oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans Anitan tukivyö. Käytin sitä n viikoilla 15-25 ja oli sillon tosi hyvä. Sit se alko painaa ala-vatsaa niin etten pystynyt enää käyttämään. Edellisissä raskauksissa mulla oli aivan erilainen (korsettimainen, jossa oli sellaset luut pystysuunnassa) tukivyö ja sitä käytin ihan loppuun asti ja muistan etten olisi halunnut edes riisua sitä yöksi kun oli niin hyvä päällä. Harmittaa aivan vietävästi ettei ole enää tallessa enkä ole mistään vastaavaa löytänyt. :(

Mulla on toi sama vyö kuin Riipitiillä ja lisäksi tuo Teetun mainitsema tarravyö. Käytän niitä lähinnä treenatessa. Pitäis kyllä muistaa käyttää myös mm. kauppareissuilla. Meillä kun ei autoa ole, niin ostokset roudataan jalan ja on kyllä alavatsa aina ihan tulessa.

Aluksi toi kapea tuntui paremmalta, mutta nyt kun mahalla alkaa jo olla kokoa, niin oon tykännyt käyttää tuota leveämpää. Oon havainnut parhaaksi pukea sen housujen päälle. Silloin alareauna ei pääse nousemaan tai rullautumaan niin helposti ja jos joskus pääseekin, niin on helppo nykäistä paikalleen eikä tarvitse tunkea käsiä housuihin vyötä korjatakseen. :grin

Mulla kanssa ongelmana noiden tukivöiden kanssa et alkavat aika pian painamaan alavatsaa, vaikka muuten helpottaisivatkin selän rasitusta niin mahakivun takia ei kauaa voi pitää. Tuntuu tuo maha lähtevän todellan alhaalta edestä ja meinaa kaikki housutkin (joita oion viime raskaudessa käyttäny loppuun asti) painavan tuosta alamahalta, vaikka oon vielä aika monta kiloa pienempi kuin silloin.

Mulla on Anitan Baby Belt mutta en mä sitä voi käyttää kun se tekee niin järisyttävät jenkkakahvat että hyi vaan :grin Mammahousut on olleet kivat siitä syystä ettei jenkkikset näy ollenkaan kun ei purista just niiden kohdasta niin kun tavishousut, mutta toi vyö sitten puristaakin just siihen samaan. Kyllähän se auttais mahan kannattelussa, mutta sen kanssa mä en voi peilin edestä kävellä ja on tosi epävarma olo koko ajan, niin olkoon. Että jos joku on S-kokoista valkoista vailla niin täällä olis...

En muista omani merkkiä, taisi alkaa C:llä...mutta ei sitä voi piettää vaikka onkin tarkkaan katottu oikee koko ym. Mulla kans vatsa lähtee tuosta karvarajasta suoraan eteenpäin eikä yhtään tykkää jos joku painaa/puristaa. Monesti pitää nykyään se äitiyshousujen mahan ylimenevä osa kääntää alaspäin kesken päivän.

Oikea koko mullakin on tuosta vyöstä, seuraava tippui päältä sovittaessa. Mä oon vaan "himpun verran" pehmeä tuosta vyötärö-lantio -akselilta, joten se puristaa makkarat esille jos laittaa tarpeeksi kireälle. Ulkonäköseikkahan se on ja varmasti toissijainen mikäli ihan oikeasti olisi tarve saada tukea, mutta mä oon pienine kolotuksineni pärjännyt ilmankin ihan hyvin vielä. Ärsyttää vaan kun en tajunnut hankkiessa ettei tommonen 10cm kapea kaistale läskien kohdalla ehkä ole se imartelevin vaihtoehto :grin Onneksi ostin käytettynä.

Mulla ei aiemmissa raskauksissa napa pullahtanut ulos mutta nyt on navan kuoppa kadonnut, iho on litteä siitä kohtaa, että ehkä se tässä piakkoin tällä kertaa pullahtaa ulos...
Mua vaivaa nyt järjetön saamattomuus ja haluttomuus tehdä yhtikäs mitään! Mä rakastan joulua, askartelua, paketointia ja leipomista mutta nyt ei vaan tee mieli tehdä mitään. Mulla olis kaikki tarvikkeet kotona ja olis paljon paketoitavaa ja leivottavaa mutta ei vaan saa aikaiseksi. Noi isyys-, isosiskon- ja isoveljen pakkaukset sain laatikoihin mutta nyt ne pitäis vielä paketoida... Kerrankin lapset on poissa ja mies kuorsaa vielä eilisten pikkujoulujen jäljiltä niin olis aikaakin tehdä yksin ja rauhassa...

Mullakin se maha vissiin niin alhaalla etten enää sitä vyötä voi pitää :/ Samoin housut missä on vähänki jäykempi se mikskä sitä nyt kutsutaan? :D Mammahousujen masu juttu ei mee enään vaan kiristää ja puristaa :/ Serkkunikin sanoi että ihmeen alhaalta tuo masu lähtee nyt mietinkin,että voiko se nousta vielä vai jääkö tirppana tuonne alas?:D

Miullakin maha ollut jo jonkun aikaa niin alhaalla, että karvaraja on housujen reunan yläpuolella. :D Pitkä toppi ja collegehousut on aika hyvä..
Minulla on myös koko mahan yli menevä tukivyö, jota en voi käyttää kun painaa alamahaa. :(

Happy79, minä kuljen varmaan myös alasti alkuvuodesta. Kaikki paidat jää uhkaavasti pieneks, pitäis oikeesti kohta käydä hakemassa jotain xxl paitoja. Ja yks takki menee enää päälle, sekin kiristää. Kohta ei voi poistua siis kotonta. Housuissa ei ongelmaa, kun matalat collarit ja ei ( vielä ) purista. Kopkopkop

Olikin muuten eilen puhetta, että varmaan pitää lähteä synnyttämään jätesäkissä :D
Saiskohan sairaalalta niitä kaapuja varalle..

Mä käytän kotona mammatrikoita ja ne tuntuu hyviltä päällä mutta en kehtais käyttää niitä kodin ulkopuolella ilman kunnolla peppua peittävää yläosaa. Nyt löysin ihanan neulotun tunikan ja kuljen varmaan niissä trikoissa ja tunikassa loppuajan. :)

Takaisin