Kesäkuun kullanmurut 2014

Täällä myös vaivaa jatkuva nälän tunne oksetuksesta huolimatta. Yölläkin joutuu käydä jääkaapilla ja silti kun kuudelta herää on ihan hirmuinen nälkä.
Tämä tosin ei kerennyt loppua edes edellisen raskauden jäljiltä, vaan oli myös tuon viisi kuukautta tässä välissä, mutta nyt on vaan pahentunut :D

Nälkä lähes koko ajan! :grin Syön normaalisti aamupuuron - lounaan - päivällisen - iltapalan.
Nyt syön aamupuuron, välipalan (hedelmiä tms), ehkä toisenkin välipalan (hedelmiä tms), lounaan, välipalan taas, ehkä toisenkin välipalan, päivällisen ja iltapalan. :p Ei kai se ihme ole jos niitä kiloja kertyy, mutta en ota niistä stressiä.

Raskaus muuttui kyllä niin paljon todellisemmaksi eilen, kun ekassa neuvolassa kuunneltiin sydänäänet ja siellä se sydän vahvasti jumpsutti menemään! Mitä mitä, siellä selkeästi kasvaa joku tyyppi! :love017

Huomenta kaikille ja onnea iloisista ultra-kuulumisista! Itse meinaan jännittää sinne kunnan tarjoamaan ultraan asti- eipä se muutama viikko tässä enää niin vaikuta, itku tulee joka tapauksessa, oli tulos mikä tahansa! Herkkyyttä ilmassa ihan muille jakaa, vaikka itku on mullakin aina ollut herkässä..

Mulla on nälkä loppunut nyt heti plussan myötä- ei tee enää mieli kun vihanneksia ja kaikkia ihania keittoja jms (aamulla heitin tulisen lammas-linssi-salsa padan leivinuuniin odottamaan iltapäivää...njam!) mies onnellisena kun on taas ruuanlaitto-into herännyt, jotenkin nää hormonit vaikuttaa muhun niin.. karkkihyllyllä yritän kovasti miettiä mitä ottaisi (että pysyy töissä hereillä) mutta ei vaan löydy mitään joka maistuis! Nautin nyt tästä- kyllä ne extra kilot sitten karttuu joulunmyötä tännekin!

Ootteko muuten mitanneet lämpöänne? mulla tuntuis olevan kokoajan semmoinen 37,2- ei ihme että kokoajan palelee! Lapset tulee aina suihkunjälkeen lämmittelemään kainaloon, kun äiti on niin kuuma..(ei olla vielä kerrottu miksi)

Mä olen kyllä varmasti kummallinen, kun mun mielestä aika on mennyt tosi nopeeta tähän saakka ja nyt jo sai kuulla sydänäänetkin ekassa neuvolassa. Ei ollut ollenkaan tarvetta ar-ultralle. :) Mutta tämä toinen raskaus menee varmaan muutenkin paljon nopeammin, kun on tuo esikoinen hoidettavana töiden lisäksi.

Mulla raskaus on vaikuttanut päinvastoin -ruoanteko halukkuus on hävinnyt kokonaan ja moni ruoka -tai lähinnä ruoan valmistus - ällöttää. Normaalisti teen kaiken alusta loppuun saakka itse, nyt on turvauduttu melko usein valmisruokiin tai puolivalmiiseen...

Lämmöt ei varmaan enää ole koholla, mutta alkuraskaudessa epäilemättä. En kyllä mitannut, mutta ainakin palelsi koko ajan.

Hyvä kuulla että nuo vatsan nippailut on normaaleja. Kaikki muu taitaakin olla aika normaalia paitsi se jos alkaa vuodot ja niihin liittyvä kova kipu... Viime yönä näin unta että vessassa käydessä oli tullut verta, huh onneksi se oli vain unta, kai sitä jotenkin alitajuntaisesti pelkää keskenmenoa!

Mittasin lämmön tuossa niin oli reilun asteen normaalia korkeampi eli 36.8 kun normaalisti on n. 35.5. Mieskin on ihmetellyt että miten sinä tunnut paljon tavallista kuumemmalta :D Jo ennen plussatestin tekoa mittasin ihan mielenkiinnon vuoksi että onko erilaiset lämmöt kun olin jostain lukenut että ne nousee alkuraskaudessa, ja oli han ne asteen korkeammat kuin tavallisesti :)

Vähän enemmän on ollut nälkä kuin normaalisti eikä herkkujen syönnistä ole tullut katumusta tms. "henkistä huonoa oloa" esim. niin että "pitikin syödä näin paljon suklaata" kuten usein aikaisemmin on saattanut tulla :D Säännöllisestä syömisestä on pakko nyt pitää huolta, muuten iskee huono olo. Mutta isompaa väsymystä mulla ei ole ainakaan vielä ollut eikä rinnat ole arat.

Ihana lukea teidän ultra-kuulumisia! En meinaa nyt malttaa odottaa omaa ensimmäistä neuvolaa ja ultraa<3

Täälläkin on melkeinpä jatkuva nälkä, tai ainakin tekis mieli syödä jotain kokoaika. Oli pakko käydä hakemassa uus r-testi, josko huomen aamulla testailis. ku ei taas tunnu missään miltään...
Millä viikoilla olette käynyt neuvolassa, te siis jotka olette jo sinne kerinneet?

siis ei mullakaan tosiaan tunnu missään miltään, ainoa että on nälkä ja väsyttää. Sen takia onkin jotenkin vaikea uskoa että olisin raskaana. En ole vielä edes saanut aikaiseksi soittaa neuvolaan ja varmaan se alkuraskauden ultrakin jää kun en nyt sitten ole soittanut sinnekään... Voiko saamattomuus olla raskausoire? Tai ehkä se vaan kuuluu syksyyn :D

Mut ihana kuulla että muillakin on nälkä, olin jo jalosti suunnitellut että syön vähemmän tämän raskauden aikana etten lihoa yhtä paljon kuin viimeksi. Nyt possuttelen ihan täysillä, etenkin töissä kun istuu tietokoneen edessä. Varmaan kohta alkaa työkaverit ihmettelemään että mistä on kyse...

Millä viikoilla olette käynyt neuvolassa, te siis jotka olette jo sinne kerinneet?

Mulla oli tosiaan eilen ensimmäinen neuvola, neuvolan laskujen mukaan 10 + 0 (omien arvioiden mukaan vähemmän). Ekassa raskaudessa neuvola oli muistaakseni aikaisemmin, olisko ollut jo 7. viikolla.

Kävinpäs sitten äsken pissaamassa tikkuun. Oon nyt törsänny rahani x2 siihen clearbluen viikkonäytölliseen. Viikko sit tuli raskaana 1-2, nyt 2-3. Kyllä siellä vatsassa jotain taitaa kehittyä :rolleyes:

Mä luulen et saamattomuus on oire :D Ainakin mä oon ihan liian laiska nykyään. Tai sit se johtuu väsymyksestä...

Mulla eka neuvola ens viikolla eli 8+ :)

Täälläkin koko ajan nälkä ja syön reilusti enemmän kuin normaalisti. Lisäksi se väsymys ja rintojen arkuus.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sen enempää aikaisempia viestejä lukematta, päätin esitellä itseni.

Joten hei vaan kaikille tasapuolisesti! :)

Olen 28-vuotias kahden pojan äiti Turusta (pojat 6v ja 4v) ja odotan kolmatta lasta. Laskettuaika on 5.6.2014. Ajatus kolmannesta oli ollut mielessä pitkään.. mies on sanonut että hänelle ei koskaan tule vauvakuumetta, ja että minun pitää tehdä aloite jos haluan lapsia lisää, vaikka hän on toki aina täysillä positiivisin mielin mukana yrityksessä, odotuksessa ja arjessa! (Ihana mies mulla ;)) Esikoinen aloittaa koulun syksyllä 2014, ja minusta olisi ihana jos saisin olla tuona aikana kotona. Tämä ajatus (ja ajoitus) mielessä jätimme ehkäisyn pois syyskuun alusta ja ajattelimme jos talven aikana tärppäisi. Tärppäsi sitten ensiyrittämällä, mutta mikäpä siinä :)

Viikolla 5+ alkoi pahoinvointi ja mielialavaihtelut. Oksentanut en ole montaakaan kertaa, mutta olo on monesti aamusta iltaan "merisairas" ja LÄHES KAIKKI hajut ällöttää! Tuntuu että olen ihan neuroottinen hajujen suhteen kun kaikki haisee nykyään pahalta. :D Muuten on ollut pieniä menkkamaisia kipuja ja nippailua nivusissa. Ja tissit on kasvaneet ja arat!

Nyt on menossa rv 8+6 ja kai neuvolaankin pitäisi pian soittaa.. jännityksellä odotan ensimmäistä ultraa, että löytyykö sieltä mitään ja onko kaikki kunnossa. Oireet ainakin kertoisi että jotain muutoksia mussa tapahtuu :)

Palaan myöhemmin lukemaan teidän kuulumisia. Olisi mukava löytää "vertaistukea" vaikka en olekaan enää ensikertaa näissä touhuissa :)

Mulla oli eka neuvola yllättävän aikasin 7+1 vaikka toinen raskauskin kyseessä. Seuraava onkin vissin RV 17. Jos ei taas geeniperimä nosta päätään ja pukkaa meille taas kaksosia, huiiii. Siinä tapauksessa tahti kiihtyy heti alkuun, ainakin äippäpolin puolella.

4 tunnin päästä toivottavasti voin kertoo kaiken olevan kunnossa ja mielummin yksiä sydänääniä rikkaampana. Jos musta ei kuulu, oon hajonnut osiin huonojen uutisten seurauksena.. Varhaisultraan kohta matkalla siis..

Mä varasin tänään ajan nt-ultraan ja se on jo ensi viikon torstaina! Tosi pian. :love017

Ihana toi vauva, musta tuntuu että meidän talossa tulisi kyyneleet silmiin ihan muista syistä jos alkaisin laulaa kailottaa täällä...

Mun piti kysyä teiltä että onko jollain muulla tällainen "oire" että koko ajan on nälkä? Musta tuntuu että vaikka just olisin syönyt lounaan niin heti tulee perään sellainen outo tyhjä tunne vatsaan, ihan kuin olis jo uudestaan kurniva pikku-nälkä. Siis pitää tietenkin olla kiitollinen sillä parempihan se niin kuin että olisi huono olo, mutta jotenkin alkaa häiritsemään tuo ainainen nälän tunne. Ja tuloskin näkyy jo vyötäröllä...

Mulla tuo oli alkusoittoa pahoinvoinnille.

4 tunnin päästä toivottavasti voin kertoo kaiken olevan kunnossa ja mielummin yksiä sydänääniä rikkaampana. Jos musta ei kuulu, oon hajonnut osiin huonojen uutisten seurauksena.. Varhaisultraan kohta matkalla siis..
Voi miten jännittävää! uutisiasi odotellessa!
Itsellä oli ensimmäinen neuvola tänään 8+3 ja saatiin komeat sydänäänet kuuluviin!! Huikeaa, en ollenkaan odottanut niiden vielä kuuluvan (aiemmin ei ole kuulunut kun vasta n.13 viikolla!)! riippuu varmaan paljon sikiön sijainnista tuo kuuluvuus. Hymyssäsuin menee loppupäivä..

Ja tervetuloa uudet!
Noista testeistä pakko sanoa, että kannattaa tilata netistä (jos ei nyt ollut ihan varma vielä tuloksesta.. ;)) maksaa liuskatestit n 13 egee 10kpl...niitä voi sitten testailla vaikka päivittäin..ei tule konkurssia ihan heti!

Meinaatteko muuten mennä ottamaan influenssarokotteen? Me aateltiin mennä, enemmän siitä kuitenkin on hyötyä/turvaa on kuin niitä riskejä. Nythän rokotteen saa ilmaiseksi myös raskaana olevien lähipiiri. Otan siis tuon miekkosenkin mukaan. Täällä Vantaalla rokottamiset alkaa ensi viikolla.

Hihii kyllä hymyilyttää tuo tämän päivän ultra :happy7

Meinaatteko muuten mennä ottamaan influenssarokotteen? Me aateltiin mennä, enemmän siitä kuitenkin on hyötyä/turvaa on kuin niitä riskejä. Nythän rokotteen saa ilmaiseksi myös raskaana olevien lähipiiri. Otan siis tuon miekkosenkin mukaan. Täällä Vantaalla rokottamiset alkaa ensi viikolla.

Hihii kyllä hymyilyttää tuo tämän päivän ultra :happy7
Pikkukaveri siis löytyi oikeasta paikasta? Jei <3

Pakko jakaa tää teille muille tuleville äipille, pahoitteluni jos jotakuta ärsyttää linkitykset - lupaan etten ota tavaksi.
Itse herkistyin tuosta vauvasta sen verran paljon että kyyneleet vaan valui omiakin poskia pitkin. :smiley-ashamed008 Raskaushormonit jyllää ilmeisesti, vaikka herkkä oon kyllä muutoinkin.

http://www.viikonloppu.com/?p=28603&fb_action_ids=10152001235463945&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map={"10152001235463945":197663563754137}&action_type_map={"10152001235463945":"og.recommends"}&action_ref_map=[]

Siis aivan ihana! <3

Hih, en malttanut enää odottaa vaan varasin ajan neuvolaan. Ensimmäinen neuvola olisi sitten viikon päästä 7.11. (10+0) :) np-ultraan varataan aika sitten neuvolassa, menee luultavasti marraskuun loppupuolella :) nyt on jotain mitä odottaa! :) <3

Takaisin