Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoittaudun ensi kertaa äidiksi halajaviin.
Kuukausi sitten eksyin näille vau -sivuille ja siitä asti olen käynyt täällä kuikuilemassa.
Tulee mietittyä näitä asioita niin paljon, että helpottaa kun näkee että muutkin painivat samoissa mietteissä.

Kolme päivää pitäisi vielä kärvistellä ennen testaamista. Ja ehkä kauemminkin...
Renkaan jälkeen on tullut yksi pettymys eli vasta siis 2 yk menossa. Tuntuu silti että olisin odottanut sitä plussaa jo ikuisuuden, kun oon ollut vauvakuumeessa ainakin kaksi vuotta. Nyt vasta oli mahdollisuus yrittää.

Toivon sulle Artemis plussatuulia yk neloselle. Ja tietysti kaikille muillekkin PLUSSIA TÄÄLTÄ ++++ *puhaltaa*

Me täällä miehen kanssa haaveillaan nyytistä :)
varsinaista "yritystä" ei ole takana vielä kovin kauaa, mutta tieto siitä on että raskaaksi tulo voi kohdallani jonku aikaa kestää (PCO diagnosoitu). kierto ollut nyt parin viime kuukauden ajan n.50pv tämä tosin vaihtelee.

Minä olen 25v ja mies 26 (tälle vuotta saakin jo vuoden lisäillä noihinkin) :)

Itse en ole voinut käyttää hormonaalista ehkäisyä kohta neljään vuoteen verenpaineeni takia(lääkkeet löytyy ja nyt totuttelua uusiin lääkkeisiin raskaustoiveiden takia {olin ilman lääkkeitä ainakin kaksi kuukautta kun sinnillä odotin omalle lääkärille pääsyä tk:seen}) ja kondomikin on nyt loppuvuodesta jäänyt pois.

ensimmäistä kertaa oikein tikulla varmistin itselläni oviksen maanantaina (ihan jumalattomia kipuja alavatsassa, lämpö hieman koholla ja tissit! aijumankauta kun tuntu ettei kärsi koskea, edes hipaista) olin nimittäin ensin ihan ihmeissäni tästä olotilasta, olin VARMA että kuukautiset ne ovat jotka alkavat ja olin jopa innoissani kun kierto olisi kerrankin tullut normaalisti.. eilen pisti jo ihmetyttämään tämä kesto(ovistikkuun helahti saman tien kaksi viivaa), 6pv, oikeastaan ovis on kestänyt nyt 7pv, sillä tänäänkään olo ei ole muuttunut miksikään, ihan on samanlaiset oireet päällänsä koko ajan.. siis onnellinen olen että elimistö on saanut tämän aikaiseksi (kun en läheskään aina tunnu ovuloivan, mutta että nyt sitten joku kesto-ovis päällä??! [8D] itse ovulaation aikana ei sitten kyllä olla päästy tavoitteeseen [&o] olo ei oo ollut mitä parhain ja miehellä alkoi eilen hammassärky vaan sekkii sinnillä odottaa huomiseen sen hampaansa kanssa[:@] ennen ovulaatiota asia oikin sitten toinen [:)]

Tämmöistä tännepäin. Toivossa on aina hyvä elää ja pesimisti ei pety <--- mitä se on myöhemmin kun ajatukset seilaa nyt jo noin [:D]

Joo, mäkin olen tainnut bongata oviksen... siemennesteet meni vatsalle... joten en usko raskautuvani... vaikka toisaalta toivon, että alkupeuhoissa olis joku vikkelä siittiö ehtinyt sisään. Mutt nyt on rinnat kipeet... se ei sano viel mitää raskautumisesta, mutta toivo yrittää nostaa päätään. Odotellaan ja katsotaan - kärsivällisyyttä siis koetellaan ;)

Huomenna taitaa alkaa menkat...
Olin eilen ihan hirviö. Viskasin lusikan (!!!), pamautin kaapinoven täysillä kiinni ja nalkutin.
En ole yleensä mielestäni näin hankala. Voikohan noi olla pms oireita?
Voivatko henkisetkin oireet jotenkin vahvistua, kun ehkäisyn lopettaa? Menkkakivut ja finnit ainakin palasivat :(
En luvu vielä toivosta, mutta yritän valmistautua ettei oo liian iso pettymys edessä.

Ollaan koko päivä rakennettu kullan kanssa kotipesää.
Keväällä kamalalla kiireellä vaan survottiin kamat tähän 50m2 kämppään
kahdesta 26m2 ja 45m2 asunnoista! Aika tetristä.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille, Ulpu

heipsan taas "pitkästä" aikaa tännekin.

ulpukka tervetuloa,toivottavasti vierailusi olisi lyhyt[;)] ja voihan toki kaikki oireet vahvistua. Mulla ainakin vahvistu,valitettavasti. Mutta pidemmän päälle oppinu niiden kanssa elämään ja ne ol helpottanutkin. En oo esim. nyt enää yhtään niin kireä menkkojen aikaan kun joskus puol toista vuotta sitten kun ehkäsyn lopetin.

piialle myös tervetuloa.

muille tuttavallinen HEI !

Itellä nyt se tilanne,että täti tupahti kylään. Ja olen kovin iloinen siitä.
Koska viime kierrosta tosiaan KM. Ja tämä on nyt merkkinä että kierto ei venynyt tai mitään.
Ja että pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä ja jatkamaan.
Huomenna mulla on vielä vika verikoe,katotaan miten nuo HCG on laskenut.
Toivotavasti olis jo nollissa. KM aikaa kuitenkin sen likemmäs 4vk jo.
Mutta kuitenkin. Täti kylässä ja onnellisena siitä[:D]

Heippa kaikille!Ihanasti kertynyt tänne porukkaa!

Tervetuloa Tulitikku,Joosu,Kedorla ja hh83!

Ja kiitos kaikille tsempeistä,huomenna klinikalle,jännittävää...Mutta edelleen positiivisin mielin!

Pahoittelut Minniliina negasta...[:(]

Nymeria,toivottavasti muutto sujui hyvin!Nauttikaa omasta uudesta kodistanne!

Artemis pahoittelut tädistä ja kohti uutta kiertoa!

Omaa:Oon ny käyny pari kertaa vyöhyketerapias ja mun mies kans.Kerto just,että tän vuoden puolella on jo kaks pitkäään yrittänyttä raskautunu!Ja se sai mun menkat aikastettua kaks vuorokautta(!) ni ei osu klinikalle ja oli vielä paljo kivuttomammat ku yleensä!Epätoivosen pitää yrittää kaikkee...Huomenna siis sinne klinikalle tosiaan,sitte ollaan taas viisaampia.

Plussia tänne paaaaljon ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Voi tää jotenki hyppäs osan tekstien yli...Sori jos en jotakuta huomioinu...

Mutta siis Ulpukka77 ja Piia84 tervetuloa myös!

Örkki,tsemppiä piiinaviikkoihin!

Wastis,nyt nautit sitte tädistä ja pääsette vihdoin taas pian nauttimaan toisistanne!

No nyt,mukavaa maanantaita!

Hyvää alkanutta viikkoa ja tervetuola uusille!!

Ulpukka77, halusin kommentoida tuosta sinun pms-oireista.. Itse lopetin Nuvaringin vuosi sitten ja silloin pamahti sellaset finnit naamaan ja selkään, että ei oo edes teinivuosina ollut vastaavia. Ja oviksen aikaan maha turposi niin että leikin jo olevani raskaana..[:)] Että joo, kyllä siinä hormonit heittää kuperkeikkaa, kun lopettaa ehkäisyn (siis varsinkin hormonaalisen ehkäisyn..). Mulla nyt on tasoittunut nuo finnit ym, tosin oviskivut on tulleet jäädäkseen. Painoa myös tuli lisää sellaset 3kg. En tiedä johtuuko hormooneista, raskautumisstressistä vai vaan siitä että yhtäkkiä on alkanut makeat maistua enemmän.. Kaikenlaisia oireita siis aiheuttaa tämä lapsenteko..[;)]

Itsellä oli menkat viikonloppuna ja todella kivuliaat olikin. En ole ikinä vastaavaa kokenut. Tatjuska taisi olla joka tuolla pidemmän kaavan mukaan -palstalla heitti keskenmenoepäilyn kehiin ja nyt olen sitä itsekin alkanut vähän epäillä, kun tosiaan vuotokin oli aika kummallista. Varasin sitten ensi maanantaille puhelinajan sille mun gynelle, jolle menen sitten helmikuun toisella viikolla. Haluan kysyä vähän häneltä, että mistä saattais olla kyse ja vähän valmistautua henkisesti siihen varsinaiseen käyntiin. Toivottavasti se ehtii soittaa!

Plussatuulia!

paipapu toihan kuulosti mielenkiintoselta![:)] Vaikkei lapsettomuus vielä pelota, mut olisin kyllä valmis maksamaan pienen omaisuuden jos joku voisi tehdä näille mun menkka-kivuille jotain[&:] Meneehän sitä rahaa niihin buranoihinkin, mut mielummin en nielisi yhden ainutta pilleriä [:D]
Täällä on nyt ollut ihmeen kivuton täti-vierailu, vähän kyllä ihmetyttää samoin kun tuo äkillinen tyrehtyminen näin parin päivän jälkeen [8|]
Mut ei se mitään, kohta päästään yrittelemään sitten uudestaan[:D]

Ulpukka77 tervetuloa ja mä huomasin kyllä noiden henkisten oireiden päin vastoin pahenevan mulla kun käytin hormonaalista ehkäisyä[&:] Että vaikka kivut tuleekin nyt kovempina, niin hermo pitää ihme kyllä paremmin[8|][:D]

Hei! Kun tuo eräs artemis jokonytonnistaisi-ketjussa ilmoitti siviilisäädyn vaihtoaikeistaan  [:D] heheeh, niin siitä tulikin mieleen tiedustella teiltä esikoishaaveilijoilta, että kuinka moni täälä on säädyllisesti naimisissa? vai onko toiveissa hankkia niitä aviottomia lapsukaisia? Jos ette ole vielä naimisissa, menettekö luultavasti naimisiin ennen ekan lapsen syntymää? Onko sillä mitään merkitystä??

Me ei olle vielä siis naimisissa eikä edes kihloissa. Enkä osaa sanoa mentäiskö "pikana" naimisiin jos jälkikasvu ilmoittaisi tulostaan; eihän sillä ole muuten mitään merkitystä, mutta käytännön paperitöitähän se teettää kun isukin pitää käydä erikseen tunnustamassa isyys. Ja toisaalta olisi kiva että koko perheellä olisi sama sukunimi heti alusta lähtien. Tunnen kuitenkin ihmisiä joille on tärkeää että lapsi syntyy avioliitossa, ja ovat menneet tästä syystä naimisiin ennen vauvan syntymää.

Hmm, me olemme puhuneet miehen kanssa joitakin kertoja tuosta naimisiinmenosta. Lopputulos on aina ollut "ehkä sitten joskus, tai sitten ei". Eli lasta yritetään hommailla avoliittoon, ilman kihloja. Lapsen tulo ei myöskään tilannetta muuttaisi. Nähtäväksi jää, tuleeko häitä ikinä. Kumpikaan meistä ei näe suurta merkitystä avioliitolla, mies varsinkaan enkä itsekään kuuluu siihen naisjoukkoon, jolle naimisiinmeno ja häät olisivat suurien unelmien täyttymys.

No itse olen avioton lapsi, ihka oikea äpärä siis[:D] Me ollaan tosiaan puhuttu pitkään avioliitosta (olemme asuneet avoliitossa viimeiset 2 vuotta) ja sen verta vakavasti kumpikin siihen suhtautuu ettei ihan suin päin menty naimisiin, nytkin tulevat häät on suunnitteilla vasta syksylle 2012. Tosin siihen vaikuttaa tämä meidän muutto-prosessi tämän vuoden lopussa ja jatkunee kuitenkin hyvän matkaa vuodelle 2011:kin, joten päätettiin että hoidetaan se rauhassa alta pois ja aletaan itse vihkimistä suunnitella sitten kaikessa rauhassa [:)] Ja tosiaan, saattaapi olla että juniori on jo siinä vaiheessa jaloissa "pyörimässä" kun sanotaan tahdon, kerra nyt jo ollaan täällä yrittäjissä [:D] Kyllähän se olisi ollut kiva olla ensin naimisissa, mutta sitten tulimme kummatkin siihen tulokseen että se perhe itsessään tulee ensi sijaisesti ja avioliitto on enemmänkin laki-pykäliä selventämässä.

Täällä -82 ,ensimmäisestä vauvasta haaveileva [:)]

Yritystä nyt kolmisen kuukautta ja nyt kun oli normaalisti säännölliset kuukautiset myöhässä pari päivää ja raskaus oireita tuntui olevan,uskoin tärpänneen,mutta ei :(!

Uutta yritystä ehkä hieman rennoimmin mielin. Tuntuu että ovulaatiot ja raskaustestit on mielessä unissa ja hereillä [:-]
Kiva lukea täältä muiden ajatuksia ja ettei ole asian/ajatusten kanssa yksin [:)]

me ei olla naimisissa eikä kihloissa. ei ole kuulema kiire eikä kiireellä pidä pilata... yhtä odottamista tämäkin siis [:D]

mulla ovis takana ja ihan hyvät sessyilyt. nyt sit vaan sitäkin odotellaan et onko tärpännyt.

mä olen saanut alkuni kutakuinkin jos en hääyönä niin sitten ainakin kuherruskuukautena[:D][:D]
Vanhempieni rakastuminen oli nopeaa,he tapasivat 85 juhannuksena,rakastuivat tulisesti heti. vuoden 85 heinäkuussa kihloihin, tammi-helmikuussa (en muista kumpi[:D][:D]) 86 naimisiin. Ja minä olen tosiaan syntynyt 86 vuoden marraskuussa[;)][;)] Edelleen ovat todella onnellisina yhdessä,he ovat yksi onnellisimmista pariskunnista jotka tunnen. Ikinä ei ole meillä tapeltu kotona (vanhemmat siis)<3

Itse olen rouvashenkilö.
Kosaisin tuota ukkelia 2007 syksystä,alettiin suunnitella häitä ja maaginen päivä oli sitten 28.6.2008.
Paria päivää ennen hääpäivää oli tullut 4v seurustelua täyteen. Kihloihin ollaan menty aprillipäivänä 2005. Noin vuoden seurustelun jälkeen. Nyt sitten ollaan pariskuntana menty jo päälle 1,5 vuotta[:)] Me ollaan siis menty sen "vanhanaikasen" kaavan mukaan. Ensin kihlat,yhteenmuuttoa,naimisiin,lapsia... [:D][:D][:D]
Ja en tosissaan tarkoita nyt tuolla mitään että se olisi jotenkin oikea tapa,tai että pitäisi olla naimisissa tai mitään. Meillä nyt meni vain näin. Meidän ei aluksi pitänyt edes miettiä lapsia vielä,mutta todettiin tosissaan häiden jälkeen että turhia sitä odottelemaankaan. Kun tiesi että siinäkin voi mennä aikansa. Ihan hyvä että aloitettiin silloin jo kun nyt on jo mennyt sen 1,5vuotta tuloksetta.

artemis juu häitä kannattaa suunnitella ajan kanssa. Itellä oli aikaa alle vuosi. Ja oli koko ajan hullua kiirettä. Jos olisin sen työmäärän tiennyt niin olisin ottanut enemmän aikaa suunnitteluun. Vinkiksi sanon vain naimisiin tahtoville,ettei kannata kauhean montaa kaasoa ottaa... Saavat aikaan aika kaaosta,vaikka kuinka hyvin juttuun tulisivatkin. Mutta kyllä se oli aika tappelua osaksi. Miettii nyt mitä siitä tulee kun pistetään viisi naista (minä+kaasot) järjestelemään asioita ja kaiken kukkuraksi stressiä ja kiirettä kehiin. Huhhuh,naiset on hulluja[:D][:D][:D]

Heipähei, täällä taas uusi haaveilija joukkoonne!

Olen näitä keskusteluja jonkin verran lukenut, ja nyt uskaltaudun itsekin kirjoittamaan jotakin :) Minulla on siis ehkäisy vielä päällä, tuossa maaliskuun tienoilla olisi suunnitelmissa se lopettaa.. Mut halusin jo nyt liittyä seuraan.. Tämän vuoden puolella olis haaveissa plussautua :)

Olen kohta 22v, mies vähän vanhempi. Ja avioliittoasiaan liittyen, niin naimisissa ollaan :)

Saa nähdä, kuinka kovasti innostun tänne kirjottelemaan.. oppisi nyt ensiks vaikka käyttämään :) Kuulostaa ja tuntuu niin houkuttelevalta jakaa ajatuksia, kun meitä näköjään on täällä aika paljon!

No tässä nyt alkuun vähän..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Täällä kanssa on rouviinnuttu, 10.10.09 :) yksissä oltu nyt 4,5 vuotta [:D] ajatuksena itsessään ei ole ollut kyllä mennä mitenkään tietyssä "järjestyksessä" elämää eteenpäin... mutta näin tässä nyt näytti käyvän kun oikealle tuntui. aiemmin en edes olllut varma haluanko naimisiin (paljon aiemmin, kauan kauan sitten) mutta niin siinä sitten pääsi kuitenkin käymään[:)]
Silti ihmiset voivat olla onnellisesti yhdessä omalla tavallaan, ei se sitä liittoa siihen välttämättä tarvitse <3

Täällä vaan tämä "outo-olo" jatkuu edelleen. ja päivä menee elimistöllä totutellessa uussin RR-lääkkeisiin [:'(]

Tervetuloa uudet mukaan! Clove, haaveilijoitahan me ollaan kaikki täällä olipa se varsinainen yritys alkanut jo tai ei... [:)] 

Artemis, tuo burana oli varmaan 'yleisnimitys' särkylääkkeille, ainakin itse kutsun kaikkia käsikauppakipulääkkeitä buranaksi merkistä riippumatta... Mutta kommentoinpa kuitenkin: Tiesittekö että tulehduskipulääkkeet kuten ibuprobeiini (Buranassa) saattaa häiritä hedelmöittymistä? Näin mua ainakin gyne valisti tässä taannoin, sen jälkeen jätin buranat hyllyyn ja siirryin Panadoleihin (sitähän sitä raskausaikanakin pitäis sitte käyttää). Eipä sillä, ei tuo meillä ainakaan oo auttanut tuo vaihto, mutta kaikkensahan sitä pitää yrittää...

Mäkin olen ollut 'kunniallisesti' rouva nyt puolitoista vuotta, heinäkuun lopulla 08 vietettiin pienimuotoiset häät. Oli ehkä ihan parasta ikinä kun ei ollut hirveää stressiä häistä kun ei ollut 200 vierasta... Meitä oli yhteensä 28 ihmistä, molempien perhe ja parhaat kaverit, 1 todella tehokas kaaso, ja rento meininki jota ei pilannut morsiamen hajamielisyyskään (unohdin kaiken mitä voi unohtaa sinä päivänä, paitsi sanoa tahdon oikeassa paikassa [8D]) Lapsen yritys aloitettiin vasta reilusti häiden jälkeen - valitettavasti niin myöhään vois nyt jälkikäteen sanoa, kun ei tunnu tärppäävän... Mut ei meilläkään tämä järjestys ollut mitenkään suunniteltu tai 'pakollinen', mut se nyt vaan meni näin päin [:D] Miehen kiireiseen aikatauluun oli helpompi sovittaa häät kuin lapsi, heheh... 

Jos olisin plussannut viime kierrosta, meillä olis mennyt äidin kans samalla tavalla eka raskaus: naimisissa vajaa vuosi, keväällä aloitettu yrittäminen, joulun jälkeen plussattu ja syksyllä esikoinen sylissä... Mut tasan ei käy onnen lahjat ja silleen...

Tuota vyöhyketerapiaahan pitäis melkein joskus koittaa... Edes siihen rentouttamiseen jos ei muuhun - oon taas ihan stressin partaalla, piinaviikot you know... Tädin pitäis tulla kylään vajaan viikon päästä ja oon ihan varma että en oo edes ovuloinut tässä kierrossa. Joo joo, bongasin ihan selvät limat monena päivänä, ja munasarjan kohdalta juili myös vähän, mut nyt 'jälkeenpäin' lämmöt ei oo nousseet yhtään, tai korkeintaan tosi tosi vähän (0,1-0,2 astetta) oletettua ovulaatiota edeltävästä ajasta... Nyt pitäis sit viikko jaksaa odottaa et mitä kuuluu jos mitään.

Luin noita vastauksia tohon pms oireiluun. Puhuin siitä yhdelle kaverillekkin ja hän epäili että mulla on vaan hermo tiukalla vauvatoiveiden ja lopputyön vääntämisen takia. Tiedän että hän joutui lopettamaan Nuvaringin aikoinaan, kun vaikutti mielialaan. Mulla mieliala jo normaali taas.

Me ollaan avopuolisoni kanssa molemmat hiukan yli kolmekymppisiä ja yhdessä oltu kohta kolme vuotta. Ollaan asuttu eri maissa ja eri puolilla Suomea seurustelun ajan. Vasta keväällä päästiin asumaan saman katon alle. Odottelin melkein kymmenen vuotta, että hänen kaltaisensa löytäisin, joten olisin valmis naimisiin vaikka heti! :D
(Saisin kaupanpäälle myös todella kivan sukunimen.) Nyt sitten vaan odotellaan kihloja/kosintaa. Lapsi saa kyllä hänen sukunimensä, jos ehtii ensin. Yhtä odottamisen odottamista...

Elämä menee mutkikkaaksi... ensin luovuin suosikistani piikkimatosta ja nyt menevät  selkäkipuun syömäni ibusalitkin kiellettyjen listalle. Pitäisi kai koittaa selvittää missä kohtupisteitä on, josko voisi joitakin kohtia kuitenkin matolla rentouttaa. Ja vyöhyketrerapiaan tekisi mieli. Mies on siellä käynytkin, mutta ei hiljattain. Kehui miellyttäväksi kokemukseksi.

Ei menkkoja, ei vaalenanpunaista(?) kiinnittymisvuotoa... ei mittään. Tekisi mieli testata. Odotan kuitenkin viikonloppuun. Ehkä ;)

Teitä tervehtien, Ulpu

Ps: Olin eilen vauvauinnissa. Tuurasin siellä siskon miestä.
Oli niin kivaa. Ei auttanut vauvakuumeeseen kyllä yhtään :)

Paipapu!! Nyt sormet ja varpaat ristissä että vyöhyketerapia auttaisi[:D]Täältähän tulee oikein ryntäys vyöhyketerapiaan jos nyt plussaat[:D] Minkä hintaista tuo on? ja mitä siellätehdään [:D] Minä olen kyllä täysin tietämätön noista jutuista :D

Tervetuloa Clove !!!

Pahoittelut Onniko. Kurjinta aina on se kun täti tulee myöhässä ja on itse ehtinyt jo toivoa vaikka mitä!

Me myöskin eletään ihan avoliitossa, noin 3 vuotta asutty yhdessä. Naimisiin menosta kyllä puhuttu, mutta kummallekkaan meistä se ei ole tämän hetken juttu :)
Tänään kp 2, täti tuli 8 päivää myöhässä [:@] Vai onko mun kierto oikeasti venymässä noin pitkäksi[:@] "joko nyt onnistaisi" palstalla puhuinkin jo että tähän kiertoon meinaan käydä luontaistuote kaupasta ostamassa avuksi hedelmällisyytt' ja kiertoa lyhentäviä luontais-tuotteita.

Plussatuuliaa!!!! <3

Takaisin