Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipahan oudon lyhyet kuukautiset, alkoi maanantaina varmaan joskus aamuyöllä, ja nyt eilen illalla keskiviikkona itse asiassa jo loppui ja kesti siis alle 3 päivää, aiemmin kun valitin että uskon kestävän normaalia pidempään niin näyttää että kesti normaalia lyhyemmin.
Mua alkaa jo vähän pelottaa, koska mullakin kp4 menossa ja vuoto nyt jo lähes olematonta? Miten meillä kaikki osuu aina samoihin 😆 Yleensä mulla kestää vuoto sen neljä, ehkä viisi päivää, tosin sitä pientä tiputtelua oli jo ennen menkkoja et ehkä tää tasapainottaa.

@Hailey ootko huomannut, että painonpudotus vaikuttaisi jotenkin kiertoon ja/tai ovulaation ajankohtaan? Mulla tippunut syyskuusta vajaat kymmenen kiloa, ja lisää olisi tarkoitus tiputtaa. Vähän yritän tasapainoilla, ettei hedelmällisyys kärsisi, mutta kuitenkin tuloksia tulisi.

Kilpparikuulumisia pitkästä aikaa: Mulla edelleen TSH hieman päälle sen 2.5, joten lääkitystä on nostettu (nyt jo toistamiseen). Ensin TSH laski, mutta alkoi nousemaan uudelleen heti ekan lääkkeennoston jälkeen? Mystinen tämä ihmiskeho. Pääasia että ollaan jo lähellä tavoitearvoa, kun tosiaan syyskuussa TSH oli sen lähemmäs 6, ja sekin varmasti osaltaan vaikuttanut siihen, miksei raskautta ole kuulunut 🫣

@Hailey ootko huomannut, että painonpudotus vaikuttaisi jotenkin kiertoon ja/tai ovulaation ajankohtaan? Mulla tippunut syyskuusta vajaat kymmenen kiloa, ja lisää olisi tarkoitus tiputtaa. Vähän yritän tasapainoilla, ettei hedelmällisyys kärsisi, mutta kuitenkin tuloksia tulisi.
Olen huomannut että ovulaatio tulee myöhemmin mutta luteaalivaihe pysynyt aika samana, n. 11pv mulla. Eli kierto hieman pidentynyt, mutta ihan normaali mitoissa vielä. :) oletko sinä huomannut muutosta?

Mua alkaa jo vähän pelottaa, koska mullakin kp4 menossa ja vuoto nyt jo lähes olematonta? Miten meillä kaikki osuu aina samoihin 😆 Yleensä mulla kestää vuoto sen neljä, ehkä viisi päivää, tosin sitä pientä tiputtelua oli jo ennen menkkoja et ehkä tää tasapainottaa.

Kilpparikuulumisia pitkästä aikaa: Mulla edelleen TSH hieman päälle sen 2.5, joten lääkitystä on nostettu (nyt jo toistamiseen). Ensin TSH laski, mutta alkoi nousemaan uudelleen heti ekan lääkkeennoston jälkeen? Mystinen tämä ihmiskeho. Pääasia että ollaan jo lähellä tavoitearvoa, kun tosiaan syyskuussa TSH oli sen lähemmäs 6, ja sekin varmasti osaltaan vaikuttanut siihen, miksei raskautta ole kuulunut 🫣
Mulla eilen vielä tuli hetken muutaman tunnin yht äkkiä lisää vuotoa illalla. Mutta yön aikana aamuun mennessä loppunut. Huvittavaa kyllä tosiaan kuinka samoihin osuu meillä usein kaikki. 🤣

Kivaa vaan täällä kun ärsyynytynyt olo jatkuu, tosin nyt tiedän syyn ja toivottavasti loppuu huomisen jälkeen tämä helvetinmoinen vitutus suoraan sanottuna kun kaikki ohi sen asian suhteen. Meinasin miehelle kyllä ehdottaa kun vuoto loppunut, että pitäisikö "harjoitella" ensi viikkoa varten talletteluja kun ei hetkeen olla mitään tehty sellaista. 😆 Kun huomenna kumminkaan ei tule onnistumaan, varmaan vituttaa vielä enemmän huomen illalla kun tullaan kotiin siskoni häistä. Ja silloin en ainakaan sillä tuulella tule olemaan. Ja en siis kateellinen ole tai sellaista, en vaan haluaisi nähdä siskoa tai mennä sinne juuri sen takia. Kun kohtelee mua kuin roskaa.

Huomenna mahdollisesti alkaa kuukautiset. Ollut eilen ja tänään vahvat PMS oireet niin aika sellainen luovuttanut olo uhkaa 😅 Oon laittanut toivoni Lugesteronin varaan nyt että jos se tässä kierrossa estäisi vuodon alkamisen… jos vaikka se munasolu olisi hedelmöitynyt kans ja ehkä sillä olisi mahdollisuus kiinnittyä huomenna.

Mulla meneillään kp23, kierto ollut 25-28 välillä. Suussa kauhean paha maku ollu pari päivää. Syön refluksilääkettä, mutta eilen ja tänään suussa kokoajan ylimääräistä sylkeä. Se on mulle lievä närästysoire. Vatsa on ollut varmaan 3 pvä aivan pallo, tissit kuumottaa ja nipistelee. Tein testin keskiviikkona illalla oli nega. Meinasin huomenna aamusta ottaa uuden herkän testin.

Pahoittelen tiheää omanapailua… en meinaa sietää tätä jännitystä kun dpo6 ja huomenna pitäisi olla ekat merkit kuukautisista. Ylihuomiseen mennessä varmaan lopetan maanisen omanapa päivitysten teon taas toviksi kun kuukautiset alkaneet…

nyt kyllä vääntää alavatsaa ihan huolella 😅 tää ei oo kyllä mikään mulle tyypillinen pms oire ennen kuin näkyy verta. Toivottavasti ei johdu lugesteronin + kuukautisten alkamisen yhteistyöstä. Kävin äsken tarkistamassa että verta ei oo tipan tippaa. Tai sit stressaan jo kuukautisten alkua niin pahasti että ilma kiertää vatsassa 😩

Pahoittelen tiheää omanapailua… en meinaa sietää tätä jännitystä kun dpo6 ja huomenna pitäisi olla ekat merkit kuukautisista. Ylihuomiseen mennessä varmaan lopetan maanisen omanapa päivitysten teon taas toviksi kun kuukautiset alkaneet…

nyt kyllä vääntää alavatsaa ihan huolella 😅 tää ei oo kyllä mikään mulle tyypillinen pms oire ennen kuin näkyy verta. Toivottavasti ei johdu lugesteronin + kuukautisten alkamisen yhteistyöstä. Kävin äsken tarkistamassa että verta ei oo tipan tippaa. Tai sit stressaan jo kuukautisten alkua niin pahasti että ilma kiertää vatsassa 😩

Ymmärsinkö oikein, et sun menkat oletettavasti alkaa jo kp 7-8? Onko sun luteaali normaalisti noin lyhyt? Oon käsittänyt, et alle 10(12) päivän luteaali ois useinkin liian lyhyt kunnolliseen kiinnittymiseen.

Ymmärsinkö oikein, et sun menkat oletettavasti alkaa jo kp 7-8? Onko sun luteaali normaalisti noin lyhyt? Oon käsittänyt, et alle 10(12) päivän luteaali ois useinkin liian lyhyt kunnolliseen kiinnittymiseen.
Mun kierron pituus on 24 päivää lähes poikkeuksetta ja ovulaatio tapahtuu kp16 tietämillä. Sain tästä syystä yksityiseltä lugesteronia ”kiertohäiriö” diagnoosilla. Tää on viimeinen kierto missä kokeilen lugesteronia ja jatkossa kokeilen teroluteja.

Mun taapero on super innokas tissifani edelleen ja vieroitus ei oo yksinkertaisesti onnistunut 😅 se voisi olla syy miks kärsin tästä ongelmasta.

Edit. Kokeilen lapsen ollessa 2 vuotias uudestaan vieroitusta ja jos sekään ei näytä korjaavan tätä liian myöhäinen ovulaatio -ongelmaa niin pitää polttaa enemmän rahaa lisätutkimuksiin… oon ”liian nuori” (eli 31 tänä vuonna) ja ennestään yks lapsi niin mua ei tunnuta ottavan kovin vakavasti. Julkiselle mua ei oteta lainkaan tutkimuksiin ja yksityisellä onneksi sain asteen paremman vastaan oton vaikka sielläkin piti vääntää rautalangasta että ”lakkaa yrittämästä” tekniikka ei tule toimimaan mun tilannetta. Sain lugesteronin kun nimesin mitä lääkettä haluan ja miksi 😅

Muokattu viimeksi:
Täällä palstalla näkee paljon tosi pieniä ikäeroja, mutta itselle kyllä esikoinen tuntuu edelleen niin hirmu pieneltä, että ei haittaisi, jos saisi vielä jokusen hetken lisää olla pienin talossa 🥹
Meillä on 4kk vanhempi esikoinen, mutta siis täytyy tätä vähän kompata kyllä. Nyt jos oisin ollut jo joitakin kuukausia raskaana niin saattais tuntua aika raskaalta, kun tosiaan tuo esikoinenkin on vielä tosi pieni. 🫣 Että silleen kiva ajatus kyllä, että on oppinut jo jotenkin puhumaan kun mahdollinen pikkusisarus tulisi. Aikaisintaan ois ollut mahis 1v9kk ikäeroon kun aloitettiin toukokuussa yritys, nyt ikäero olisi 2v4kk ja se kuulostaa kyllä ihan kivalta sekin. 🤭 Joka tapauksessa, tärppäispä pian!

Täällä dpo 12 ja negan tein tosiaan dpo 9 kun oli yksi pc kaapissa kiusaamassa. En halunnut ostaa enää lisää testejä ja odottelen vaan menkkojen alkavan parin päivän sisään. Tosi oireetonta nyt kyllä ollut, missä ihmeessä ne kaikki pms-oireet piileskelee. 🧐

Noista ikäeroista, toki meillä ei sitä esikoistakaan ole niin vähän turhaan kommentoin mitään ehkä. Mutta silloin ennen kuin näin vaikeaksi yrittäminen meni, silloin alussa kun alettiin yrittämään 24 joulukuussa kun tästä ekan kerran puhuttiin. Niin ajateltiin että 2 lasta tai max 3 olisi kiva, nyt tuntuu kaukaiselta ajatukselta nuo mitä mietittiin silloin reilu vuosi sitten, huoh.... 🥴 Ja silloin toki olin 31 ja nyt pian 33 että ehkä turhaa ajatella edes. En tiedä nyt mitä mies ajattelee haluaako vielä 2 tai max sen 3 lasta kun ekankin saaminen näin helvetin vaikeaa, voisin kuvitella että ei. Niin siis miettinyt silloin ehkä 2 vuoden ikäero olisi se optimaalinen. Toki turha sitä miettiä ainakaan meidän kun näillä näkymin ei me tulla esikoistakaan saamaan ikinä. 😒

Yrittänyt tässä henkisesti valmistautua jo kun seuraava raskaus tulee että miten kestän sen jos tai kun se menee kesken. Yrittänyt tsempata itseäni ainakin sen jälkeen luvattu että päästään lisätutkimuksiin, toki niin on luvattu jo kahtena muuna kertana ja kumpanakin kertana tuli takaisin se lähete... Niin usko vähän sen suhteenkin hutera. 😟 Niin yksin kai tässä pitää päättää milloin on koettu tarpeeksi keskenmenoja että luovutetaan kokonaan.

Mun kierron pituus on 24 päivää lähes poikkeuksetta ja ovulaatio tapahtuu kp16 tietämillä. Sain tästä syystä yksityiseltä lugesteronia ”kiertohäiriö” diagnoosilla. Tää on viimeinen kierto missä kokeilen lugesteronia ja jatkossa kokeilen teroluteja.

Mun taapero on super innokas tissifani edelleen ja vieroitus ei oo yksinkertaisesti onnistunut 😅 se voisi olla syy miks kärsin tästä ongelmasta.

Edit. Kokeilen lapsen ollessa 2 vuotias uudestaan vieroitusta ja jos sekään ei näytä korjaavan tätä liian myöhäinen ovulaatio -ongelmaa niin pitää polttaa enemmän rahaa lisätutkimuksiin… oon ”liian nuori” (eli 31 tänä vuonna) ja ennestään yks lapsi niin mua ei tunnuta ottavan kovin vakavasti. Julkiselle mua ei oteta lainkaan tutkimuksiin ja yksityisellä onneksi sain asteen paremman vastaan oton vaikka sielläkin piti vääntää rautalangasta että ”lakkaa yrittämästä” tekniikka ei tule toimimaan mun tilannetta. Sain lugesteronin kun nimesin mitä lääkettä haluan ja miksi 😅

Okei, tämä selvensi tilannetta. Ehkäpä tuo imetys tosiaan vaikuttaa vielä vahvasti. 😊

Ei olla virallisesti päätetty että tulee jos on tullakseen ja ollaan kyllä pääosin oltu varovaisia aina hedelmällisinä päivinä, mutta tiedetään kyllä riskit tällä meidän "ehkäisyllä" 😄 Avosylin pieni vastaan otettaisiin, vaikka päättäisi tulla jo aiemminkin❤️ miestä stressaa ja hidastaa tässä siis taloudellinen puoli, haluaisi että hänellä olisi varmempi tilanne työmarkkinoilla ensin. Olen kyllä yrittänyt sitä puhua, ettei voida odottaa loputtomiin ja pärjättäisiin kyllä alkuun hieman vähemmälläkin.

Aivan! 🥰 Ymmärrettävää tuo taloudellinen stressi, mutta tottahan sekin on että tuskinpa koskaan on täydellistä aikaa ja vähälläkin pärjää.

Minäkin omanapailen ovulaatioasioilla, kun tässä juuri tikkua uittelen ja odottelen miltä näyttää - ensimmäinen testi oli joku fiasko eikä näyttänyt yhtään mitään.

Päivällä iski ihan mahdottomat menkkamaiset jomotukset ja närästys. Arvelin heti, että nyt se ovulaatio sieltä saapuu ja nyt onkin tikussa erittäin vahva positiivinen. 🤭 Ennen esikoisen raskautta en tuntenut ovulaatiokipuja, mutta nyt kahden raskauden jälkeen ovulaation tunnistaa lähes kellontarkasti. Silti oma pää käskee tikuttaa, koska entä jos oireet ei olekaan ovulaatio??? 🙃 Miten niin yliajattelijaluonne.

Tohon ikäero asiaan: meillä on esikoinen syntynyt 4/23 ja toinen 11/24, eli ikäeroa on sellanen noin 1,5v. Se on järkyttävää miten se edelleen niin pieni esikoinen alkaa tuntua yhtäkkiä niin suurelta kun vauva saapuu taloon. Nyt kun katselee kuvia siltä ajalta niin ai jestas kun esikoinenkin on ollut ihan vauva vielä silloin 😅

Mulla on suurena tavoitteena mennä rennolla asenteella ja tjottailulla, saa nähdä kauan sitä kestää kun varsinainen yritys alkaa. Viimeksi piti tehdä samoin ja niin vain sitä tikutti ovulaatiota hullun lailla 😆

Musta olis niin ihana saada vielä vauva kotiin kun esikoinen lähtee kouluun, olis varmaan ihan erilaista odotusaikakin kun lapsilla olis jo ymmärrystä ajan kulusta. Sit olis ihana olla kotona kun esikoinen aloittaa koulun. Mut haaveet on vain haaveita, sitä ei saa kaikkea mitä haluaa vaan sen minkä tarvitsee 🙏

Alan menettää toivon tän kierron suhteen, kun tänään tuli vähän vaaleanpunaista limaa. Toki kiinnittymisvuoto mahdollinen mut jotenkin vaan tuntuu että tää ei ollut meidän kierto. En voi moittia kehoani, parhaansa se tekee ja paljon käynyt läpi viime kuukausien aikana. Varmaan tuo rautainfuusio sekoittanut kiertoa ja siksi ollut tässä kaikkia tuntemuksia 🤔

Äh, menin illalla tekee herkän testin ja näyttää negalta mut onko tossa joku pieni hailura viivanpaikka ?

Liitteet

• Negative Image_202619214525429.jpg
    Negative Image_202619214525429.jpg
    112.8 KB · Katsottu: 85
Musta olis niin ihana saada vielä vauva kotiin kun esikoinen lähtee kouluun, olis varmaan ihan erilaista odotusaikakin kun lapsilla olis jo ymmärrystä ajan kulusta. Sit olis ihana olla kotona kun esikoinen aloittaa koulun. Mut haaveet on vain haaveita, sitä ei saa kaikkea mitä haluaa vaan sen minkä tarvitsee 🙏

Alan menettää toivon tän kierron suhteen, kun tänään tuli vähän vaaleanpunaista limaa. Toki kiinnittymisvuoto mahdollinen mut jotenkin vaan tuntuu että tää ei ollut meidän kierto. En voi moittia kehoani, parhaansa se tekee ja paljon käynyt läpi viime kuukausien aikana. Varmaan tuo rautainfuusio sekoittanut kiertoa ja siksi ollut tässä kaikkia tuntemuksia 🤔
Mulla ja mun veljellä on ikäero just näin että menin syksyllä kouluun kun veli oli syntynyt keväällä ja se oli ihanaa :smiling face with heart-eyes: . Äiti oli kotona kun tulin kotiin tai tuli hakemaan iltapäiväkerhosta. Ollaan edelleen läheisiä veljen kanssa ja hän on meidän esikoisen kummi.

Omanapaa: ovulaatio oletettavasti nyt ollut viimeisen parin pvä sisään. Nyt on kp28 eli oottelen että tää kierto on jotai 39-43 pv pitkä. Ei luoja näitten kiertojen kanssa, mutta tänään tuli joku rauha itelle siitä että alle kuukausi ensikäyntiin. Me ollaan jo ite tehty kaikkemme, niin ei tarvi enää enempää. Nää pitkät kierrot itessään on ollu kyllä tosi kuluttavia.

Äh, menin illalla tekee herkän testin ja näyttää negalta mut onko tossa joku pieni hailura viivanpaikka ?
Ei oikein näy… mutta hei ehkä liian aikaista ja illasta tehty. Plus eikö tuo oo kaupan halvin erittäin herkkä? Se malli näyttää kuulemma viivanpaikkoja herkästi joillekin. Mä ite kans käytän niitä kun mulle ei oo tullut viivan paikkoja ainakaan vielä.

Ite oon aika innoissani kun kehon peruslämmöt on nousseet tosi reippaasti. Tosin viime kesänä se olikin flunssa, jota seurasin… mutta hei en usko että toista kertaa olisin luteaalivaiheelle lotonnut kuumeen, mitä mittailla progesteronin määrän arvion sijaan 🤣

Mun kuukautisista vielä sen verran että mun elimistö ei harrasta varoituksia lämpöjen putoamisen muodossa. Lämpö tippuu samana aamuna kuin kuukautiset alkaa joka kerta. Eli tänään ei tuu olee kuukautisia, mutta huomenna saattaa olla… plus lugesteron voi myös naamioida sen lämpödropin. En oo mitannut aiemmin lugesteron kiertoa, koska sain yksityiseltä vahvan suosituksen lopettaa mittailut vuoden loppuun asti. Ihan vain koska halusivat että rentoutuisin enemmän niin ihan ok suositus 😅

Edit. Manailen itseäni kun olin just eilen ”vastuullinen ja kärsivällinen aikuinen” mielentiloissa niin ostin vain tavallisia raskaustestejä tuon mun halvimman mahdollisen digitaalisen lisäksi 😩 joudun odottaa ainakin ylihuomiseen… ”Normaaliraskaudessa tulos muuttuu positiiviseksi (yli 25 IU/l) kierron 22. –24. päivänä eli 3–5 päivää munasolun kiinnittymisen jälkeen.”

Muokattu viimeksi:
Alkoihan ne menkat täällä ja samalla yk 10. Aika neutraali olo, vaikka on se itku tullut edellisissäkin kierroissa viimeistään vähän jälkikäteen. 🥲 Siitä oon kyllä iloinen, että kierto näyttää olevan tosi säännöllinen, yhden päivän heitoilla.
Pitäisköhän yrittää opetella karppaamaan.. kaveri on raskautunut kahdesti pitkien yritysten päätteeksi juurikin karppauskuurien aikana.

Tsemppiä kaikille! Myötäelän ja lueskelen ketjua vähintäänkin taustalla. 😊

Noista ikäeroista, toki meillä ei sitä esikoistakaan ole niin vähän turhaan kommentoin mitään ehkä. Mutta silloin ennen kuin näin vaikeaksi yrittäminen meni, silloin alussa kun alettiin yrittämään 24 joulukuussa kun tästä ekan kerran puhuttiin. Niin ajateltiin että 2 lasta tai max 3 olisi kiva, nyt tuntuu kaukaiselta ajatukselta nuo mitä mietittiin silloin reilu vuosi sitten, huoh.... 🥴 Ja silloin toki olin 31 ja nyt pian 33 että ehkä turhaa ajatella edes. En tiedä nyt mitä mies ajattelee haluaako vielä 2 tai max sen 3 lasta kun ekankin saaminen näin helvetin vaikeaa, voisin kuvitella että ei. Niin siis miettinyt silloin ehkä 2 vuoden ikäero olisi se optimaalinen. Toki turha sitä miettiä ainakaan meidän kun näillä näkymin ei me tulla esikoistakaan saamaan ikinä. 😒

Yrittänyt tässä henkisesti valmistautua jo kun seuraava raskaus tulee että miten kestän sen jos tai kun se menee kesken. Yrittänyt tsempata itseäni ainakin sen jälkeen luvattu että päästään lisätutkimuksiin, toki niin on luvattu jo kahtena muuna kertana ja kumpanakin kertana tuli takaisin se lähete... Niin usko vähän sen suhteenkin hutera. 😟 Niin yksin kai tässä pitää päättää milloin on koettu tarpeeksi keskenmenoja että luovutetaan kokonaan.

Pidän teille kovasti peukkuja pystyssä. ❤️ Voin vain kuvitella miten raskaita jatkuvat keskenmenot. 😔

Itsellä ikää jo 34, ja esikoisen syntymä menee vähintään 35 ikään. Iski juuri eilen illalla pieni ahdistus, että eihän tässä välttämättä keretä enää toista samaan, varsinkin jos ensimmäisen kanssa venyy vielä pidemmälle - ja ei edes tietoa tuleeko sitäkään. 🥹 On tää raastava projekti.

Muokattu viimeksi:
Takaisin