Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jatkan omanapailua kun tuli tajuaminen kalenteria tuijottaessa:

Uh ah kun ylihuomenna alkaisi kuukautiset mun tyypillisessä kierrossa ja tänään on vasta dpo 5. Toki toivon sormet ristissä että lugesteron estää tän ilmiön, niin munasolulla olisi mahdollisuus kiinnittyä. Ja jos ei estä niin joudun soittelee yksityiseltä teroluteja(? En muista enää tarkkaa lääkkeen nimeä).

Onko kellään kokemusta co test Digitaalisista raskaustesteistä? Nää on halvin prisman digitaalinen raskaus testi.
Mä testasin viime kesänä CB digillä ja se näytti ensin negaa. Testi kolahti vähän ja tulos muuttui posiksi. Muistaakseni seuraavana päivänä sain suoraan posin mutta sitä onnea ei kestänyt pitkään kun oli kemiallinen.

En ymmärrä miksi ollut niin vahva tunne siitä että olisi raskaana, kun tän kierron aikana ei ees talleteltu sopiviin aikoihin tai muutenkaan juuri vaivauduttu 🙄 ehkä se vauvakuume vaan tekee tepposensa ja sitä alkaa haaveilemaan liikoja. Tänään tai huomenna pitäisi olla kp1, alkaisivat nyt niin pääsispä siitäkin odottelusta...

Onko muilla muuten kokemusta siitä, että vuoto pitkittyy? Edellisellä kerralla se kesti 13 (?!) päivää vaikka en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä tms. eikä silloin varsinkaan ollut vielä yritystä. Toki vikoina päivinä vuoto oli suht vähäistä, mut normaalisti se kuitenkin päättyy kokonaan siinä kp8-9 tienoilla viimeistään.

Mulla kesti aiemmin tosi runsaat menkat yleensä 10+ päivää, nykyään normi vuoto ja kestää 3-4 päivää. Mikä muuttui? Mun vuosikymmeniä jatkunut raudanpuute saatiin viimein korjattua. Se on paradoksaalista, et sit kun sitä rautaa on vähän, niin kroppa vuotaa sen vähänkin ulos, ja sit kun rautatasot on siellä missä kuuluukin, niin vuoto niukentuu. Eli apua voi löytyä ko. asiasta. Tiedätkö mikä sun ferritiini on? Herkkä crp pitäis olla samalla kerralla katottuna.

Pms oireet koputtelee, joten puoli vahingossa järkkäsin itselleni kuuman yrttikylvyn, jossa lillun syöden ranskalaisia ja katsoen kiinalaista draama sarjaa netflixistä.

No siis… ei oudoin asia mitä oon tehnyt mutta alkaa kolkutella sillä tienoolla 🤣 siks puoli vahinko kun laitoin vettä tulemaan ja ranskalaiset airfrieriin ja unohdin onnistuneesti tekeväni niitä yhtä aikaa. Ja ne tietty valmistui yhtä aikaa.

@pienirakas voin samaistua tuohon ovistestailun turhautumiseen, kokeilin mielenkiinnosta yhen kierron tikuttaa vaikkei yritystä ole. En sitten viitsinyt enää sen jälkeen jatkaa, kun turhaa roskaa vaan tulee siitäkin 😁 mutta alan kyllä tikuttaa heti, kun yritys alkaa.

Myönnettäköön että harmittaa nyt etten tikuttanut tässä kierrossa. Ovislimoja kesti jopa 6 päivää ja senkin jälkeen jatkunut jotenkin erilaisena kuin aikaisemmin. Seksiä oli parikin kertaa tuossa ikkunassa, eikä toisella kertaa edes yritetty varoa... Nyt mennään ehkä dpo 3-5, jos ovuloin lainkaan. Lämmöt heittää häränpyllyä, joten niistäkään vaikea sanoa mitään. 🙄

Nyt alkoi myös toiveet heräämään sen suhteen, että EHKÄ seuraava kierto saattaisi jo olla virallisesti yk1! 🥹 Pitäis vaan uskaltaa avata suu ja kysyä mieheltä, oliko nyt ihan tosissaan kun heitteli asiaa ilmoille yks päivä. Oon ihan säälittävä, kun pelkään pettymystä ja "torjuntaa" niin paljon tällä aihealueella, että lähinnä odotan että tuo toinen osapuoli tekis sen ratkaisevan siirron😂

Pms oireet koputtelee, joten puoli vahingossa järkkäsin itselleni kuuman yrttikylvyn, jossa lillun syöden ranskalaisia ja katsoen kiinalaista draama sarjaa netflixistä.

No siis… ei oudoin asia mitä oon tehnyt mutta alkaa kolkutella sillä tienoolla 🤣 siks puoli vahinko kun laitoin vettä tulemaan ja ranskalaiset airfrieriin ja unohdin onnistuneesti tekeväni niitä yhtä aikaa. Ja ne tietty valmistui yhtä aikaa.
Täähän kuulostaa täydelliseltä! 🤣

Dpo4 ja aika taas kuluu tuskaisen hitaasti tämän yrityksen rintamalla. Olipa hyvä tuossa pari kk etten niin aktiivina kytännyt raskausoireita koska tämä on mun mielelle niin raskasta. Tässä dpo4 jo alkaa kuvitella kiinnittymistä ja vaikka mitä, ja eihän se vielä ole mitä todennäköisimmin käynnissä. Olisi mukava kun ei niin tarkkaan edes tietäisi tätä "tiede"puolta tässä, vaan voisi vain tietämättömyydessä velloa ehkä hieman remmommin. 😂

Nyt olen tietoisesti ottanut vähän kevyemmin dieettiä, jotta se olisi vähän enemmän hedelmällisyyttä tukeva. Edelleen toki jatkuu mutta tosiaan kevyempänä. Pari kk mennyt nyt näin että alku kierto täydellä teholla ja lempeämmin loppukierto. Toiminut mulla hyvin ainakin tähän asti.

Tsempit täältä kaikille omiin tilanteisiin ja kiertoihin.❣️

@hiiru eikä miten ihanaa kun lukee sun tekstiä, joka on melkolailla identtistä omien ajatusten kanssa! 😁

Ei muuten tulisi varmasti tikutettua, vaan kun kaapista löytyy jo valmiiksi aika suuri läjä testejä.. 🤭 Onko teilläkin siis jo varovaisesti lupailtu että saa tulla, mutta ei vielä varsinaisesti yritetä? Itse kun olen vähän liiankin avoin ja utelias, olen kaivellut tietoa tuosta perisuomalaisesta hiljaisesta puolisostani ja ymmärtänyt että kevään puolella oikeasti aloitetaan. Eli täällä myös odotellaan toisen siirtoa, itsehän olisin heti valmis yrittämään. 🥰

Itse olen odotellut ovulaatiotestien saapumista, mutta ei ole vielä tullut. Tilasin 8pv sitten Clearblue dual hormone testejä ja ohjeen mukaan testailut pitäisi aloittaa omalla kohdalla kp8-9. Nyt on jo kp9 ja jos testit tulee vasta perjantaina, niin pääsen ekan kerran lauantaina testaamaan kp12. Oman tulkinnan mukaan ovisoireet on olleet selkeimmät kp14-15, mutta saa nähdä, toimiiko testi noin myöhään aloitettuna…:Eyes:

Aloitin tässä kierrossa testaamisen liian myöhään näillä ja olin jo aivan maani myynyt kun kp13 ja ei näkynyt vilkkuvaa hymynaamaa - olin jo lähellä lopettaa testaamisen, mutta sitten kp14 sain kuin sainkin pysyvän hymynaaman! Eli toimii silti vaikka myöhässä aloittaisi, ei vaan välttämättä näytä sitä estrogeenitason nousua. 😊

Nyt dpo3 ja en tiedä miten päin olisin kun jännittää, yritän olla olematta liian toiveikas ja kuulostelematta ”oireita” mutta mielikuvitus jo laukkaa.. Talletettiin hampaat irvessä viikko putkeen joka päivä, että ei jää siitä kiinni ainakaan 🤣

@hiiru eikä miten ihanaa kun lukee sun tekstiä, joka on melkolailla identtistä omien ajatusten kanssa! 😁

Ei muuten tulisi varmasti tikutettua, vaan kun kaapista löytyy jo valmiiksi aika suuri läjä testejä.. 🤭 Onko teilläkin siis jo varovaisesti lupailtu että saa tulla, mutta ei vielä varsinaisesti yritetä? Itse kun olen vähän liiankin avoin ja utelias, olen kaivellut tietoa tuosta perisuomalaisesta hiljaisesta puolisostani ja ymmärtänyt että kevään puolella oikeasti aloitetaan. Eli täällä myös odotellaan toisen siirtoa, itsehän olisin heti valmis yrittämään. 🥰
Ei olla virallisesti päätetty että tulee jos on tullakseen ja ollaan kyllä pääosin oltu varovaisia aina hedelmällisinä päivinä, mutta tiedetään kyllä riskit tällä meidän "ehkäisyllä" 😄 Avosylin pieni vastaan otettaisiin, vaikka päättäisi tulla jo aiemminkin❤️ miestä stressaa ja hidastaa tässä siis taloudellinen puoli, haluaisi että hänellä olisi varmempi tilanne työmarkkinoilla ensin. Olen kyllä yrittänyt sitä puhua, ettei voida odottaa loputtomiin ja pärjättäisiin kyllä alkuun hieman vähemmälläkin.

Ei olla virallisesti päätetty että tulee jos on tullakseen ja ollaan kyllä pääosin oltu varovaisia aina hedelmällisinä päivinä, mutta tiedetään kyllä riskit tällä meidän "ehkäisyllä" 😄 Avosylin pieni vastaan otettaisiin, vaikka päättäisi tulla jo aiemminkin❤️ miestä stressaa ja hidastaa tässä siis taloudellinen puoli, haluaisi että hänellä olisi varmempi tilanne työmarkkinoilla ensin. Olen kyllä yrittänyt sitä puhua, ettei voida odottaa loputtomiin ja pärjättäisiin kyllä alkuun hieman vähemmälläkin.
Ymmärrän täysin tuon stressin taloudellisesta tilanteesta. Meilläkin vain mä oon työkykyinen joten ei paljoa naurata raha-asiat.

Mutta sit toisaalta tää tilanne voi jatkua vuosiakin ja onko koskaan edes olemassa ”hyvää hetkeä” hankkia lapsia. Ostamalla käytettynä (muistaa aina pakastaa kotiin viedessä), hakemalla sukulaisilta ja tekemällä itse kierrättäen saa säästettyä ihan hirveästi. Lasten vaatteet on käytännössä ilmaisia käytettynä. Just kävin ostaa 50 sentillä kirppikseltä kunnollisen pipon lapselle, jossa oli edelleen kaupan laput kiinni 😳 oon aina myös ennakoinut tekemällä kalenterin, missä koossa lapsen pitäisi olla missäkin iässä 2 ikävuoteen saakka, ja ostamalla sen perusteella alennuksesta oikeaan säähän varusteita. Toki tää kalenteri menetelmä on riskimpi jos se lapsi kasvaakin reippaasti omissa suunnitelmissaan eikä oletetusti 😅 meillä toimi hyvin kun tää tapaus on vähän pieni aina ollut ikäisekseen niin ei mennyt kuin vasta 1 vuoden jälkeen ihan hiukan hutiin ja nyt ”korjaantunut”.

Ymmärrän täysin tuon stressin taloudellisesta tilanteesta. Meilläkin vain mä oon työkykyinen joten ei paljoa naurata raha-asiat.

Mutta sit toisaalta tää tilanne voi jatkua vuosiakin ja onko koskaan edes olemassa ”hyvää hetkeä” hankkia lapsia. Ostamalla käytettynä (muistaa aina pakastaa kotiin viedessä), hakemalla sukulaisilta ja tekemällä itse kierrättäen saa säästettyä ihan hirveästi. Lasten vaatteet on käytännössä ilmaisia käytettynä. Just kävin ostaa 50 sentillä kirppikseltä kunnollisen pipon lapselle, jossa oli edelleen kaupan laput kiinni 😳 oon aina myös ennakoinut tekemällä kalenterin, missä koossa lapsen pitäisi olla missäkin iässä 2 ikävuoteen saakka, ja ostamalla sen perusteella alennuksesta oikeaan säähän varusteita. Toki tää kalenteri menetelmä on riskimpi jos se lapsi kasvaakin reippaasti omissa suunnitelmissaan eikä oletetusti 😅 meillä toimi hyvin kun tää tapaus on vähän pieni aina ollut ikäisekseen niin ei mennyt kuin vasta 1 vuoden jälkeen ihan hiukan hutiin ja nyt ”korjaantunut”.
Myös meillä tuo taloudellinen puoli on suurin jarru, etenkin koska kolmas lapsi vaatii sit jo auton vaihtoa yms.

Sulla on kyllä hyvin organisoitu homma, kuulostaa loistavalta! Mekin pyritään ostamaan paljon lastenvaatteita kirppiksiltä, etenkin päiväkotivaatteet jotka kuitenkin menee sotkuun/rikki 😃

Mulla kesti aiemmin tosi runsaat menkat yleensä 10+ päivää, nykyään normi vuoto ja kestää 3-4 päivää. Mikä muuttui? Mun vuosikymmeniä jatkunut raudanpuute saatiin viimein korjattua. Se on paradoksaalista, et sit kun sitä rautaa on vähän, niin kroppa vuotaa sen vähänkin ulos, ja sit kun rautatasot on siellä missä kuuluukin, niin vuoto niukentuu. Eli apua voi löytyä ko. asiasta. Tiedätkö mikä sun ferritiini on? Herkkä crp pitäis olla samalla kerralla katottuna.
Ei kyllä mitään tietoa, liekö koskaan edes mitattu. Aloitin kyllä viikko sitten rautakuurin kun väsymys on aivan jäätävää vaikka nukkuisi joka yö 8-9 tuntia. Nyt sit kp2 ja vuotaa paljon enemmän kuin aikaisemmissa kierroissa 😣

Aloitin tässä kierrossa testaamisen liian myöhään näillä ja olin jo aivan maani myynyt kun kp13 ja ei näkynyt vilkkuvaa hymynaamaa - olin jo lähellä lopettaa testaamisen, mutta sitten kp14 sain kuin sainkin pysyvän hymynaaman! Eli toimii silti vaikka myöhässä aloittaisi, ei vaan välttämättä näytä sitä estrogeenitason nousua. 😊

Nyt dpo3 ja en tiedä miten päin olisin kun jännittää, yritän olla olematta liian toiveikas ja kuulostelematta ”oireita” mutta mielikuvitus jo laukkaa.. Talletettiin hampaat irvessä viikko putkeen joka päivä, että ei jää siitä kiinni ainakaan 🤣
Hyvä kuulla! :smiling face with heart-eyes: Toivottavasti postilaatikosta löytyy testit tänään 🤞

WAU mitkä tallettelut teillä! Nyt toivotaan parasta! Ymmärrän tuon oviksen jälkeisen fiiliksen 🤭 Vinkkejä en osaa antaa, mutta malttamattomana myös täällä odottelen ja toivon, että lopputulos olisi paras mahdollinen :folded:

Lueskelin mun vanhoja viestejä ja olin sittenkin edellisessä raskaudessa tehnyt puhtaan negan kp 25 ja 26 herkällä testillä, kp 29 plussasin viikkodigillä. Nyt kp 26 ja jääkaappi haisi kamalalle tänä aamuna. Onhan tässä siis vielä muutama päivä piinailtavaa. Eilen illalla uskalsin taas laittaa urheilukellon käteen ja leposyke oli nousussa sekä hrv laskussa viime yönä, on tää jännää 💆‍♀️

Täällä tänään DPO8 ja aika matelee 😶 oon nyt kahtena yönä nähny aika villejä unia ja muitakin pienen pieniä oireita ehkä on jos oikein hyvin kuvittelee mut samoja oireita on voinu olla jo edellisissä kierroissa kun ei ees yritetty.. laitoin kauppatilaukseen raskaustestejä ja pohdin testaanko sunnuntaina vai odottelenko menkkoja keskiviikolle

Sorruin nyt kumminkin testaamaan tänään (dpo9) ja pregcheck nega. Aamulla hiipi myös tutut menkkajomotukset. Teoriassa on ihan mahdollisuudet vielä plussata, ja testaan toisen liuskan vkloppuna pois, mutta tuskinpa tästä kierrosta tärppää. Ihan hyvä, että kroppa saa vielä palautua tyhjennyksestä 😌

Sormet ja varpaat ristissä monelle plussalle vielä tässä kuussa🤞🏻🥰🤞🏻

Täällä kp5 vasta ja huomenna pitäisi aloittaa ovulaation testaaminen sillä clearbluen laitteella. Sitä sitten jatkuu ensi viikko. Laitoin kyllä myöhäisemmän testaus ikkunan siihen taktisesti kun heräillyt pitkään jo niin myöhään. 😅 Niin nyt se on 7-13. Niin luulisi että varmasti kerkeää herätä tuon ajan sisällä jossain vaiheessa. 😱

Ei kyllä mitään tietoa, liekö koskaan edes mitattu. Aloitin kyllä viikko sitten rautakuurin kun väsymys on aivan jäätävää vaikka nukkuisi joka yö 8-9 tuntia. Nyt sit kp2 ja vuotaa paljon enemmän kuin aikaisemmissa kierroissa 😣

Apteekista voi ostaa n. 30e maksavan kotitestin, jolla voi testata onko ferritiini ali vai yli 30. Sinänsä tuo kertoo lähinnä sen onko rautavarastot aivan tyhjät (30 on aivan tyhjät, ideaali olisi yli 100). Kuulostaa kyllä siltä, että rautalisä on hyväksi kun kerran kovaa väsymystäkin on. Sit tietty esim. Puhdin kautta saa mittautettua, perusterveydenhuollossa ne ei useinkaan ymmärrä tätä ferritiinijuttua.

Hei vaan kaikille! Hyppään tänne mukaan uutena, oon aiemmin seuraillut vuoden 2024 vastaavaa keskustelua, mutten osallistunut siihen 😅

Oon 27v ja meillä on nyt reilu 6kk esikoistyttö. Hänen yrityksensä kesti 11kk ja ehdin jo vaipua epätoivoon ja heittää hanskat tiskiin, mut onneksi lopulta tärppäsi 🩷 nyt vaan on alkanut aivan järkyttävä vauvakuume, en voi ymmärtää mistä tää tulee. On myös ikävä raskaana olemista, vaikka viime kesänä olikin aika hirvee olo kaikkine turvotuksineen loppuraskaudessa 🤭 meillä siis on ollut kyllä koko ajan haaveena, että saataisiin kaksi lasta pienellä ikäerolla, niin sen puoleen tää kuumeilu ei haittaa. Mikä tässä taas haittaa ja jarruttaa tilannetta on se, että synnytin kiireellisellä sektiolla ja sain sen takia vuoden raskauskiellon. Aattelin alussa, et ei se haittaa ku esikoinen pitää kiireisenä ja aika kuluu supernopeesti hänen kanssaan, mut nyt alkaa haitata 😂

Tässä siis jokunen kuukausi pitää odotella, mut tässä on hyvin aikaa laittaa elämäntapoja kuntoon ja pudottaa painoa, josko tärppi kävisi sen avulla nopeammin kuin viimeksi. Toukokuun kuukautisten jälkeen siis päästään yrittämään vasta, mutta ajattelin jo tulla tänne vähän seurailemaan ja jännäilemään muiden puolesta 🤭

Me ei varmaankaan vielä olla aloittamassa mitään kovin "hampaat irvessä"-yrittämistä vaan ehkä enemmän tjot-tyylisesti. Täällä palstalla näkee paljon tosi pieniä ikäeroja, mutta itselle kyllä esikoinen tuntuu edelleen niin hirmu pieneltä, että ei haittaisi, jos saisi vielä jokusen hetken lisää olla pienin talossa 🥹 Toisaalta taas kun ei voi tietää, pitääkö mahdollisesti uutta raskautta yrittää kauankin. Kuitenkin nyt aletaan olla siinä pisteessä, ettei uusi raskaus enää haittaisi, kun tähän asti ollaan jokseenkin aktiivisesti yritetty sitä välttää. Toisaalta jos jokunen kuukausi vielä menee, niin sekään ei haittaa 😄 Rehellisesti vähän kyllä myös ahdistaa ajatus raskaana olosta, ei ollut alkuraskaus etenkään itselle mikään helpoin... Mutta toisaalta tiedän, että mies on valmis hoitamaan (taas) kaiken, jos siihen tilanteeseen päädytään 😅❤️

Takaisin