Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kovasti Bofink, ja nautihan olotilastasi! Kaikenlaiset vaikeudet, mukaanlukien keskenmenon riski kuuluu kyllä ikävänä osana raskautumiseen, mutta ainakin omalla kohdalla on huomannut sen että itse raskautuminenkin on niin työn ja tuskan takana että tuossa tilanteessa voi vaan antaa rennosti mennä omalla painollaan ja nautiskella hetkestä...

Itse lähden varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin 3-4 vkon päästä. Tähän asti on gynellä vähän katottu labroja ja ultrattu jne. mutta nyt lähtään tutkimaan tosissaan. Sitä odotellessa, eihän tuo haittais jos sitä ennen vaikka plussaiskin luomuna [:D]

Onnea Bandidalle tutkimuksiin ja toivotaan että tärppäisi!! Se on kurja jos ei taho onnistua vaikka yrittää. Ihana oli tänään kattoa yhen tutun pyöreetä massua kun heillä tärppäsi kahden vuoden ja kahden keskenmenon jälkeen. Että sillä yrittää vähän rauhallisemmin mennä tän ekan kolmanneksen. Ens kuun loppuun on varattukin eka neuvola aika. Tästä se lähtee [:)]

Ensinnä huikeaa vappua kaikille! :)

Misbero: Höh, on tylsää kun kierto venyy, mulla kävi niin kans ja siinä kerkee jo ajatella sit vaikka mitä :/ Toivottavasti sun venymiset kuitenki kääntyis plussan puolelle! Täällon peukut pystyssä, ja jos ei nyt tärppää niin pää pystyyn ja kohti uutta yritystä!

Bofink: Onnea onnea! Nyt vaan lunkisti, ite et voi enää kovin kummosesti tilaan vaikuttaa, muutakun elämällä iisisti ja syömällä hyvin :) Nauti oloistas! <3

Ite: Menkat loppu nyt ja skumppalasillisen jälkeen tänä aamulla alkoi reippaasti uusi yritys! ;) Hyvät fiilikset ja rakastunu olo, se kai tässä on pääasia <3

Bandida, onnea sinulle tutkimuksiin! Pidän täällä peukkuja teille! :)

Bofink, oikean paljon onne sinulle myös plussaamisen johdosta! Toivotaan, että kaikki menee teillä hyvin!

Simppu, sinulle toivotan onnea menkkojen johdosta! :D Itsellä kun edes ne eivät ole alkaneet (nyt kp 33), ja kaksi tehtyä testiäkin on näyttänyt vain negatiivista.

Itsellä kyllä niin ihme oireita tullut pillereitten lopettamisen jälkeen, että enää ikinä en kyllä ala niitä syömään jos lopettaminen on tällaista: selkäkipuja, mahan nipistelyä, väsymystä ja mielialan aaltoilua hypetyksestä totaaliseen alakuloisuuteen. :S

Tervehdys pitkästä aikaa sisaret! [:)]

Tervetuloa minunkin puolesta Mariia, Misbero & Bofink !! (toiv. en ketään unohtanut)

Bofink paljon onnea plussasta! Toivottavasti me kaikki muutkin hypätään mukaan aaltoon [;)] Nyt yrität vain relata ja nauttia olosta!

Bandida Kuulostaa hyvältä, että pääsette tutkimuksiin! Jos vihdoinkin löytyis vastauksia.. Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka nyt plussaisit luomusti [:)] Niinhän on ilmeisesti monille käynyt..

Simppu Tsemppiä uuteen kiertoon!! Mikäs sen ihanampaa kun olla rakastunut

Mariia Minäkin lopetin pillerit pari kuukautta sitten, eli toiset menkat ilman pillereitä tuloillaan..saa jäädä kyl tulematta! Mutta, viime kierrossa mua nippaili vatsaan oviksen aikoihin, ja oviksen jälkeen yli viikon.. Sillee pientä juilimista alavatsassa. No, menkat tuli sit viitisen päivää myöhässä kera kamalan vatsakivun [:'(]

Oon täällä aika ahkeraan käynyt lukemassa teidän viestejä, mutta en oo saanu kirjoitettua mitään. Yrittänyt vähän pitää itseään tyynenä koko asian suhteen, ettei tulis sitä "yrittämistä".. Jotenkin tästä tulee todellisempaa, kun tänne jotain kirjoittaa [:D] Mulla on nyt tilanne se, että menkkojen pitäis alkaa huomisesta päivästä lähtien mikä päivä vaan.. pillereiden kanssa kierto se 28, viime kierto 33, joten kaikki on mahollista [:D] Tässä kierrossa luullun oviksen aikoihin nippaili ihan mukavasti tuolta vasemmalta puolelta. Ihan eri tavalla kuin viime kierrossa, joten toivoa on.. En nyt kuitenkaan jaksa uskoa, vaikka toiveikas silti. En oikein ota selvää itestäni [:D][:D] Oon vähän "pessimisti ei pety" -linjalla. (vaikka kuitenkin sitä pettyy..)
Eniten nyt ärsyttää se, että oon pillereiden lopettamisen jälkeen lihonut nelisen kiloa!! Ahistavaa.. Ja toinen: Hiukset rasvottuu tosi nopeesti! [:'(] Tällä hetkellä oon sitä mieltä, et jos ei oo pakko, en ihan heti alota pillereitä uudestaan!

Tänään korkattiin grillikausi ja puhdistettiin pihakalusteet! Nyt se kesä alkaa! [:)] Möyhin vähän jo kukkapenkkiäkin! Se on aika rentouttavaa, vaikka paikat tuleekin kipeeks [:D]

Kiitos Mariia ja Clove :)

Mää en oo pillereitä käyttäny varmaan vuoteen, ne ehkäs niin hyvin ettei tehny mieli ajatellakaan sänkyä niin päätin lopettaa ne :D Olin myös tosi itkunen sillon. Mut sitku lopetti tuli kauheet finnit! Hitto mullei oo ollu finnejä ikinä ja sit yhtäkkiä puhkes kauhee kukkaketo naamaan, kiva :D Onneks se siitä sit tasottu muutamassa kuukaudessa.

Mariialle jaksamista, toivottavasti sieltä nyt joku vastaus tulee, plussaa tai täti, tuo odottaminen on ihan syvältä.

Ja Clove, jännittävää! Ootko aatellu millon testata?

Simppu Ajattelin ootella ensiks menkkoja ihan "rauhassa", ja sitten vasta testailla. Tuohon äitienpäivään tähtään [:)] jos ei sitä ennen menkoista kuulu. Saa nähä maltanko [:D] Monena päivänä alavatsa on muistuttanut olemassaolostaan, mutta niin teki viimeekski.. Jos nyt tulee menkat, ni toivottavasti ei yhtä kovin kivuin [&o]
Mulla on ollut tosi paha akne, siihen alunperin pillerit sainkin. Sitten lopetin pillerit siinä luulossa, ettei niitä kannata putkeen syödä niin kauaa.. No, siitähän se iho vasta innostukin. Lopulta menin ihotautilääkärille ja se määräs Roaccutania... Sen jälkeen jatkanu pillereiden syöntiä, ja tietty ton kuurin aikana myös söin. Nyt vähän jänskätti lopettaa, kun ei yhtään tienny miten iho reagoi. Vaikka tuon kuurin jälkeen aknen pitäis loppua/huomattavasti helpottua. Toistaseks ihan jees.. Ikävä vaiva, en toivo kenellekään [&:]

Simppu ja Clove, kiitos tuesta! Tässä kyllä toden teolla stressaantuu kun joutuu jatkuvasti miettiin et mikä on vialla kun menkat ei ala. Nyt on onneks kaikkia juhlapyhiä ja tapahtumia niin saa ihan muuta ajateltavaakin.

Ensi viikonloppuna pääsen kans näkemään pitkän tauon jälkeen miehekettäkin. Meinaa kyllä aina vaan olla ikävä kun voidaan nähdä vaan joka toinen viikonloppu. :(

Clove: Aika sissi oot jos meinaat tosiaan äitienpäivään odottaa! [;)] Peukalot on pystyssä ja pottuvarpaat!
Toivotaan että akne ei ärhäköinny, varmasti on kurja vaiva! Ite atoopikkona osaan jotenkin kuvitella miltä se tuntuu mut tietenkin eri vaiva. Aina on kurjaa varsinkin jos kasvot on oikein pahana [:'(]

Mariia: Mites nyt? Oon ihan jämynä kaikkien muiden tilanteista kun itellä vasta ovis tulossa yli viikon päästä [:D] Asutteko eri paikkakunnilla vai onks miehelläs tollanen työ? Varmaan on ikävä! Onks tilanteeseen tulossa muutos vai jatkuuko tuo kaukorakkaus kauankin? Tsemppiä jaksamiseen!

Bandida: Onnea tutkimuksiin, vaikka pidänkin täällä peukaloita pystyssä jos nyt luomukierrosta tärppäiski![:)]  Positiivisia tuulia, niin psyykkisesti kuin fyysisestikin lähettelen täältä!

Simppu, me asutaan miehen kanssa vielä n. puolisen vuotta eri paikkakunnilla, koska valmistun ammattikorkeesta vasta ens jouluna.  Onneks ei kuitenkaa sinne jouluun asti tartte olla koulussa, ku nyt on opinnäytetyön teko meneillään. Yhteen päästään muuttaan viimestään tossa marraskuussa. Asuntoja ollaan kateltu jo Hesasta vähän eri asuinalueilta, vertailtu hintoja jne. :) Nyt on vielä välimatkaa sellanen 400-500 km, ettei oikein opiskelija budjetti kestä jatkuvaa junalla matkustamista.

Mulla ei muuten vieläkään ole ne hitsin menkat alkaneet. Argh! Kp 36 menossa tänään. Mitään erikoisempia oireilujakaan ei ole ollut. Paitsi eilen olin iiiihan pyörryksissä koko päivän ja mittasin verenpaineen ja oli vaan 106/59. Ei ihmekään siis, että pyörrytti. Mulla on kyllä aina ollut tosi alhanen verenpaine, etten nyt oleta sen tarkoittavan mitään erikoista. :P

Noniin tänään ne menkat sitten alkoi, eli mun kierto on 36 päivää. Pysyis nyt edes tuollaisena ettei tarttis mitään hormoonikuuria hakee liian pitkien kiertojen takia. :P Mut nyt sentään voi ees vähän aavistella tuota oviksenki ajankohtaa. :)

Hei kaikki äitiydestä haaveilevat!
Mieheni onnitteli minua äitienpäivän johdosta heti herättyämme! Miten ihanaa herätä noin. Toivottavasti ensivuonna meillä, kuten teillä kaikilla muillakin lapsesta haaveilevilla, lapsi on jo mukana juhlimassa [:)]

Epätodellinen tunne meneillään kun vuoden päästä todennäköisesti saa viettää ensimmäistä äitienpäivää... Yritystä oli pillereiden lopettamisen jälkeen 1,5 v, eikä mitään kuulunut. Kierto vaihteli pituudeltaan, joten lopulta tuskastuin täydellisesti miinustestien tekemiseen. Huusin jopa miehelle etten ikinä halua lapsia. Hävettää näin jälkikäteen sanoinkuvaamattoman paljon!

Helmikuun alussa kävin gynellä kun halusin selvittää mielenrauhani vuoksi onko kaikki ok. Siellä ultrattiin kohtu ja munasarjat ja lääkäri vakuutti kaiken näyttävän normaalilta. Otti jopa kuvan minulle lähes kypsästä follikkelista. Huh, helpotusta. Sovimme, että lähden jatkotutkimuksiin ellei mitään kuulu puoleen vuoteen. Lääkäri kehotti iloitsemaan keväästä ja olemaan positiivisin mielin.

No, samalla viikolla raskauduin, ja tuo jo näkemäni munasolu oli ekaan ultraan mennessä muuttunut pieneksi huitovaksi nyytiksi! Olen miettinyt, että johtuikohan kaikki siitä kun lääkäri valoi minuun uskoa siihen että kaikki on hyvin.

Onnea Annelse! Niinhän ne väittää että psyykkisilläkin tekijöillä on raskautumisprosessilla valtavasti tekemistä - mutta vaikka sen tietää niin kuukausi kuukaudelta on vaikeampi pysyä positiivisena ja ajatella että kyllä se sieltä vielä... Mikä ei tietenkään helpota asiaa ollenkaan [:D]

Mihinkähän Nymeria on kadonnut, lieneeköhän remontti/opiskelu/työkiireitä? Vai onkohan tullut plussa ja livistänyt odottajiin meille kertomatta? [;)]

Mariia, 36 päiväähän on vielä ihan kohtalainen kierto jos vaan tosiaan pysyis suht säännöllisenä... Sitten olis ainakin helpompi ajoittaa se kuukausittainen junamatka miehelään oikein [:D]

Kiitos Simppu peukuista, itekkin mieluiten sen luomuplussan toki ottais, saa nähdä josko kerkeis vielä ovuloida ennen tutkimuksia. Tai jos edes ovulois tässä kierrossa [;)] Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato! Nyt pitäs kyllä olla toisaalta nuo jo aiemmin mainitut psyykkiset tekijät paremmassa kuosissa kuin aiemmin kun on niin hyvä mieli kun pääsee tutkimuksiin.

Olis kauhea muuttokuumekin, haluaisin uuden kämpän [8D] Missä olis kunnolla pihaa eikä tietä ihan vieressä ja ylimääräinen makuuhuone, jne... Mut toisaalta ei kyllä kannata vielä katella kovin isoja kun ei voi mitenkään tietää saako sitä koskaan jälkikasvua joka noita kaikkia tarttis... ja jos saakin niin miten monen vuoden päästä.

Annelse, oikein paljon onnea sinulle!

Bandida, jep kyllä mulle kelpais tuo 36 päivän kierto. Jännittää vaan että kierron sekoilut alkaa taas ku viimesetki e-pillereiden vaikutukset on elimistöstä hävinneet. Mutta nyt tosiaan on helpompi edes vähän ajoittaa noita miehekkeen näkemis reissuja ku on edes jonkinlainen kierto tiedossa :D

Onnea Annelse!! [:)]

Pahoittelut menkoista Mariia. Nyt vaan nokka kohti uutta kiertoa! [:)]

Mä olin sissi, ja tein vasta tänä aamuna testin [:D] No, negaahan se näytti! [&o] Tää on vasta toinen kierto ilman pilleireitä, joten en yhtään tiiä, millon niitä menkkoja pitäis ootella. Viime kierron mukaan perjantaina ois pitäny alkaa.. Nyt sit vissii vaan ootellaan. Jos ei menkkoja ala kuulua, teen loppuviikosta varmaan uuden testin. Enpä usko et ois tärpänny, täti ei vaan oo löytäny perille..tainnu kääntyä väärästä risteyksestä [8D]

Ihanaa kun tulee kesä ja lämmintä! [:)]

Clove, mehän ollaan sit melkeen samalla rytmillä liikenteessä ku itellä kans toka kierto alko. :) Hyvin kyllä jaksoit viivytellä testin tekemisen kanssa. Toivotaan nyt kuitenki et seuraava testi näyttäis sinulle plussaa! ;)

En ole muuten muistanutkaan mainita täällä et vappuna lopetin tupakin polton ja nyt on 10. täysin savuton päivä menossa. Aika helposti kuitenki pystyin lopettaa, vaikka jo 7 vuotta kerkisin tupakoimaan. Sit en kiellä etteikö jatkuvasti tekis mieli polttaa, mut en ainakaan vielä ole ratkennut. :)

Mariia: Nyt onnea uuteen kiertoon! Mullahan on kans kakkosyrityskierto menossa, vaikka pillereitä en ookaan käyttäny pitkään aikaan :) Toivotaan että meidän molempien kierrot tasaantuis johonki vaikka 28 päivään niin olis sit aina vähän lyhyempi odotteluaika ;)

Clove: Ja samaa myös sulle, vällyjen väliin vaan, kyllä se sieltä vielä nappaa :)

Annelse: Onnea kovasti! :) Harva pääsee näkemään "vauvaa" ihan noin alussa :D

Omaa: Nyt on käynnissä Kp17/31-38 ja tässä on nyt harrasteltu vähän joka välissä. Pieni nippasu tuntui munasarjoissa pari päivää sitten ja päätin että hyödynnämme tämänkin sitten kunnolla, jos se sitten olisikin ollut ovis näin varhaisessa vaiheessa :) Toivon vaan nyt niin kovasti ettei venyis nää kierrot enää noin pitkäks. Saa nähdä tuntuuko kunnon oviskipua jossain vaiheessa, yleensä on tuntunu nääs kovempaa se :) Mutta kahtellaan!

Uusi!menkat alko tänään,ihana kun saa epillereiden jälkeen kierron kuntoon..tosin nyt ovun aikaa naidaan kuin kanit,eli toivottavasti ei enää mensuja tule [:D] haha.mie oon kohta 25w ja mies täyttää syksyllä 28w.ekaa yritetään ja odotuksen odotus on kova [:)]
ja voi että kun on vaikeeta olla kertomatta porukoille että yritetään.huh.noh toiv.tärppää että pääsee iloitsemaan [;)]
peukkuja kaikille yrittäjille!

Ihanaa alkanutta kesää kaikille!! [:D]

Mariia Onnea polttamisen lopettamisesta! Se on hienoa se! Ootko miten kestäny nyt? Tsemppiä päättäväisyyteen! [:)]

Ninja Tervetuloa! [:)]

Simppu Joo, kaikki tilanteet pitää käyttää hyödyks [:D] Toivottavasti ois sielläkin normikierto!

Eipä oo menkoista tietoa täälläpäin.. Tein tänään uuden testin ja negaa näytti.. Hmm.. Onpas tylsää.. [8|] Eipä ollut tämmöstä kun viimeeks pillerit lopetin [>:] Se ois kp43 [&o] Tai sit jää mokomat kokonaan välistä tässä kierrossa...

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! [:)]

Takaisin