Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa minultakin uusille.

Mariia, lisäisin vielä tuohon että jos sun luomumenkat on olleet noin epäsäännölliset kuin sanoit, niin on ihan mahdollista ettet ole joka kierrossa aikaisemmin ovuloinutkaan [&:] Itse kun oon tikuilla koittanut seurata ovista niin ei kyllä osais lämmöistä/kivuista/valkovuodosta useinkaan sanoa varsinkaan sitä jos ovista ei olekkaan... Mulla ainakin on 'ovisoireita' joka kierrossa mutta sitten niitä viivoja ei tikkuun aina saakkaan... Ja jos on niin onnellisesti että ovuloit joka kierrossa, niin oireet kiertojen välillä saattaa vaihdella paljonkin [8D] Ainakin omalla kohdalla voin sanoa että näin on, nimimerkillä luulosairas, heheh. Kiinnittymiskipujakin ne voi olla jos sulla olisikin ollut aikainen ovis tässä kierrossa.

Tuossa asiantuntevana Mariialle kirjoittelin ja oon omankin kiertoni kans täällä ihan öö:nä aapisen laidalla... Terolut-kuuri tuli ja meni, mutta tätiä ei näy. Nyt on jo kuudes päivä kuurin jälkeen, viikon sisällä pitäis menkkojen normaalisti alkaa... *huoh* Eipä ole monesti näin hanakkana menkkoja odotellut! Kuten Simppu sanoikin, sitten ainakin vois jatkaa yrittämistä... Tää odotteleminen vie järjen [:@]

Bandida, voi muuten hyvinkin olla, että tuo mun luomumenkkojen epäsäännöllisyys vaikuttaa noihin mun ovistuntemuksiin tai no lähinnä siihen ettei niitä tuntemuksia ole ollut. Tai sit mulla ei ole aina edes ollut ovista. :O Oh no.

Yleensä en itse kyllä "luulosairastele" vaikka omia tuntemuksiani aina usein tutkailenkin. Silloin jos on kipuja niin niitä kans oikeesti on ja tosi paljon. :P Voi siis olla että jotkut pienemmät kivut on aikaisemmin jäänyt ihan huomaamattakin.

Juu Mariia, enpä osaa tuosta oviksen kipujen kestosta sanoa. Mulla sellaisia tuntemuksia on jokatoinen kuukausi ja kestää 2-3pvää. Jos vieläkin kestää, ni kai sitä kannattaa käydä lääkäris kysymäs, ettei siel jotai muuta hätää ole.

örkki, joo ajattelin kans että teen uuden testin ens maanantaina jos ei menkat siihen mennessä ala. Jos on nega ni sit lääkäriin varmistaan ettei mulla ole esim. joku tulehdus jossain.

Nonni, nyt on aamulla toinenkin nega testattu eikä menkkoja kuulu :/ Tylsää, mulla on pisin kierto ikinä ollu 36 päivää ja toivon ettei tää nyt niin pitkäks venyis. Nyt siis kp33.

Mulla on Mariia vähän samalaista vihlontaa ollu kans tässä kuussa, eli monta päivää oviksen jälkeen vihlo munasarjoja ja alavatsaa, mut sit oireet jossain vaiheessa katos. Ehdin jo vähän epäillä että kystako siellä kasvaa (jos ei vauva) kun välillä vihlo ihan kunnolla mut onneks meni sit ohi.

Örkki, kiva kuulla että helpotusta vois olla luvassa. Aika samanlaiset tunteet on täällä, mut nyt kyllä oikeestaan toivon että ne menkat tulis kun niin varmaa jo on etten oo paksuna. Uutta matoa koukkuun! Pelkään vaan että tällä omalla kuumeilullani pitkitän niitä menkkoja kun toivon sitä vauvaa niin kovin kovasti :/

Mutt eiks Mariia kannattais niiden kipujen takii mennä päivystykseen vaik jo huomenna. Ei se ihan normaalia ole, jos joutuu vaik särkylääkkeiden avulla elämään pidempään.

Ja eiköhän Simppu se vauva sinullekin tule aikanaan... jos Luoja suo, niin jo heti ekasta. Toivottavasti, kun ei se odotusajan odottelukaan kivaa ole, ainakaan minusta.

örkki, toki mun kannattais mennä päivystykseen, mut ku asun tälläsellä hävettävän pienellä paikkakunnalla missä on vaan yksi päivystävä lääkäri niin ei ne anna jonkun selkäsäryn takia aikaa ellei se kestä useita viikkoja. Kerran kun meni selkä niin pahasti etten päässyt edes sängystä ylös niin äiti soitti mun puolesta lääkärille ja se vain sanoi et sit jos tulee ulosteet alle niin sit pääsee vastaanotolle. Että näin... :/ Onneks selvisin siitä kuitenkin viikossa grammasilla para-tabseilla.

Nyt on onneks kuitenki alkanu selkä- ja mahakivut hellittämään. Väsyttää vaan ihan sikana, kun ei oo moneen yöhön tullut kunnolla nukuttua.

Auts, enpä sitten ihmettele, ettei Mariia soita vielä lääkäriin. Sitte ei auta kun kestää, tai soittaa yksityiselle tai odottaa, että kipu säilyy. Se vaan on ikävää, jos joskus menee sitte "liian myöhään". Mutta kuulostele, ja pidä järki kädessä. Jos kipu lisääntyy, ni pidät pääs ja sanot lääkärille ja hoitajille suorat sanat.

Komppaan örkkiä: Mariia, sulla on oikeus päästä lääkäriin varsinkin jos oot niin kipeä että se haittaa selkeästi normaalielämää. Jos ei yleiselle ota niin pääsetkö johonkin isompaan paikkaan käymään yksityiselle?

Täällä tänä aamuna testattu nega. Prkl. Arvasinkin kyllä lopputuloksen, mutta kyllä se silti aina tympäisee. Joku masokismi kai se on mikä saa noita varmoja negoja testaamaan kuitenkin... Olis sitten 8. päivä terolut-kuurin jälkeen, viikon sisään piti menkkojen alkaa, jep jep. Soitin jo itelle soittoajan gynelle, minähän en ala tämän kanssa tuskailemaan vaan haluan kuulla mitä tämä tarkoittaa ja mitä asialle voi tehdä. Haluais jo sen seuraavan keirron alkavan et vois taas yrittää...

örkki ja Bandida, oon mä muutamaan otteeseen terveyskeskuksessa joutunutkin pienet draamat esittään, että on otettu vakavasti. Nyt ei kuitenkaan tuntuis olevan tarvetta mennä lääkäriin kun selkä on pikku hiljaa parantunut. Alavatsaa kylläkin nipistelee vielä aika ajoin.

Bandida, mulla on kans taipumusta testata noita varmoja negoja. Jotenki sitä vaan toivois, että siinä se plussa olis, vaikka tasan tarkkaan tietää et nega se on.

Eilen tuli hauska dokkari siittiöiden kilpajuoksusta Teema kanavalta. Tulee sunnuntaina klo 13.55 uusintana. Suosittelen.

Heipä vaan kaikki...

Ajattelin itsekin ilmoittautua tänne ryhmään =)
Eli itselläni ikää on nyt 25 ja miehellä 27(kuukauden päästä 28),yhdessä oltu 9 vuotta ja nyt kovasti toivottaisiin esikoista...
Toivon että nyt olisi tärpännyt...tänään pitäisi menkat alkaa ja toivon NIIIIN paljon ettei niin käy.Testin tein jo tänään mutta negahan sieltä tuli...=(

Terve kaikille!

Mariia, mikäs tilanne? Vieläkö mahaa kipristää?

Mulla alkoi menkat nyt sit muutama päivä sitten kp38 o.o Ikinä ei oo noin pitkäks venyny ja nyt todella toivon ettei tommosiin mittoihin enää venyiskään. Hyvillä mielin kuitenkin uutta yritystä kehiin :) Ootellaan jo menkkojen loppua ja uutta ovista :) Nyt kyllä päätin että yritän olla laskematta päiviä ja touhuillaan muuten vaan aktiivisesti niin ehkä en stressaa niin paljon sit. Mut saas nähdä, kuitenkin oon jo rtesti kädessä viikko ennen menkkojen alkua :D

Misbero, tervetuloa joukkoon iloiseen? Onko yritystä takana kauan vai vastako aloititte? :)

Kiitoksia =)

Yk 3 on nyt takana eli ollaan vielä ihan alussa tässä hommassa.Mutta malttamattomia[:D]
Mulla oli ovulaatio tossa 13.4(tai jossain siinä lähettyvillä) ja peittoja heiluteltiin 12-13.4 =)Oviskipuja alkoi tulemaan pari päivää ennen ja kesti 3 päivää sen jälkeenkin vielä.Ja sitten sen viikon sunnuntaina eli 18.4 alkoi alavatsaa juilia niin pirusti ja kesti vielä 2 päivää.Sen jälkeen kivut lievenivät mutta silti tuntui aivan erilaiselta kuin normaalisti...Vilkas mielikuvitus kun on niin kuvitteli taas vaikka mitä :D
Nyt on ollut pari päivää sellaisia LIEVIÄ menkkakipuja...toivoen ettei ne ole niitä =)
Kuten monet muutkin täällä ovat sellaisia kokeneet.

Onnea kaikille plussanneille ja onnea kaikille yritykseen[:)]Ehkä se meillekin vielä osuu,tavalla tai toisella:D

Simppu, nyt vaikuttais tilanne siltä et selkä on palautunut normaaliksi ja mahaa ei oo nipristäny hetkeen paitsi tänään taas on tuntunut siltä että menkat olis alkanu vaan eivätpä alkaneet.

Tuossa juuri laskeskelin itelleni uutta kiertoakin, kun ajattelin et jos silloin tän kuun puolessa välissä olleet menkkatuntemukset olivatkin oviskipuja. Se meinais sitten sitä, että mun kierto olis joku 31 päivää eli 2 päivän päästä vois taas tehdä testin jos menkat eivät ala. Huh huh, tämä menee jo kyllä liikaa matematiikan puolelle. :D

Tänään oli kyllä muutenki kurja päivä kun nukuin 40 minuuttia aamulla pommiin. Sellaista ei oo kyl tapahtunut ikinä ennen. Juuri ja juuri kerkisin kuitenkin työpaikalle. Koko yönki näin kauheeta painajaista, että oksensin ja oksensin vaan. Hyyyih.

Mariia: Täällä ainakin pidetään peukkuja että olivat niitä oviskipuja ja että olis tarrannu kiinni :) Tuo kuulostais ihan järkevältä kierron pituudelta kuitenkin ja jos on peitot heilunu sillon niin ehkäpä ;) Mää päätin tässä kuussa jättää matematiikat väliin ja antaa vaan palaa kunhan nää menkat nyt loppuu :) Toivottavasti nyt vaan säännöllistyis vähän että tietäis ees vähän että mihin väliin se ovis osuu, onneks kuitenkin oon yleensä tuntenu nippasut ja muutenki oviksen oireita :)

Yk2/Kp4/31-38

Simppu, kyllähän niitä peittoja on tullu heiluteltua aina kun vaan mahdollista. Nyt on vaan vielä vähän hankala ajoittaa just noihin oviksiin, kun välimatkaa mieheen on sellanen 400 km, että ei tuu ihan joka viikonloppukaan nähtyä. :/ Tänäänkin on taas alavatsaa nipistelly ja tuntuu että ne nipistelyt sijoittuis aina aamuille.

Minä tässä pidän kans peukkuja teille, että tässä kierrossa onnistaisi! :)

Nyt ei jaksa ymmärtää...mulla on nyt menossa kp 29/26 eikä menkkoja näy eikä kuulu,mutta niin ei kyllä näy plussaakaan!!!Raivostuttavaa...

Täältä ilmottautuu uusi toivottavasti äidiksi tuleva.
Plussasin maanantaina kun ei menkkoja kuulunut. Tänään aamulla piti testata vielä uudestaan, ja plussahan sieltäkin tuli. Jotenkin vaan niin epäluulonen että oonko mä IHAN oikeesti raskaana. Vaikka raskaus oireita on (suunnaton väsymys, ala mahan nipistely, turvotus, ilmavaivat, koko ajan nälkä), niin silti vaan ihmettelee.
Ku itellä on lähipiirissä ollut niin paljon keskenmenoja, vaikeita raskauksia jne. Niin vielä ei osaa kunnolla iloita asiasta ku pelottaa että jos itelläkin menee kesken. Yrittänyt pitää matalaa profiilia kertomisen suhteen, muutamalle hyvälle ystävälle sanonut ku jollekkin pitänyt hehkuttaa asiasta [:)] Ja tietysti toinen puolisko tietää ja on ihan onnellinen asiasta alku järkytyksen jälkeen, vaikka toivottu onkin [:)] Noh töissä ainakin huomaavat jos pahoinvoinnit alkaa viikon parin päästä [:D]

Takaisin