Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sohfi, pahoittelut huonoista ultrakuulumisista. On se mahdollista et oot noin aikasessa ja siks ei mitään näy, ja kyllä sit pitäis viikon päästä näkyä jo vähän edes jotain, ei välttis vielä sykettä jos oot tosiaan tosi aikasessa vielä. Koita jaksaa epätietoisuuden kanssa!

crysade, kauhia kokemus sullakin takana :/ koita jaksaa ja toivotaan et pääsisit ultraan pian ni voisit olla paremmin fiiliksin :) toivotaan et siellä kivut on vaan kohdun kasvuun liittyvää (on normaalia alkuraskaudessa kipuilla jonnin verran) ja vuoto olis harmitonta. :)

Freyja, esimerkkinä välilevytyrä: sen takia ei heti lähdetä leikkaamaan kun keho hoitaa niin et voi sitten absorboitua eli tuhoutua ja kadota itsekseen. En oo kovin montaa juttua itse kuullut tuollaisesta, mutta kaipa se on mahdollista kun kuitenkin oli vielä nuo viikot niin on alkio niin kovin pienikin. En kyllä tohon yleisyyteen osaa sanoo mitään kun ei oo tarpeeks kokemusta :)

sanna, kyl sun vuoto sit tosi niukkaa oli, et josko kaikki kuitenkin on ihan kunnossa :)

Omanapa, tääl oli tänään eka neuvola, yövuorosta nukkumaan pariks tuntia ja sit neukkuun. Terkka oli ihan mukava, ja vaikka mullakin tota painoo on niin ei kyllä yhtään siitä "poikkipuolista" sanaa sanonut. :)
kauhea määrä jäi käteen luettavaa ja kalsiumlisä ja monivitamiinit (uudet) käytiin sit miehen kans hakemassa :)

Aamulla oli järkyttävä episodi, kun yövuoron jälkeen ajoin kotiin päin, iski niin kauhee pahoinvointi et oli pakko pysähtyä tienlaitaan ja nyt kun selkä on ollut huonona, niin polvilleen maahan ja siinä sit yrjösin kaiken kansan nähden... :( eikä tilanteen kamaluutta lisännyt se, että mulla viel oli vatsa löysällä, joten voitte kuvitella vaan millainen kotimatka loppujen lopuks oli... :(

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos Mad infosta että se oikeesti on mahdollista :) Toivotaan nyt että tämä raskaus menisi hyvin loppuun asti. Huomenna poksuu sitten 6+0 :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos MadH91, toivotaan että asia ois niin! :)

Ja voi eikä! Tajusin just, että se hoitaja varasi tosiaan sen uuden ajan ihan lääkärille, mitä jos se onkin MIES? Onko teillä kokemuksia mies gynekologeista/ neuvolalääkäreistä? :pale:eek: Siis minun mielestä tosi kiusallinen ajatus! Siis oikiasti, mulla ona aina ollut naisihmiset hoitamassa kaikki naistenvaivani ja gynet... kaveri kyllä kerto, että hän on tällä paikkakunnalla monneenkin otteeseen käynyt miesgynellä...eh? o_O (anteeksi jos kuulostaa hassulle, mutta oli pakko kysyä..)

Tai siis lähinnä mietin et voikohan nuo laittaa kysymättä mieslääkärille.. mikseihän ne periaatteessa vois. hmm..

Sohfi, kyllä ne julkisella puolella ainakin taitaa laittaa kyselemättä miehelle tai naiselle. Mullakin oli yllättäen yhdessä inseminaatiossa miesgyne, mutta tuntu kyllä et osas asiansa ehkä jopa paremmin ja hoiti homman kivuttomammin kuin monet naisgynet. Että ei kannata turhaan jännittää.

Sohfi: Mulla oli varhaisultrassa miesgyne, ja oli kyllä miellyttävin gynekokemus ikinä, ja muutenkin aivan ihana lääkäri! =)

Voi MadH mikä kotimatka sulla on ollut :( mäkin fillaroin kotiin oksu kurkussa muttei tullut ylös asti, mieluummin pyöräilen kun fillari pysähtyy tarpeen vaatiessa milloin vaan laatta taukoa varten mutta juna ei :)

Tsemppiä Sohfille!

Itsellä vielä reilu 2 viikkoa ultraan ja jotenkin epätietoinen olo. Oireita on aika vähän... Mut ei auta kuin odottaa. Neuvolaan sit jo ens viikolla. Jotenkin olen vielä aika epäuskoinen koko jutusta o_O

Mää en kestä, 8h töissä putkeen on ihan liian monta tuntia! Pitäis olla joku lakiin kirjattu päiväunitauko keskelle päivää, meinasin tänäänkin nukahtaa sohvalle. Onneks mulla on työsuhde-etuina pieni parin tunnin nukkumatauko joissakin päivissä, harmi vaan että lapset ei anna tädin nukkua rauhassa koko aikaa :p

Sohfi: Mulla oli varhaisultrassa miesgyne, ja oli kyllä miellyttävin gynekokemus ikinä, ja muutenkin aivan ihana lääkäri! =)

Mutta eikö se sitten yhtään kauhistuttanut, että olikin mies? Oonkohan minä sitten jotenkin "vanhoillinen" tai ahdasmielinen, kun mua hirvittää koko ajatus aivan pisarat valuu otsalla, että sinne on joku täysin vieras mies tunkemassa jotain ylimääräistä mitä se oman miehen peenis. o_O:laughing021 Ehkä soitan vielä ja varmistan asian kenelle aika meni, jotta saan mielenrauhan. Ahdistaa pelkkä ajatuskin.

Mullaki parhaat gynet olleet miehiä! Tänäänkin itse asiassa. Kävin siis miehen vanhempien toiveesta ultrassa yksityisellä, vaikka viikkoja vasta 5+5. En olis ite mennyt mutta ovat lähdössä reissuun ja halusivat faktat kehiin. Ainaki oon raskaana, nyt ehkä sit uskovat. :'D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla on kanssa miesgyneistä hyviä kokemuksia, sohfi auttaisiko sinua ajatella että voithan ihan hyvin mennä mieshammaslääkärillekin, ne on ammattilaisia eikä siinä tilanteessa ole mitään seksuaalista ne tuijottelee päivät pitkät naisten sukupuolielimiä eikä siinä ultran lomassa niitä kenenkään välineet kiinnosta enemmän ne katselee ruutua, rohkaise mielesi saatat saada jopa tarkemman ja miellyttävämpää käsittelyä kuin naiskollegalta.
Helsingissä mahti gyne kun pelkäsin tulehdusta ja vuositarkastus oli kyseessä ja ennen sisätitkimuksen aloittamista lääkäri totesi että tämä tuntuu sitten kylmältä korjasi siihen että no mistäpä minä tiedän miltä se oikeasti tuntuu johon minulta pääsi aivan tahaton hörönauru.

Mulla nyt tämän päiväisen ultran mukaan 7+6. Tällä kertaa myös kuunneltiin sydänääniä. Kova takominen sieltä kuului <3 Kaikki hyvin. Kyllä taas niin jännitti! Mullakin on tähän mennessä kolmena päivänä silloin tällöin tullut ruskeata tuhrua vessassa käydessä ja kuitenkin kummallakin ultrakäynnillä on kaikki ollut ok. Mutta kyllä se heti latistaa olotilaa ja kaikkea negatiivista alkaa pyöriä mielessä. Joku täällä taisi tuskailla myös vähäisiä oireita. Mullakaan ei mitään kovin ihmeellisiä ole, joku päivä saattaa olla jopa lähes oireeton. Päällimmäisenä pyörii nälkä. Hirveet ruokahalut ja kaikkea tekis mieli melkein kokoajan. Tsemiä kaikille! Mukavaa huomata, että meitä yli kolmekymppisiä ensiodottajia on melko paljon. Itsellä tämä ikä alkoi jo ahdistamaan, kun tuntui ettei ikinä tärppää.

Tulin tammikuisista kurkkimaan, ensimmäistä odotan mäkin niin kiva lukea vähän muidenkin tuntemuksia... :) niin ja onneksi olkoon plussasta! Tää on jännää!!!! <3

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Musta tuntuu, että sitä lääkärin sukupuolta merkittävämpää on sen persoona. Mun miesgyne vaan tuntu niin sydämelliseltä ihmiseltä, että olin tosi onnekas, kun sattui niin ihana lääkäri! Ja oli muuten mullekin eka kerta miehellä, mutta paras gynekokemus ikinä.

ehka miesgyne on herkempi juuri sen takia etta niilta puuttuu se kyky (fyysinen) kyky tuntea asiat samoin kuin nainen, usein laakiksessahan toimenpiteita harjoitellaan opiskelukavereilla mutta miehelle on vaikea tehda sisatutkimusta tai ultraa jossa ne saisi kasityksen siita milta se todella tuntuu, ehka ne paikkaa sita juuri silla etta ne on herkempia lukemaan ja huomioimaan potilasta kun niilla ei todella ole kasitysta siita miten ja milla tavalla nainen asiat kokee muuten kuin toisen kaden kertomana.
Mutta on minulla ollut kylla yksi lyomaton naisgyne usean vuoden ajan, kun muutin paikkakunnalta pois tuli ikava :D
Persoona ratkaisee tosi paljon ja ammattitaitoisen laakarin voi pilata se etta han ei osaa tyoskennella potilaiden parissa ja heidan kanssaan.

Elya ma oon ihan samaa mielta lakiin tulisi kirjata uudet pykalat koskien, laki raskaana olevan naisen huollosta:
1.) Raskaana olevien naisten lepotaukoja vahintaan 1 tunnin torkut duunipaivan aikana
2.) Raskaana olevalle naiselle on tarjottava 1 ylimaarainen hedelmalautanen jossa naisen valitsemia hedelmia
3.) Raskaana olevalle naiselle tarjotaan tyon puolesta 1 hieronta 1 kerta viikossa
4.) Miesten veto-oikeus poistetaan
5.) Raskaana olevan naisen paatoksista oli ne miten mielivaltaisia tahansa ei voi valittaa mihinkaan muutoksenhakuasteeseen vaan ratkaisu asiassa on aina lopullinen.

Mäkin tuun tänne nyt vähän kuokkimaan kun maaliskuisten puolella on hiljaista vielä ja kaipaisin vertaistukea vähän lähempää. Tutuille ei vielä uskalla hehkuttaa. Eka lapsi siis kyseessä ja itse asustelen Turun seudulla :)

Nää mun kivut on nyt ihan jatkuvia,ei hellitä hetkekskään. Vasemmalla nivusessa ja munasarjan kohdalla ja välillä vihlasee oikeelta samasta kohtaa. Ei mitään sietämättömiä et mitään särkylääkettä ei esim tulis mieleenkään ottaa. Ressaa vaan ku ei tiedä ja lähin nyt viel sitte hetken mielijohteesta mökillekkin.. Toivottavasti ei täällä ainakaan ala mitään tapahtumaan!

Mää oon ainakin viime viikon ottanu panadolin joka aamu, että sen voimalla pystyny töihin lähteen. Muutenkin ollu täsä niin flunssaa päällä, mutta nyt on helpottamaan päin. Toivottavasti ei oo ollu haitaksi. En mää kyllä oo ottanu maximissaan se 2 panadolia päivässä. :s

Välilä käy kyllä mullakin tosi inhottavia vihlasukipuja, mutta ne on onneksi vain hetkellisiä ettei pitkään kestä, Mitähän ne kivut tarkottaa, oon mietiskellyt.. tapahtuuko siellä mahassa sillon jotain muutoksia taikka kasvun tyyppistä kun vähän sattuu? :)

Takaisin