Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se niistä omega möllereistä. Just tänä aamuna osui myös siitä purkin kyljestä silmiin se kirottu A-vitamiini kun olin muita lääkkeitä ottamassa kaapista. Kumma kun ei ollut aiemmin pistänyt silmään! Mennään nyt sitten vain sillä kalsiumilla ja rask.ajan multivitamiinilla.

Kyllä ruppee jännittään... Uusi ultra aika lähestyy, tiistaina. Sillon ei tosiaan näkynyt vielä mitään. Pieni musta piste vain, minkä näin mutta se ultraaja ei niikö siitä sanonut mitään. Ehkä, että ei ollut vielä odotetun pitkällä, että ois näkynyt vielä ultrassa. Minä niin toivon, että siellä nyt näkyisi toivottu asukki. :sad001

Kyllä ainakin tuntus että maha on sen verran turvonnut, että ruppee housut puristaan jo vähän mahan kohdalta. Puristaakohan muilla vielä vaatteet? :grin

Mulla on puristanut vaatteet plussasta lähtien :D Mies eilen tuijotteli mahaa ja mietti et onkohan siellä useampi kun kuulemma kasvanut olisi. En mä usko et kasvanut on, syönyt oon vaan enemmän :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tähän vitamiinikeskustelun väliiin ensiodottajan terveiset täältä maailmalta. Vuoden sapattivapaa muuttui vähän erilaiseksi, kun vihdoin tärppäsi. Vauva on enemmän kuin toivottu, mutta loppureissusta tuleekin aika mielenkiintoinen.
Tällä hetkellä viikkoja on 9+0. Palaamme miehen kanssa takaisin Suomeen lokakuun lopussa, eli silloin pääsen ekaa kertaa vasta neuvolaan. Pari viikkoa sitten kävin ultrassa (onneksi täältä Filippiineiltä sellaisia löytyy), ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Silti pelottaa ja jännittää aivan tosi paljon! Vertaistukea ei hirveästi löydy, etenkään kun en ole vielä uskaltanut kertoa perheelle tai ystäville. Siksipä olen käynyt aina välillä täällä palstalla vakoilemassa :) On ihanaa lukea samassa vaiheessa olevien naisten tuntemuksia.
Jos jotain Suomesta tällä hetkellä kaipaan niin ilmaista neuvolajärjestelmää. Ja ruisleipää!! Tämän kaiken oksetuksen ja ellotuksen keskellä juuri se ruoka uppoaisi, jota ei todellakaan ole saatavilla.

Minäkin voisin liittyä tähänkin ryhmään kun kerta ensimmäistä täälläkin odotellaan. :)

Sohfi: kyllä puristaa! Plussasta asti hervoton turvotus ja varsinkin iltaisin näytän kuin olisin jo useammalla kuulla raskaana. :grin Saas nähdä kun huomenna pitäisi mennä juhliin ja pitäisi mekko sujauttaa päälle. :) Onneksi siinä mekossa on paljon mustaa, mikä ainakin minusta vähän huijaa tuota pömppöä piiloon. Pitää sitten koko ilta olla vatsa sisään päin vedettynä ja kieltäytyä juomista, koska "olen kuskina". :p

Sohfi, kyllä puristaa, iltaa myöten etenkin!!

mää nyt osallistun ite sit turun yliopiston raskaustutkimukseen, tänään aamulla sieltä soitettiin :) kattoo mitä käy!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Täällä tuntuu lopun alulta ja ahdistaaaaa. Eilen taas seksin jälkeen kirkasta verta tuli pyyhkiessä,loppui kyllä heti. Torstaina eka neuvola ja jos sitä ennen ei tapahdu mitään dramaattista niin viim. keskiviikkona ultraan yksityiselle! Tonne saa aika hyvin aikoja ihan koska vaan,ainut että koko heinäkuun siellä päivystää yks kamala gyne..

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta halusin nyt varmistaa ja tein sillä clearblue-testillä niin siihen tuli tulokseksi raskaana 3+, että miten tuo pitäs nyt tulkita? Onko raskaus menossa vasta reilulla 3:lla viikolla? Näkyyköhän siellä ultrassa sitten vieläkään mitään tiistaina.. o_O

Siis se on 3+ on hedelmöittymisestä eli noin kaks viikkoa menkoista eli rv 5+ oot menossa :) Jos osasin oikein selittää :D

Ahaa, kiitos! :) Niin se taitaa sitten olla, kerran viikko sitten siellä ultrassa se hoitaja mietti samaa, että saattaa olla jollakin viikolla 5 vasta menossa kun mitään ei vielä näkynyt.

Eiks noissa clear bluen digeissä 3+ oo maksmi? Että vaikka olis pidemmällä niin silti näyttää 3+ :)
Luin just niiden sivuilta ja toi 3+ tarkottaa että hedelmöityksestä on enemmän kuin 3 viikkoa ja 3+ on suurin mitä näyttää :)

Crysade asian kantaan :)

Täällä juostaan vessassa yölläkin 1-2h välein ja mä oon ihan raivostuttavan uupunut :(

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Täällä tuli pahoinvointi kylään just sopivasti ultran aikoihin :D Mä en kyl vielä ravaa yöllä vessassa mutta mahallaan en oikein voi nukkua ja olla kun tuntuu ettei sit saa henkeä kunnolla.

Onnellinen ensiodottaja täällä. Kuukautiset kun jäivät pois ja ensimmäinen testi oli negatiivinen pistin kaikki oireet vaan sen piikkiin että lopetin toukokuussa e-pillereiden syömisen. Kesälomareissullakin tuntui kuukautiskramppeja niin olin varma että ei tässä raskaana olla. Reissun jälkeen mieheni pyysi tekemään uuden testin, koska hän oli 100%:n varma, että raskaana ollaan. Lauantaiaamuna saatiin positiivinen tulos ja olemme onnemme kukkuloilla <3 Tänään soitto neuvolaan, koska eihän tämä jääräpää oikein uskalla uskoa tätä ihanaa ihmettä todeksi ennen kuin ammattilainen sen sanoo (vaikka kuukautiset on 3 viikkoa myöhässä, rintoja aristaa ja on aamupahoinvointia...). Toivottavasti kaikki on hyvin appelsiinin kokoisessa kohdussani sillä tänään jo 7+0. Ihanaa maanantaita teille kaikille <3

Täällä kanssa ilmottautuu ensiodottaja :) Oon seurannu palstaa jo hetken mutta nyt vasta uskalsin kirjoitella.

Tänään olis eka ultra yksityisellä (8+2 menossa) kun kunnalliseen saa odottaa vielä 4 vkoa. Pikkasen jänskättää!

Oireista, täälläkin maha välillä turpoaa aivan valtavaksi! Nyt varsinkin hellekeleillä saa miettiä miten voi pukeutua.. Mutta isoin öklötys on kaikonnut, missään vaiheessa en oo onneksi oksennellut. Väsymys on kyllä pahinta, loma taitaa mennä ihan ohi nukkuessa :sleep002

Jos tänään menee hyvin niin ei haittaa vaikka jättimaha joillekin kavereille jo paljastais odotuksen :grin Kellekään ei olla vielä siis uskallettu kertoa.

Ääk, iltapäivän ultraan on vielä piiitkä aika :D

Neuvolassa vastattiin vasta tänään ja ensimmäinen aika meni kahden viikon päähän. Kauhean pitkä aika luottaa pelkästään apteekin raskaustestiin. Ties vaikka oireetkin olis vaan psykosomaattisia ja kuukautiset poissa stressin takia :sad001 Toivon kuitenkin parasta, että siellä kohdussa se alkio kasvaa ja voi hyvin.

Mulla oli neuvola rv 8+2 ja nt-ultra tulossa rv:lla 12+5. Nevolassa eivät verikokeesta ota Hcg-arvoa. Ihmettelin sitä, mutta olivat sitä mieltä, että testit ovat nykyään niin varmoja. Eli niiden testien varassa ollaan täälläkin siihen nt-ultraan saakka.
Pahoinvointi loppui sen parin kerran jälkeen, mitä nyt viikolla 6 oli. Ainoa oire on nää hervottomat hinkit o_O ja nyt helteillä ilmaantunut järkyttävä turvotus. Pitää ostaa tukisukat varmaan. Liharuuat yököttää jo ajatuksena. Lähinnä hedelmillä ja kasviksilla olen elänyt, ja mustikkajugurttiin on kauhea himo.
Nyt viikonloppuna tunnustelin mahaa. Jos vatsalihakset jännittää, niin tuntuu että navan alapuolella olisi pieni kumpu. Ikäänkuin lihakset ei menis omalle tasolleen kuin ennen plussaamista, vaikea selittää. Onkohan se mahdollista rv:lla 10+2?

Takaisin