Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tällekin puolelle päivitystä, hetken tuossa pysyttelin poissa täältä - ja muutenkin koittanut 'yrittää' niin vähän kuin mahdollista... Onnea kovasti pääskyselle plussasta, ja Paipapulle & tulitikulle hyvistä kuulumisista!

Mä oon ihan 'luovuttanut' tässä kierrossa, aloitin ne kovasti pähkäillyt terolutit, joten tässä kierrossa ei sitten oo raskautumismahkuja kun mun ovis on niin myöhään ettei se tähän kiertoon kerkeä [8D] Jospa sitten ens kuussa, nyt otetaan ihan rennosti (lukuunottamatta sitä että ihan uteliaisuuttani seuraan kyllä n joka toinen päivä ovista ihan vaan siksi et näkis jos sitä sittenkin ovulois jo nyt), heilutellaan peittoja kun siltä tuntuu ja odotellaan seuraavaa kiertoa. Jos homma ei parin terolut-kierron jälkeen lähde toimimaan niin sitten mies marssitetaan simppatesteihin ja lähdetään jatkotutkimuksiin...

kp 17 / 27-43, yk 12.

Onpa sydäntä riipaisevia tarinoita täällä. Todella paljon voimia kaikille. Me ollaan miehen kanssa tässä vuosi yritetty, plussasin sitten pääsiäisenä eli 6. viikko menossa. Pelottaa hirveästi tietenkin, että onko kohdunulkoinen tai että tulee keskenmeno :( Eka neuvola olis 20.04.
Eli totaalisesti sekaisin tämä eukko [:D]

Kiitos kovasti ja harmittelut Clovelle :/ Uusi mato onkeen sitten!

Aina käyn lukemassa tämänkin ketjun ja nuo, missä on paljon pitkään yrittäneitä ja niin pistää vihaksi. Miten onkin tämä lisääntyminen tehty niin vaikeaksi toisille! Sitten on niitä, jotka suunnilleen käyttää aborttia "ehkäisymenetelmänä". Tosi syvältä. Ei elämän tietenkään ole tarkoitus helppoa olla, mutta rajansa kaikella.

Täällä siis olette monet ajatuksissa usein ja sormet on ristissä kaikkien raskautumisten ja raskauden normaalisti etenemisen puolesta [:)]

Moikka kaikille!
Oon ihan uus palstalla ja vähän vielä aika paljon pihalla että miten tää toimii mut eiköhän tässä opi kun ahkerasti selaa :)

Mun tilanne on se, että oon 21-vuotias, mutta ehtinyt vauvakuumeilla jo pari vuotta :) Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo viisi vuotta ja nyt sain hänenkin vauvakuumeensa heräämään :) Oon ite ollut aina todella lapsirakas ja hoitanutkin paljon tuttujen naperoita, toivottavasti nyt saataisiin miehen kanssa ihan oma muksu alulle :)

Kondomi jäi siis pois tieltä aivan vasta ja nyt tässä ensimmäistä ykta mennään. Ajatuksena on että tulee kun on tullakseen, mutta käytännössä oon kauheessa hepulissa ja vaikka kuinka toitotan itselleni että tässä menee kuukausia, jossei vuosia että tärppää niin en voi olla laskematta päiviä ja ihmettelemättä ovulaatioita ja muuta [:D]

Tässä kierrossa on kuitenkin nyt sit heiluteltu peittoja muidenkin edestä ja ovispäivillekin kyllä kerkesimme, mutta jäitä hattuun kaipaisin, eihän tämä nyt ensimmäisestä voi napata.

Kiva kuitenkin lukea samassa tilanteessa olevien tekstejä ja huomata että vauvakuumeen oireet ovat kovin samanlaiset lähes kaikilla, en siis ole ainoa höyrähtänyt [:D] Minulla siis ovulaatiosta asti on munasarjoissa vihlonut ja nipistellyt, nyt siis melkein viikon jo ja en voi mitään muuta miettiäkään kun mahaani. Onneksi miehelläni on hyvä huumorintaju, ei tätä muuten kestäisi.

Tervetuloa joukkoon Simppu!! Aina on tilaa uudelle kuumeilijalle [;)]
Itellä on vähän samanlainen fiilis, että tulee kun on tullakseen. Silti käyn välillä kierroksilla ja yritän tehdä kaikkeni pitääkseni itseni rauhallisena [:D] Oon jo kovasti suuntaamassa tammikuisiin! Kuukausi kerrallaan tässä on elettävä, ei auta muu.

Noppa Tervetuloa myöskin! Mikäs se sun tilanne onkaan nyt?

Bandida toivottavasti teroluteista on apua! Itse en niistä oikein mitään tiedä, mitä nyt täältä lueskellut. Toivottavasti tärppää!

Fearsome Onnea paljon! [:)]

Täällä kovasti ihmetystä aiheuttaa alavatsanippailu edelleen, vaikka vasta menkat loppu.. Ei kai se nyt vielä voi ovisnippailua olla.. Muutenko vaan minua kiusaa [:@] Hetken jo aattelin, että jos oon sittenkin raskaana, mut kyllä vuoto oli sen verran runsasta, että menkoiksi lasken.. Vuoti reilummin kyllä vaan pari päivää, mikä on ennätys! Ja jos vuotopäivät lyheni pillereiden lopettamisen ansiosta seitsemästä viiteen/neljään, en syö niitä enää ikinä [:D]

No, kunhan täällä haastelen.. [8|]

moikka

negan sain. Nyt on menkat 9 päivää myöhässä. Uskon et tää tarkottaa taas sitä et menkat ei tuu ollenkaan ilman apuu (terolut kuurii) Tää  alkaa tuntuu jo lopulliselta ongelmalta et menkat ei tuu normaalisti. Noh nyt täytty vuos yritystä.[&o]

Voi paskat noppa [:(] Anteeksi kiroilu... Jokos teillä on miten paljon tutkimuksia takana, ainakin sen verran että terolutteja oot saanut. Ootko testannut et onko sulla ovis kuitenkin niissä tero-kierroissa? Varmaan seuraavalla lääkärikäynnillä saatte aloittaa kunnon tutkimukset ja mahd hoidotkin, kun on kerran vuosi kasassa?

Meillä tulee varmaan viikonloppuna / alkuviikosta täti kylään ja sen myötä alkaa 13 yk. [:'(] En nyt millään malttais napsia niitä teroja vielä paria kiertoa ja sitten vasta suunnata jatkotutkimuksiin, mut kai sekin konsti on ensin katottava...

edittiä: Tuo laskurikin näyttää ihan mitä sattuu, mut kp on sentään oikein. Pitää korjata se sitten kun näkee millaseks nuo terot mun kierron vääntää [:)]

[:)] onnittelut kaikille plussanneille! ihanaa!!! [:D]nyt sitten vaan hurjasti tarrasukkia mukaan ja onnellista odotusaikaa!!!!
sekä hurjasti plussatuulia pienokaista toivoville.[:)]
mukavaa kevättä ja kesän odotusta kaikille!

Tervetuloa joukkoon Simppu!

Onnea Fearsome!

Ovikset taitaa laskureiden mukaan nyt olla käsillä. Tosin tämä on tää kuukausi ku oviskipua ei tunnu ja kierto on n. 32pvä, mutta kyllä nyt yrittänen sessyillä - haluja ainakin on [;)] Mulla siis vaikuttaa olevan jokatoinen kuukausi 32pvän kierto ja jokatoinen kuukausi 28pvän.

Pihaa on siivottu. Leikattu ja kaadettu omenapuita, joten risuja on poltettavaksi ja grilli-iltaa vois pitää... tosin nuo risut tuoreena eivät pala niin helposti. Tarttis tästä jo mennäkin taas pihaa risuista siivoomaan. Tsemppiä ja vointeja ja plussia jokaikiselle toivon!

Kiitos Clove ja örkki!
Itse odotan nyt ristiriitaisin tuntein sunnuntaita, jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Toisaalta olen aika varma että niin hyvää tuuria ei voi käydä että olisin ensimmäisestä yrityksestä raskaana ja ymmärrän sen täysin, mutta miten sitä vaan niin toivoisi että olisi yksi niitä onnellisia joille niin käy [;)]

Hirveetä itsetutkiskelua on ollut viimeiset kaksi viikkoa kohta ja oon löytäny vaikka mitä oireita vaikka samalla yritän itteeni hillitä. Pelkään vaan että silti putoon korkeelta ja kovaa jos/kun menkat sit kuitenkin alkaa. Millasia tuntemuksia muilla on ollu ekan yrittämän jälkeen jos ei oo onnannu? Helpottuuko tää jännittäminen yrityskertojen myötä vai onko se joka kuussa näin jännää/ahdistavaa?

Navakkaa plussatuulenpuuskaa puhaltelen täältä nyt kaikille ja jeesusteippiä kaikille joilla pienokainen on jo kohtuun asti päässyt [:)]

Sunnuntaita!!

Tänä aamuna tuli vessassa paperiin ruskeahkoa vuotoa, aamupäivälläkin vielä. Ei kuitenkaan housuihin/siteeseen asti. Päivän mittaan vähentynyt.. Entisten kiertojen mukaan ovisaika olis nyt, edellisen kierron mukaan viiden päivän päästä.. No, kai tää on sitä jotain "välivuotoa".. Kroppa varmaan vielä ihmeissään pillereiden lopettamisesta.
Paino on noussut parisen kiloa pillereiden lopettamisesta [:@]...Eiks se pitäis mennä just toistepäin [>:] Ja nimenomaan mun pitäis sitä painoa saada alaspäin!

Simppu, mikä tilanne? [:)]

Hei kaikille!
Olen ihan uusi keskustelija tällä palstalla ja olen vielä vähän sekaisin tämän koko systeemin kanssa, että miten se toimii. Yritän kuitenkin ahkerasti käydä täällä, joten ehkä sen myötä opin. :)

Tilanteeni on seuraavanlainen. Olen siis 22-vuotias ensi jouluna valmistuva opiskelija ja vauvakuumeilua on jo ollut jonkin aikaa. Jätettiin ehkäisy poikaystävän kanssa pois 28.3.2010 yhteisestä päätöksestä ja nyt olisi kp 20 menossa. Olen kerran aikaisemmin ollut yhden kokonaisen vuoden ilman ehkäisyä (e-pillereitä siis olen käyttänyt), mutta raskaaksi en tullut ja silloisen elämäntilanteen huomioon ottaen ihan hyvä niin.

Kuukautiset ovat minulla aina olleet tosi epäsäännölliset joten sekin jo osaltaan hankaloittaa koko prosessia. Nyt kuitenkin olen ihan ihmeissäni, kun kp 18 oli tosi kovaa mahan kipristelyä ja tuntui ihan siltä, että kuukautiset alkaisivat, mutta eivät sitten kuitenkaan alkaneetkaan. Kylkiäkin on pistellyt ja mietinkin nyt et voinko tosiaan olla nyt jo raskaana, vaikka e-pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole tullut edes sitä tyhjennysvuotoa? :O Tänään tein myös raskaustestin hetken mielijohteesta, mutta negatiivistahan se näytti niin kuin arvelinkin. Tosin ei kai se vielä positiivista voisikaan näyttää kun olen vasta kierron tässä vaiheessa?

Kovasti minua jännittää ja taidan tuossa reilun viikon päästä tehdä uuden testin, jos vaikka sitä plussaa näyttäisi. :)

Ainiin ja se muuten vielä piti lisätä, että alaselkäkin on koko ajan tässä parin viimesen päivän aikana ollu niinku tulessa, kun niin on kipeä. Viime yönäkään meinannu unta saada kun sattui niin kovasti.

mariia, jospa ne kivut olivat ovista tai sit kiinniittymiseen liittyvää?! ja tervetuloa joukkoon!

No, tilannehan on siis se, kiitos kysymästä Clove, että tein negan testin jo lauantaina eli toissailtana kun olin niin malttamaton :D Nyt siis kuitenkin odottelen menkkoja vielä tän päivän ja jos ei kuulu niin huomenna teen testin. Nyt siis 32/31-36
Toivottavasti tulis nyt täti tai plussa pian niin saisin jatkaa yrittämistä! :)

Ihan hyvillä mielin kuitenkin, se negan testaaminen vähän auttoi tähän piinaan, jotenkin helpottavaa ajatella että nega se on ja jos muuttuu niin hieno homma :)

Tervetuloa Mariia! Jos sulla kipristi kp 18 niin olisko se ollu ovis? Jos siihen sit lisää sen 14 päivää niin kuulostaisko 32 päivän kierto realistiselta? :)

Kiitos vastauksista! :) En usko, että kyseessä oli ovis (ellei sit mitään muutosta ole tapahtunut) koska tavallisesti oviksen aikaan ei minulla mitään oireita ole muuta kuin valkovuodon suhteen. Voisiko siis oikeasti olla kyse kiinnittymisestä jo tässä vaiheessa?

Viime yö meni ihan valvoskellessa kovien selkäkipujen takia ja nyt pistää kylkiin samalla tavalla kuin esimerkiksi juostessa kun on juuri syönyt jotain, vaikka nyt en siis ole ollut juoksemassa. Jostain syystä alapää myös tuntuu ihan kummalliselta. Ihan niinkuin siellä olisi painetta. :D

Olen ihan hämmentynyt kaikista näistä "oireiluista", koska minulla ei aikaisemmin mitään vastaavaa ole ollut. Kierrotkin ovat minulla aina aivan sekaisin joten tuosta 32 päivän kierrosta en osaa sanoa mitään. Ennen pillereitä, kun kierrot ovat olleet välillä 12 päivää - 3 kuukautta. :/

Simppu kyseli tuosta ekasta kiertokuukaudesta. Itselläni se oli kans tosi jännä paikka. Mä olin kylllä täällä lukenut tekstejä ja nähnyt, että harvoille se tulee ekalla yrityksellä. Silti oli pieni toivo, kun rinnat kipeytyivät ja sen sellaista, että olisinko minä sittenkin niitä harvoja, jotka ekalla yrityksellä onnistuu. Jännitti kyllä paljon. Kunnes sitten ne menkat alkoivat. Jatkossa en sitte ole uskonut mitää fiiliksiä, ennenkuin näin... punaista verta pöksyissäni. Silti aina pieni toivonkipinä.

Tervetuloa Mariia! Rohkeasti vaan joukkoon mukaan. Tää foorumi on meille jokaiselle ollut joskus uusi kokemus. Oviksen olen minäkin kipuineen oppinut tuntemaan vasta nuvaringin pois jätön jälkeen. Että nuo kipuilusi saattoivat hyvinkin olla ovista, mutta odotellaan ja katsellaan.

Kiitos örkki ! Ompas tyhmää jos nyt pillereitten lopetuksen jälkeen alkaa vasta tulla oviskipuja. Kerkisin jo vähän innostua liikaa. :/ Viimeksi kun lopetin pillerit niin silloin ei tullut kyllä mitään kipuilua, mutta siitä nyt on aikaa ainakin parisen vuotta joten ei varmaan minun kannata vertailla omiin aikaisempiin kokemuksiin, koska tilanne silloin saattoi olla aivan eri.

Se muuten piti vielä kysyä et, jos nää mun kipuilut on oviskipuja niin onko ne sit aina näin kauan (nyt 5. päivä menossa) kestäviä ja onks se ihan normaalia et ne on niin voimakkaat ettei pysty laisinkaan nukkumaan?

Nämä mun kysymykset voi ehkä vaikuttaa tosi tyhmiltä teistä, mutta kun itse oon aivan öönä ihan kaikesta raskauteen liittyvästä. Hermoilen muutenkin aina joka asiasta tosi paljon niin voitte vaan kuvitella kuinka hermona mä nyt olen. :S :D

Takaisin