Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on varmaan joku pms rage tai sitten vaan kyllästyttää uutisointi, mutta ylellä on taas joku ”suomen syntyvyys on nyt suurperheiden varassa”. Näitä on parin kuukauden välein.

Jos syntyvyys otettais tosissaan ni ehkä niitä resursseja sen avustamiseen lisättäis. Jotakin ennakoivaa hedelmällisyyshoitoa/neuvontaa ja enemmän hoitohenkilökuntaa. Hus alueella vissiin tosi pitkät jonot, meilläkin täällä periferiassa ensikäyntiaika siirtyi alkuperäisestä ensi kuulle lääkäripulan takia. Onhan tässä siis varmasti muitakin asioita taustalla vaikuttamassa perheiden lisääntymishaluihin, mutta tässä nyt alkuun muutama ratkaisu. Sori pikku ränttäys.

omassa kierrossa ei muutoksia, luulen että on ovuloimaton kierto niin saapa nähdä millon alkaa uusi kierto.
SIIS MITÄ? Toivottavasti astuu loppuelämänsä legon päälle. 🤬

Täällä prosessoitu IVF:ään joutumista

Tässä nyt on jonkin aikaa jo yritetty, niin kyllä alkaa jo mietityttää, että mistä mahtaa kiikastaa. Onko ikä vaan tehnyt tehtävänsä (ollaan molemmat 35+) vai voisiko olla jotain sellaista, mille pystyisi kohtuu yksinkertaisilla keinoilla vaikuttamaan. Ajattelin siis käydä nyt yksityisellä tsekkaamassa oman tilanteen ja katsottais myös siittiöiden tilanne. Onko teillä kokemusta, että missä kohtaa kierrosta olisi hyvä käydä? Mulla on ovulaatio usein kp 17 kieppeillä.
Aattelin vastata, vaikka mulla ei ookkaan vielä ”kunnon kokemusta”… itse oon käynyt vain kerran ja sillä kerralla löin omat faktat pöytään sen verta agressiivisesti kait että sain reseptin miltein pelkillä puheilla 😅 joten mun kokemus ei varmastikaan oo se normi. Toisaalta halusinkin pelkkää progesteroniin vaikuttavaa lääkettä niin ne on aika turvallista antaa.

Itse menisin sen perusteella kierrosta minkä epäilisin olevan ongelma ja haluaako ultraa. Aika hyvä lotto olisi osua just ovulaation jälkeen, koska silloin ultrassa oman järjen mukaan näkyisi limakalvon paksuus, onko syntynyt keltarauhasta ja jos on muita ongelmia 🤔 korjatkaa he joilla on oikeasti kokemusta aiheesta.

Toki kannattaa listata sitä ennen kaikkia muuta tietoa pari kiertoa taaksepäin. Mä ite olin kirjoittanut papereihini kolme edellistä kiertoa kestot, kuukautisten runsauden, milloin oli lh huippu ja oman parhaan arvauksen lämpöjen perusteella oliko irronnut munasolua. Noista tiedoista voi päätellä jo tosi runsaasti naisen kehon toiminnassa.

Toki sit miehen kannattaa myös käydä tarkistamassa itsensä. Mulla ei oo siitä puolesta yhtikäs mitään hajua kun meillä syyllinen lapsen saannin vaikeuteen ollut ilmiselvästi mun liian lyhyt kierto.

Takaisin