Laskettuaika Tammikuussa

Mayapan, onpa sulla surullinen historia :( toivon sydämestäni, että tämä seuraava raskaus etenee hyvin ja vauva kehittyy normaalisti <3

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Maypan <3 kovasti voimaa ja onnea odotukseen.

Tää väsymys!! Tää on jotain järkyttävää :( Tänään aamulla kun kuuden jälkeen piti herätä töihin niin oli tooodella vaikeaa. Ja siis liikunta joka normaslisti tuo mulle lisää jaksmista ni nyt ei nappaa yhtään. Toivottavasti tää menee ohi tää uupumus jossain vaiheessa. Mä käyn 3-4krt viikos salilla yleensä plus aerobiset päälle. En haluis löystyä ihan kokonaan.. Toiveet siis korkeella.
Kohta hyppytunti ni pääsen ostaa lisää testejä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä väsymys myös melko mahdoton, lisäksi pahoinvointi alkaa nostamaan päätänsä. Enkeliraskaudessa pahoinvoinnista en juurikaan kärsinyt joten tämä on mulle täysin uutta ja outoa. Olen sellaisessa työssä, että jään kiinni raskaudesta heti jos joutuu alkaa oksentelemaan :)
Meillä on varhaisultra ensiviikon torstaina silloin pitäisi omien laskujen mukaan olla 7+0, lähinnä haluan varmistua että missä kohtaa istukka on kiinni. Meille tullaan todennäköisesti tekemään istukkatutkimus heti juhannuksen jälkeen jossa varmistuu mahdollinen uusiutuva kromosomipoikkeavuus. Tutkimuksen kannalta on aika oleellista istukan sijainti. Enkeliraskaudessa istukkatutkimusta ei voitu tehdä istukan sijainnin vuoksi ja näin ollen saatiin tietää kromosomipoikkeavuudesta vasta kun viikkoja oli jo 16+ (Keskeytys oli sitten viikolla 18). Minulla tosin on hieman ristiriitaiset tuntemukset tuota tutkimusta kohtaan, siinä kun on aina olemassa keskenmenonriski ja tämän raskauden alulle saanti kesti tosiaan n.1,5 vuotta.
Pelko persuksissa, mutta silti niin onnellinen tästä raskaudesta.. En vain uskalla vielä haaveilla yhtään tulevaisuutta, mennään aika pitkälti päivä kerrallaan. :rolleyes:

Kuulostaa hurjalta mutta kaikki hyvät vibat sinnepäin <3

Onko teillä muilla ongelmia ymmärtää raskaus? Mun tekis mieli koko ajan käydä ostaa testejä, et voi varmistaa raskauden.
Alamahassa tuntuu siltä kun menkat olis alkamassa, mut ei kipuja kumminkaan. Vessassa käydessä kyttään hulluna sitä paperia, ettei vaan oo verta. Ei tunnu ollenkaan todelliselta tää. Hajoo pää :D
Ukkokaan ei oo puhunut oikeen mitään tästä. Välttelee aihetta ja keksii itelleen muuta tekemistä, ettei tarttis jutella mun kanssa. Ihan tietoisesti ollaan ilman ehkäisyä oltu tässä kolmisen vuotta. Vaikkei aikaisemmin olekkaan tärpännyt, niin ei nyt ihan täytenä yllätyksenä olis pitäny tulla! :D Kai sekin ajan kanssa ymmärtää missä mennään..

Ilona: meillä on jo toinen lapsi kyseessä ja silti tää ei oo vielä uponnut kaaliin. Välillä tulee sellasia hetkiä että tulee iso onnen tunne ja tajuntaa menee taas hiukan syvemmälle että raskaana sitä ollaan. Välillä taas epäilee koko asiaa. Tän juupaseipäs olon täytyy kuulua asiaan :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Hei kaikille!

Sain tietää raskaudesta sopivasti äitienpäivänä ja yllätys oli aivan valtava koska käytössä oli ehkäisy (nuvaring) ja miehen kanssa oltiin ehditty viettämään vain muutama yö yhdessä viime kuussa. Aivan uskomattoman pienellä todennäköisyydellä siis raskaaksi tultiin! Tein testin koska tissit oli jumalattoman arat ja turvonneet sekä aloin oksennella lauantaina ja sunnuntaina.
Vaikka raskaus tuli täysin yllätyksenä olen silti todella onnellinen ja pelot ovat nousseet pintaan. Jännittää älyttömästi miten kaikki tulee menemään ja keskenmenon riski pelottaa (niinkuin varmasti on luonnollista). Olen kertonut tähän mennessä muutamalle ystävälle sekä äidilleni, koska haluan että he tietävät kävi miten kävi. Tänään mennään RV 4+3 :) Varhaisultran ajattelin varata noin RV 7:lle, varsinkin kun sain neuvola ajan vasta 18.6! Kuulemma siellä on ihmiset lomilla eikä aiemmaksi saa aikaa... Laskettu aika on 19.1.15 ja esikoinen kyseessä! :)

Ilona: meillä on jo toinen lapsi kyseessä ja silti tää ei oo vielä uponnut kaaliin. Välillä tulee sellasia hetkiä että tulee iso onnen tunne ja tajuntaa menee taas hiukan syvemmälle että raskaana sitä ollaan. Välillä taas epäilee koko asiaa. Tän juupaseipäs olon täytyy kuulua asiaan :)

Huh.. Hyvä etten oo ainut näiden tunteiden kanssa!! :)

Apuaaah. Testasin eilen pregcheckillä siis plussaa. No koska se oli haalea ni aattelin tänään käydä hakee viel varmistukseks apteekin oman. No se olikin puhdas nega!! :( menkat siis piti alkaa eilen/tänään mut ei oo siis alkanu (ainakaa viel..) ja oireet on jäätävä väsymys, tänäänki nukuin 3,5h päikkärit ja nyt voisin mennä yöunille. Ja tissikipu ja hajut.

Mut siis kääk.. Enkö mä nyt ookaan raskaana..? Neljä testiä siis näyttää plussaa ja se apteekin oma negaa. Byääh.

Apuaaah. Testasin eilen pregcheckillä siis plussaa. No koska se oli haalea ni aattelin tänään käydä hakee viel varmistukseks apteekin oman. No se olikin puhdas nega!! :( menkat siis piti alkaa eilen/tänään mut ei oo siis alkanu (ainakaa viel..) ja oireet on jäätävä väsymys, tänäänki nukuin 3,5h päikkärit ja nyt voisin mennä yöunille. Ja tissikipu ja hajut.

Mut siis kääk.. Enkö mä nyt ookaan raskaana..? Neljä testiä siis näyttää plussaa ja se apteekin oma negaa. Byääh.

Onko ne pregcheckit herkempiä?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

^Ei ne plussat ilman vuotoa katoo. Varmaan se apteekin testi ollu virheellinen. Testaa vaik viikon päästä (no pari päivää jos maltat venata) uusiksi... Keskenmenossa testi näyttää vielä vuodon alkaessa plussaa, joten ei mielestäni voi käydä niin, että testi vetää negatiiviseksi ilman vuotoa. Se testi kuitenkin mittaa sitä hormonin määrää ja sitä on koko se aika, kun raskausmateriaalia (vihaan tota sanaa) on kohdussa. Toisaalta, voithan tuolla negatiiviseksi muuttuneella testillä yrittää saada aikaa varhaisultraan neuvolan kautta ;) Mut uskon, että se apteekin testi ei vaan oo ollu niin herkkä. Meillä yths:n kautta saatava apteekkitason testi vaatii, että menkat on vähintään viikon myöhässä, muuten voi antaa virheellisen negatiivisen tuloksen.

Ne markettien halpistestit on herkkiä, mulla näytti haaleeta positiivista jo päivää ennen ku menkkojen piti alkaa :)

Onko siis ne pg:t herkempiä ku apteekin omat?

Ilona : et tosiaan ole yksin, musta tuntuu että tää kaaos tulee päähän oli eka tai useampi raskaus kyseessä, kyllä se sen verran mullistava asia on että liekö tuo ihmekään :) jospa tää tästä tuntus koko ajan todellisemmalta...

Opemami: kannatasko tehä se cbn digitesti seuraavaks? Mulla on kokemusta vaan pc:stä, muistaakseni molemmat ois sen 25mIU. . mutta sen tiedän että vaikka niis ois herkkyys sama niin silti ne voi näyttää erilailla, mulla esikolta oli mukamas 10mIU testi joka näytti tuskin mitään kun taas samaan aikaan pc:ssä oli jo ihan plussa :O ja pc:t on kuulemani mukaan just herkimmästä päästä vaikka virallisesti ovat "ei niin herkkiä". tsemppiä sinne ♥

Markettien testit ovat todellakin herkkiä. Itselläni jäi maaliskuussa kuukautiset pois (helmikuussa tuli vain niukka vuoto, todennäköisesti kierukka tippunut edeltävässä erittäin runsaassa vuodossa), tein positiivisen raskaustestin huhtikuun alussa. Pääsin samalla viikolla ultraan, sillä varmuutta ei voinut raskauden kestosta olla.

Ultrassa näkyi puolen sentin kokoinen musta alue, jonka perusteella ultraaja sanoi että todennäköisesti en ole raskaana ja että testi olisi näyttänyt väärin. Laittoi verikokeeseen kuitenkin, ja soittoa tuli heti seuraavana päivänä perään että, anteeksi nyt vain mutta olet sittenkin raskaana, sillä hormonitasot on todella korkeat. Kovin alussa vain, kun ei ollut muuta kerennyt kehittymään - Arvioi viikoiksi tuolloin max 3. :rolleyes:

Apteekin testeissäkin taitaa olla eroja. Lukeeko ohjeissa milloin voi testata? Joissain lukee et samana päivänä ku menkkojen pitäis alkaa ja joissain et viikko sen jälkee ku menkkojen ois pitäny alkaa, jne...

Jeps eli tossa apteekin omassa onnettä voi testata mihin vrk aikaan vaan mut mieluiten aamulla. Äsken tein sen toisen apteekin oman aamupissasta uudestaan (niit oli siin pktis kaks) niin se PLUSSA! Haalea, mut plussa. Nyt on siis kp 30/27-28. Taidan kuitenkin viel (ai miten niin en usko..) törsätä siihen cb:n testiin ja tehä sen vkl jälk jos noi hormonitasot nousis.

Ja siin on myös et voi tehä siit pvästä ku pitäs alkaa.

Takaisin