Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uutta vuotta kaikille :)

Ymmärrän kyllä Mame että tuollainen voi ottaa päähän... Itse olen kovasti yrittänyt välttää tuota tunnetta, mutta saas nähdä kuinka pitkään pystyn siihen. Tsemppiä - kyllä meidänkin aika koittaa :)

Meilläkin uuden vuoden vietto meni erittäin rauhallisesti. Ihan kotona rauhassa tv:n ääressä.

Meillä siis perjantai aikaisin aamulla ovis testi näytti plussaa. Plussaa näytti vielä iltaan saakka, mutta sitten vähän ennen puolta yötä kun viimeisen kerran testailin, niin negaa näytti taas. (kun tuo ovis on minua niin kovasti mietityttänyt, niin siksi testasin päivän aikana neljä kertaa) Perjantain ja lauantain vatsassa on "mylvinyt ja repinyt" ja tänään on ollut sellainen hassu olo. Luulen että ovis on tällä kerralla ollut "normaali" :)

Sli: minullakin on ollut sellaista pientä poltetta vatsassa tänään. Olen vähän pitänyt itseäni pöhkönä, kun aina kuvittelen ja analysoin niin tarkasti kaikkia merkkejä.... Mutta nyt kun sinäkin puhut polttavasta tunteesta...... Mitäköhän se on?

Ovis hyöynnettiin kyllä tehokkaasti, joten nyt vain odottelemaan. Olisi kyllä niin kiva jos onnistuisi! Kyllä niin kovasti sitä mieheni kanssa toivoisimme !

Ja vielä yksi suloinen juttu..... Eilen kun kello löi puolta yötä, mieheni antoi minulle hyvän uuden vuoden pusun ja sitten silitti minun vatsaa, - ja vauvalle kans. Oli jotenkin niin upea fiilis, vaikka siitä vauvan olemassa olosta ei kyllä ole mitään tietoa. Mielestäni kiva lähteä sillä tavalla uuteen vuoteen :)

En tiiä enteileekö menkkoja toi polte..vatsa ainakin tuntuu nyt sille et sinne ois puhallettu vesi-ilmapallo.Välillä juilii kunnolla.. viikonlopusta ollut havaittavissa nousu-suhdanteessa olevaa väsymystä..oon vaan nuokkunut koko päivän ja töihin mennessä ja tullessa nukuin dösämatkat n.30min/suunta. Samoin kotosalla. Oonhan mä aikaisenmmionkin ollut vbäsynyt -mutta en jos oon yöni nukkunut ees kohtuu hyvin..ja kyl täs on tullut ihan 8 tuntia unta joka päivä. Hmmm.. ;)

Mitäpä muille kuuluu..??

Heippa kaikille ja hyvää alkanutta uutta vuotta! :)

Meillä oli edellinen kierto sekava ja lyhyt ja ties mitä... kuten taisin aiemmin kertoa, oli oireita monen moisia. Niinpä lopulta uusi kiertokin alkoi 7pv ennakkoon ja erittäin runsaana ja kivuliaana. Niinpä kävinkin viime tiistaina lääkärissä ihmettelemässä kiertoja, poikkeuksellisia kipuja yms.
Terveyskeskuslääkäri otti minut tosissaan; laittoi monia eri verikokeita ja huomenna menen uudelleen lääkärille kuulemaan tulokset. Jännittää suorastaan onko jostakin löytynyt jotakin. Keskenmenosta ei ehkä kuitenkaan pitäisi olla kyse, toivottavasti ainakaan.

Uuden vuoden aattona olimme juhlimassa, nautimme ystävien seurasta ja mieheni kanssa yhteisen toiveenkin teimme; toive omasta pienestä nyytistä.
Ovulaatiota tässä odotellaan, kohta testaan ja jatkan testejä huomenna.

Toivottelen teille kaikille oikein paljon onnea ja plussa tuulia! :)

Itsekin juoksin vauhdilla antamaan miehelle suukon kun vuosi vaihtui ja toivotin erityisen hyvää uutta vuotta meille. :)

Menkat masensivat pienen hetken mutta yllättävän vähän kuitenkin. Kai tässä alkaa tottua siihen ajatukseen että kestän vaikka menisikin useampi kuukausi siihen että saadaan esikoinen alulle. Olen innoissani siitä että postissa on ovulaatiotestejä matkalla ja pääsen niitä käyttämään ensi viikolla. :D Selkeää insinöörin vikaa vaikken sellainen olekaan...

Moikka !

Sli menkkojako jo enteilee? Luulin että sulla vasta viikko sitten oli ovis.... onkohan noin...? :)

Minulla tänään on tuo polte jatkunut ja tänään on ollut todella sellainen olo kuin ilmapallo olisi vatsassa. Kuvitelmaa varmastikin, mutta jännää kun minulla tuntuu menevän aika samaa rataa kuin Slillä....

Tsemppiä kaikille !

Sli: huomasin, että emme ole samassa vaiheessa kiertoa, koska minulla on normaalia pidempi kierto, joten minä joudun vielä jännäämään ensi viikon loppupuolelle saakka. Tädin pitäisi tulla käymään ensi viikon perjantain tietämillä, mutta paljon parempi vaihtoehto olisi, että ei tulisi ollenkaan käymään pitkään aikaan..... :)

Tännepä kuuluu sellaista, että toissa illasta asti on maha ollut oudon pinkeä (syönyt kenties liikaa?) ja eilen ollut illasta myös vähän kipeäksi tulevainen olo ( viluttanut ja pientä lämpöä). En sitten malttanut olla tekemättä testiä ja puhdas negatiivinenhan se oli. Tiesin, että se on nega ja silti tein sen. I hate myself. Kp 29/30-40. Yritän tässä silti olla toiveikkaana sillä viime yönäkin maha oli kipeä. Tietysti täti tuloillaan... Voi tyhmyys.

Ilmoittauduin jo eilen mukaan raskaaksi 2012 keskusteluun ja siellä näkyisi olevan samoja ihmisiä kuin täällä, mutta siitä huolimatta lyhyt esittely: olen 27 vuotias ja mies muutaman vuoden vanhempi, yk 2 on käynnissä. Kuumeiltua on tullut sitäkin pitempään.

Täällä näyttäisi äkkiseltään, että monet käyttävät ovulaatiotestejä? Itse olen harkinnut niitten käyttöön ottoa, mutta toisaalta saattaisin stressata sitten liikaa. Odottelen ovulaatiota tälle viikolle tai jo tapahtuneeksi (hiukan epäsäännöllinen kierto), mutta olen kipeänä. Nyt voin sentään ajatella, että ehkä se on vasta parin päivän päästä.  Eikä tule ahdisteltua miestäkään tyyliin, että tänään on pakko tapahtua! Voisin kuvitella senkin tekeväni, joten ehkä parempi näin.

Tulen pikaisesti kertomaan, että tänään kuulin labratulokset; kaikki on hyvin! Lääkäri veikkaili, että kierrot on vain sekaisin ehkäisyn lopetettuani (nyt menossa yk 4) ja siitä itsekseen palautuu takaisin. Toivotaan, että näin tapahtuu!

Aiemmin olen valitellut ovulaation kadoksissa olemista, sitä kun ei ole näkynyt tai kuulunut.... muttä TÄNÄÄN!!! Hihiiii, tein elämäni ensimmäisen positiivisen ovulaatiotestin! Tilanne on hyödynnetty, tietenkin ;) Nyt vain toivotaan, että viime yönä noussut kuume ei ole haitaksi yrityksellemme (aiemmin puhjennut flunssa ja keuhkoputkentulehdus ja siihen syöty antibioottikuuri ei nyt halua pysytellä poissa...).

Nyt pakenen takaisin sänkyyn parantelemaan itseäni. Oikein paljon plussatuulia kaikille! :)

Heippa naiset! ilmottelin itsestäni jo tuonne raskaaksi 2012 keskusteluunkin, mutta esikoinen meilläkin haaveissa ja ihana olisi muidenkin samassa elämäntilanteessa olevien taustatuki!

Hieman taustaa meistä: Minä 24 ja mies 22-vuotias, yksissä ollaan oltu kolmisen vuotta. Oma talo ostettiin tuossa kohta kaksi vuotta sitten.. ja nyt on sitten sen esikoisen oikein hyvä aika tulla.  Nyt aluillaan yk 3 ja intoa puhkuen pupuilemaan ja ovista tikuttamaan! :)

- Melina kp8/26-33 yk3

Jepajee..pessimisti ei pety vai miten se meni.

Kyl nää vatsanippailut on jtn tosi outoa..tänäänkin tuntunut tää hassu polte melkein koko päivän ajan ja kuntosalilla peilistä katsoessa näytti maha turvonnelle -no sille se kyllä tuntuukin.  Normaalisti menkkoja ennen jos liikkuu tai tekee nopeita liikkeitä niin tulee sellainen nippailu mutta nyt tuntuu olevan päällä jatkuvasti. emoticon
Kaksi päivää mennyt kyl ihan sumussa ku niinb kova väsy päällä..salillakaan jaksanut ku vähän kävellä juoksumatolla ja tehdä vatsalihaksia..mieheke kehaisi että mä näytän ihan rätti väsyneelle. Sille olokin tuntuu. emoticon

-Muru- Meillä oli tismalleen sama toive. :)

Hurjasti tsemppiä kaikille!!

Sli, tsemppiä odotteluun :)

Melina ja vatukka, tervetuloa :) Täällä sitä kaikki pyrimme yhdessä äideiksi.

-Muru-, onnittelut oviksen bongaamisesta :) Minäkin luulisin testieni perusteella, että ovis on joskus huomenna. Paranemista sinulle, ja toivottavasti tärppäsi!

mame, pahoittelut negasta :(

mietintämyssy, tsemppiä odotteluun, toivottavasti olisi tärpännyt!

Victoria, sama täällä, että menkat tullessaan tuntuu aivan kauheilta, mutta yllättävän nopeesti tuo pettymys on tuntunut menevän ohi, ainakin useimmiten. Katse vain eteenpäin!

mauste, toivottavasti tämä on teidänkin vuosi :)

Maddela, toivottavasti siellä testeissä selviää jotakin, tai mikä vielä parempi, jos nyt olisi jo tärpännyt. Luin jostakin, että ainakin joissain paikoissa tuon siemennestenäytteen voisi ottaa kotonakin, ja sitten kiikuttaa nopeasti tutkittavaksi. Auttaisikohan tällainen asiaa...ehkä ne antavat ottaa kotona vaikkapa erikseen pyytämällä.

pieninasnas, mikäs siellä on tilanne? Onko menkkoja kuulunut?

Elena, toivottavasti sait parannuttua ja oviksen hyödynnettyä!

Täällä on kans ovispäivät käsillä. Mies jo lupasi, että hänet saa (yrittää) herättää aamulla vauvantekopuuhiin, ennen töihin lähtöä. Luulisin, että se ois ehkä se paras hetki. Toivottavasti ei tuu mitään vastoinkäymisiä ;) Aattelin, että tänään ei ole niin hyvä tehdä mitään, että sais vähän taukoa edelliseen kertaan, joka oli eilen illalla. Koitamme nyt siis (toivottavasti) aamutaktiikkaa. Kumpa se nyt jo onnistuisi!

Enhän ole ainoa esikoista yrittävä jolla on jo ennen raskaaksi tuloa excel tekeillä jossa lista siitä mitä haluaa hankkia lasta varten? Enhän? Hyvä ettei ole jo rattaiden kuositkin valittuna... emoticon

elenna: Toivottavasti tämä vuosi olisi parempi kuin edellinen. Yritys ei ole vieläkään alkanut, mutta sitäkin enemmän on nyt taas puhuttu.

Huomenna olisi varattu aika yksityiselle. Lähden selvittämään todella kipeitä kuukautisia. Kivut voimistunut viimeisen puolen vuoden aikana todella rajusti.

Elenna: Kateeksi käy noin asialle omistautunut mies, että saa oikein erikseen herättää. Omani on niin aamu-uninen, ettei olisi kovin lämmin vastaanotto luvassa. Onneksi on kuitenkin yhtä tosissaan projektissa mukana kuin minäkin.

Victoria: Ei löydy exceliä sentään, mutta muuten on suunnitelmia tarvikkeiden suhteen. Olen salaa katsellut siskon lapsen yhdistelmävaunuja ja muita tarvikkeita, jotka on kaikki uutena ostettuja. Tässä vaan tulee kiire, ettei se ehdi myydä/lainata niitä eteenpäin. Muitakin pikkuisia on lähisuvussa, joten toivon saavani osan välttämättömyyksistä käytettyinä vähän halvemmalla.

Itselleni ei mitään uutta: flunssan kourissa edelleen. Olen silti uudelleen laskeskeltuani toiveikas, että ovis on vasta tulossa. Voihan sairastelukin sitä lykätä..? Toivossa on hyvä elää. :)

Ei ollut ehkä kaikkein stressittömin taktiikka tuo aamuun odottaminen. Ei meinannut tulla uni silmään yöllä ;) Ehkä tästä ei siis tullut mitään pysyvää tapaa, paitsi jos molemmilla ois vapaapäivä... No, nyt lienee kuitenkin vauvaa tehty sen verran kuin sitä voi tehdä, loppu jää sitten muihin käsiin.

Vatukka, hyvä että miehesi on tosissaan mukana :) En tiiä onko mun mies niin omistautunut tälle asialle kuitenkaan. Oon itseasiassa ollut aika epävarma siitä, että mitä hän tästä oikein ajattelee, kun hän ei kuitenkaan puhu siitä juuri mitään. Jonkinlainen tulee jos on tullakseen-taktiikka hänellä on, ja uskon, että hän plussauutisista ilahtuisi. Mutta sitä ennen ei ilmeisesti pahemmin päätään vaivaa asialla. Kuitenkin hän on ollut koko ajan ihan myötämielinen, eikä oo pistänyt vastaan tositoimien suhteen, mistä oon ollut helpottunut :) Ehkä hän on pikkuhiljaa lämpenemässä :)

Victoria (ja vatukka): Mulla ei ole kauheasti suunnitelmia vauvan tarvikkeiden suhteen, siitä yksinkertaisesta syystä, että en tiedä vauvoista juuri mitään. Raskausaikana sitä kai ehtii ja on pakko ottaa selvää, että mitä sille pitää hankkia. Toivon saavani sitten neuvoja tuttavilta, joilla on lapsia. Sitä oon kyllä miettinyt, että  miten tää kämppä pitäisi sitten järjestää. Vauvan vaatteita on varmaan ainakin kiva päästä ostamaan :)

mauste, toivottavasti saat lääkäristä apua! :/

Täällä ollaan pahoinvoivana..aamulla juodun mehun ajattelukin tuo yökkäilyä. Tunti sitten ei siis ollut viel mitään..tää iski ku kirkkaalta taivaalta tää pahoinvointi.YÄK!Tekis mieli vaan painua maate kun kokoajan vaan väsyttää ja väsyttää.

Sli: tuohan rupeaa mielenkiintoiselta kuulostamaan !!! :) Ties mitä tuo pahoinvointi voi tarkoittaa....? Oliko se niin, että tiistaina pääset testaamaan...? Pidän peukkuja pystyssä :)

Victoria ja Vatukka: Itse en ole mitään tarvikkeita vielä hankkinut eikä listaa ole tekeillä, ainakaan vielä. Jossain vaiheessa alkusyksystä katselin netistä kivoja lastenvaunuja, mutta sille tasolle se jäi. Itse olen ajatellut, että olisi hyvä saada ensin tuo plussa, niin sitten uskaltaisi paremmin jotain hankintoja jo miettiä. Alkuperäinen suunnitelma meillä on se, että nyt säästetään vähän rahaa etukäteen ja sitten jos ja kun joskus pääsemme ensimmäisen kolmanneksen yli - niin sitten varmaan ruvetaan pikku hiljaa jotain silloin tällöin ostamaan.

Mauste:Tsemppiä sinulle lääkäriin !

Itselläni paine vatsassa on jatkunut ja aamulla nukahdin sohvalle kun katsoin tv:tä. Onneksi mieheni oli vielä silloin kotona, joten en myöhästynyt töistä, mutta ellei olisi ollut kotona, olisi aivan varmasti käynyt hassusti. Hän sanoi että oli kuulemma antanut minun hetken nukkua, kun olin näyttänyt niin väsyneeltä. Tosin minulla tuo väsymys on siinä mielessä suht. normaalilla tasolla, koska olen yleensä väsynyt pimeään aikaan, kun tuntuu että herätä täytyy "keskellä yötä".

Minulla tulee tähän tilanteeseen selvyys vasta ensi viikon lopulla, joten täytyy vaan yrittää olla rauhassa, koska varmaan kuvittelen asioita - taas. :)

Mitä teille muille kuuluu ?

Sli: Voi pian pääset testailemaankin. Kuulostaa tosi jännittävält tuo sinun tilanne :)

Vitoria ja Vatukka
: Listoja ja varsinaisia hankintoja en ole itse tehnyt ainakaan vielä, mutta kovalla vauhdilla olen kutonut jo vaikka jos minkälaisia lastenvaatteita eri väreissä ja eri kokoja. On sitten kunnon repertuaari kotitekoisia vaatteita valmiina :)

Täällä odotellaan että täti tulisi käymään, koska olo ei ainakaan ole yhtään raskaana oleva. Toivottavasti se ei kuitenkaan tulisi vaan saisin plussaa testiin. Kp 29  illalla tehty testi oli niin negatiivinen kun olla vaan voi, mutta voihan se olla että sillon ei vielä ollu hormooneja tarpeeksi elimistössä. Toivossa on hyvä elää :D Nyt on kp 32 menossa ja viimesimmät kierrot ovat olleet 35 ja 37 päivän mittaisia. 5 päivää yritän tässä malttaa vielä mieleni ja sitten testailen taas.

Viime yönä muuten näin kauheeta painajaista, että mies oli saanut verikokeesta aidsin ja itkin ihan hulluna, että nyt me ei voida tehdä vauvaakaan. Katsoin sitten aamulla heti unikirjasta mitä tuo uni voisi tarkoittaa:
Sairas henkilö: Jos tunnet unessa näkemäsi sairaan ihmisen tulisi sinun huomioida häntä enemmän.
Vakava tapaus: Merkitsee iloista tapahtumaa.

SLI: Mielenkiinnolla ollaan täällä kannustusjoukoissa, mikäs tilanne? joko testailit? PLUSSAPUHUREITA JA TAHMATASSUJA SINNE KOVASTI!!Mikäs kp siulla onkaan meneillään?

MURU: Onnittelut oviksen äkkäämisestä, itsellä alkaa metästys tuossa v-lopun aikaan..:)

MIETINTÄMYSSY: Jännäilen täällä puolestasi! Toivotaan että merkit pitää paikkansa ja plussa sieltä tulee!!:)

VIKTORIA: Minullakin kyllä mielessä millaiset rattaat ja hoitopöytä ym..hankin mutta en vielä ylös ole laittanut mihinkään aatoksiani..ihanaa se on kyllä haaveilla ja miettiä mitä kaikkea se plussa siinä testissä sitten tuo tullessaan..!!:)

ELENNA: Kohta itselläkin ovisaika ja vuorotöissä molemmat, meilläkin menee aamutouhuiksi ;) mutta jostain olen lukenut et aamuisin se kannattaakin ässäillä, siittiötä kaiketi jotenkin enenpi aamuisin!

LEMPEITÄ PLUSSATUULIA! ++++++

ON: vaikea jaksaa odottaa että alkaisi jotain tapahtumaan, kun oviskin varmaan vasta joskus ensiviikon alussa. Malttamaton olen :D ollaan ässäilty nyt joka päivä tädin poistuttua että yrittämättä jättämisestä ei voi ainakaan syyttää !! Ja ihan kyllä tekemällä on tehty kun molemmilla eri vuorot  ja nähdään pari tuntia aamusin kun minä tuun yövuorosta ja ennekö mies lähtee töihin..se on näitä vuorotyön ihanuuksia :/ Meinasin apteekista ostaa sellaisen hymynaama ovistestin, ihan vain sitten tarkistaakseni todeksi noita liuskojen näyttämia plussia mutta JÄRKYTYIN hinnan kanssa, 7 kpl yli 40eur..huhhuh. Ja tietenkään ei ollut noita yksittäispakattuina.. ostin kuitenkin itse 24kpl/18eur noita liuskamallisia, joten paljon halvempaa oli!

-Melina kp 10/26-33 yk3

Takaisin