Raskaaksi 2019

Tuli sit iha muutaman kerran sama viesti,
mulla lagannu tää sivusto jo hetken pahasti :hilarious::hungover:

Äsken näytti et tuli 3 kertaa sama viesti ja nyt että vaan sen yhden, oh great.
 
Kävin eilen testauttamassa kilpparit koska oli tunne että ei oo ok, lokakuussa viimeeksi testattu ja tsh oli laskenut 2.22 ja t4v 13 eli ok.
Lääkitys aloitettiin viime elokuussa? jos muistan oikein. Ennen lääkitystä tsh oli yli neljä ja t4v sama 13
Just soitin tän hetken tilanteesta niin tsh yli neljän ja t4v 19 .... vaikka lääkitys päällä
No pitäis lääkärin soittaa vielä tänään että mitäs nyt tehdään, harmittaa ei oo vissiin muutenkaan helppoa taistella tän kanssa että löytyis sit se oikea lääketasapaino.

Joo se vaatii välillä enemmänkin prukaamista! Nyt näyttää ihan hyvältä suunta. Mulla oli lääkitystä useampi vuosi takana huonoilla kontrolleilla ja TSH oli noussut melkein kuuteen! Sitten kokeiltiin tällä uudella combolla, kaksi tablettia arkisin ja yksi viikonloppuisin, niin saatiin 0,8:iin :hilarious: Välillä vähän arpomista ja ärsyttävää kun melkein pitäisi se pari kk aina odottaa ennen kontrollia kun annostusta muutetaan. Hidasta hommaa, mutta kun tasapaino löytyy niin voi taas vuoden porskuttaa. Tsemiä!
 
Joo se vaatii välillä enemmänkin prukaamista! Nyt näyttää ihan hyvältä suunta. Mulla oli lääkitystä useampi vuosi takana huonoilla kontrolleilla ja TSH oli noussut melkein kuuteen! Sitten kokeiltiin tällä uudella combolla, kaksi tablettia arkisin ja yksi viikonloppuisin, niin saatiin 0,8:iin :hilarious: Välillä vähän arpomista ja ärsyttävää kun melkein pitäisi se pari kk aina odottaa ennen kontrollia kun annostusta muutetaan. Hidasta hommaa, mutta kun tasapaino löytyy niin voi taas vuoden porskuttaa. Tsemiä!

No niinpä :banghead:
hitto ärsyttää mullekki lääkäri sano vaa et jatkat samalla tavalla mut sunnuntaisin 1 ja puol tablettia normaalin 1tabletin sijasta, menee hermo en usko että auttaa mitään, ja jep että 2kk päästä labrat uusiks, perus. JA puhelun jälkeen tajusin miten hän sanoi että on ihan normaalit arvot menee kyllä molemmat yli meidän viitteiden mitä täälläpäin on, hitto mulla menee hermo. Kai tää tästä joskus vielä iloks muuttuu :thumleft
 
Muokattu viimeksi:
Vajaatoimintainen täältä sivusta taas huutelee, että omakohtaisesta kokemuksesta tiedän kilpirauhasen voivan ikäänkuin "luovuttaa" lääkityksen alkaessa ja lääkeannosta joutuu nostamaan joskus reilustikin. Itselläni alkuperäinen annos, jolla arvot saatiin hyviksi oli puoli 100 mikrog tablettia joka toinen päivä ja nyt kuusi vuotta myöhemmin menee yksi 100 mikrog tabletti päivittäin :nailbiting:. Onko teillä kumpi vahvuus käytössä, 25 vai 100 mikrog?
 
Vajaatoimintainen täältä sivusta taas huutelee, että omakohtaisesta kokemuksesta tiedän kilpirauhasen voivan ikäänkuin "luovuttaa" lääkityksen alkaessa ja lääkeannosta joutuu nostamaan joskus reilustikin. Itselläni alkuperäinen annos, jolla arvot saatiin hyviksi oli puoli 100 mikrog tablettia joka toinen päivä ja nyt kuusi vuotta myöhemmin menee yksi 100 mikrog tabletti päivittäin :nailbiting:. Onko teillä kumpi vahvuus käytössä, 25 vai 100 mikrog?

Juurikin näin. Mulla on 25 mikrog, arkisin siis 50 (eli kaksi tabua) ja viikonloppuisin yksi :confused2
 
Mulla alkoi 25mg nyt on 50mg ja arvot tulee ens viikolla niin varmasti joutuu nostamaan. Jännä kun mulla kuitenkin arvot oli ihan jees mut ei kuitenkaan. Oireiden perusteella toi mulle enemmän määrättiin ja kun olot oli niin selkeästi vajaatoimintaa
 
Mäkin taidan taas liittyä vajaatoimintaisten joukkoon, viimeksi tsh oli alle 2, nyt neuvolasta laitettiin taas lähete labroihin ja kappas tsh lähemmäs 4. Vielähän se on viiterajojen sisällä, mutta eikös raskaana ollessa raja ollut joku 2,5 :think005
 
Mäkin taidan taas liittyä vajaatoimintaisten joukkoon, viimeksi tsh oli alle 2, nyt neuvolasta laitettiin taas lähete labroihin ja kappas tsh lähemmäs 4. Vielähän se on viiterajojen sisällä, mutta eikös raskaana ollessa raja ollut joku 2,5 :think005

Juurikin näin. Raskaus nostaa lähes poikkeuksetta, silloin pitää labrailla eri intensiteetillä, että saa lääkityksen pysymään mukana :wink
 
Voi ei Nyytti, suuret pahoittelut ja osanotto :Heartred nt-ultrassako selvisi? Olitko käynyt varhaisultrassa, en nyt muista.
Varhaisultrassa oli kaikki ok. Nt-ultra ois ollu ens ke.
Viime la alkoi pieni vuoto, joka pikkuhiljaa lisääntyi. Ma kävin neuvolassa eikä sykettä löytynyt, niin sain lähetteen ultraan eiliselle.
 
Muokattu viimeksi:
Piti heti googlata, ja kyllä netin mukaan tekee satoa Alvarkin :scratch onneks :grin mutta siksi ostettiinkin kaksi eri, kun hyötyvät aina ristipölytyksestä. Ja on kaikkia muitakin kasveja ja marjapuskia jne.

No niin, taas tuli todistettua, että älkää uskokokaikkea, mitä keskustelupalstoilla kirjoitetaan... :bag: Minua siis. Kiitos oikaisusta.
 
Tääl ei mittään uutta. Möksältä kotiuduttiin kun mä ilmeisesti taisin murtaa varpaani ja huomenna tarttee lähtee näyttämään sitä sit lääkäriin, jos kovin liikuntakyvyttömäksi ja kipeäksi menee :banghead:
Muuten varsin tylsä vaihe kierrossakin, ei ovistakaan vielä näköpiirissä. Tän kierron osalta päätin oireiden kyttäilyn sijaan keskittyä elämään. Syön mitä huvittaa, teen mitä huvittaa ja hommaillaan kun huvittaa :finger:
 
Tääl ei mittään uutta. Möksältä kotiuduttiin kun mä ilmeisesti taisin murtaa varpaani ja huomenna tarttee lähtee näyttämään sitä sit lääkäriin, jos kovin liikuntakyvyttömäksi ja kipeäksi menee :banghead:
Muuten varsin tylsä vaihe kierrossakin, ei ovistakaan vielä näköpiirissä. Tän kierron osalta päätin oireiden kyttäilyn sijaan keskittyä elämään. Syön mitä huvittaa, teen mitä huvittaa ja hommaillaan kun huvittaa :finger:

Auts:arghh: toivottavasti ei oo murtunut. Täälläkin tylsää. Vähän alkaa jännittämään, alta viikko, sit ollaan rouvashenkilöitä:hilarious: muutenkin ollut tässä nyt kauhee kiire ja 8 päivän työputki tottakai just ennen häitä:bag:
 
Takaisin
Top