Yleinen keskustelu

Huomenta!

@Syyskukka minulla oli myös pientä vuotoa toisessa raskaudessa muistaakseni juuri samoja aikoja kuin nyt sinulla. Pelästyin mutta raskaus eteni normaalisti!
@Kumpare no nyt on hyvin vahvistunut!! Eli uskon että kaikki hyvin siellä ja pikkuinen on mukana! Itse en testaa tänään, huomenna sitten taas. Vatsa oli kyllä niin pallona taas illalla että jotenkin ainakin tuntuu että olen erittäinkin raskaana 😀❤️
Minulla unet menny siihen että heräilen öisin jatkuvasti. Onneksi tulee uni sitten vielä takaisin!

Huomenta kaikille! Toivottavasti kaikilla menee hyvin. 🌈

Mun kuumotukset jatkuvat. Eilen piristyin jo hetkeksi, kun verenvuoto väheni ja muuttui ruskeaksi ja loppui lopulta kokonaan. Tänään aamulla on kuitenkin tullut uudestaan punaista veristä vuotoa. Määrä on aika vähäinen, ja side on pysynyt puhtaana, mutta vessakäyntien yhteydessä sitä ei voi olla huomaamatta. Toivon niin paljon, että olisi harmitonta. Epätietoisuus ja huoli tuntuvat kuitenkin raastavalta.

@Syyskukka ootko neuvolasta kysynyt vuodosta? Jos saisi vaikka hcg mittaukset, niin näkisi nouseeko vai ei 🤔 toivon todella, että olisi sulla harmiton! Itellä silloin keskenmenossa pari pv tiputteli juuri pyhintävuodon verran, ei tullut siteeseen asti yhtään mitään kunnes sitten alkoi vuotaa kunnolla..

@Syyskukka ootko neuvolasta kysynyt vuodosta? Jos saisi vaikka hcg mittaukset, niin näkisi nouseeko vai ei 🤔 toivon todella, että olisi sulla harmiton! Itellä silloin keskenmenossa pari pv tiputteli juuri pyhintävuodon verran, ei tullut siteeseen asti yhtään mitään kunnes sitten alkoi vuotaa kunnolla..
Jätin hetki sitten soittopyynnön terveyskeskukseen. Olisikohan sen sijaan pitänyt olla yhteydessä neuvolaan? En jotenkin osannut olla sinne yhteydessä, kun en ole koskaan asioinut siellä... (Toki neuvolan ensikäynti on varattu heinäkuulle.) No, katsotaan vaikka ensin mitä sanovat terveyskeskuksesta.

Terveyskeskuksesta sanottiin vain, että vuoto voi olla harmitonta mutta keskenmenotkin yleisiä varhaisilla viikoilla. Kehotettiin seuraamaan tilannetta ja koittamaan olla stressaamatta. 😅

Edit: Niin, ja sanoivat lisäksi, että joillain tulee läpi raskauden sellaista kuukautismaista vuotoa.

@Syyskukka Näin mullekin aikanaan on sanottu, vaikka raskaus oli silloin jo aika pitkällä (Nt-ulta olisi ollut muutaman päivän päästä). Mulla silloin keskenmeno käynnistyi kunnolla tunnin parin päästä. Tuollainen vähäinen vuoto, jota tulee useampana päivänä, kuulostaa kuitenkin edelleen, että ei välttämättä ole mitään huolestuttavaa.

Täällä kanssa epävarmuus jatkuu. Aamun testi oli haaleampi kuin eilen, mutta vahvempi kuin aiemmat. Edelleen kuitenkin yleensä odottaisin jo vahvempia viivoja näille päiville. Nyt siis 4+0 tai 4+1.

Tuun vähän ehkä liian rohkeesti ja liian innokkaasti tänne nuuhkimaan, kp 27 ja useita haaleita testejä tehty eilen ja tänään, mutta mietityttää miksi niin haaleita tässä kohti (myöhäinen ovis toki mahdollinen kun yleensä ovuloin aika myöhään..) tässä muutama tältä päivältä ja huomenna vielä uusia ja peukut ja kaikki pystyssä, mielipiteitä?? 🥰
LA olisi laskurin mukaan 18.2 ja YK 8 oli käynnissä, ikää mulla 38 ja olisi mun ja miehen eka yhteinen 🤎

Liitteet

• 20260609_131242.jpg
    20260609_131242.jpg
    275.9 KB · Katsottu: 9
  • 20260609_101249.jpg
    20260609_101249.jpg
    673.4 KB · Katsottu: 9
  • 20260609_131147.jpg
    20260609_131147.jpg
    418.8 KB · Katsottu: 9
@Mörkki86 en osaa sanoa muuten, mutta jos lohduttaisi niin nuille 4+0 tai 4+1 päiville niin mä en oo saanu ihan haaleaa viivaa ja ennen niitä en mitää. Mulla on vasta dpo 15 tai 16 siis tullu ne haaleat viivat ja tämä on ollu jopa poikkeus koska näin jtn jo dpo 13.
Toivotaan että ne huomenna selkeesti vahvistuu.

@Syyskukka todella toivotaan, et se vuoto on harmitonta. Itsellä vähän samaa tuli veristä vuotoa uudestaan. Pieni määrä, mutta kyllä tää huolestuttaa😕

@Mami4🙏 mukava saada lisää porukkaa😊

@Minnix Aloin itsekin katsoa, että ei mulla esikoisen raskaudessa ole tainnut paljon vahvemmat viivat olla samaan aikaan 😊 Mä muuten lasken noi viikotkin ovulaation mukaan, kun kierto mulla on mitä sattuu. 🤭 Eli mulla tänään ehkä dpo 15 ja eka haamu dpo 10.

@Mami4🙏 onnea, minusta kanssa hyvältä näyttää! Onnea plussasta 😍
@Syyskukka ai että miten raastavaa tuo voi olla, kun tämäkin on jo raastavaa vaikka ei mitään vuoda. Ilmeisesti kipuja sinulla ei ole?
@Mörkki86 minulla kanssa noilla päivillä oli kyllä aika haituvaista viivaa vielä. En sanoisi haamuja mutta hyvin haaleita plussia.. en kyllä olisi siitä huolissaan !
Itse suunnittelen jos aamulla tekisi taas viikko testin. Toisaalta mietin kannattaako vai pitäisikö pysyä vaan noissa viivallisissa mistä kyllä näkee tummeneeko.. pelkään jotenkin sitä viikkotestiä. siitäkin olen nyt lukenut että hyvin yksilöllistä millä raskausviikolla näyttää kenellekin mitäkin. Vähän tuntuu että saa vaan turhat stressit noista.
Mulla on siis iltaisin niin pinkeä olo. Olen aika pienikokoinen ja tuntuu ihan jäätävä turvotus ja pinkeys alavatsassa, joka ilta sama.. silloin aina ajattelen että kyllä siellä joku herne täytyy kasvaa 😀

@Syyskukka toivotaan🥹 Yritän olla mahollisimman paljon stressaamatta, koska ei tässä mitään oo tehtävissä kävi miten kävi...

Itsellä ehkä lohduttaa, et on semmonen vahva tunne ja luulen tietäväni jo kumpi se on ja sain nimestäkin semmosen tunteen. Oon siis joka raskaudessa tienny nimen ennen kun on ollu mitään varmuutta kumpi se on tai ees käyny ekassa ultrassa, et onko varmasti joku ja ei siis oo ollu ees toisen sukupuolen nimestä mitään ideaa😅 niin yritän luottaa tähän tunteeseen😊

@Poppana86 Tämän päivän aikana alaselässä on alkanut kipu, joka ei ole kovin voimakas, mutta kuitenkin selkeästi havaittavissa. Vuoto on myös voimistunut. Vessanpönttö on nyt vessakäyntien jälkeen aivan punainen ja lisäksi siteeseen on tullut muutama tippa. Padot eivät siis ole vielä auenneet, mutta huonoja merkkejä yhtä kaikki... 😞

@Poppana86 Tämän päivän aikana alaselässä on alkanut kipu, joka ei ole kovin voimakas, mutta kuitenkin selkeästi havaittavissa. Vuoto on myös voimistunut. Vessanpönttö on nyt vessakäyntien jälkeen aivan punainen ja lisäksi siteeseen on tullut muutama tippa. Padot eivät siis ole vielä auenneet, mutta huonoja merkkejä yhtä kaikki... 😞

Mitkä viikot sulla on nyt menossa?

@Poppana86 Tosiaan noissa viikkotesteissä on hyvät ja huonot puolensa. Antaa kyllä selkeän vastauksen, mutta joskus ne viikot heittää, vaikka ei ole mitään hätää, mikä sitten sekin aiheuttaa turhaa stressiä. Meilläkin mies kyllä mietti, että pitääkö hakea "kunnon testi", niin arvelen, että tarkoitti viikkotestiä. Itse kyllä vähän olin sitä mieltä, että onko turhaa.

@Poppana86 Tosiaan noissa viikkotesteissä on hyvät ja huonot puolensa. Antaa kyllä selkeän vastauksen, mutta joskus ne viikot heittää, vaikka ei ole mitään hätää, mikä sitten sekin aiheuttaa turhaa stressiä. Meilläkin mies kyllä mietti, että pitääkö hakea "kunnon testi", niin arvelen, että tarkoitti viikkotestiä. Itse kyllä vähän olin sitä mieltä, että onko turhaa.
No tämä just. Ite tein siis heti alkuun sen perus digin kanssa joka näytti heti että raskaana. Mutta nyt kummittelee pahasti just se viikkotesti ja miksi junnaa siinä 1-2viikkoa … no, testi on nyt kaapissa odottamassa ja teen sen aamulla. Jos edelleen on 1-2 sit pitää miettiä, pyydänkö verikokeeseen lähetettä.. minulla siis viikonpäästä varhaisultra yksityisellä ja ei kyllä huvittaisi mennä sinne maksamaan 300€ mikäli ei ole raskaus edennyt..

@Syyskukka voi ei 😩😩😩 aletaankohan tutkia jos tulee toinen keskenmeno? Eikös sinulla ollut vai kemiallisia taisikin olla.. että onko joku horminipuutos tms miksi ei raskaus jatku. Mikäli siis nyt niin käy.. positiivista on se että raskaudut selvästi helposti.. jos nyt jotain positiivista yrittää etsiä 🙁🫶

Tsemppiä @Syyskukka toivotaan että tilanne kuitenki vielä normalisoituis. Tosi ikävä tilanne kyllä :( Ja @Salamaire lle jaksamisia kans ikävään tilanteeseen.

Itselläkin yhden keskenmenon kokeneena ei oikein vielä uskalla innostua tästä raskaudesta täysillä, kun pelko keskenmenosta on kova.

Mitkä viikot sulla on nyt menossa?
Tänään rv 5+3.

Mulla on ollut dpo 13 alkaen tasavahvat viivat (ja dpo 10 oli aivan pieni määrä ruskeaa vuotoa, joka olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa), joten tuli mieleen, että mitä jos tämä oikeasti oli kaksosraskaus ja toinen niistä menehtyi, mutta toinen eläisi vielä. Mutta Googlen tekoäly on kovasti varoittanut uskomasta kaksosraskauteen vain vahvojen viivojen perusteella. Tässä siis vain mielikuvitus laukkaa... Sitä vain haluaisi uskoa, ettei kaikki olisi vielä menetetty 😢

@Poppana86 mulla on tosiaan ollut kaksi kemiallista aiemmin, siksi olenkin pelännyt keskenmenoa :( En tiedä yhtään, miten näitä tutkitaan... Tuntuu ettei julkinen terveydenhuolto ole oikein kiinnostunut näistä ongelmista. Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää syy - jos vaikka olisi jotain, mihin voisi vaikuttaa... Rehellisesti sanottuna luulen, että yksi altistava tekijä voi olla mun miehen pitkäaikainen lääkitys. Hän on saanut lopettaa sen noin kuukausi sitten, mutta ilmeisesti kestää noin 3 kk, että mahdollinen vaikutus näkyy siittiöiden laadussa. Eli lääkkeen lopetus ei ole voinut vaikuttaa tähän alkaneeseen raskauteen.

Kiitos tsempeistä @Anneli29 ja toivon sinulle tervettä ja onnellista raskausaikaa ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin