oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämpö on auttanu aikasemmin selkäkipuihin mutta ei nyt. Kokeilin ennen raskautta kans niitä kertakäyttö lämpöliiviä mutta ei auttanu :/ selässä tosiaan pari välilevyn pullistumaa alaselässä, skolioosia ja lordoosia :/ Mamma housut tuntuu hyvältä ja tukevalta muuten mutta ei kehtaa jatkuvasti farkkuja pitää :D

Kuinka tuntuu et flunssa raskauden aikana vie ihan kaikki voimat :( vaikka pahin flunssa alkaa olla ohi niin pienetkin ponnistelut saa tuntuun olon ihan raadolta..

Mulla ei ole koskaan ollut poskiontelontulehdusta. Mistä sen tunnistaa?
Mullakaan ei, mutta kuulemma paineen tunne poskipäissä ja tykyttää ihan kunnolla, jos laitat pään alaspäin. Pahana se pää alaspäin tuntuu, että posket räjähtää. Kuulemma.

Prrkleeen hammas säryt :/ Pitikin tulla just tänään :/ Meen huomen kysyy mitä noille vois tehä ku en mielellää siihen tuoliin enään menis ku makaaminen ei tunnu kivalta :/ En jaksais sinnitellä siihen asti et pirpana tulee :/

mulla on poskiontelo tulehus oireillu just sillee että pää alaspäin järkyttävä paineen tunne tulee poskiin, sit hetken päästä tuntuuki jo että hampaat irtoo kohta ikenistä, mulla itellä iskee se tosi äkäsenä aivan hetkessä ja tekee pelkän turvotuksen ja paineen, ei koskaa oo mätää vielä tehny.. ja poski/posket saattaa turvota vähän.. kyllä sen tunnistaa jos se kohalle osuu..

Siis mulla on tänään tuntunut siltä kuin oikean puolen ylähampaat olis irtoamaisillaan! Kun kävelen jokainen oikealla jalalla otettu askel tuntuu hampaissa!! Ja antibioottikuuri loppuu tiistaina. Sanoin just miehelle että ellei olo huomenna ala helpottuun menen tiistaina lääkäriin, mutta ehkä soitankin jo huomenna. Oikea puoli on siis paha, poski hiukan kosketusarka (mutta voi johtua kans siitä kun olen painellut poskea tunnustellakseni onko kipeä...), korva lukossa ja välillä kipee ja tosiaan hampaat tuntuu irtoavan.
Mä en ENÄÄ IKINÄ ota influenssarokotusta!!! Olen kerran aiemmin ottanut enkä ole koskaan ollut niin flunssainen kuin sen talven. Nyt aattelin että on ehkä parempi ottaa kun olen raskaana ja siitä piikistä lähtien olo on vaan pahentunut koko ajan.

kannattaa käyä lääkärillä, voi kattoo onko siellä tulehus, voi olla että nykyiset antibiootit ei toimi siihe.. Viime joulun aikaan ku multa leikattiin se kohdun ulkoinen ja sain siitä tulehuksen johon 2 antibioottia ni mulle iski sit kesken sen antibiootti kuurin poskiontelo tulehus, no näiden kahen perään heti toinen ab kuuri.. meni onnellisesti siinä joulu ja uus vuos vetäen 18pv putkeen antibioottia.. uutena vuotena oli vielä semmonen että ei saanu nauttia yhtää alkomahoolia tai olis käyny köpelösti..

Mulla on ollut poskiontelontulehdus oireettomana. Ei tuntunu sitte niin missään mutta ultralla löyty sitte mokoma kun kerran oli fiksu lääkäri ja katto ne ontelot sillä ultravärkillä kun keuhkoputkentulehdus uusiutu heti ku ab-kuuri loppu.

Mullakin on ollu noita oireettomia poskiontelotulehduksia. Sitten joskus taas on oireillu sillä että nenässä haisee pelkkä mätä.
Mutta viime aikoina kun oon lääkärissä käyny, niin on vaan sanottu et tuu takasin jos on viellä kahen viikon päästäkin sama olo. Ja siis käynneillä on todettu poskiontelutulehdus, mut ne ei vaan täällä ainakaan halua määrätä ab-kuuria ihan heti.

Kuinka moni itkee joka asialle nykyään? Mä tänään pidättelin kyyneleitä päiväkodin joulukirkossa, kun Lucia ja ne mitkälie tähtineidot lauloivat (eikä ees kovin hyvin). Pari viikkoa sitten luin lapsille Urpon ja Turpon joulua, jossa Urpo ihailee joulukärpäsen puuhia. Sekin sai itkemään ja oli muuten tosi vaikea lukea! Tällä viikolla pitäisi sanoa heipat lapsille, kun jään ensi viikolla lomalle ja sitten suoraan äitiyslomalle. Mä en ehkä selviä tästä!

Sitten toisaalta vollotan miehelle nykyään milloin mistäkin. Olo tuntuu välillä, niinkun olisin 2-vuotias, joka ei yhtään hallitse omia tunteitaan. En onneks oo vielä ainakaan raivoisaksi muuttunut, lähinnä vaan parun joka asiasta.

Luoja mikä päivä! Ensin tyttären kanssa hammaslääkäriin, sit omalle lääkärille (poskien limakalvot turvoksissa mut ei tukossa, crp32, huomenna loppuu antibioottikuuri ja ke uudestaan lääkäriin tarkastamaan crp ja tarviiko jatkaa antibioottia), IKEAan shoppailemaan, ruokakaupan ja apteekin kautta kotiin. Nyt makaan sohvalla jalat ylhäällä. Tänään on supistukset hiukan tuntuneet kans, ei nyt suorastaan kivuliaita mutta hiukan pysäyttävät ja pistävät vääntämään naamaa. Tytär onneks ymmärsi pienimmästäkin ja hän kantoi kaikki tavarat. :)

Ainiin, mullakin tulee päkiät tosi helposti kipeäksi. Ei ole kroppa tottunut kantamaan tällaista painoa ennen... Lähestyn kovaa kyytiä kymppikerhoa :grin

Sama juttu! Huomaa esim. ruokaa laittaessa, kun seisoo suht paikoillaan niin jalkapohjia alkaa särkeä. Mullakin vähän alle 10 kiloa nyt tullut lisää :rolleyes:

Mä itken tai raivoon, ei mitään kontrollia enää! Perjantaina pahotin mieleni niiiin kun mies toi mulle sohvalle iltateen ja ekalla siemauksella huomasin, että hunaja puuttuu! Nieleskelin itkuni ja join sen teen. Parin päivän päästä en voinut olla laittamatta tekstaria: "siinä teessä ei ollut muuten hunajaa..."

Voi tauti, onneks mä en oo kenenkään tiineen mies :D

Edit: ja ehkä onneks mulla ei ole miestä: mä niin voisin kuvitella itteni noihin Happyn kilareihin jos olis joku, kelle raivota :)

Takaisin