oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, Happy! Kuulostaa niin tutulta. Mä väänsin eilen itkua varmaan tunnin tämän rationaalisen syyn takia: Meiän piti mennä kävelylle ja mä olin ajatellut jotain lyhyttä lenkkiä lähistöllä. Mies kysyi. että lähdettäiskö kuitenkin kunnon metsään kävelemään. Katsottiin paikkakin valmiiksi ja kun huomasin, että sinne ajaa 45 min suuntaansa, niin en enää halunnutkaan lähteä (vähän turhaa parin kilometrin lenkin takia). Miehelle tämä oli ihan ok ja sanoi että saan päättää mihin mennään. Mutta rupesin itkemään sitä, että pilaan aina kaikki miehen suunnitelmat ja sillä ei ikinä oo retkeilyseuraa. Sitten suutuin miehelle, kun se sysäs päätöksenteon kokonaan mun harteille ja kiukuttelin siitä vaikka kuinka pitkään. Lopulta sitten mentiin lähimetsään vähän kävelemään ja kaikki hyvin. Kannatti käyttää tunti parkumiseen ja riitelyyn....

Tänään oli pakko luovuttaa ja jäädä kotiin supistelemaan :sad001 Epäsäännöllisiä ja välillä kipeitäkin (harkka?)supistuksia kun on tullut jo jonkin aikaa ja nyt viikonloppuna niitä tuli paljon levossakin. Soittelin sit eilen äippäpolille ja pyysivät käymään. Iski heti anturit kiinni ja saivatkin paperille yhden supistuskäyrän tallennettua. Lääkäri sit ultras ja sano että kohdunkaula vielä yli 4 cm kiinni eli ei hätää :rolleyes:
En sit ottanu saikkua vaikka kyseli, ajattelin et kyllä nyt töihin pystyy kun aiemminkin pystyny.. Ei sit yön jälkeen enää tuntunu siltä ja tää päivä onkin menny ihan levätessä. Ja silti supistaa n. tunnin välein o_O Ehkä jos huomisen vielä ihmettelis kotona niin sit vois taas loppuviikon jaksaa töissä?! :eek:

Miltäs semmonen harkkasupistus tuntuu? o_O Vai olisko tää kysymys pitäny esittää tuolla "tyhmät kysymykset" osiossa. Sorry:oops:

Ei sulla oo siis vielä hätää mulla supisteli alkuun tunnin välein ja tiheni sit puoleen tuntiin ja nyt ollaa vuodelevossa ku lääkäri ei ottanu tosissaan mua vaan määräs takas töihin :/ Harkkasupistus ei ole kipeä,eikä sitä välttämätyä huomaa muuten kun vatsan kovettumisena ja se menee yleensä levolla ohi,eikä uusiudu :)

Mä sain ne kivuliaat versiot harkkasupistuksista eli mahan kovettumisen lisäksi tuli kivulias kouristus ja suoli tyhjeni myös aika rajusti. Mutta ne ei yleensä ole säännöllisiä ja lakkaavat.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

tiada92 oliks siulla siis harkkasupistuksia vai ennakoivia?

Lääkäri kysyi viimeeks päivittäistä supistusten määrää, ja en osannut oikein sanoa tarkasti. Tänään tuli tunnissa 9 supistusta, joista osa vähän ikävän tuntuisia. Piti ihan laskea, niin osaa ens kerralla vähän arvioida. Näitä on nyt siis tullut jo kohta kolme viikkoa, mutta ei näytä tekevän mitään. Seuraava ja viimenen tarkastus on kai tammikuun alussa.

Nuo harjoitussupistukset (braxton hicks supistukset) on useimmiten kivuttomia epäsäännöllisiä supistuksia joilla kohtu valmistautuu tulevaan urakkaan ne yleensä eivät säteile selkään eivätkä lyhennä kohdunkaulaa tai aiheuta kohdunsuun avautumista, supistukset jotka ennakoivat synnytystä voimistuvat ovat kivuliaita ja aiheuttavat kohdunsuun avautumista ja kohdunkaulan lyhenemistä ja ilmaantuvat säännöllisesti.

Mulla tulee paljon supistuksia päivässä kans. Täysin kivuttomia ovat olleet (paitsi tänään) mutta ovat lyhentäneet kohdunkaulaa ihan kiitettävästi. Ne ei tule kellon mukaan säännöllisesti mutta säännönmukaisesti eri toimintoihin liittyen (kävelen reippaasti, kävelen portaat ylös, nousen seisomaan matalalta tuolilta, makaan selälläni jne).

Niitä on vaikea itsekään arvioida kumpia ne todellisuudessa onkaan. Mulla jostain syystä kaikki supistukset tulevat aina levossa.
Ellen ihan väärin muista niin uudelleensynnyttäjällä tuo lyhentyminen tapahtuu jotenkin helpommin ja nopeammin kuin ensikertalaisilla joten jos sua mietityttää niin soittele polille ja kysy pitäisikö tulla näytille.

Eilen ei mitää eikä tänäänkään muuten, mut joku aika sit alko supistelee ja pistipä kehiin parit helvetin (anteeks) kipeät sukkapuikkosupparit... ihan tuska hiki tuli :confused5 :gen113onneks meni ohi, vähän kiristää alamahassa vielä mut ei pahasti :smiley-ashamed008

Täällä kans yks joka supistelee harvakseltaan, pahimmillaan 2 supistusta päivässä parhaillaan minta päivää et ei ollenkaan. Ja silti kanavasta kadonku puolet ja suu pehmee, ulkosuu auki. Ja tämä toistunut joka raskaudessa. Säännöllisiä suppareita tullut vain kun synnytys käynnissä.

Mä en tiiä mitä ne oli,mut harkka suppareita ne ei ollu :D Mulla muuttu mun kohdun kaulan tilanne vaan "huonompaa" suuntaan niist suppareista :/

Mua on ruvennu "vaivaa" tosi häröt unet! Varmaa viimisen viikon oon nähny joko tosi levottomia painajaismaisii unii tai semmosia stressaavia. Viime yönä sit meillä tuli miehen kaa ihan hirvee riita ja aamul ku heräsin vähän sillee et whaat..? Tosi raskasta.

Tuosta Pikku Myyn jutusta tuli mieleen että pystyttekö vielä pukemaan sukat ja housut seisaaltaan vai pitääkö istua? Mä olen jo kuukauden verran joutunut pukemaan istualteen kun liitoskivuilta ei yksinkertaisesti pysty seisomaan yhdellä jalalla hetkeäkään. Kengätkin mulla on koko ajan sidottuna hiukan löysästi niin että jalan saa sujautettua sisään pitkän kenkälusikan avulla taivuttelematta liikoja alas.

Vielä nousee jalka.. Välillä kyllä vihlasee ikävästi, mutta enimmäkseen vielä sukat ja housut menee seisovilteen päälle. En kyllä ehkä ihan normaalisti laita esim sukkia kun ei viitsi kyykkiä kun maha on eessä, niin nostan sit vaan toisen jalan tarpeeks ylös :D onneks tätä touhua ei oo yleensä kukaan katsomassa..

Joo mun pitää ainakin istua jos en halua kipuilla ja sukat menee jalkaan jos muistan laittaa ennen housuja :)

Takaisin