Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamuinen pahaolo kesti about tunnin ajan mutta onneksi hävisi sitten.

Testasin kyl aamulla (tyhmä) Clearbluella mutta ensin näkyi plussa joka siit hälveni viiden minuutin kuluttua..näkyy enää viivanpaikka. Pläh. Ovis oli 28.12 heti aamulla vahvat viivat.. ja ed.iltana kyllä vahvat viivat kanssa.
Ostin apteekin ja elivon testit että pääsen sunnuntaina testaamaan..vielä ei näy jälkeäkään menkoista eikä vatsassa ole kuin tää hassu lämmin polte. Katsellaan. Kiitoksia kaikille tsempityksistä ja toivon todella plussia kaikille muillekkin!!
Kp:21/24-26

Ehkä minä vain sitten olen vähän outo. :) Tosin mitään en meinaa ostella ennen kun vauva on oikeasti tulossa. Mutta kun aloin tutkia asioita piti ne suorittaa loppuun. :) Olen minäkin tosiaan kotona jo kalustanut uusiksi, itse asiassa olemme jo hankkiutumassa eroon tietyista huonekaluista ja ostaneet mm. uusia kirjahyllyjä jotka mahuvat meidän makkariin jättäen täten toiseen makuuhuoneeseen tilaa. ;)

Olen myös lukenut jo paljon vauva-asioita, Suomalaista vauvakirjaa suosittelen kovasti kaikille kiinnostuneille.

Kiitos Victoria kovasti kirja - suosittelusta !

Itse olen jo jonkin aikaa miettinyt että jokin kirja voisi olla hyvä, joten tosi kiva että kerroit !

Sli: Kuulostaa lupaavalle! Ainakaan ei ollut puhdas nega(?). En ole tosin vielä paremmin tutstunut testien ihmeelliseen maailmaan, joten en ehkä ihan ymmärrä miten nuo haamut ja muut toimivat.

Mietintämyssy ja mame: teidän puolesta jännäilen myös. :) Itsellä on vasta yksi kokonainen yk takana ja kyllä sitä tuli itsekin loppukierrosta tarkkailtua jos olisi jotain "oireita".

Elenna: Ei tuo omakaan mies pahemmin vauva-asioista juttele. On kuitenkin yhteiselomme alusta asti sanonut haluavansa joskus lapsen ja kun itse lopulta lämpenin ajatukselle, oli heti mukana suunnitelmassa. On myös sanonut pari kertaa, että toivottavasti saataisiin lapsi nopeasti alulle. Mutta nuokin asiat on selvinnyt kun olen itse siltä kysellyt.

Mitään vauvatavaroita ei tännekään olla hankkimassa ainakaan ennen kuin 12 vko on täynnä. Mutta kun tässä on ollut melkein vuosi harkinta-aikaa ensimmäisistä vauva-ajatuksista yrityksen aloittamiseen, on tullut kaikkea mietittyä valmiiksi... :) 

Olen lueskellut suuri äitiyskirja nimistä kirjaa, siinä keskitytään suurimmaksi osaksi raskauteen. Tuo Victorian suosittelema Suomalainen vauvakirja pitäisi myös saada käsiini, tykkään ottaa asioista etukäteen selvää.

vatukka, Suuri äitiyskirja on minulla ostoslistalla. :) Pitääkin nyt heti katsoa saisiko sen tilattua jostain edullisesti tai huuto.netistä, ostin Suomalaisen vauvakirjan uutena koska viime vuonna tuli uusi painos, mutta tuon toisen voisin ostaa käytettynä.

Heissan!

VIKTORIA: Pyh, et sinä kyllä mitenkään outo ole..mä ainakin olen ollut koko elämäni sellainen että teen kaikesta mahdollisesta listoja ja muistioita..:) varmasti oisin näistäkin hankinnoista tehnyt, mutta tietoisesti oon yrittänyt sitä siirtää sinne plussan jälkeiselle ajalle...mieskin sillon varmaan osaa konkreettisemmin ottaa kantaa kaikkiin hankitoihin, mutta mielessäni olen jo hankkimassa vaikka mitä..ja voi että kun se on niin ihanaa sitten kun saa toteuttaa toiveitaan:) ja KIITOS kirjavinkistä, niitä aijon hankkia kasapäin kunhan vaan kirjakauppaan pääsen :D kun tälläinen lukutoukka olen!

Melina kp 10/26-33

Minäkin taidan hankkia tuon Suomalaisen vauvakirjan :) Kiitoksia vinkistä, ei ollutkaan tullut vielä tuo kirjan hankinta mieleen. Kirja voisi kyllä sopia tähän väliin hyvin...jos vaikka siinä samalla tulisi sisäistettyä vähän paremmin, että mitä olemmekaan tässä tekemässä ;) Sen voisi myös jättää lojumaan sohvalle, niin että mies voisi käydä salaa lueskelemassa :D

Olen tässä vähän miettinyt, että josko tämä 6. kerta jo tärppäisi :) Ääh... toivottavasti ei tulisi kovin suurta pettymystä... Meinaa taas innostus lisääntyä, ehkä siitäkin syystä, kun teitä uusia pyrähti tänne kuumeilemaan :) Parempihan se kai on ollakin positiivisella mielellä tässä, eikä vielä masentua ;) Mutta aika näyttää, miten käy.

Toi kirjahomma ois kyllä loistava hankinta.Miksiköhän se ei aikaisemmin ole tullut mieleenkään.

Elenna - sehän on vain pisitiivista ku uusia tulee tänne kuumeisina..saa vanhemmatkin kuumeilijat taas uutta vauhtia hommaan. ;)

Me ajeltiin eilen illalla tänne Itä-Suomeen ja kylläpäs olikin mielenkiintoinen matka kun vatsaa nipisteli oikein alavatsasta ja oikeelta välillä oikein kunnolla. emoticon Illalla vatsa sitten asettui jo..mutta hassua miten tollasia tulee. Ei ollut kyse kuitenkaan perinteisistä menkkakivuista koska kipu ei yltynyt kuitenkaan.

Nyt polte ala-vatsassa jatkuu mutta ei sentäs kipuile mitenkään mutta turvoksissa on kyllä vatsa. Saahan nähdä miten tässä käy..jos nyt ei ondaa niin ens kerralla uudelleen..mieheke on ihan innoissaan -noh,kolme vuotta siinä menikin enneku innostui mutta eilen just kysyi multa että -miksihän ei tätä aikaisemmin kokeiltu? Jaa,a. emoticon Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Piina jatkuu.. vuotoja ei onneksi toistaiseksi ole.
KP:22/24-26

Niinpä, innostus ja höpsöys ja huumori ovat hyvästä näissä hommissa ;) Ja on mukava, että tämäkin foorumi on vilkastunut. Pitäähän meillä ensimmäisestä haaveilevilla olla oma palsta :)

Sli, ihana, että miehesi on innostunut nyt :) Toivotan mukavia jännäilypäiviä teille!

:( Täti tuli sitten kylään. On vissiin kierrot alkanut nyt pikkuhiljaa tasoittumaan kun nyt oli kierron pituus 32 päivää.

Ei auta itku markkinoilla. Uutta yritystä kehiin vaan sitten.

Uskoisin, että ensimmäinen lapsi on melkoinen elämänmuutos, joten onhan se hyvä että meille ensimmäistä yrittäville on oma palsta. En tiedä millaisia ajatuksia muilla on, mutta itseä vähän pelottaakin, millaisia muutoksia lapsi toisi tullessaan. En kuitenkaan ole aina halunnut äidiksi, vaan vielä pari vuotta sitten pidin täysin mahdollisena, etten koskaan halua omaa lasta. Niin se mieli muuttuu... :)

Pahoittelut mame tädistä!

Mame pahoittelut tädistä *hali*

Minä siivosin eilen kotia, joulukuusi lähti ja muutenkin otin pois enimmät joulujutut. Jotain pientä vielä jäi, mutta nekin kyllä lähtee piakkoin kaappiin ensi joulua odottelemaan. Äitini ompelee minulle parhaillaan uutta verhoa olohuoneeseen, sitten on kiva vaihtaa jouluverhotkin pois. :)

Mieli on muuten ollut hyvä; mieheni kanssa jännitellään olisiko tällä kierrolla tärpännyt. Nythän bongasimme testillä ensimmäisen kunnon ovulaation!
Mutta... eräs ystäväni ja siskoni tietävät vauvahaaveistamme, olen kertonut heille koska halusin jollekin kertoa, että voisin vaikkapa tarvittaessa jutella aiheesta. Ystäväni otti tiedon vastaan hyvillä mielin, mutta siskoni ei. Nyt myöhemmin on tosin sitten ilmennyt outoja kommentteja molemmilta... Molemmat mm. sanovat "älkää nyt yrittämällä yrittäkö, se tulee kun on tullakseen, kyllä teillä on aikaa" jne. Tavallaan totta; mutta tapa ja äänensävy jolla nämä kommentit ovat tulleet, ovat olleet minusta epämukavia. Varsinkin siskoni melkeinpä vastustaa koko ajatusta... ei toki ole niin sanonut, mutta sanoillaan antanut niin ymmärtää. Esim. eilen olin tämän edelleen jatkuvan flunssani takia lääkärissä ja lääkäri ei määrännyt antibioottia, koska ei ole varma tarvitsenko sitä (bakteeri vai virus) ja koska on mahdollisuus olla raskaana (ovulaatio hyödynnetty). Tähän siskoni sanoi "olisit ottanut antibootit, lopettakaa yrittäminen siksi aikaa, et kuitekaan ole vielä raskaana, kyllä te ehditte sitten myöhemminkin". Olin erittäin pöyristynyt sellaisesta kommentista!! :-O
Ihan suoraan sanottuna alkoi v*tuttamaan!!! Ja tietenkin tuli paha mieli. Miehenikään ei ymmärrä ollenkaan tuollaista; me olemme päättäneet tehdä lapsen ja sillä sipuli. Miksi toisten pitää lynkata suunnitelmamme ja pitävät sitä jotenkin huonona ideana tms?!!!

Emme oikein ymmärrä em. juttuja... onko siskoni jotenkin kateellinen ja ystävänikään ei ehkä ymmärrä, ettei raskaaksi tulla sormia napsauttamalla ja tällaista ei aleta "leikillä" suunnittelemaan vaan täysin tosissaan. Että emme esim. suinkaan jätä yrittämättä kevyin perustein, vaan lääkekuurin kohdalla haluamme olla varmoja lääkkeen tarpeellisuudesta ja sen pitää sopia raskautta yrittävälle jne.
Hmmm... pää pyörällä tällaisista jutuista... No, ei auta kuin yrittää olla ottamatta itseensä toisten kommentteja, vaikka vaikeaa se on kun toiset eivät iloitsekaan puolestamme, vaikka tietävät hyvin ettei tallaista asiaa kerrota kenelle tahansa, jos kenellekään.

Onko muilla kokemusta tällaisesta?
No, minä aion nauttia elämästäni ihan itse, en ehkä enää kerro mitään em. henkilöille tästä asiasta ja aiomme jatkaa yrittämistä muiden mielipiteistä huolimatta.
Oikein paljon tsemppiä teille muille yrittäville ja mukavaa päivän jatkoa! :)

-Muru-: No oletpa kyllä tympeitä kommentteja saanut! Itsellä ei ole kyllä vastaavanlaista kokemusta. Olen vain muutamalle ihmiselle kertonut yrittämisestä ja kaikki palaute on ollut positiivista. Ja naimisiin menon jälkeen kaikki tuttavat ovat vähän niinkuin odottaneetkin että koska meille tulee perheenlisäystä. :P
Voisin kuitenkin kuvitella että jos oma siskoni (joka on minua nuorempi ja lapseton) yrittäisi saada lapsia niin voisin itse hänelle antaa samanlaisia kommentteja kuin olet saanut. Vanhempana sisaruksena haluan olla se joka ekana saa lapsia. Sekin sai sapen kiehumaan toden teolla kun yksi kaveri ilmoitti olevansa raskaana ja olin aina ajatellut että olen se joka kaveriporukasta saa ensimmäisenä lapsia. Jos hän olisi kertonut "yrittämisaikeista" olisin varmaan kehoittanut viivyttelemään. :D Taidan olla aika itsekäs ihminen...

-Muru- todella ikävästi kyllä ovat ottaneet vastaan, ihan varmasti keljuttaa! Kyllä mua ainakin keljuttais :(

Meillä on sisarukset ja vanhemmat ottanu kyllä vauvakuume tiedon hyvin vastaan, mies ei oo kertonu omille sukulaisilleen, että ne saa tietää sitten joskus :) Oma äitini oli jopa niin riemuissaan, ettei malta odottaa että pääsee ostelemaan vauvanvaatteita :D .
Itse en malta odottaa, että pääsen sisustamaan uudelleen meidän "pikku"makkarin ja tehdä siitä lastenhuoneen, tällä hetkellä huone on vuokralla, koska ylimääräiselle rahalle on aina käyttöä ja varmaan nykyisten vuokralaisten mukaan lähtee sitten jotain kalusteita tuolta huoneesta, kun tarvitsevat kuitenkin omaan uuteen kotiin kalusteita :)
Olen itse elellyt vähän hiljaiseloa palstalta, koska ei ole ollut kunnollista konetta käytössä, kun en ole ollut kotosalla vaan äidin luona talonvahtina. Mulla on kierto pitkittynyt ihan superpitkäksi taitaa olla nyt jo kp48... Pääsen vasta kahden viikon päästä lääkärille, mutta hyvä että edes silloin, alkaa jo hivenen ahdistamaan tämä kierron pituus, kaksi negaakin on tullut testattua :( Noh tätiä odotellessa...

mame; minun siskoni on nimenomaan minua nuorempi sisko, ei vielä omia lapsia jne.
Kyllä olin ja olen edelleen näreissäni hänen puheille... enpä kerro enää mitään vauvajuttuja.

Itse on pidä itseäni mitenkään erityisen itsekkäänä. Jokainen on vamasti jollakin tavalla itsekäs, mutta en esim. ajattelen että minun pitää saada kaveriporukasta ekana lapsia (se on sitä paitsi ollut jo kauan aikaa mahdotonta :-D ) tai että minulla isosiskona on "oikeus" olla saamassa lapsi ennen pikkusiskoani. Mutta toki toisaalta todennäköisesti vanhemmat sisarukset tekevät lapsia ennen nuorempia jne. En ole ajatellut asiaa ennen, kuin nyt :D
Joku tässä meidän yrittämisessä kuitenkin "sieppaa" siskoani, koska hän ei todellakaan ole vaikuttanut iloiselta minua kohtaan... kun kerroin suunnitelevamme/yrittävämme, oli siskoni kommentti "just joo" erittäin nasevalla ja tyytymättömällä äänellä & ilmeellä.

Pieninasnas; me emme ole kertoneet kummankaan vanhemmillemme vauva-suunnitelmistamme. Miehen äiti todennäköisesti hurahtaisi ihan kokonaan jos kertoisimme (hihih, varsinainen vauva-hömpöttäjä) ja omille vanhemmilleni on sitten päätetty jättää kertomatta myös. Saavat kaikki sitten tiedon, kun ollaan tarpeeksi pitkällä raskaana.
Näin kyllä teemme varmaan ihan kaikille... sisarukset, kaverit ym. saavat tietää kanssa sitten joskus.

Mutta nyt tämä tarinoitsija lähtee kauppaan... mennään Prismaan! Pitää yrittää kulkea niin, etten tuijottele vauvojenvaatteita (ne on niiiiiin ihania!!!) :-D
Ai niin... meillä odotellaan... ke ja to tein positiiviset ovulaatiotestit, nyt ei meinaa jaksa odottaa miten käy tällä kertaa :)

-Muru-, vietätkös paljon aikaa siskosi kanssa? Voisikohan hän jotenkin pelätä, että menettäisi sinut vauvan tulon myötä tai jäisi taka-alalle... Tuli vaan mieleen. Luulisin, että useinkin tuollaisten voimakkaiden reaktioiden takana saattaa olla jotain pelkoja, joita henkilö itsekään ei välttämättä tiedosta niin hyvin... Nimimerkillä kaikenlaisia pelkoja ollut itselläkin. Joka tapauksessa on kurjaa, kun olet saanut noin ikävää palautetta.

Ehkä plussauutisistakaan ei sitten kannata ensimmäiseksi kertoa sellaisille, joiden reaktiosta ei ole varma... kaikki tuki olisi kyllä tarpeen siinä vaiheessa, ja etenkin jos keskenmeno kuitenkin tulee... Itse olen kertonut tässä vaiheessa yrityksestä yhdelle ystävälle, kun siitä sattui tulemaan puhetta, ja hän kysyi suoraan. Ei ole kaduttanut yhtään. Parille muullekin tärkeälle ystävälleni haluaisin kertoa sitten plussan jälkeen aika pian, ja ehkä kenties myös omille vanhemmilleni. Noille olisin valmis kertomaan myös keskenmenosta. Mutta tietenkin plussan jälkeen pitää tehdä niin, mikä silloin tuntuu parhaalta. Pääsisipä pian miettimään sitä :)

Meille ostettiin eilen Suomalainen vauvakirja :) Kiitokset vielä Victorialle vinkistä. Minä suosittelen myös, vaikuttaa kyllä hyvältä kirjalta! Siinä on suunnilleen kaikki, ja kuviakin on. Ja aiempaan lisäten/korjaten, meillä onkin kotona ruvettu tämän kierron aikana puhumaan hieman enemmän vauva-asioista. Kirjakin käytiin ostamassa yhdessä. Ihanaa :)

Heippa leidit,

Täällä jännäillään kp 27/28. Ovulaatio oli 2 vk sitten tiistaina, joten jos ei tulevana tiistaina menkat ala pääsen testaamaan. Tällä kertaa en ole kuvitellut itselleni mitään erityisiä oireita, jospa se olisikin tällä kertaa hyvä merkki... Yleensähän ne oireet alkavatkin vasta viikolla 5-7, joten voihan se olla, että on tärpännyt. Tai sit ei. Tiistaina saan kuulla myös verikoetulokseni, mutta luulen ettei niissä ole mitään yllätyksellistä vaan uskon että kaikki on kunnossa. Mies menee siemennestetestiin "kunhan ehtii" ;)

Mikäs tilanne Sli:llä, alkaako plussa vilkkua jo tikussa?

Koitan vedellä erilaisista naruista tuon miehen suhteen, että miten saisi sen puhumaan vauva-asioista. Eilen keksin, että kysyn onko hän hyvä todennäköisyyslaskennassa. Ja onhan hän. Kysyin, että jos todennäköisyys onnistua on 20%, niin kuinka monennen yrityksen jälkeen on todennäköisempää onnistua kuin epäonnistua :D. Innostuihan hän laskeskelemaan ja kun lopuksi kysyi mistä on kyse, loppui keskustelu siihen... Noo, pikkuhiljaa. Kyllä meillä on yhteisymmärrys tästä yritysasiasta, mutta hän on vaan sen sorttinen henkilö, että ei voi sietää hössötystä. Täytyy vaan malttaa mieleni tässä.

Mä en myöskään ole kertonut meidän raskausyrityksestä muille kuin isoveljelleni ja hänen vaimolleen, sekä lähimmälle ystävälleni. Ystäväni on vähän samanlaisessa tilanteessa kuin me, mutta joutuu vielä odottelemaan miehensä lämpenemistä vauva-ajatukselle. Hän on erittäin iloinen puolestani ja sanoi kerran, että kaikista maailman ihmisistä hän toivoo äitiyttä eniten minulle. SE lämmitti sydäntä. Nuo Murun saamat kommentit ovat aika käsittämättömiä. Meillä pikkusiskoni sai ensimmäisenä lapsen, sitten isoveljeni ja olin molempien puolesta superonnellinen. En oikein ymmärrä miten toisen onni ja lapsen saanti voisi olla itseltä pois? Tulee mieleen ainoastaan tuo elennan mainitsema asia, että ehkä siskosi kokee menettävänsä sinut tms., mutta ehkä kannattaisi opetella elämään itsensä, eikä muiden kautta.

Sorry, oli ehkä vähän kärkkäästi kirjoitettu, mutta ihan alkoi siepata kun luin tuota Murun kirjoitusta. Ihmiset ovat tosi itsekkäitä ja ajattelevat, että jos itse ei saa kaikkea haluamaansa, niin ei saa kukaan muukaan saada. Surullista.

Taidanpa minäkin laittaa Suomalaisen vauvakirjan tilaukseen, näytti olevan netissä kotiinkuljetuksella 32e. Kiitti vinkistä. Lisäksi hurahdin äsken ihan täysin, kun menin selailemaan neule- ja virkkausohjeita. Ihania vauvanpeittoja, nuttuja, hattuja ja tossuja. http://www.garnstudio.com/lang/fi/category_oversikt.php?kat=3 Lankatilaus taitaa myös tänään lähteä eteenpäin.

Moikka kaikille !

Muru: Onpa kyllä surullista että jotkut reagoivat tuolla tavalla. Tulee ensimmäisenä mieleen, että onpa ikävä että pitää purkaa omaa pahaa mieltään toisille.... Olen varmasti aivan väärässä, mutta tuntuu todella kummalliselta reaktiolta. Toisaalta, ei kannata liian pahasti loukkaantua... Ihmisiä ollaan kuitenkin kaikki, ja kaikilta voi varmaankin päästä sammakoita....

Itselläni on kolme sisarusta. Olen kyllä sisaruskatraan juniori, joten sinällään on tietyllä tavalla luonnollista että minä voisin olla viimeinen.... Minun kaikilla muilla sisaruksilla on 1 - 2 lasta.

Itse en ole kenellekään puhuntu meidän raskautumistoiveesta, ja olemme ajatelleet miehen kanssa että kerrotaan sitten vasta, kun on jotain kerrottavaa ;)

Se minkä kyllä olen huomannut, että kun kerran reilu kymmenen vuotta sitten sanoimme vanhemmilleni kun kysyivät, ettei vissiin ehkä ikinä lasta ruvettaisi yrittämään, niin kenellekään ei tunnu tulevan mieleen että mieli ehtii reilussa kymmenessä vuodessa myös joskus muuttumaan ;)

Tarkoitan lähinnä sitä, että sitten kun toivon mukaan olen raskaana ja jossain vaiheessa kun siitä sitten kerromme, niin voi olla aikamoinen yllätys

Useampi kaverini ovat jo vanhempia ja olen itse ollut heidän puolestaan erittäin iloinen, joten uskon että tulisivat olemaan erittäin iloisia kun vihdoin olen "järkiintynyt"

Siten vielä omaa napaa: vatsa on vielä turvoksissa ja välillä tuntuu sellaista painetta, mutta muuten olo ihan normaali. En tiedä, olen ruvennut miettimään, että ehkä meillä kuitenkaan ei vielä olisi tärpännyt. Jotenkin tuntuu että pitäisi olla todella selkeät oireet jo tässä vaiheessa..... Toisaalta, oireitä ei kai pitäisi olla vielä..... Noh, täytyy sitten loppuviikosta katsoa että kurvaako täti kylään vai mitä tapahtuu.

-Mietintämyssy 2011-       yk 3 kp 34/39

-Muru-: Tuli vielä mieleen että voihan olla niinkin, että tuo on siskollesi aivan uusi tilanne ja hän ei oikein osannut heti suhtautua siihen. Jos sitten ajan kanssa tottuu asiaan ja on enemmän "mukana" asiassa...

Itse aiemmassa kirjoituksessani viittasin lähinnä siihen että ensireaktioni saattaisi olla samanlainen, mutta tottakai olisin ja olen muiden vauvauutisista loppupeleissä vain onnellinen. :)

Neuleohjeista
: Kannattaa käydä tsekkaamassa Novitan sivut. Siellä on paljon hyviä ja helppoja ohjeita! Itse olen niillä ohjeilla jo useita kivoja vaatekappaleita tehnyt vaikken mikään käsityöihme olekaan. Ja tietysti kaikkea kapsinkappalein kahdessa eri värissä. :D

Ompas täällä taasen tullut lisää tekstiä. :o)

Maddela: Malta mielesi. Voin kertoa kokemuksesta että kyllähän tuossa kolmisen vuotta vierähti ennekuin miehekkeen systeri sai vauvan ja nyt se on todella innoissaan vauva-ajatuksesta. :)
Mietintämyssy: Höpöhöpö niitä oireita..voin kertoo että vaikka mun tarviis tehdä testi jo huomenissa niin ei mullakaan ole ku vatsa pömpöttää vaan. Äläpäs ny oo niin 'luovutus' fiiliksillä.. useinhan onkin niin ettei mitään kummia oireita tule..enneku myöhemmin. ;)

Omaa: Olimma reissussa ja nyt kotona. Vatsaa on kiertänyt..tosiaan kun mentiin toi 400km pätkä autolla niin tuntui sellanen viiltely oikeella..ja muutaman kerran vasemmalla. Reissussa huomasin että mä muuten syön ja juon todella paljon..jatkuvaan oikeestaan. Tai mä en huomannut -mieheke huomas ;D Vessassa pitää kiputella jokatoinentunti -mut se ny voi johtuu ku syön ja juon nii paljon. Tänään tuntunu jo monasti et hitto menkat alko -mut ei kuitenkaan. Menkkakipuja ei oo -vaan tää ihmeellinen viiltely ja vatsan pömpötus jatkuu..Viiltely ei siis oo kivuliasta..tuntuu vaan hassulle. Huomenna teen testin sillä oviksesta on nyt se 11 päivää. Jännittää kyl vähän mut pakko oottaa aamuun et saan selkeen tuloksen.

Ps:Menin sit kattomaan sitä Tostaina tehtyä CB:n testiä ja siin oli blussa. ;D Sanoinki miehekkeelle et toivottavasti toi tulee huomenna testiin. Tai kaksi viivaa mielummin ku en nyt tee CB:lla vaan apteekin omilla. :)

Jotta näin..palailen asiaan aamulla...

Takaisin