Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yli 30v ekakertalainen..oli joku muukin yhtä vanha :)? Ei juurikaan oireita vielä..

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Täällä 32 v ensiodottaja meitä on muitakin täällä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä varovaisin mielin ilmoittautuu yks esikon odottelija! Helmikuussa km vko 11 joten pessimistinä en vielä uskalla sen enempää iloita :/ varhaisultraaki pidän jotenki turhana kun itselläkin noin myöhäsillä viikoilla vasta keskeyty.. Huomenna on uskallettava soitella neuvolaan! Anteeks masentava viesti :D

22v ensiodottaja täällä kanssa! Maanantaina ensimmäinen ulta/neuvolakäynti, jännittää pelottaa, jännittää niin julmetusti onko kaikki hyvin!? :blob3

Tervetuloa uusille ensiodottajille mukaan :)

Täälläkin pieni pelko taas persiissä kun yhtäkkiä valkkarin koostumus muuttui paksummaksi. Siis mullahan alkoi km raskaudessa just näin päivinä tuhruvuoto... Vielä ei kyl oo mitään muuta kuin valkkaria ja toivotaan et valkkaria pysyy! Tänään siis 5+5 ja tuhottoman pitkä aika ekaan ultraan/neuvolaan!

Mä en edes tiedä missä mennään kun kierrot mitä sattuu mutta kutosella luulen olevani :D ite pk-seudulta niin tiedän et joutuu odottaa tuhottoman kauan ultraa,eikös se np-ultra ollu 11-13vko? Pahimmassa tapauksessa siis vielä 7 viikkoa odottelua ellei jotain kamalaa tapahdu sitä ennen -.- inhottaa olla tällänen pahanilmanlintu!

Muoks : tajusin just kattoa "panopäiväkirjaa" ja ilmeisen hedelmöittymisen mukaan tänään mennään siis jo 6+3!

Tänään on tullut tosi pientä tuhrua. Toivotaan ettei nyt menis kesken :/

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Voi sanna! Pidän peukkuja ettei menis kesken, tsemppiä <3 Tuo epätietoisuus on raastavaa!

Freyja, mä oon kans ollu ihan törkyväsynyt ja välillä vähän semmonen "mikä maa mikä valuutta"-olo. Pahaa oloa potenu tän viikon, aamuisin pääasiassa. Vaan kerran onneks joutunu oksentamaan :) tissit on vaihtelevasti arat. :) Mielialavaihtelut!! ;)

daizy, ihanaa et siel ei oo kuvotusta ollu nyt :)

illacrimo, harmi et tissit on nuin kipeät. Koita ottaa rauhassa, vaik se on helpommin sanottu ku tehty. Suuremmalla todennälköisyydellä siellä on kaikki hyvin :)

crysade, saa sitä kokemuksensa jakaa :) kaikkea sitä voi sattua ja tapahtua :) mä en aio ees alkaa erittelemään mitä kaikkea mä oon työni puolesta joutunut näkemään :) tai kuulemaan.. (kätilö naistentautien kanssa työskentelee, eli km ja keskeytykset ym). :D
np ultran ajankohta on 11+0-13+6 ja verikokeet pitäis ottaa 9+-11+6. Siis jos seulontoihin osallistuu, ilman seulontaa "np-ultra" on 10-14 viikoilla.

Sohfi, mulla eka neuvola huomenna kans :) ultra oli jo viime ti. Suurempi todennäköisyys on sille et kaikki on hyvin :)

Sanna, olitkos sääki jo ultrassa käyny? jopa joka viides nainen saattaa kokea jonkinlaista vuotoa raskauden aikana ja niille on monia syitä tai sit syytä ei vaan löydy ja kaikki menee hyvin kuitenkin. Peukkuja ja tarrasukkia sinne :) ja jaksamista paljon!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Ei oo viel ollu ultraa. Tiistaina on eka neuvola niin sillon selviää et koska on nt-ultra. Toivotaan että tilanne on ok. On ollu paljon stressiä viime päivinä, joten sekin voi vaikuttaa. Vuoto oli onneks hyvin niukkaa (valkovuoto oli housuissa rusehtavaa), mut kuitenki sitä aina miettii, mitä jos... Kiitos kaikille tsempistä! :)

Sanna: mulla oli syksyllä keskenmenneessä raskaudessa just tuollaista vuotoa joka alkoi 5+5 ja kävin ultrassa rv 6+3. Elävä alkio löytyi sekä toinen ruskuaispussi (eli oli kaksoset joista varmaan toinen oli mennyt kesken). Vuoto loppui ja sit nt-ultrassa selvisi että toinenkin oli mennyt kesken. Outoa siinä oli et koko sikiö oli kadonnut eli ei mitään tietoa milloin oli km tapahtunut. En sit tiedä kuinka yleistä tuo sikiön katoaminen kohdusta on? Siis koirillahan on musta sitä et sikiö liukenee kohtuun, mut et ihmisillä...

No olipas outo juttu. En mäkään oo kuullu kyllä semmosesta et liukenis. Tosi harmillinen tapaus teillä :/

Kovasti tsemppiä ja luottavaista mieltä kaikille joilla huolia! Mulla ainakin kolme kaveria joilla alkuraskaudessa ollu vuotoa ja terveet lapset ovat saaneet syliin lopulta. Mulla taas itellä ei ollu minkäänlaista vuotoa ja huonosti kävi silti viimeksi. Että eipä voi kun toivoa ja luottaa et kaikki olis hyvin. <3

Kävin nyt aamulla ensimmäisessä ultrassa, edellisistä kuukautisista laskettuna viikkoja olisi pitänyt olla jo 8 mutta suureksi pettymykseksi siellä mitään näkynyt...:sad001

Mulla on kyllä yleensä ollut normaalista vähän pidenpi kierto a haaleat viivat tulivat testiin vasta juhannuksen jälkeen esille. Se hoitaja meinas että se voikin olla alkanut vasta myöhempään ja viikkoja oiskin ehkä vasta 5 kasassa, ettei sen takia sikiö vielä näy tai sitten tuulimunaraskaus... Ens viikolla uusinta yritys. Kurjaa tämä epätieto.

Taas täsä saa niikö viikon paineisa oottaa että no tulleeko se vai eikö, onko vai eikö...! Kaikki pelkkää kuvitelmaa.

Täällä kans epätietoset tunnelmat. Pientä tuhrua tullut nyt ja eilen kipuili aika reippaalla kädellä. Soitan sinne neuvolaan tänään vaikka tuntuu hölmöltä :/
Toivotaan sohfi että siellä joku kuitenkin olis<3

Kiitos crysade. <3 Toivotaan että sinne joku pieni taistelia viikon aikana ilmestyis! :/
Piän sulle peukkuja, että sinunkin tila selkenee pian! <3

Aivan kamala ajatus hiipii väkisinki mieleen, että "mitä jos sitä onkin epäonnistunut?" "minä en pystynytkään siihen?" Ja täsä on kuitenkin kuvitellut viimesen viikon jo suunnitella ja haaveilla kaikenlaista kun on omasta mielestään ollu niin varma raskaudesta. Ehhein tuosa jo vähä miettiinki, oisinko tämän ultran jälkeen jo äitille sanonu jos kaikki ois ollu hyvällä mallilla, mutta se näköjään saakin vielä oottaa.. ja kauan. :(

Aloin miettimään jos kuitenkin menis sinne varhaisultraan. Se edellyttäis vaan siskolle kertomista että sais lainattua rahat :/ viimeks kannoin "turhaan" yli kuukauden kuollutta alkiota ja sitä en toivo kellekkään.. Sen takia haluaisin tietää tilanteen!
Onko sulla sohfi tasan viikon päästä se uusi ultra?

No kauhiaa! Ehottomasti, määkim vouhottaisin ihan samallailla jos ois aiemmasta sellainen kokemus cryasade. Varmasti omaakin mieltä helpottas kun saa "varmuuden" että tälläkertaa ois kaikki mallillaan.

Siis joo, melkeen tasan viikon päähän sain uuen ajan ihan lääkärille joka kahtos uudestaan sen ultran, 8 päivä tiistaina. Vaikka mää kyllä mietin, että jos nyt oiskin vasta 5 viikolla menossa (vai voiko olla vielä varhaisempikin?) että näkkyykö se sitte vielä ens viikollakkaan?

Takaisin