Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Minniliina,

Mistä tuotteista on kyse?
Mitä ootte muut  mieltä luontaistuotteista?
Oletteko kuulleet niitä käyttäneiden kokemuksia?

Kohta ostoksille... ehkä myös apteekkiin.
- Ulpu

ulpukka, testaile ihmeessä!!

mä en ikinä malta olla testaamatta. alotan sen aina 4 päivää ennen ku menkkojen pitäs alkaa. joskus on heti tullut plussa ja joskus ekat testis olleet negoja. mut ne jotenkin sit valmistaa siihen ettei välttämättä olekaan raskaana. on kuitenkin sit se mahdollisuus et vielä plussaa. en tiedä onko tässä järkeä enkä varmaan osaa edes selittää sitä oikein mut se ainakin auttaa mua. ja mä jostain syystä tykkään testailla....[:D]

Kotona vielä.
Ehkä suuntaankin eläinkauppaan...

Ennen kemiallisten testien kehittämistä 1940- ja 50-luvulla käytettiin raskauden testaamiseen kynsisammakkoa. Sammakkoon ruiskutettiin naisen virtsaa. Mikäli nainen oli raskaana, sammakko alkoi laskea kutua, koska gonadotropiini aiheuttaa sammakonmunien kypsymisen alle vuorokaudessa. Kynsisammakon käyttö oli ensimmäinen luotettava raskaustesti.

Mulla on ollut tollanen kynsisammakko! :)
<- Pakko vielä lisätä, ettei ois tullut mieleenkään pissiä sen päälle! Olkaa huoleti.

Eli kopsasin tämän Tamin kirjoituksen:

tässä olis mun vinkki parempaan hedelmällisyyteen, mulla tärppäs näillä heti ja mun tuttu yritti vuoden ja kun söi näitä niin onnisti heti. Eli luontaistuotekaupasta:
Graphites D-30 aamulla 7 helmeä
Natrium muriaticum D-30 päivällä 8 helmeä
Sepia officinalis D-30 illalla 8 helmeä.

Söin noin viikon ennen ovista ja viikon sen jälkeen. Kokeilkaa.

Nuita tekisi mieli kokeilla. Olisin vain tilannut netistä, mutta mistään netti kaupasta ei löytynyt kaikkia nuita :(

Kiitos Minniliina.

Katsotaan pitääkö turvautua luontaistuotekaupan apuun, vai oisko jo voinut tärpätä.
Kävin apteekissa ja mies kiikutti raskaustestin turvallisesti povitaskussa kotiin.
Niissähän on säilytyslämpötilat 2´c - 30´c ja täällä on kovat pakkaset.
Joo, oon ihan pimeä...

Käytiin apteekin lisäksi kodinkoneliikkeessä ja ostettiin pesukone vanhan hajonneen tilalle.
Mun toivomuksesta iso ja sivulta täytettävä. Ajattelin että josko sitä laskutilaa kohta tarvitsisi...
Meille kun ei mitään muita tasoja/pöytiä kylppäriin mahdu.
Tuntuu tosi pelottavalta puhua ja suunnitella, mutta sehän on vain järkevää?

- Ulpu

Heh, tuo Ulpukan päivitys omaan kynsisammakkotarinaansa oli kyllä ihan paras [:D] Jokseenkin tuntuis oudohkolta koittaa lirittää samppi-paran päälle...

Vähän samat mietteet kuin sullakin tuosta suunnittelusta, onhan se järkevää kun kerran lasta yrittää - tai sen tulo olis toivottua lähivuosina - ottaa se jo valinnoissaan ja teoissaan huomioon - ettei tartte sitten tehdä kaikkea kerralla kun maha sitten alkaa pyöristymään. Mut kuten tässä on omallakin kohdalla todennut, ei se ole aina niin sanottua että se pyöristyminen ainakaan toivotusta syystä heti alkais silloin kun niin itse päättää... Joskus miettii sitäkin et onko järkevää laittaa isompi kämppä, isompi pesukone jossa on lapsilukko, lisää kaappitilaa, isompi auto, jne... kun pärjäis pienemmilläkin. Kun ei oo mitään takeita että meillä koskaan olis niille käyttäjää.

Muutenkin välillä tulee mieleen että hulluhan sitä on kun tähän edes ruvennut [8D] Ensin oot puolikuollut kaikesta yrittämisestä ja ressaamisesta ja lämpöjen seuraamisesta ja huomaat pohtivasi liman koostumuksia ja huolehdit kaikista oireista mitä kroppa päättää tuottaa, ja sitten joko jatkat sitä hamaan vaihdevuosi-ikään tuloksetta, tai toiveesi täyttyy: salilla käytetyt tunnit menee hukkaan kun maha venyy eikä voi enää treenata pitkään aikaan, tissit muuttuu lapasiksi, et saa nukkua öisin seuraavaan 18 vuoteen, muutut puklunhajuiseksi olennoksi joka ei jaksa laittaa itteään, ei käy kodin ulkopuolella kuin ruokakaupassa ja osaat puhua vain vauvastasi...

No en mäkään nyt ihan noin ajattele, mutta välillä tämä vauvakuume todella laittaa nupin sekaisin [:)] mielialat heittelee, tänään (kuten huomaatte) ei olla siellä positiivisessa päässä, heh. Viikko pitäis oottaa et vois testata - jos ei täti sitä ennen kurvaa kylään. Piinaviikko.

No kyllä vaan Bandida. Kyllä välillä miettii mitä järkeä järkeä tässä koko touhussa. Maailman ihanin asia kuin lapsen hankinta, voi muuttua ihan painajaiseksi.
Huoh! muistan vielä vuosi sitten kun ehkäisy oli vasta jätetty, miten joka seksi kerran jälkeen miehen kanssa kiherreltiin sängyssä ja ajateltiin miten ihanaa on saada kohta vauva! ja paskat!
Minulla on ympärilläni niin paljon ihmisiä joilla kaikki lapset on saaneet alkunsa yhden-kahden yrityskierron jälkeen...
Noo. ehkä se omakin aika koittaa joskus. Mekin haaveilemme juuri omasta asunnosta, mutta siinäkin täytyy miettiä kuinka suuren edes uskaltaa hankkia, jos ei lapsia sitten siunaannukkaan. Ei varmaan kolmiota isompaa :( Nooh.. tämmöistä tänään!

Kuulin just ilouutisen ystävältä Oli saanut tänään aamulla plussan! Hieno homma, varsinkin kun yritystä oli ainakin puoli vuotta. Mietittiin siinä miten kivaa ois olla samaan aikaan raskaana.
Mun oli pakko raahustaa unissani vessaan viideltä, joten jätin sitten herätessä kasilta aamulla testaamatta. Ois pitänyt vaan testata silloin viideltä. Nyt istun täällä jalat ristissä ja koitan saada aikaan sellaset sumeat sumpit että tulos on varma! (oli sitten plus tai nega)

Mä haluaisin kyllä äidiksi, jos ei luomuna, niin sitten hoidoilla. Ja jos ei niilläkään, niin sitten olisi se adoptio vaihtoehtona. Silloin vain pitäisi kai olla ollut jo jonkun aikaa naimisissa ja tulojakin jonkun verran. Yläikarajatkin niihin on. Mutta TIETYSTI toivon nyt ihan kuin kaikki muutkin sitä plussaa sinne tikkuun...
Tämä siis vastauksena kun mietitte mitä järkeä tässä on ja entä jos turhaan vain hermoilee ja odottaa vuosikaudet. Yritän mä tässä sivussa kuitenkin nautiskella elämästäni. Kaverin plussauutisen lisäksi, sain kivan yllärin vaa'alla. Paino oli tippunut taas! Mutta matkaa on kohti tavoitetta, ei pelkoa että pienokainen tuhoaisi sixpackin ;)

Tsemppiä piinaviikoille!

VAROITUS! HURMOSHENKISTÄ JORINAA.

Viisi tuntia pidäteltyäni testasin First Signalilla haalean plussan. Tuijoteltuani sitä tovin, päätin etten kestä olla epätietoisuudessa. Marssin apteekkiin ja ostin sen Clear Blue tarjouspaketin, jossa toinen testi ilmoittaa myös koska tärpännyt. Ja sieltähän se sitten pärähti: raskaana gravid 1-2! Jee!!!

Oli sen verran optimistiset fiilikset, että kävin apteekin lisäksi myös kukkakaupassa ja ostamassa skumppaa. Nyt vain odottelen miestä kotiin. Tulee vasta ysiltä, joten illallistakin ehtii vielä laittaa. Hui, jännää...
Kun nyt pysyisi papu matkassa...

Plussatuulia kaikille!!!!!

- Ulpu

Ps: Pahoittelut omanapaisuudesta, mutta oli pakko päästä kertomaan edes jollekkin...

Tämä on ULPUKKA77 ihan oikea paikka kertoa tunteistaan! Vielä eritoten näistä positiivisista!!! Sitäpaitsi, me tytöt halutaan tietää nämä jutut ihan eka, eiks jeh [:D]

ONNEA teille kotiin! Kannattaa varmaan antaa sen miehen istua ensin, ettei persiiltään putoa :) Tule sitten kertomaan myös miten reagoi uutiseen, sekin olisi kiva kuulla <3

-edit: väärä hymiö!

minniliina olipas kurja täti, tunki väkisin ja myöhässäkin. Josko ens kerralla tajuais jo olla tulematta[:D]

ulpukka hyvä ettet ole pissimään menny sammakko paran päälle[:D][:D][:D] hauska tieto tosin, en ollut ikinä kuullutkaan. ja onnea ihan mahottomasti !! paaaljon ihmisliimaa ja tarrasukkia ja kaikkea nyt matkaan[:)]

bandida itekin tullut mietittyä ja pohdittua miten se elämä sitten muuttuukaan. Oon jopa miettinyt haluanko sittenkään ja jos entä hä... sitä tää tekee kun niin toivoo ja odottaa[:D] sekoaa päästään. No,eiköhän se kuitenkin sen verran sitten annakin, että ei tule mietittyä että millasta oliskaan sitten ilman. Onnea piinaviikon kestämiseksi,toivottavasti täti tajuaa pysyä poissa.

tänne ei mittään uutta. kp.4 menossa ja täti pitäytyy vierailullaan. Kunhan saan sen häädettyä niin pääsee taas tositoimiin takaisin[;)]

Ulpukka, onnea ja rutkasti kanssa! Ja tämä on just oikea paikka hehkuttaa!

Kurkkasin tännekin nyt nopsaan muutto- ja remppahulinan keskeltä. Kodinhoitohuonerempasta tulikin odotettua isompi ja nyt on vedet poikki siellä talolla, kun putkihommia pitää tehdä. Lauantaina pitää häippästä tästä kaksiosta ja mennään miun vanhemmille siks aikaa, kunnes saadaan vedet sinne uuteen kotiin. Alkuviikosta varmaan jo. Eilen käytiin valitsemassa lattia ja tapetit kodinhoitohuoneeseen, ihana tapetti saatiin! [:)]

Täällä on puhuttu siitä, ollaanko miten pitkään oltu yhdessä, kannanpa korteni kekoon miekin. Eli lokakuussa tuli 10 vuotta täyteen seurustelun aloittamisesta ja naimisiin mentiin 25.7.2009. Eli wanha pari jo, mutta melko tuore aviopari vielä. [:)] Nyt ois sitten se talokin, vauva vaan puuttuu!

Kp 23/25-27, eli tätiä odottelen aikaisintaan sunnuntaiksi. Toivottavasti ei tule vaan pysyy poissa! Mulla oli tissit vähän arkana alkuviikosta, mutta nyt on hävinny se oire. Maha on ollu ihan outo koko viikon, vähän ummetusta ja vihlontaa, paljon ilmaa ja semmonen kamala turvotus päällä. Vihlonta voi olla oire tulevista menkoista ja tuo kaikki muu ihan vaan muuttojännitystä. Lämmötkin kun sahaavat ylösalas jatkuvasti 36,3 ja 36,8 välillä. Mie oon tosin koko ajan aika jäässä, kun on niin kylmä.

Jaahas, pitäisi aloittaa keittiön siivoaminen täällä kaksiossa. Mukavaa loppuviikkoa teille ja niitä PLUSSATUULIA!! [:D]

Onnea ja Iloa Ulpukalle! Nyt saat sitten ystäväsi kanssa iloita yhdessä. Jännää että plussasitte samana päivänä, ja hianoa.

Juu, mä olen naimisissa. Seurustelu aloitettiin joulukuussa 2005, kihloihin tasan neljä vuotta sitten ja häät olivat sitten kesäkuussa... eli reipas oli vauhti ja siitä syystä ei heti haluttu lasta, kun halusimme ensin viettää aikaa kahdestaan. Nyt saa meidän puolesta lapsi tulla, mutta ei ole vielä näkynyt.

Muutoin tilanteeni on se, että tiputteluvuoto on taas alkanut. Aikaisemmin kun yleensä. Tai tämä on vasta kolmas normaali kerta nuvaringin poisjätön jälkeen ja aiemmat kierrot olleet 32vrk. Jos tämä on sen pituinen, tiputteluvuoto kestää yli viikon! Tai sitten kierto on vain lyhentynyt. Pian sen näkee.

Kiitos kaikille onnitteluista!!!
Toivon että pääsette mukaan plussajunaan.

Istutin miehen tohon soffalle ja iskin käteen Clear Bluen tikun gravid raskaana 1-2.
Hän ehti kyllä ihmetellä kukkakimppua ja kuohuviinilaseja pöydällä jo sitä ennen...
Kovin hämmentyneeksi meni mies :)
Kysyi vaan että: "onko tää nyt oikeesti", johon totesin että "joo joo, kun toisellakin testillä kokeilin".
Ja sitten sanoi että: "kaikki toimii sitten". Heh, heh... tyypillinen mies?

Heippatihei!
Voi olla,että kommentoin jolleulle uudestaankin kun näillä palstoilla hypin! [:D]

hh83,toivottavasti saat jo puhelimessa vastauksia...Voimia!

Artemis,on kyllä tuo vyöhyketerapia ehdottomasti kokeilun arvoista!Ainakin tulee olo,että on taas jotain kokeillut ja tiedän monia lapsettomia,jotka on siitä saanu apua.

Minniliina ja muutkin,hoitokerta on siinä 40 euron tienoilla ja jalkapohjista käsitellään eri ruumiinosat.Ne kohdat,jotka on kipeitä,kertoo jostain vaivasta.Mulla esim.kohtu oirehti ja kappas,sitten ne menkat olikin vähemmän kivuliaat!Toivon ainakin,että olisin vastaanottavaisempi hedelmöityshoitojen aikaan tuon hoidon avulla.En oo varma,mutta joskus oon kuullu,että ei saisi hoitoa raskausaikana ottaa..?Minniliina,pahoittelut myös tädistä...

Meillä on käytös multivitan lisäksi nyt foolihappolisä ja sinkki,pitäis tuon sinkin toimia solujen rakennusaineina ja onkin erityisesti miehen siittiöille hyväksi.

Onniko,tervetuloa tännekin palstalle!Samoin Clove,mukaan mahtuu oikein hyvin!

Me ollaan tällainen perinteinen pariskunta,ensin muutettiin yhteen,sitten mies kosi 4 vuoden seurustelun jälkeen ja 1,5 vuotta siitä mentiin naimisiin,hääpäivä sovittiin saman tien.Nyt ollaan siis oltu naimisissa 1,5 vuotta ja lapsi on ollut häistä lähtien tervetullut.Meille oli jotenkin tärkeää,että oltais naimisissa,kun lapsi syntyy.Jotenkin koettiin kaikki niin eheäksi ja turvalliseksi.Tosin ympärillä monilla on lapsia,muttei olla naimisissa ja jokainen toki toimii juuri siten kun itsestä tuntuu parhaalta!

Ulpukka,ensin onnea niin vietävän paljon!!!Ihanaa!!!Meillä on kans muuten sama suunnitelma,luomuna ei tullut,nyt yritetään hoitojen kans ja jos ei silläkään,niin sitte adoptoidaan.Lapsi tulee tavalla tai toisella!

Örkki,kurjaa tuollanen tiputtelu..Toivottavasti ne hormonit nyt asettuis...

Omaa:Klinikalla käyty,asiat lähtee yllättävänkin nopeasti rullaamaan ja eka hormonisatsi odottaa jo kaapissa tädin tuloa.Ekan kerran oikein odottaa tätiä kylään vaikka vasta lähti.Tulee varmasti jännittävä ja raskas kevät,mutta hyvillä mielin odotellaan hoitoja!

Mutta plussatuulia ja mukavaa alkavaa viikonloppua!

Kiitos Paipapu!
Mullakin oli käytössä Cardiosan tabletit (B12, B6 & foolihappo).
Lisäksi tungin parsakaalia kaikkiin aterioihin mihin se suinkaan sopi... myös miehen lautaselle :)
Greippiä söin myös.
Tsemppiä sinne!

Paipapu! anteeksi jos minulta on mennyt ohi, mutta minkälaiset tulokset sinulla tuli niistä kokeista ja mitä varten nyt oikeastaan syöt niitä hormooneja?
Kuulostaa kyllä hyvältä tuo vyöhyke terapia, täytyy varmaankin testata :)
Niin joo.. ja sinkki on siis miehen siittiöille hyväksi. myydäänkö sinkkiä ja foolihappoa ihan omissa purkeissaan vai onko niitä lisänä jossain muissa vitamiineissa?
Jopas nyt kyselen :) Haluisi vain kaikki mahdolliset keinot käyttöön :)

mä oon nyt ihan ihmeissäni! kirjotinkin tuolla toisella palstalla aiemmin siitä että olin bongannut itseltäni oviksen tikuilla 18.1 (viivat tulivat samantien hyvin voimakkaina) ja oireet hyvin menkkakipumaiset koko elimistössä (kovemmat kuin normaalisti) taisinkin kirjottaa vielä  (viikkoa?!) myöhemmin että kesto-ovis taitaa olla päällä kun ei luovuta oireet millään!! noh...mulla oli vaan semmonen olo keskiviikkona ennen töihin lähtöä että testaampa raskaustetillä (ihan sen takia kun aamulla koiria lähdettäessä viemään ulos tuli vaan yhtäkkiä tosi etova olo..[:'(][:'(] ja oireet edelleen semmoset ku on..... selvät kaksi viivaahan se näytti(ei mitään haamuja), siis plussaa tuli että tupsahti ja minä oon vieläkin että WOOT?! pyöriikö mun elimistö nyt ihan häränpyllyä vai mistä tässä on kyse?? en usko vieläkää että se ihan oikein näytti ja tänään pitääkin ostaa kai sitten uusi testi ja kattoa mitä se näyttää... Kyllähän me kovasti halutaan ja toivotaan että se edelleen postiivista näyttäs mutta oon kyllä nyt asennoitunu vähän siihen että nega tulee. oireet on kyllä vieläkin päällä.. tissit on kosketusarat ja alavatsaa juilii edelleen välillä...

toivossa on hyvä elää- ja pessimisti ei pety [;)]

Takaisin