Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kilpparikuulumisia pitkästä aikaa: Mulla edelleen TSH hieman päälle sen 2.5, joten lääkitystä on nostettu (nyt jo toistamiseen). Ensin TSH laski, mutta alkoi nousemaan uudelleen heti ekan lääkkeennoston jälkeen? Mystinen tämä ihmiskeho. Pääasia että ollaan jo lähellä tavoitearvoa, kun tosiaan syyskuussa TSH oli sen lähemmäs 6, ja sekin varmasti osaltaan vaikuttanut siihen, miksei raskautta ole kuulunut 🫣

Olen kans miettinyt, voiko mullakin tämä vaikuttaa siihen ettei raskautta kuulu. TSH oli 3.4, kun kävin itsenäisesti ottamassa labrat (raskautta suunnitelevan arvot). Periaatteessa tuo on viite-arvoissa, mutta mietiskelen kannattaisikohan kuitenkin hakea tyroksiinit kun raskautta suunnittelee? 🤔 En tiedä näistä mitään, joten jos on vinkata jotain mistä saisi tietoa kilppariasioista ja raskaudesta niin saa vinkata! 😊

Olen kans miettinyt, voiko mullakin tämä vaikuttaa siihen ettei raskautta kuulu. TSH oli 3.4, kun kävin itsenäisesti ottamassa labrat (raskautta suunnitelevan arvot). Periaatteessa tuo on viite-arvoissa, mutta mietiskelen kannattaisikohan kuitenkin hakea tyroksiinit kun raskautta suunnittelee? 🤔 En tiedä näistä mitään, joten jos on vinkata jotain mistä saisi tietoa kilppariasioista ja raskaudesta niin saa vinkata! 😊
Chat gbt:n (mun taskucoach 😸) mukaan optimi arvo on alle 2 TSH (vähintään sen alle 2,5 husin mukaan) sitten se toinen arvo mielummin viitearvojen yläpäässä.

Kysyin mun arvoista siltä:

Arvio
  • TSH 1,97
    • Selvästi tavoitealueella (≈0,5–2,0)
    • Alle 2,5 → juuri se taso, johon yleensä pyritään raskautta suunniteltaessa
  • T4-V 19
    • Viitealueen yläpuoliskolla
    • Erinomainen taso hedelmällisyyden ja varhaisen raskauden kannalta
Eli sanoisin, että kannattaa pyytää siihen reseptiä lääkäriltä. Edit. Itse oon käyttänyt myös biomedin joditippoja. Voi auttaa myös asiaan. Edit 2. Hussissa sanoivat että jos mun arvo olisi ollut yli 2,5 olisi voitu testata jotkin vasta-aineet vielä.

Omanapailua taas, loppui piinailut kun tiputtelu jatkunut eilisestä asti. Näköjään keskenmenon jälkeen mun kierrot on lyhentynyt muutaman päivän ja alkavat tiputtelulla. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä 🥹

Toivon vielä paljon plussia syyskuisiin tästä ryhmästä 💫🙏

Omaa napaa täälläkin, dpo10 ja nega testissä (pc liuska).. osas odottaa mut silti vetää mielen matalaks ku tietenkin toivoi kahta viivaa 😢 tekis mieli hautautua sohvalle kattomaan jotain sarjaa mut sen sijaan pitäis taistella uhmataaperolle vaatteet päälle ja lähtee lumitöihin 😑

Täällä tosi paljon ollut keskustelua, yritin kahlata läpi tänään rästit.. Tsemppiä kaikille, pidän peukkuja piinailijoille ja teille, joilla uusi kierto alkanut, niin voimia ja toivotaan parempaa onnea tähän kiertoon. ♥️

Joillakin oli kommentteja siitä vähäisemmästä seksielämästä muulloin kuin yrityksen ympärillä, niin meillä kans kallistuu enemmän sille puolelle. Joskus voi olla spontaanisti muulloinkin, mut keskimäärin kerran viikossakin on liian optimaalinen arvio. Ehkä 2-3 kertaa kk on lähempänä. Jos molemmat on tyytyväisiä tilanteeseen, niin silloinhan kaikki on ok! 👍 Mutta tosiaan tässä yrittämisen aikana pitää tosiaan testailla ovista ja ajoittaa talletuksia, että on mitään mahkuja! 🙈 Että tuohan se lisäatressiäkin. Tsemppiä kaikille teille (meille), jotka asian kanssa joutuu tsemppaamaan. 🤗

@Kali Mulla on jotenkin vahva luotto siihen, että kun olet noin helposti tullut raskaaksi monta kertaa, niin kyllä se vielä jossain kohtaa menee loppuun asti. Olisi kyllä niin hyvä, että pääsisitte tutkimuksiin, voihan olla että on jostain pienestä asiasta kiinni vain, jonka saisi korjattua. Onko lähete lähtenyt neuvolan kautta vai minkä kautta? Voisiko sitä kautta kysyä, että kauanko tuossa tilanteessa pitää jatkua samanlaisena tilanne, ennen kuin pääsee tutkimuksiin? Saisitteko samalla laitettua vaikka kuukausittain pientä summaa säästöön, jotta kertyisi mahdollisuus käydä yksityisellä gynellä, ellei sinne tutkimuksiin pääse teidän mielestä ajoissa? Se, että sulla nyt tulos välikierto, voi olla elimistön palautumisen kannalta tosi hyvä asia. Mulle Ovumialta neuvottiin, että keskenmenon jälkeen kannattaa odottaa yhdet normaalit menkat ennen yrityksen jatkumista. En kysynyt, miksi, mutta oletan sen liittyvän siihen, että ei ole ihan optimi limakalvo tms. heti suoraan keskenmenon jälkeen. Paljon tsemppiä sinne joka tapauksessa, mä uskon että kyllä saatte vielä jossain kohtaa vauvan syliin asti. ♥️

@Anni123 Kyllä voitte vielä hyvinkin ehtiä enemmän kuin yhden, älä stressaa ikää liikaa. Me alettiin kanssa yrittämään ensimmäistä vasta kun olin vajaa 36, syntyi kun olin 37. Tuumailtiin muutama vuosi, toivottavasti ei liikaa, ja nyt oon jo just täyttänyt 42. 🙈 Parikin vuotta aiemmin olisi ollut varmasti parempi tilanne itsellä.

Mulla tänään alkoi eilen olla limoja kp12 ja tein ekan ovistestin. Ei vielä ollut tummumaan lähtenyt viiva, mut olisikin ollut outoa, koska aikaisin ovisplussa ollut kp17. Ensi viikon aikana se on varmaan. Pitäisi siis aktivoitua. 😬😅 Ollut tässä taas kaikenlaista pitämässä makuuhuone-elämän hiljaisena. Toki tässä on enemmän katseet tulevassa ensikäynnissä (tämän kuun lopulla), mutta pitäähän se kuitenkin kierto koittaa hyödyntää.

Omaa napaa täälläkin, dpo10 ja nega testissä (pc liuska).. osas odottaa mut silti vetää mielen matalaks ku tietenkin toivoi kahta viivaa 😢 tekis mieli hautautua sohvalle kattomaan jotain sarjaa mut sen sijaan pitäis taistella uhmataaperolle vaatteet päälle ja lähtee lumitöihin 😑
Mä oon uhmataaperon kanssa leosissa 😅 ja joo mätänisin peiton alla netflixin kanssa jos tää lapsi ei suunnilleen kiskoisi verhoja alas asunnossa jos oltaisiin kotona.

Takaisin