Kesäkuun kullanmurut 2014

Tuossa kun veronicat sanoit, että koitat luoda stressitöntä ja iloista kasvuaikaa, niin ajattelin tuoda esille mieltä painaneen asian edelliseen keskenmenneeseen raskauteen liittyen. Meillä kuoli kissa (jäi auton alle), kun olin rv 5-6 paikkeilla. Tulin tapauksesta todella surulliseksi enkä osannut iloita raskaudesta ollenkaan. Siis en ollenkaan, koko raskaus tuntui ihan mitättömältä ja melkein olisin voinut vaihtaa raskauden siihen kissaan. (!) Ja siis raskaus oli todella odotettu ja toivottu. Haimme uuden pennun toiselle kissalle kaveriksi pian sen jälkeen ja mielialani koheni, mutta kesken meni. Niin olen ajatellut, että voiko tuollainen stressitila ja ajatukset vaikuttaa jotenkin...? Hormonitoimintaan, kehitykseen tms.?

Meillä ei varmasti tuota esikoista olisi, jos stressillä ja ajatuksilla voisi aiheuttaa keskenmenon. Koko raskaus oli aivan hirvittävä järkytys. Koko aika oli pelkkää kauhua, surua ja murhetta. Tein töitä hulluna pahoinvoinnista huolimatta, itkin ja olin varmaan masentunutkin ja mies pahensi tilannetta omilla venkoiluillaan. Lopputuloksena olin ihan kokonaan yksin, kun äitiysloma alkoi. En muista yhtäkään ilon pilkahdusta raskausajalta ja koko homma jätti sellaiset jäljet, että en uskonut voivani tulla edes raskaaksi toiste.

Mutta kun vauva syntyi, maailma oli täynnä pelkkää iloa ja valoa. Lapsi on aina ollut suuri ilon aihe kaikille ympäröiville ihmisille, hän ei pienistä hötkyile, on aivan terve ja huoleton iloinen lintunen. Hänessä ei ole onneksi merkkiäkään siitä järkyttävästä raskausajasta. Epäilen, että minun munatorveni ovat olleet siitä asti rullalla tuon kokemuksen jälkeen, ja vasta nyt olen alkanut päästä yli siitä ajasta ja uusi raskaus on aluillaan. Iloissani istun kotona syömässä ja voimassa pahoin. Enää en halua kärsiä ja olen joka hetkestä iloinen, että edes tänne asti on päästy ilman hoitoja :). Kyllä ne siellä töissäkin pärjäävät ilman minua, tarvitsen nyt voimani muuhun.

täällä odotellaan todella epävarmana viikon verran uusinta ultraa. Eli eile käyty varhaisultrassa vauvelin alku ei vastannut ollenkaan viikkoja, eikä lekuri erottanut sykettäkään :sad001
Ens keskiviikkona sitten uudelleen katsomaan oisko tuo eilinen ollut väärä hälyytys:confused:

Kovasti oottelen tällä hetkellä niitä ultrakutsuja.. Saa varmaankin vielä tovin odottaa kun vastahan alkuviikosta ne lähetteet äippäpolille laitettiin. Oon käymässä äitini luona pohjoisessa ja sattumalta oli veljenpojan pinnasänky mun nukkumishuoneessani. Äitille naureskelin, että ei meidän pienenpieni vauva vielä omaa pinnasänkyä tarvi :laughing002

Onnekseni oon saanu huomata että ne muutaman aamun aamupahoinvoinnit ei oo jatkunut. Ei kyllä haittaa, vaikka toki mieleen heti että onkohan masussa kaikki hyvin. Onneksi noi oireet ei kerro sitä totuutta suuntaan eikä toiseen. Masukipristelyt on sentään jatkunut, että eiköhän sillä joku itselleen tilaa rakenna, <3

Tsemppiä ja jaksamista paljon RoNiJoJa!!!

Meillä sama tilanne, ensi viikon keskiviikkona vielä yritetään löytää asukas. Oireita kuitenkin on mutta en sitten tiedä miten tuulimunaraskaudessa, jatkuuko raskausoireet tyhjennykseen asti?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla on vähän sama tilanne ku sulla Suviiit. Oon yleisesti ottaen melko laiska liikkumaan ja enkä siksi aatellu mitään kuntokuuria nyt raskaanakaan aloittaa. Yritän lisätä edes vähän ulkona liikkumista, eli pyrin edes kävelyllä käymään. Siitä ei ainakaan missään raskauden vaiheessa ole vaaraa. Sitten suosituksiakin saaneen mammajoogan aloitan kans kunhan vain löydän paikan jonka aikataulut sopii omiin. Joogakoulu Shanti vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmalta.

Ideoita tuon mammajoogan suhteen otetaan vastaan :cool01
Eli suosituksia ja vinkkejä PK-seudun mammajoogapaikoista. Googletellut oon mutta ei niin kovin hirveästi oo löytyny.

Mä kävin ekassa raskaudessa mammajoogassa Manipurassa Kampissa ja suosittelen kyllä paikkaa! www.manipura.fi

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt minäkin voin tänne liittyä! <3
Eilen tein toisen raskaustestin ja positiivistahan se näytti, jotenkin niin epätodellinen olo! Nielurisaleikkauksesta on nyt parisen viikkoa ja viime viikolla olin niin kippeä että luulin että kuolen. Viime viikko oli elämäni kamalin ja tämä viikko on taas jotakin aivan muuta. <3 Ollaan poikaystäväni kanssa niin onnellisia, tämä on meidän ensimmäinen lapsemme. Kaikki tulee olemaan niin uutta ja ihmeellistä. :) Kenellekkään emme ole uskaltaneet kertoa, sillä pelkäämme että jokin saattaa mennä vikaan. Toivottavasti nämä on turhia pelkoja ja kaikki tulisi menemään hyvin. <3 Laskettuaika on laskurin mukaan 25.6.2014. Ensimmäistä neuvolakäyntiäkään en oo vielä tajunnu varata! :D

Karoliina, mä ainakin luin että tuulimunaraskudessa voi olla ihan yhtä hyvin ja yhtä paljon oireita kuin kunnollisessakin raskaudessa.. Mut kokemusta ei oo joten en voi varmaksi sanoa. Toivotaan että sieläkin kuitenkin kaikki olisi hyvin ja pieni näkyisi seuraavassa ultrassa!

Hei.
Saakos liittyä seuraan? :) Täällä siis eilen plussasin, kun on tässä oireita ollut, mutta kun pillereitä syön, niin en tosissani niitä ottanut, oireita siis :D No tikkuun joka tapauksessa pärähti heti 2 punaista viivaa ja sopivasti kun sen neuvolassa tein, kun oli kuopuksen 5kk neuvola, niin varattiin minullekkin aika ensi maanantaille. Viikoista siis kun ei ole tietoa, mutta varmasti kesäkuulle menee. Digitestin tein vielä kotona, niin antoi 3+ heti, että taitaa niitä jokunen viikko jo olla :) Hieman puulla päähän lyöty olo, kun ei tosissaan ollut suunnitteilla nyt heti perään taas uutta :D Joka tapauksessa iloinen yllätys oli, ja neuvolan täti koittaa järjestää kunnan puolesta varhaisultran, että selviäisi viikot :)Vaikka edellinen raskaus oli ihan hetki sitten, niin on tämä vaan aina yhtä jännittävää! :)

Hei kaikille, optimisteille ja pessimisteille- sekä siinä välillä häilyville!:)
Täällä tuntui olevan niin hienon värikästä juttua että pakko itsekin liittyä- on virkistävää kun niin monentyyppisiä ihmisiä pääsee ääneen tämän yhteisen ihanan asian tiimoilta!
Meillä odotetaan nyt kymmenen vuoden sisällä kuudetta kertaa uuden elämän ihmettä- näistä yksi sikiö on menetetty rv17 joitakin vuosia sitten-eli siis viidettä lasta (varsin yllättäen) odotetaan. 9.6 olis laskettuaika, meille ensimmäinen kesälapsi! Ei ole viimeisien lasten odotuksissa näillä palstoilla jaksanut roikkua, mutta nyt teidän ihanan hersyvä joukko kyllä sytytti!
Hirveän paljon elettyä elämää mahtuu tähän ensimmäisen ja tämän viimeisimmän odotuksen väliin- ja erittäin suurella nöyryydellä tätä aarretta saa sisällään kantaa, yksi päivä kerrallaan! Muutama läheisin ystävä tietää, muille ei ole kiirettä kertoa.
Väsymys on ollut varsin puuduttavaa, olen huomannut potevani TOIMISTOALLERGIAA:coffee- heti kun työpaikan oven avaa on hillitön haukottelu, yökötys ja palelu seurana aina siihen asti että kotimatkalle kurvaa.. Kotona niin paljon fyysistä hommaa eläimien ja lasten (ja vähän kodinhoidonkin kanssa) ettei väsymys täällä onneksi vaivaa.

nimimerkkiasia ihan hukassa, en lötänyt tuolta omat-tiedot sivulta yhteystiedoista kohtaa nimimerkki:scratch??? LÖYTYI..

Muokattu viimeksi:
Samanlaisia ajatuksia oli mullakin ekassa raskaudessa. Mutta sain sitten ilokseni huomata, että vauva tosiaan syntyy meidän omaan elämään meidän geeneillä varustettuna, ja hän sopii kokoonpanoon kuin hanska. Vauva-aika on lyhyt, ja on iso ilo kun porukkaan (perheeseen!) kuuluu yksi meidänlainen tyyppi lisää :). Nyt on taas tilaa uudelle tulokkaalle.

Kiitos rohkasevista sanoista :) Tuo on niin totta, näin pitää itekin alkaa ajattelemaan!!

Ihanaa, että täällä on näin paljon hyvinvoivia ja raskaudesta nauttivia odottajia. :) Ihan kateeksi käy...

Meillä on nyt yli viikko kärsitty aika ankarasti pahoinvoinnista.

Viime maanantaina kävin työpaikkalääkärillä, jolta sain tosiaan niitä pahoinvointilääkkeitä, joita voin ottaa yhden päivässä. Niistä en kyllä ole huomannut olevan hirveästi apua, ne vain lähinnä väsyttävät. Tosin olo voisi tietysti olla vielä huonompi ilman niitä.

Sitten ostin pahoinvointirannekkeet, jotka tuntuivat aluksi helpottavan hieman ja perjantaina oli jopa ihan reipas olo (tosin oksensin kyllä aamuisin niistäkin huolimatta).
Mutta... Seuraavana yönä alkoi taas huono olo. Melkein koko päivä meni taas sängyssä, vaikka yritinkin välillä lähteä liikkeelle. Viime yönä heräsin kolme kertaa yrjöämään, eikä se kovin hauskaa ollut. Tuntuu, että tuo oksentaminen vie kaikki voimat. Ja harmittaa, kun ei jaksa tehdä tai nauttia oikein mistään... :(

Varsin nyt huomiselle uudestaan ajan samalle työpaikkalääkärille ja yritän saada lähetteen akupunktioon. Olen kuullut, että muilla se on auttanut. Luulisi, että työnantajallekin tulisi halvemmaksi parin kerran akupunktioon kuin työntekijän monen viikon sairasloma...
Ja tiputukseen ei kyllä huvittaisi taas jouua, niin kuin esikoisen kohdalla.

Sori, jos tuli kauhean negatiivinen vuodatus...

Voi kurja tollasta pahoinvointia :/ Mulla itellä aamusin etoo ja sitte jos ehtii hiukankin tulla nälkä, sekin jo rasittaa! Toivottelen siis paljon tsemppiä ja jaksamisia! Toivon todella, et saat lähetteen akupunktioon ja siitä on myös apua! Jospa ei kovin pitkään noin pahana jatkuisi!

Voi kurja tollasta pahoinvointia :/ Mulla itellä aamusin etoo ja sitte jos ehtii hiukankin tulla nälkä, sekin jo rasittaa! Toivottelen siis paljon tsemppiä ja jaksamisia! Toivon todella, et saat lähetteen akupunktioon ja siitä on myös apua! Jospa ei kovin pitkään noin pahana jatkuisi!

Mullakin vaan joskus etoo mutta kertaakaan ei ole vielä ulos asti mitään tullut. Muuten täällä todella lamauttava väsymys menossa. Viikonloppuna en jaksanut tehdä yhtään mitään!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo ei kyllä yhtään käy kateeksi tuo pahoinvointi. Olen itse päässyt tässä raskaudessa (*koputtaa puuta*) tähän mennessä tosi helpolla, muutaman päivän pahempi pahoinvointi,muuten lähinnä öklötystä. Ja nyt on olot jo selkeästi helpottanut. :)

Jep, jep, pitäisiköhän tämä uutinen kohta julkaista... Sukujuhlissa: "Ai teille on tulossa toinen vauva, ihanaa!!" :wtfJa siihen perään minä tietysti vaan kiistämään kun en halunnut että koko suku heti tietää... Tiettyjen ruokien jälkeen tuo alavatsa nyt pömpöttää ihan kunnolla, selkeästi aikaisemmin kuin ekassa raskaudessa... :rolleyes:

viikot arviolta nyt 9+3

Taidan itsekin nyt liittyä tänne kun olen sivusta seuraillut. Elikkäs toista lasta odotellaan, laskurin mukaan la 25.6. Eli viikot ois 5+5. Edellinen lapsi -09. Yritystä takana nelisen kiertoa, että melko nopeasti nappasi. Itsellänihän tuo vauvakuume tosin on kesänyt jo varmaan 2 vuotta, mutta mieheni lämpeni vasta tämän vuoden puolella. Olisko hänen siskonsa raskaus muuttanut ajatusmaailmaa =) Toistaiseksi menty vähin oirein: rinnat turvonneet ja arat, vatsan turvotusta ja pientä etovaa oloa ajoittain. Pissalla saa myös ravata tiuhemmin. Esikoisesta ei ollut tämänkään vertaa oireita. Toivottavasti nyt pikkuinen pysyisi kunnialla kyydissä loppuun asti =)

Ihanaa, että täällä on näin paljon hyvinvoivia ja raskaudesta nauttivia odottajia. :) Ihan kateeksi käy...

Meillä on nyt yli viikko kärsitty aika ankarasti pahoinvoinnista.

Viime maanantaina kävin työpaikkalääkärillä, jolta sain tosiaan niitä pahoinvointilääkkeitä, joita voin ottaa yhden päivässä. Niistä en kyllä ole huomannut olevan hirveästi apua, ne vain lähinnä väsyttävät. Tosin olo voisi tietysti olla vielä huonompi ilman niitä.

Sitten ostin pahoinvointirannekkeet, jotka tuntuivat aluksi helpottavan hieman ja perjantaina oli jopa ihan reipas olo (tosin oksensin kyllä aamuisin niistäkin huolimatta).
Mutta... Seuraavana yönä alkoi taas huono olo. Melkein koko päivä meni taas sängyssä, vaikka yritinkin välillä lähteä liikkeelle. Viime yönä heräsin kolme kertaa yrjöämään, eikä se kovin hauskaa ollut. Tuntuu, että tuo oksentaminen vie kaikki voimat. Ja harmittaa, kun ei jaksa tehdä tai nauttia oikein mistään... :(

Varsin nyt huomiselle uudestaan ajan samalle työpaikkalääkärille ja yritän saada lähetteen akupunktioon. Olen kuullut, että muilla se on auttanut. Luulisi, että työnantajallekin tulisi halvemmaksi parin kerran akupunktioon kuin työntekijän monen viikon sairasloma...
Ja tiputukseen ei kyllä huvittaisi taas jouua, niin kuin esikoisen kohdalla.

Sori, jos tuli kauhean negatiivinen vuodatus...

Minä jo luulin, että olen ainoa ördäilevä. En pysty olemaan edes töissä :/. Tänään aamu on ollut aika kauhea, kun en saanut vkonloppuna syötyä kunnolla. Kotona ei ollut mitään mikä menisi alas. Pizzaa olisi tehny mieli, mutta mies ei hakenut etten kovin lihoisi. Itse en pysty oikein mihinkään. Säälittää tuo 5-vuotias, joka itse laittelee aamupalansa ja yrittää pärjätä ilman hoitoa :(.

Mä voisin ottaa teiltä pahoinvoivilta vähän oireita itelle :D Pitää kohta tehdä taas testi et uskoo olevansa raskaana, hihih. Ihan pieniä kipristelyjä vain ja masu turvoksissa, ei mitään muuta. No toivotaan silti että pikkuinen elossa.. Monta viikkoa vielä ultraan.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
Määki voisin ilomielin ottaa oireita itelle :D Tissit arat ja paisuneet, mahassa pieniä nipistelyjä välillä ja eilen ku nousi tuolilta nopiasti, nii tuli sellanen huippaus-olo. Sitä tapahtu varmaan neljä kertaa ku nousin ylös. Huomena uuestaan se ultra.. huih!
Jotenki sitä ois luottavaisemmin mielin, jos ois nuita oireita enempi. Voin kyllä kuvitella, että ne kellä on pahoinvointia antais mielellään sen olon toiselle. Mutta se on onneksi väliaikaista vaan! :)

Täällä ensimmäinen raskaus, missä oikeesti on oksettava olo ihan koko ajan, ja kyllä nää olot olis ehkä siihen ensimmäiseen tai toiseen ottanut mielellään, kun ei muita pieniä hoidettavana, mutta en siltikään valita :) Yrjö kurkussa vedetään pikku-kakkosen kanssa Fröbelin palikoiden pumppulaulua ja kuopus nauraa vieressä :D
Tänään ensimmäiseen neuvolaan, ja toivottavasti saisi täti järkättyä kunnan puolesta varhaisultran, että tietäisi mitkä viikot menossa, kun tosissaan pillereistä huolimatta raskauduin, ja paha mennä sanomaan kuinka pitkällä mennään. Itse en raaski sitä ultraa maksaa, kun sen verran hintavia on.

Takaisin