja myös tämä hyvä ystäväni ovat harmissaan/kateellisia, kun eivät itse ole suunnittelemassa lapsia vaikka sitä ehkä toivovatkin.
Siskoni on joskus puhunut haluavansa lapsia; täyttää kohta 23v, on vakinaisessa parisuhteessa ja ovat asuneet yhdessä jo hyvän aikaa, mutta lapset ei kaiketi ole kuitenkaan vielä miehen suunnitelmissa. Ehkäpä tässä ainakin siis osittain on kyseessä mustasukkaisuus, harmitus kun me suunnittelemme vauvaa ja hän ei.
Tuntuu kuitenkin erikoiselta, ettei hän osaa iloita puolestani. Hänestähän tulisi täti ja varmasti saisi hoitaa vauvaa ja olla mukana meidän touhuissa halutessaan.

Me saimme mieheni kanssa nyt syksyllä elämämme ensimmäisen kummilapsen ja olimme tästä erittäin onnellisia, vaikka meilläkin oma vauva mielessä. Innoissamme käymme tervehtimässä kummityttöämme ja heidän koko perhettä; kummityttömme vanhemmat ovat meidän kavereita ja tietenkin olemme iloisia heidän toisesta lapsesta! :)

Muuten minulle ei kuulu mitään ihmeitä... nyt on menossa yk 4 ja kp 14/21-28. Ja tällä kierrolla bongasin kahtena päivänä (kp 9 ja 10) ovulaation testeillä. Nyt vaan odottelen mitä tapahtuu... missään ei tunnu miltään; masussa ei nippaile, tisuja ei arista... ei oikein mitään missään. Höh... silti kuitenkin odottelen innoissani kierron loppua; miten käy, pääsenkö testailemaan vai tuleeko tyhmä täti kylään.

Paaaaljon plussatuulia kaikille!!!! :)

Hei!

Pieni tauko taas kirjouttelussa.

Teidän innostamana tilasin itselleni suomalaisen vauvakirjan. Ehkä tuo mieskin voi sitä salaa lueskella, kun olen iltaisin töissä.

Päätin viime viikolla lopettaa tupakoinnin. Nyt on kolmas päivä menossa ilman tupakkaa. Onneksi on ympärillä ihmisiä jotka tukevat minua pysymään päätöksessä. Ajattelin nyt lopettaa ennekuin on yritys alkanut. Ei tarvitse enään siinä vaiheessa murehtia lopettamista.

-Muru- ehkä siskosi ja ystäväsi ovat oikeasti kateellisia. Eivät he varmasti tarkoittanut sitä ihan niin ilmaista, mutta joskus se vain menee niin. Itselläni on jokseenkin vähän samanlainen tilanne juuri nyt.
Ystäväni on nyt viimeisillään raskaana ja olen oikeasti onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla myöskin kateellinen. Hävettää kumminkin olla kateellinen tällä ystävälleni.

Kävimpä minäkin sitten tänään ostamassa suomalaisen vauvakirjan. Suomalaisesta kirjakaupasta hain kun oli vaan 29,95 ja tuli tavallaan ihan ilmaiseksi, kun juuri liityin tehyyn ja sain sieltä 30 e lahjakortin kyseiseen liikkeeseen. :)

Hain myös lisää lankoja kun tulossa on muutamia yö-vuoroja niin saa taas tehdä lisää vaatteita vauvalle tulevaisuutta ajatellen.

Mauste: Tsemiä tupakoinnin lopettamiseen! Itsellä ei oikein meinaa lopettamiseen löytyä oikein vielä motivaatiota tarpeeksi. En kyllä hirveästi poltakkaan 0-6 päivässä ja joskus voi mennä monta päivääkin etten polta ollenkaan. Olen kuitenkin jo päättänyt että sitten polttelu loppuu kokonaan jos joskus plussaan. Tokihan se olis hyvä lopettaa jo ennemminkin niin se plussaaminen kävisi ehkä helpommin, mutta on se vaan niin vaikeaa.

Kahvinjuontia olen kyllä alkanut vähentämään kun ennen sitä saattoi mennä viisikin kuppia päivässä. Nyt yritän pitää sen siinä maksimissaan kolmessa kupillisessa per päivä.

Tänään menossa Kp 4/30-37 yk 6. Yllättävän niukat menkat aikaisempaan verrattuna. En kuitenkaan ole uskaltanut testailla. Se negan saaminen kuitenkin aina masentaa niin raakasti.

Mauste ja Mame: Täälläkin yksi tupakoitsija, vähensin uudenvuoden päivästä lähtien niin että korkeintaan max.2kpl/pv.. ennen poltin reilusti enemmän, melkein askin päivässä...ja oon polttanut 15vuotiaasta asti ja nyt oon 24..kyllähän sitä on jo ihan tarpeeksi kauan pitäny tuprutella.. mutta on ihme ja kumma ettei ole tehnyt kovinkaan tiukkaa :) töissä joskus saattaa hermo niin kiristyä että tekee tosissaan mieli..!! Jospa se pysyis nyt näin niinkauan kun plussauutiset saapuvat, sitten se loppuu kyllä seinään. Ei henkosen henkosta!!!

Moikka mitää kaikille kuuluu?

Vielä tuosta tupakoinnista; itse olen juhlapolttanut reilut 10 vuotta on / off, mutta nyt en ole syksyn aikana polttanut. Se on jännä, miten hankalaa lopettaminen voi olla, vaikkei sitä ole päivittäin tehnytkään. Sitä vaan yhdistää sen tiettyihin tilanteisiin automaattisesti. Noh, nyt minulla on ollut erinomainen syy olla ilman (eli tämä yritys), joten en ole useampaan kk polttanut. Jippii !

Itsellä tänään iski todella paha epäilys.... Minullahan on ollut sitä tuhrua lähes oviksesta saakka, ja tänään tuli sellainen fiilis, että kyllä se täti ihan pian kurvaa taas paikalle. En todellakaan enää usko että tässä kk on onnistunut. :(  Tein aika radikaalin liikkeen... soitin tänään yksityiselle ja tilasin itselleni ensi viikon perjantaiksi erityislääkärin ajan. Haluan nyt selvittää että mistä tämä tuhruilu johtuu.

Olen lukenut, että kierto ei mielellään saisi olla yli 35 päivää, ja minulla se on jämähtänyt lähes 39 päivään.... siihen lisäksi vielä tuo tuhruilu....

Tuota tuhruilua minulla ei ole ollut kuin vasta parin kierron ajan, mutta huolestuttaa vähän sen takia, että minulla on aiemmin todettu pienimuotoinen endometrioosi, ja olen pillereitä syönyt viimeisen 10 vuoden ajan lääkkeenä, koska endometrioosihan ei ainakaan minulla ole levinnyt pillereiden syönnin aikana.

Nyt tosin haluan selvyyden tuohon tuhruun ja kierron pituuteen, koska itse epäilen että se voi olla joku häiriö, minkä ehkä voisi joillain tabuilla saada kuntoon. Mikäli siis joku ongelma on.

Tiedän että moni varmasti ajattelee että ylireagoin, kun on vasta yk 3 lopuillaan, mutta kun on tuo endo, niin haluan asian selvittää, että sen saisi pikaisesti kuntoon. Olenhan jo yli kolmekymppinenkin..........

Anteeksi tällainen vuodatus.

Tsemppiä kaikille ja plussia, plussia, plussia

heippa mietintämyssy! Minun näkökulmasta et ylireagoi ollenkaan, itse tekisin varmasti juuri samoin! Parempi asiat on selvittää jos ne vaan voi kun jäädä vellomaan turhaan, ja kun se asioiden jatkuva pyörittelykin on itsessään jo hidaste raskautumiselle. Toivotaan ettei ongelmaa ole ja jos onkin niin hoito siihen löytyy näppärästi!:) Tsemppiä kovasti, eläkä nyt vielä heitä hanskoja tiskiin tämänkään kierron suhteen!!:)

Hellouta vaan kaikille. Täällä pärähti tänään yk9 käyntiin, puolukkapäiviä pukkaa. Tällä kertaa ei masentanut ollenkaan niin paljon kuin viimeksi, uutta putkeen vaan. Ehkä tässä helpottaa se, että meillä on tulossa tyttöjen Alppireissu, jossa voi sit ottaakin minttukaakaon afterskissä ja jos kaadun, niin eipähän tartte ainakaan keskenmenoa pelätä. No eihän sinne rinteeseen olis voinu lähteekään jos olisi pitkälle raskaus edennyt. Elokuussa kun matkan varasimme olin IHAN varma, että mulla jää rinneseikkailut väliin ja jään sauvakävelemään kylään. Nooh, kuinkas kävikään?! Reissun vuoksi tosin ovis jää hyödyntämättä jos on ajallaan, joten yk9 taitaa jäädä hutiksi.

Samaa mieltä Mietintämyssy, et ylireagoi vaan lääkäriin vaan. Turha sitä kotona miettiä ja murehtiä jos voi saada selvyydenkin asiaan. Entä Sli, jännään täällä sinunkin puolesta kun omaan tilanteeseen tuli jo selvyys. Toivottavasti nega muuttuukin plussaksi. Mitäs Elenalle kuuluu pitkästä aikaa?

Täällä puhuttiin aiemmin alavatsan polttelusta. Mulla oli aiemmin syksyllä usean kierron loppupuolella just samanlaista poltetta, mut nyt taas ei ole ollut. Sen sijaan olen kehittänyt itselleni loppukierron närästyksen. Maanantaina oli oikein paha olo ja töissä piti nostaa pöytä ylös ja tehdä seisten tietokonehommia kun en pystynyt istumaan. Painon tunne alavatsalla alkaa pian oviksen jälkeen. Nää kaikki on alkanut vasta sen jälkeen kun alettiin yrittää ja pillereitä on ole syönyt vuosiin. Kaikki on lähtöisin korvien välistä!

Tänään soitti gyne ja mun hormonitasot (progesteroni, prolaktiini ja TSH) on erinomaiset. Sitten miehen simppatesti ja hän on jopa saanut soitettua sinne klinikalle. Jee. Lämpenee pämpenee. Jos siinäkin on kaikki kunnossa, niin en mä tiedä mikä on seuraava askel. Patistaako ne meidät vaan jatkamaan harjoituksia?

Tsempit kaikille, kevää kohti mennään ja eikös se hedelmällisyys lisäänny valon lisääntyessä?!

Plääh..täällä tuli hyvin limaista vuotoa jossa hieman ruskeaa mukana..hyvin vähän mut oli kuitenkin. Menkat odottaa vissiin nurkan takana..tuskimpa kiinnittymistäkään -mut jos eivät ala menkat Torstaihin mennessä ni haen sen Clear Bluen digitestin. Loppuu tää epävarmuus.

Ja täti tuli sitten kuitenkin. Mutta hyvä puoli on se että kierto on sentään sen 27 vuorokautta ja tuhruvuotokin jäi nyt pois. Tosi hyvä ja pian pöllyytetään peittoja taas että saataisiin se plussa testiin ens kuun alussa. emoticon

Muille plussatuulia puhallan *puuuh* +++++

Voi Sli, todella harmillinen tilanne... olin aivan varma että saat sen kunnon plussan tällä viikolla !

Minulla ei täti vielä ole tullut kylään, mutta kyllä se viimeistään huomenna tai perjantaina kurvaa kylään, koska niin vahvat tuntemukset on, ja kaikki "oireet" mitä minulla oli ovat täysin poissa.

Noh, meille ei onnistunut tällä kerralla - mutta nyt vaan ladataan molemmat seuraavalle kierrolle

-Mietintämyssy2011- yk 3, kp 37 / 39

Täällä näemmä yksin kirjoittelen ;)

Ja ihan lyhyesti, kyllä se täti meille tuli kylään....

Tsemppiä kaikille, ja palataan !

Mietintämyssy2011 , yk4 kp 1 / 39

Sli: Pahoittelut, kuulosti jo niin lupaavalta. Mutta onneksi jotain positiivistakin. :)

Mietintämyssy ja Maddela, pahoittelut tädistä myös teille. Uskotaan kaikki siihen valon lisääntymisen ihmeitä tekevään voimaan, kevään aikana tämä palsta tyhjenee!

En ole kirjoitellut pariin päivään, kun ovis meni jo ja tylsä vaihe kierrosta jatkuu edelleen. Nyt siis kp 26 / 31-37. Olisipa lyhyemmät kierrot, niin ei joutuisi odottelemaan näin kauaa. Ennen pillereitä, joita söin neljä vuotta, oli vähän lyhyemmät kierrot eikä ollut minkäänlaista tuhruilua ennen kuukautisia. Toivottavasti kyse ei olisi mistään iän tuomista jutuista, vaan kierto tästä lyhenisi ja tuommoiset tuhruilut loppuisi. Siitä tulikin mieleeni, että et minustakaan mietintämyssy ylireagoinut kun varasit ajan lääkäriin, ihan mielenrauhan vuoksi kannattaa varmaan käydä. Luulen, että jos en vielä puolenvuoden kuluttua ole raskaana ja tuhruilut ja pitkät kierrot jatkuu, saatan tehdä saman.

Takaisin