Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin voisin ilmoittautua myös tänne. Iältäni olen 26 ja mies on vuoden vanhempi. Esikoista ollaan yritelty elokuusta lähtien. Kovin montaa kiertoa ei kuitenkaan ole tuohon aikaan mahtunut, sillä kierrot on aika pitkiä, noin 36 päivää. Perheeseen kuuluu myös pari koiraa ja tilaa riittäisi silti lapselle, jahka nyt vaan suostuisi tärppäämään.

Hellou!

Täällä kanssa esikoista odotellaan. :)
Minä 24, mieheni 28. Miehellä onkin jo kolme ennestään, joten hänen lastensa kanssa meillä meneekin rattoisasti joka toinen viikonloppu. Kovasti odottavat jo pikkusiskoa/veljeä hekin. :)

Kuuluupa meidän perheeseen vielä kissaneitikin, saapi nähdä miten hän vaavan kanssa tulee toimeen kun ei eläessään vauvaa ole vielä tavannut. No saapahan ainakin harjoitusta, kun 5kk kummipoikamme tulee vierailulle ensi viikolla. :)

heipat!

bandida, mä oon ainakin tyytyväinen siitä että mentiin yksityiselle tutkimuksiin. saa ainakin mielenrauhan kun tietää et asiat edistyy. ollaan me vielä jonossa kunnalliseen mut ei ole vielä edes kutsua tullut. yksityisellä on kaikki testit otettu ja vastauksia odotellaan. muutenkin tuntuu ettei siellä turhia hidastella. rahaa mennyt n.600e. mut mun mielestä se on sen arvoista!

joosu tervetuloa tännekin palstalle.

kedorla tuolta odottajien puolelta saat varmaan enemmän vauvajuttu seuraa kuin täältä kuumeilijoista. Me kun vasta yritämme raskautumista. Toki voit täälläkin silti pulista jos haluat.

tulitikku mä olen miettinyt kanssa että meen yksityiselle ihan sen takia etten ala odottelemaan yleisellä, kauhiat jonot siellä. Ja onhan se sen arvoista sitten. Tän KM hoidin suurimmaksi osin yksityisellä,vaikka se ultra maksoi n 50e, ja verikokeet 50e ja 50e. Niin mielummin kuulin tulokset nopeasti,yleiselle tuli aika meinaan reippaan kahen viikon päähän,että olisin joutunu oottelemaan ja pohtimaan siinä sitten että oonko raskaana vai onko mennyt kesken. Kyllä siitä mielenrauhasta maksaakin mielellään[:)]

Itelle ei uutta, tiputteluvuoto palas eilen,oli oikeen 4 päivää poissa. Eilen tiputteli vähän ja tänäänkin. Ei ole siis täti kyseessä ainakaan. Noh,ehkä se tuosta taas loppuu. Ei auta kun ootella[;)]

wastis, mä en ainakaan olis jaksanut odottaa kutsua sinne kunnalliselle puolelle. nyt on kokeet otettu ja saadaan jo yrittää raskautua, ja mikä parasta fiilikset on hyvät! muuten odotettas edelleen kutsua ja mulla hajoais pää ihan kokonaan!
laitappa sit infoo miten toi sun tilanne edistyy! tosissaan harmittaa sun puolesta!

Tulitikku ja Wastis, missä vaiheessa teille olisi tulleet nuo kutsut sinne julkiselle puolelle, onko tietoa? Meinaan, että vaikka itsellä ei ole vielä lähelläkään tuo vuoden yritys täynnä eikä keskenmenoja (toivottavasti ei tulekkaan[&:]) takana, niin miten kauan noiden asioiden selvittelyyn yleensä menee jos jotain ongelmia havaitaan? Tai kauan siihen menee että yleensäkkään saa apua jos ei omin toimin ala onnistumaan?

Minniliina: ensi viikolla on muutto, varmaankin viikonloppuna. Toivottavasti päästäisiin kuitenkin jo aikaisemmin viikolla purkuhommiin. Siellä odottaa kodinhoitohuoneen remontti, joka pitäis tehdä. Muuten talo onkin vasta rempattu, paitsi sauna, joka aateltiin laittaa remonttiin ehkä ensi kesänä.

Joosu
, tervetuloa tännekin! Ja tsemppiä, toivottavasti se ensimmäinen oma vauva ilmoittelisi tulostaan piakkoin. Suunnilleen samaan aikaan on täälläkin yritykset aloitettu, tosin yrityskertoja meille on jo useampi kertynyt, kun kiertoni on suunnilleen 25-27 pv.

wastis ja tulitikku, minuakin kiinnostaisi tietää Artemiksen tavoin, että miten pitkään julkiselle puolelle olisi pitänyt jonotella/odotella, jos teillä tietoa asiasta on. Itsellä tuo ei ole ajankohtaista vielä, kun yritystä vasta puolisen vuotta takana, mutta olisihan se hyvä tietää. Tosin riippuuhan se jonotusajan pituus varmaan kunnastakin.

Mie en nyt jaksais millää oottaa tuonne kuunvaihteeseen. Silloin siis muutto, mutta myös mahdollinen testaus. Oisko huippua, kun siinä muuttotohinassa vielä testaisi plussankin? No, ei varmaan tarvitse arvuutella! [:D] Vielä on pitkä puolitoistaviikkoinen odoteltava siihen asti.

Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista!
Te, joilla on ollut keskenmenoja, onko teillä ollut alavatsakipuilua tms. kipuilua siinä kun onkin sitten vuodot alkaneet? Mulla kun mitä ilmeisemmin oli varhainen keskenmeno, ja vuodot jatkuu edelleen. Itseä vaivaa kovasti, kun kipuilu jatkuu nyt jo neljättä päivää. Aikalailla menkkamaista kipuilua, mutta mulla ei yleensä menkkakivut kestä kuin sen yhden päivän, kun menkat alkaa.

artemis ja nymeria mulla ei oo sillain kokemusta. Muutakun tän KM osilta. Kun ekaksi kävin ihan tk lekurissa,plussan jälkeen kun tiputin verta. Hän teki gynetutkimuksen ja pissasta r-testin. Sen jälkeen sanoi että pistää lähetteen. Lähete ja aika oli sitten lopuiksi 2,5vk tästä käynnistä. Eli pelkästään siihen että pääsin verikokeisiin ja ultraan. Jos en olis yksityisellä käynyt,olisin ton 2,5vk saanu ootella tietoa että onko mennyt kesken... Sen enempää en tiedä noista kun on vasta eessä. Tosiaan kun olin joulukuussa päättänyt,että tammikuussa menen yksityiselle tutkituttamaan että onko kaikki ok kun raskautuminen ei onnistu. Mutta sitten tulikin tämä KM tähän. Eli nyt oottelen että tää loppuu ja menkat alkais ja sen jälkeen sitten soitan itelleni aikaa yksityiseltä. Jollei ihme ole käynyt ja raskautunutkin tässä. Ja jos se olis kyseessä nyt ja menis kesken,niin pääsis senkin puolesta jo kun olis kolmas. Mutta aika näyttää...

joosu mulla oli ihan menkkakipuja vaan. En siis kiinnittänyt niihin edes ihmeempää huomiota. Mulla ne kivut kun saattaa olla muutenkin aika kovia. Mutta mähän olen nyt vuotanut 27.12 saakka. Eli sillon alko menkat jotka kesti 4-5pv,sitten oli 2pvä tauko,tiputtelu alko (erilaista tiputtelua),sitten oli 4pvä tauko ja alkoi taas. Mulla on ultrattu kahdesti että kohtu on tyhjä. Mutta sulle suosittelisin myös lekurille menoa,ihan että he tarkastaa että kohtu on tyhjentynyt ja Hcg lähtee laskuun. Mullakin sitä nyt tarkkaillaan. Ja samanlaillahan mullekin tuli tämä KM kuin sulla nyt (jos on Km kyseessä),samoin edellisellä kerralla.

moikka!

artemis, me ollaan edelleen jonossa kunnalliselle. mulla siis kolmas km käynnistettiin 3.12 ja silloin meidän paperit lähetettiin eteenpäin. sanottiin että kutsu tutkimuksiin tulee postissa tammikuun loppuun mennessä. mitään ei ole ainakaan vielä kuulunut. ja siinä kutsussahan se aika voi olla esim 2-4kk päähän. ilmottelen sit kun se tulee!
olen nyt aika monesti törmännyt (lääkärien sanomana) siihen että on ihan turha odottaa vuotta tai niitä kolmea keskenmenoa ennen kuin  hakee apua. varsinkin jos ikää on jo vähän enemmän niin kannattaa ihan ajoissa mennä lääkärin puheille!

joosu, mulla on kahdessa vikassa km:ssa ollut aika kovatkin kivut ja monena päivänä. jos kuume nousee niin kannattaa mennä lääkärille, ettei vaan ole kohtu tulehtunut tai muuta sellaista. mutta, kipuja oli mulla monena päivänä! eiköhän se kuulu asiaan. mulla tuli itseasiassa ihme kramppeja vuodon loppumisenkin jälkeen. koitahan jaksaa!!!

wastis: mun kaveri kanssa suositteli testaamaan/menemään lekurille, jotta vois varmistua kohdun tyhjentymisestä. Tällä mun kaverilla oli myös ollut aikoinaan keskenmeno ja hän oli joutunut kaavintaan, jotta saatiin tyhjäksi.

tulitikku: lohdullista kuulla, että kuuluu asiaan noi kivut. Ei mulla mitään valtavia kipuja ole, mutta alkoi kummastuttaa, kun jatkuu niin pitkään.
Mutta juu, nyt sitten vaan odottelemaan vuotojen loppumista toivoen, että kaikki sujuis hyvin tästä eteenpäin.

Miun on nyt ihan pakko hehkuttaa täällä(kin), että sain tässä illalla tietää meidän uuden kodin entiseltä omistajalta, että saadaan avaimet sinne jo maanantaina! Jippii! Sitten pääsee purkuhommiin siellä kodinhoitohuoneessa ja muuttokin voi alkaa. Onpahan ensi viikolla ainakin tekemistä, ei ehkä niin ehdi tätä raskautumistakaan ajatella. Tädin tulo ois siis vissiin aikaisintaan ensi viikon sunnuntaina. Iiih, on tässä nyt kaikenlaista.

Hei kaikki!
Ilmoittaudun nyt tällekin palstalle kirjoittelemaan.. Olen tuolla joko nyt onnistaisi -palstalla ollut viime keväästä asti, joulukuussa siirryin pidemmän kaavan mukaan -palstalle. Ikää 27, mies 30. Ensimmäistä yritetään siis. Nyt menossa yk12, eli vuoden verran yritetty. Kyseessä on molempien sukuun ensimmäinen lapsenlapsi, joten painostusta on vähän joka suunnalta. Miehen vanhempien puolelta ehkä eniten. Ei kuitenkaan olla puhuttu asiasta, koska luulen että se vaan lisäisi tätä raskautumis-stressiä entisestään..[;)]

Kaveripiirissä on muutama lapsi jo syntynyt. Mutta ne kaikkein läheisimmät ystävät ovat vielä lapsettomia. Hiukan mietityttää se, että miten niiden ystävyyssuhteitten sitten käy jos/kun meille se lapsi tulee.. Ollaan aika aktiivisia matkustamaan ja urheilemaan, ja lapsen tulo kyllä varmaan vaikuttaa menemisiin pakostakin. Toisaalta nyt on kyllä se oikea aika perustaa perhe, kun ollaan molemmat siihen sitoutuneita (eikä kumpikaan tästä enää nuorene.[;)]) Ihmetyttää vaan se lapsiperheen elämä, kun asiat varmasti mullistuu ihan kertaheitolla.[:D]

Noh, saa nähdä miten kauan sitä mullistusta joutuu odottamaan. Aika gynelle lisätutkimuksiin on jo varattu helmikuulle. Silloin ollaan virallisesti odotettu vuosi. Tässä kierrossa tätiä odotan kylään sunnuntaihin mennessä. Tosin ovisoireet olin bongaavinani jo 16 päivää sitten, eli en ole ihan varma olisiko tässä kierrossa jotain toivon kipinää jo vai mitä pitäisi ajatella.. nyt menossa kp29/28-32. Maanantaihin asti silti odotan ennen testausta. Niin monta kertaa tullut petyttyä jo, kun on hätiköinyt.

Nymeria, ihanaa kun pääsette uutta kotia laittamaan! Se jos mikä pitää ajatukset muualla! Onnea![:)]

Tervetuloa hh83 tällekin puolelle! [:D] Ja kiitokset onnitteluista! Nyt peukut pystyssä siun puolesta, että se täti ei tuliskaan, vaan saisit testata plussan sitten maanantaina. Jos ei plussaa tule, niin hyvä kuitenkin että se lääkäriaika on jo noinkin lähellä, vaikka odottavan aika onkin aina niiiiin pitkä.

Meillä ei kaveripiirissä vielä kovin montaa mukulaa ole, vaikka 3-kymppisiä ollaankin. Parilta vasta löytyy ja yksi ystäväni odottaa nyt ja odottaa innoissaan myös sitä, että sais miusta odotuskaverin [:D]. Miehen sisko sai tosin viime kesänä lapsen ja miun pari serkkua myös. Hirveesti en ole ollut vauvojen kanssa tekemisissä ja jännittäähän se, että minkälaista se sitten on. Mutta kyllähän tekemällä oppii tässäkin asiassa. [:)]

Miulla nyt kp 17/25-27 ja aamulämpö oli laskenut 36,4. Mietinkin, että saako siis heittää hyvästit raskaushaaveille tässä kierrossa vai voiko se lämpö pomppia ylösalas vielä tässä vaiheessa tai laskea muuten. Aamulla paleli tosi paljon, mutta siitä en voi juurikaan mitään päätellä, minnuu kylmää melkein aina.

Nymeria, mulla on lämmöistä kokemusta vasta viime kierrosta alkaen, kun en sitä ennen ole saanut mitattua muita kuin alilämpöjä.. Mulla tulee se kuumeinen olo vasta vajaa viikko ennen menkkoja. Siis tällä suurella kokemuksellani voin sanoa..[;)] No ainakin viime ja tässä kuussa niin oli. Tosin tässä kuussa paleli kovasti myös heti pari päivää oviksen jälkeen. Silloin en testannut, kun olin poissa kotoa. Uudelleen alkoi paleltaa vasta nyt ma-ti. Menkat pitäisi alkaa viimeistään ensi maanantaina. Mulla myös lämpö vähän heittelee riippuen mittausajasta. Olen nukkunut tällä viikolla aika myöhään (opetan iltaisin ja kun ei ole mitään pakollista aamulla, tulee uinuttua helposti kymmeneen asti). Tänään kuitenkin piti nousta kasin jälkeen ja silloin lämpö oli 0,2 vähemmän kuin yleensä. Siksi sitten mittailin parin tunnin päästä uudelleen jolloinka lämpö oli taas siinä normaalissa 36,6. Viime kuussa mulla laski lämpö aika humahduksella 36,2een ja sitten siitä noin 10h päästä alkoi kuukautiset.

Tämä varmasti on yksilllistä, enkä vielä omastakaan lämpöilystä ole ihan selvillä, kun vasta toista mittailukierrosta menen..

Tsemppiä mittailuun vaan![;)]

Kiitos kiitos, hh83! Mie aloitin mittailut vasta viime viikolla, en ole koskaan aiemmin noita lämpöjä seurannut. Päivällä olikin lämpö 37,1, mutta aamulämmöthän ne vissiin on mitkä ratkaisee. En sitten tiedä, että onko miten järkevää tämä tämmöinen itsetarkkailu, sitä ehkä alkaa skitsoilemaan helpommin ja stressaamaan taas tätä raskautumisasiaa. No, jos nyt kuitenkin mittailis.

Tsemppiä siunkin mittailuihin! [:)]

Nymeria, olet oikeassa tuossa stressiasiassa! Kun menkkojen jälkeen alkaa bongaamaan ja sen jälkeen sitten mittailee lämpöjä kaksi viikkoa niin kyllä nuppiloma alkaa häämöttää..[;)]
Mulla sitten alkoi äsken menkat vaikka vielä aamulla olikin lämmöt kohollaan. Eli siihenkään ei sitten voi niin luottaa kuin ajattelin. Viime kierrossa tosin lämmöt laske ennen menkkoja.
Eli se siitä mittailusta mun kohdalla sitten. Ens kuussa uudelleen. Hermo meinas kyllä mennä kun huomasin, että vertahan sieltä tulee.. Mutta onneks en ole pitkävihainen.[:)] Siis itselleni.. Kun suututtaa oma keho, kun ei onnistu tulemaan raskaaksi ja sitten suututtaa myös se että antaa itselleen luvan kuvitella kaikenlaisia.
Milloinkohan tässä oppii? Nyt on vuosi takana, ehkä sitten kun on toinenkin vuosi vierhätänyt niin alkaa oppia käesivällisemmäksi.

Täti tuli, yk 4 lähti sitten tänään käyntiin ja kerrankin mun tickeri on päivitetty ajoissa oikeille raiteille[:D]

Takaisin