Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan uudet ja vanhat, minäkin olen vielä mukana. Nyt on yk 8 tai 9 ja kpl 27/27. Oon keskittynyt enemmän painon pudotukseen ja ens viikolla alkaa uusi valmennus. 16 kiloa oon saanut jo pois mutta jos toisen mokoman tiputtaisi niin varmaan helpottaisi yritystä ja voisi hakeutua hoitoihin jos ei auta. Joka kuukausi toiveet korkealla mutta ei ole mitään tapahtunut.

En ymmärrä miksi ollut niin vahva tunne siitä että olisi raskaana, kun tän kierron aikana ei ees talleteltu sopiviin aikoihin tai muutenkaan juuri vaivauduttu 🙄 ehkä se vauvakuume vaan tekee tepposensa ja sitä alkaa haaveilemaan liikoja. Tänään tai huomenna pitäisi olla kp1, alkaisivat nyt niin pääsispä siitäkin odottelusta...

Onko muilla muuten kokemusta siitä, että vuoto pitkittyy? Edellisellä kerralla se kesti 13 (?!) päivää vaikka en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä tms. eikä silloin varsinkaan ollut vielä yritystä. Toki vikoina päivinä vuoto oli suht vähäistä, mut normaalisti se kuitenkin päättyy kokonaan siinä kp8-9 tienoilla viimeistään.

Täällä alkoi menkkajomottelu, kp 24. Viimeksi plussasin kp 25 joten huomiseksi pitänee testi hakea. Mulla kierrot yleensä lähempänä 30 päivää joten tää jomottelu toki luo vähän odotuksia... voihan tässä myös olla km jälkeen kiertokin sekaisin joten en uskalla elätellä liikaa toiveita.... 🤔

Täällä alkoi menkkajomottelu, kp 24. Viimeksi plussasin kp 25 joten huomiseksi pitänee testi hakea. Mulla kierrot yleensä lähempänä 30 päivää joten tää jomottelu toki luo vähän odotuksia... voihan tässä myös olla km jälkeen kiertokin sekaisin joten en uskalla elätellä liikaa toiveita.... 🤔
Jännittävää! Jospa jomottelut ovat kumminkin raskausperäisiä☺️🤞🏻

Täällä vähän sama tilanne, kierto pyörii siinä 28-32 pvän tienoilla. Eilen oli huomiotaherättävää jomottelua alavatsalla, ja kun kalenteria katsoin, niin viikko oletetusta oviksesta 🤞🏻🤞🏻 En halua uskoa, että suoraan tyhjennyskierrosta tarttuisi pikkuinen mukaan, joten yritän testata vasta kun menkat myöhässä (jos sille tulee edes tarvetta.)

Mulla alkoi eilen uusi kierto (yk 6), mikä kyllä surettaa. 🥺 Puolisokin oli selvästi surullinen asiasta ja miettii, onkohan "vika" hänessä. Muakin mietityttää, että mistäköhän tässä kiikastaa.

Harkitsen nyt jotain tuollaista raskautta suunnittelevan verikoepakettia tai Ovumian hedelmällisyyskatsausta, jotta voisi tehdä edes jotain asian eteen. Aloin myös miettiä, saattaakohan puolison käyttämä lääkitys heikentää hedelmällisyyttä.

Mä nään raskauden merkkejä kaikkialla, vaikka kiinnittyminen ei varmasti vielä ees tapahtunut… haa kun odottavan aika on pitkä.

Mun ruokaällötykset jatkuu edelleen (mitä mulla ei oo tavallisessa kuukautiskierrossa), MUTTA kun ne ei voi johtua muusta kuin vilkkaasta mielikuvituksesta. Eilen illalla oli aivan kummallista kun aloin himoita kalan mätiä ja kaikki tutut tietää että oon valtava kalan inhoaja. Pelkästään tuon pohjalta huvittaisi tehdä raskaustesti kun oon niin kauan kuin muistan tullut huonovointiseksi pelkästä kalan hajusta ja nyt haluaisin käydä ostaa purkin mätiä 😩 kasvissyönti linja jatkuu kans edelleen meidän taloudessa kun en jotenkin vain kestä nähdä lihaa.

Mielikuvitus on pelottavan vahva joskus… alitajunta keksii ”oireita” varmaan ja taikonut tän valeraskaus kokemuksen mulle.

Ihan raivostuttava päivä ollut... Kp3 ja normaalisti vuoto ollut jo runsasta tähän mennessä, mutta nyt ei ole missään vaiheessa ollut runsasta edes. Selkeästi kyllä vuotoa tullut ja tulee. Normaalisti myös huomenna olisi helpottamaan päin kun normi kuukautiset kestää 4 päivää joskus ollut max 5. Nyt pahoin pelkään, että vuoto ei tule moneen päivään päättymään ja sekin pitkittyy... 😟 Taas mielessä, että jaksaakohan tälläistä kun kumminkin tulee seuraavakin keskenmeno taikka kemiallinen kun seuraavan kerran tulen raskaaksi. Kun kumminkin uskon että se on kun eikä jos, raskauden jatkuminen myös on ennemmin nyt sillä mielialalla että kun menee seuraava kesken. 😓 Onpa taas tosi positiivista tekstiä multa.... No ainakin kunhan uudestaan tulen raskaaksi ja kun se todennäköisesti kesken menee kyllä, pääsemme toivottavasti lisätutkimuksiin. Pitää vaan sen 1 yli 6 viikon keskenmeno kokea vielä kerran... Pitää vain itseään tsempata että kestää vielä yhden keskenmenon ennen lisätutkimuksia.

Täällä uusi kuumeilija myös. Esikoinen 1/17 ja pitkään mietittiin ettei enää tule. Viime kesän lopulla halusin itse jättää ehkäisyrenkaan pois ja katsoa vaikuttaako se painonhallintaan. Mies totesi et ok, ei käytetä mitään ja mentiin marraskuulle asti "tulee jos on tullakseen". Marraskuussa keskusteltiin ja kummallakin oli vahva halu alkaa yrittämään kunnolla. Nyt menossa kiertopäivä 21, kierto on ollut elokuulta lähtien 28-25. Lähinnä joka kuukausi pudonnut päivän lyhemmäksi. Mulla on ollut monta päivää menkka jomottelua. Äsken tein testin joka oli ihan selkeä nega.. Ajattelin perjantaina tehdä aamupissasta testin, jos ei ole alkanut menkat.

Täällä myös uusi kuumeilija mukaan 🙂 ikää 35v, yksi lapsi vuosimallia -23 ja nyt toinen toiveissa kun vihdoin sain mieheltä vihreää valoa asialle.

Esikoinen sai alkunsa aika nopeasti, voisi sanoa että ekasta kierrosta jossa ajoitus osui, muutama kierto meni vähän huonolla ajoituksella sitä ennen. Itse oon tosi kärsimätön eli tää yrittäminen on sen suhteen tuskaa..

Viime viikolla limat lisääntyi jo maanantaista, keskiviikkona iltapäivällä oli maha turvonnut ja oviskipuja, illalla testasin ja viiva oli tummempi kuin kontrolliviiva, mut silti mietin et oltiinko tosi myöhässä kun vasta torstaina päästiin päikkäriaika hyödyntämään 😶 oon jotenkin ajatellut että ovis ois sillon kun kivut on mut se ovistesti oli kyl niin tumma vielä vähän kipujen jälkeen että mietin et onko kivut kuitenkin ennen ovista.. en ennen tota keskiviikkoa testannut eli en tiiä oisko ollu posi jo aiemmin, torstaina illalla testasin mielenkiinnosta ja oli huomattavasti haaleampi.

Eli nyt elellään ehkä DPO6 ja aika matelee, vinkkejä otetaan vastaan miten saatte ajatukset pidettyä muualla 😅

Tämmösiä viestejä on kiva lukea nykyään enemmän. Elin pitkään siinä ajatuksessa, että me ollaan outoja tai meidän suhteessa on jotain vikaa, kun seksiä ei ole "normaali määrä". Jaoin joskus tätä aihetta muutamalle läheisimmälle kaverille ja sain osakseni paljon ihmettelyä sekä ihan kommentin siitä, että meidän pitäisi erota kun seksiä on noin vähän. Että ei ole normaalia ja tervettä.
Onneksi aikuistuessa mielipiteet muuttuu, näkemys laajenee eikä nuokaan ihmiset enää laukoisi tollasia kommentteja. Meille nyt vaan on aina ollut (alkuhuuman jälkeen) normaalia, että seksiä voi olla puolen vuodenkin välein. Helposti menis pidempikin tauko. Nyt tää 2-3x kuukaudessa tuntuu ihan älyttömältä määrältä. 😂
Kuulostaa erittäin tutulta! Mä muistan jopa joskus itkeneeni kun olin ihan varma että suhde loppuu varmaan ihan just kun alkuhuuman jälkeen kerrat alkoi vähenemään. Kuinka hölmöä, mutta toisaalta aiemmin oli vallalla käsitys että seksiä pitää parisuhteessa olla ja kunnolla!

@Pumperoinen kuulostaa kyllä pitkään kestävältä vuodolta, en osaa sen enempää sanoa, kun itselläni ei oo noin pitkästä kokemusta..:Face Without Mouth:

Itse olen odotellut ovulaatiotestien saapumista, mutta ei ole vielä tullut. Tilasin 8pv sitten Clearblue dual hormone testejä ja ohjeen mukaan testailut pitäisi aloittaa omalla kohdalla kp8-9. Nyt on jo kp9 ja jos testit tulee vasta perjantaina, niin pääsen ekan kerran lauantaina testaamaan kp12. Oman tulkinnan mukaan ovisoireet on olleet selkeimmät kp14-15, mutta saa nähdä, toimiiko testi noin myöhään aloitettuna…:Eyes:

Takaisin