Haaveena esikoinen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pancake89
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Ihana kun tullut uusia! Tervetuloa tĂ€nne piinailijoiden joukkoon😂 toivotaan kaikille onnea ja vahvoja tuplaviivoja!

Asiasta kymmenenteen ja pahoittelut etukĂ€teen, jos joku ei kestĂ€ tĂ€mmösiĂ€ kyssĂ€reitĂ€, mutta mitĂ€ liukkaria kĂ€ytĂ€tte jos on kĂ€ytössĂ€? MeillĂ€ siis vĂ€lillĂ€ ei esileikkiĂ€ jakseta, nĂ€in vuoden yrittĂ€misen jĂ€lkeen, vaan hoidetaan vaan tallettelut pois alta, niin oon tĂ€stĂ€kin lukenut, ettĂ€ pitÀÀ olla siittiöystĂ€vĂ€llistĂ€. Nyt kĂ€ytössĂ€ rfsu:n magic glideđŸ€” parhainhan ois, ettĂ€ ilman vetĂ€is.

Ja toinen kyssĂ€ri perÀÀn, itellĂ€ loppuu flo:n maksullinen puoli tĂ€ssĂ€ parin pĂ€ivĂ€n sisÀÀn, ja oon todennut ettĂ€ en niinkÀÀn siitĂ€ tykkÀÀ kun ei voi esim lÀÀkkeitĂ€ sinne merkitĂ€. Mutta kannattaako esim ff:stĂ€ tai premomista ottaa maksullista versiota? Onko kokemuksia vai meettekö vaan ilmaisversioilla?đŸ€”

@Heipsy MeillĂ€ on kĂ€ytössĂ€ vĂ€hĂ€n monenlaista. PÀÀasiassa Babystart siittiöystĂ€vĂ€llinen, mut sit oviksen ulkopuolella Durexin vesi- tai silikonipohjainen, kun tuo Babystart on aika hintavaa eikĂ€ mielestĂ€ni erityisen riittoisaa. Ja todellakaan ei aina jaksa mitÀÀn lĂ€mmittelyjĂ€, joten liukkaria vaan kehiin 😂 Mulla on Flo premium ja FF ilmaisversio. Musta FF vaikuttaa monipuolisemmalta kierron seurannan suhteen, Flo sit taas tykkÀÀ chattailla sitĂ€ sun tĂ€tĂ€ ja löytyyhĂ€n sieltĂ€ tietoa raskauden yrittĂ€misestĂ€ yms.

Nyt alkaa mahakivut olla sitÀ luokkaa et uskon et menkat on alkamassa ja vielÀ etuajassa. Luteaali jÀÀ 8 tai 9 pÀivÀÀn. Pah. EhkÀ aloitan nyt jo Geleen syönnin ensi kiertoa ajatellen.

Ihana kun tullut uusia! Tervetuloa tĂ€nne piinailijoiden joukkoon😂 toivotaan kaikille onnea ja vahvoja tuplaviivoja!

Asiasta kymmenenteen ja pahoittelut etukĂ€teen, jos joku ei kestĂ€ tĂ€mmösiĂ€ kyssĂ€reitĂ€, mutta mitĂ€ liukkaria kĂ€ytĂ€tte jos on kĂ€ytössĂ€? MeillĂ€ siis vĂ€lillĂ€ ei esileikkiĂ€ jakseta, nĂ€in vuoden yrittĂ€misen jĂ€lkeen, vaan hoidetaan vaan tallettelut pois alta, niin oon tĂ€stĂ€kin lukenut, ettĂ€ pitÀÀ olla siittiöystĂ€vĂ€llistĂ€. Nyt kĂ€ytössĂ€ rfsu:n magic glideđŸ€” parhainhan ois, ettĂ€ ilman vetĂ€is.

Ja toinen kyssĂ€ri perÀÀn, itellĂ€ loppuu flo:n maksullinen puoli tĂ€ssĂ€ parin pĂ€ivĂ€n sisÀÀn, ja oon todennut ettĂ€ en niinkÀÀn siitĂ€ tykkÀÀ kun ei voi esim lÀÀkkeitĂ€ sinne merkitĂ€. Mutta kannattaako esim ff:stĂ€ tai premomista ottaa maksullista versiota? Onko kokemuksia vai meettekö vaan ilmaisversioilla?đŸ€”
Me kĂ€ytetÀÀn liukuvoiteena jotain Aco caring glide merkkistĂ€. Sen pitĂ€isi ainakin olla siittiöystĂ€völlinen, ainakin muistaakseni. 😂

Ja premom:ista mulla maksullinen versio. Itse kyllĂ€ tykĂ€nnyt siitĂ€ kun monipuolisempi kuin ilmaisversio. 😆 On mulla se flo myös maksullisena versiona mutta en siitĂ€ itsekkÀÀn oikein pidĂ€ niin paljon kuin tuosta premom:ista ainakaan.

Vatsakivut piti aamuyöllĂ€ hereillĂ€, sĂ€teilee vĂ€lillĂ€ selkÀÀn ja reisiin, voimakas kipulÀÀke ei vie kipuja kokonaan pois. EhkĂ€pĂ€ se on endo nostamassa jo pÀÀtÀÀn vahvasti parin kierron jĂ€lkeen. Paska 😑 Sit toisaalta on vĂ€hĂ€n huononointisuutta ja aamulla tyroksiinin oton jĂ€lkeen alkoi nĂ€rĂ€stÀÀ, mua ei oo nĂ€rĂ€stĂ€ny kuukausiin, mikĂ€ vĂ€hĂ€n nyt nosti toiveita voisko kyse ollakin ensioireista. Menkat ei oo alkanut. Tein OS testin dpo9 ja nega oli. EipĂ€ auta kun odottaa.

@Heipsy

Flowssa pystyy merkitsemÀÀn lÀÀkkeet sieltÀ mistÀ kirjataan oireet, vÀhÀn hassussa paikassa kyllÀ

MeillĂ€ kĂ€ytössĂ€ kaksikin eri liukkaria, toinen öljy- ja toinen silikonipohjainen, merkkejĂ€ en muista 😂 En oo edes ajatellut, ettĂ€ merkillĂ€ olisi hirveĂ€sti vĂ€liĂ€, kunhan ei sisĂ€llĂ€ siittiöille haitallisia aineita. KĂ€ytetÀÀn liukkaria esileikistĂ€ huolimatta, koska hormonaalinen ehkĂ€isy aiheutti kuivuutta, en tiedĂ€ tarviiko jatkossa.

@Heipsy @Syssymyssy Juuri tutkiskelin noita liukkariasioita kun olin ostamassa. Raskautta yrittÀville suositellaan vesipohjaista liukkaria, koska muut voivat haitata siittiöiden liikkumista, vaikka ei olisikaan siittiöitÀ tuhoavia spermisidejÀ mukana. Ostin itse Aco Caring Glidea, se vaikuttaa ihan hyvÀltÀ.

Muokattu viimeksi:
@Heipsy @Syssymyssy Juuri tutkiskelin noita liukkariasioita kun olin ostamassa. Raskautta yrittÀville suositellaan vesipohjaista liukkaria, koska muut voivat haitata siittiöiden liikkumista, vaikka ei olisikaan siittiöitÀ tuhoavia spermisidejÀ mukana. Ostin itse Aco Caring Glidea, se vaikuttaa ihan hyvÀltÀ.
Hei mĂ€ oon ostanu samaa liukkarii! MeillĂ€ on sitĂ€ ollut just viime aikoina kĂ€ytössĂ€. Se on omastakin mielestĂ€ hyvĂ€. 😆

TÀÀllĂ€ ollaan nyt kotona. Ja dpo0 ilmeisesti. Sitten nyt alkaakin jĂ€nnittĂ€minen... 🙈🙊

@Zebra Harmi, jos tosiaan endo oireilee jo
 Kunpa olisikin jotain muuta. VielĂ€kö huonovointisuus ja nĂ€rĂ€stys jatkuu vai onko asettuneet?

@Emri Kiva kuulla, ettÀ asiat etenee IVF:n kanssa. Toivottavasti menisi aika nopeasti seuraavia vaiheita odotellessa!

MeillÀ mies kÀvi eilen antamassa siemennestenÀytteen ja tulokset tulee ensi viikolla. Oli kuulemma selkeÀÀ ja helppoa asioida eikÀ tuntunut asiana sen kummemmalta kuin vaikka verikokeissa kÀyminen. Jos tÀstÀ tiedosta on jollekin apua.

Ovulaatiota myös odotellaan viikonlopulle, joten lempeĂ€ ja lĂ€mpöÀ luvassa. JĂ€lkimmĂ€istĂ€ riittÀÀ kyllĂ€ muutenkin. 😁

@Viheriöi No niinpÀ, jÀÀtÀvien endokipujen palaamista pelkÀsin eniten. SiinÀ voi yritys jÀÀdÀ toiseksi jos/kun ne kivut iskee. Onneks nÀÀ nyt ei vielÀ ole lÀhellÀ sitÀ luokkaa. PientÀ huonovointisuutta ja mahakipua on tÀnÀÀnkin, lievÀÀ nÀrÀstystÀkin. Tein sekÀ one stepin ettÀ pregcheckin ja puhtaita negoja olivat.

HyvĂ€ et mies kĂ€vi teillĂ€ antamassa nĂ€ytteen. HyvĂ€ tsekata sekin puoli et kaikki on kunnossa. Omankaan miehen mielestĂ€ suoritus ei ollut paha. SiitĂ€ jĂ€i inside lĂ€ppĂ€kin. Aina kun mennÀÀn sen rakennuksen ohi mies sanoo "Arvaa mitĂ€ mĂ€ tein tuolla?" 😂

Toivottavasti ei oo liikaa lĂ€mpöÀ, jotta jaksaa jakaa lempeĂ€ 😁

MĂ€ aloin vĂ€hĂ€n epĂ€illĂ€ ettĂ€ mitĂ€ jos se viikon runsas vuoto minkĂ€ sain ei ollutkaan menkat vaan se kysta tuli vuotona ulos, onkohan se mahdollista...? Koska jos vaihtoehdot on ettĂ€ sain positiivisen ovistestin KP12 tai KP38, kyllĂ€ mun kohdalla se 38 kuulostaa todennĂ€köisemmĂ€ltĂ€ 😅

Mutta varasin maanantaille ajan kun gyne palaa lomilta, siellĂ€hĂ€n sitten nĂ€kyy ettĂ€ onko se kysta vielĂ€ paikoillaan vai olisko lĂ€htenytđŸ€ž Ja pitĂ€isi nĂ€kyĂ€ ettĂ€ onko ovis nyt oikeesti tapahtunut đŸ€” Kiva ettĂ€ sai ajan niin ei tarvitse enÀÀ pitkÀÀn arvuutella!

Mutta testit ainakin nyt nĂ€ytti kunnolla posia ja haalistui niin uskoisin ettĂ€ nyt on DPO1! PÀÀsee pitkĂ€stĂ€ aikaa piinaamaan đŸ€ž

Meen nyt flo:n ja premomin ennusteiden mukaan mieluummin ettÀ nyt on dpo1. EnkÀ noiden ovislimojen mukaan jotka olivat sunnuntaina ja maanantaina erilaista jo sitten sellaisia joyka yleensÀ kun ovulaatio testailujen haalistumisen aikaan on joiden mukaan olisi dpo4. Vai kumman mukaan olisi parempi mennÀ? Kun tosiaan testaillut en tÀssÀ kierrossa....

Ja kaiken lisĂ€ksi lauantaina ja sunnuntaina oli kyllĂ€ sellaisia oviskipuja. đŸ€” EttĂ€ niistĂ€ voisi pÀötellĂ€ ettĂ€ se olikin aikaisemmin. Ja koska ne loppuivat kumminkin maanantaihin mennessĂ€... No ehkĂ€ maltan testaamista mahdollisimman pitkÀÀn. 😂 Helpommin sanottu ku tehty tosin.

MĂ€ aloin vĂ€hĂ€n epĂ€illĂ€ ettĂ€ mitĂ€ jos se viikon runsas vuoto minkĂ€ sain ei ollutkaan menkat vaan se kysta tuli vuotona ulos, onkohan se mahdollista...? Koska jos vaihtoehdot on ettĂ€ sain positiivisen ovistestin KP12 tai KP38, kyllĂ€ mun kohdalla se 38 kuulostaa todennĂ€köisemmĂ€ltĂ€ 😅

Mutta varasin maanantaille ajan kun gyne palaa lomilta, siellĂ€hĂ€n sitten nĂ€kyy ettĂ€ onko se kysta vielĂ€ paikoillaan vai olisko lĂ€htenytđŸ€ž Ja pitĂ€isi nĂ€kyĂ€ ettĂ€ onko ovis nyt oikeesti tapahtunut đŸ€” Kiva ettĂ€ sai ajan niin ei tarvitse enÀÀ pitkÀÀn arvuutella!

Mutta testit ainakin nyt nĂ€ytti kunnolla posia ja haalistui niin uskoisin ettĂ€ nyt on DPO1! PÀÀsee pitkĂ€stĂ€ aikaa piinaamaan đŸ€ž

On se mahdollista, et vuoto johtui kystasta. Toisilla vuotaa vain vatsaonteloon, mut joillakin voi vuotaa runsaastikin ulos. Mulla on itellÀ puhjennut munasarjakysta, se vuosi vain vatsaonteloon. Oli kyllÀ sellaiset kivut et jouduin hakeutumaan sairaalaan kaksi kertaa. Oliko sulla kipuja?

On se mahdollista, et vuoto johtui kystasta. Toisilla vuotaa vain vatsaonteloon, mut joillakin voi vuotaa runsaastikin ulos. Mulla on itellÀ puhjennut munasarjakysta, se vuosi vain vatsaonteloon. Oli kyllÀ sellaiset kivut et jouduin hakeutumaan sairaalaan kaksi kertaa. Oliko sulla kipuja?
Ei ollut kipuja! SenkÀÀn takia en nyt ihan varma ole tilanteesta. Voikohan se poistua hiljakseen vuotaen...? No, maanantaina nĂ€kyy ettĂ€ poistuiko se! Jos se siellĂ€ maanantaina on edelleen, sit kai pitÀÀ hyvĂ€ksyĂ€ ettĂ€ hormonit vaan meni ihan yhtĂ€kkiĂ€ sekaisin kun pĂ€rĂ€hti viikon runsas vuoto keskelle kiertoa ja sit vielĂ€ pĂ€rĂ€hti ovis pian perÀÀn. đŸ€·â€â™€ïž MĂ€ yritĂ€n nyt pitÀÀ positiivisuudesta viikonlopun yli kiinni ja toivoa parasta, ettĂ€ kysta on poissa ja oli oikein hieno ovis hyvĂ€llĂ€ follilla. đŸ€ž Voin sit maanantaina pitÀÀ seuraavan mökötyssession jos gynellĂ€ tulee huonoja uutisia. 🙈

Onko muuten muilla mennyt vÀlillÀ hermo jos on haasteita tÀrpissÀ ja joku vertailee "mutta se ja se tuttu sai myös lapsen niin eiköhÀn sulla pian tÀrppÀÀ!".
Äiti on kunnostautunut tĂ€ssĂ€ useaan otteeseen, kun mietin ikĂ€asiaa niin hĂ€n totesi "kyllĂ€ mulla on yksi tuttu jolla tĂ€rppĂ€si yli 40v!" (okei mutta me ei olla tĂ€mĂ€n tutun sukua ja jokaisen biologia on vĂ€hĂ€n erilainen) ja kun puhuin PCOS:stĂ€ on taas "juu yhdellĂ€ kaverilla on se ilmeisesti myös ja hyvin heillĂ€kin onnistui, tĂ€rppĂ€si parissa kuukaudessa!". No jĂ€lleen, kaikilla on omanlainen keho. Jos nyt yli vuoden jĂ€lkeen pikkuhiljaa loppuisi se vĂ€hĂ€ttely ettĂ€ "kyllĂ€ teillĂ€ ihan kohta tĂ€rppÀÀ kun vaan lopetat stressaamisen!". En mĂ€ stressaa, kunhan olen inhorealistinen 😅

Ei ollut kipuja! SenkÀÀn takia en nyt ihan varma ole tilanteesta. Voikohan se poistua hiljakseen vuotaen...? No, maanantaina nĂ€kyy ettĂ€ poistuiko se! Jos se siellĂ€ maanantaina on edelleen, sit kai pitÀÀ hyvĂ€ksyĂ€ ettĂ€ hormonit vaan meni ihan yhtĂ€kkiĂ€ sekaisin kun pĂ€rĂ€hti viikon runsas vuoto keskelle kiertoa ja sit vielĂ€ pĂ€rĂ€hti ovis pian perÀÀn. đŸ€·â€â™€ïž MĂ€ yritĂ€n nyt pitÀÀ positiivisuudesta viikonlopun yli kiinni ja toivoa parasta, ettĂ€ kysta on poissa ja oli oikein hieno ovis hyvĂ€llĂ€ follilla. đŸ€ž Voin sit maanantaina pitÀÀ seuraavan mökötyssession jos gynellĂ€ tulee huonoja uutisia. 🙈

Onko muuten muilla mennyt vÀlillÀ hermo jos on haasteita tÀrpissÀ ja joku vertailee "mutta se ja se tuttu sai myös lapsen niin eiköhÀn sulla pian tÀrppÀÀ!".
Äiti on kunnostautunut tĂ€ssĂ€ useaan otteeseen, kun mietin ikĂ€asiaa niin hĂ€n totesi "kyllĂ€ mulla on yksi tuttu jolla tĂ€rppĂ€si yli 40v!" (okei mutta me ei olla tĂ€mĂ€n tutun sukua ja jokaisen biologia on vĂ€hĂ€n erilainen) ja kun puhuin PCOS:stĂ€ on taas "juu yhdellĂ€ kaverilla on se ilmeisesti myös ja hyvin heillĂ€kin onnistui, tĂ€rppĂ€si parissa kuukaudessa!". No jĂ€lleen, kaikilla on omanlainen keho. Jos nyt yli vuoden jĂ€lkeen pikkuhiljaa loppuisi se vĂ€hĂ€ttely ettĂ€ "kyllĂ€ teillĂ€ ihan kohta tĂ€rppÀÀ kun vaan lopetat stressaamisen!". En mĂ€ stressaa, kunhan olen inhorealistinen 😅

KyllĂ€ se kĂ€sittÀÀkseni voi olla myös kivuton. Isommat kystat aiheuttaa todennĂ€köisemmin kipuja. Toivotaan niin, ettĂ€ se kysta olis nyt poistunut sieltĂ€ ja ovis tapahtunutđŸ€žđŸ»đŸ€žđŸ»Voi olla, ettĂ€ nÀÀ helteetkin voi tehdĂ€ tepposia hormoneille.

HyvÀÀhÀn noi vertailijat ja sanojat vain yleensÀ tarkoittaa, mutta eivÀt sit oikein ajattele, miltÀ se itse yrittÀjÀn korviin kuulostaa, varsinkin jos yritystÀ on jo takana jonkin verran. Se mikÀ on rohkaisuksi tarkoitettu muuntuukin vÀhÀttelyksi tai ylioptimistisuudeksi.

KyllĂ€ se kĂ€sittÀÀkseni voi olla myös kivuton. Isommat kystat aiheuttaa todennĂ€köisemmin kipuja. Toivotaan niin, ettĂ€ se kysta olis nyt poistunut sieltĂ€ ja ovis tapahtunutđŸ€žđŸ»đŸ€žđŸ»Voi olla, ettĂ€ nÀÀ helteetkin voi tehdĂ€ tepposia hormoneille.

HyvÀÀhÀn noi vertailijat ja sanojat vain yleensÀ tarkoittaa, mutta eivÀt sit oikein ajattele, miltÀ se itse yrittÀjÀn korviin kuulostaa, varsinkin jos yritystÀ on jo takana jonkin verran. Se mikÀ on rohkaisuksi tarkoitettu muuntuukin vÀhÀttelyksi tai ylioptimistisuudeksi.
Joo se vissiin oli sen verran pieni ettĂ€ ei koon puolesta sopinut kystan mÀÀritelmÀÀn, vaikka nĂ€ytti ultrakuvassa massiiviselta! Kiitos tsempeistĂ€, toivotaan parasta đŸ€ž

Joo olettaisin myös ettĂ€ hyvÀÀ tarkoitetaan! VĂ€hĂ€n vaan tuntuu keljulta kun vertaillaan ettĂ€ tutulla tĂ€rppĂ€si 2 kuukaudessa ja mulla oli siinĂ€ kohtaa mennyt 3kk ilman ovulaatiota, jolloin oli ihan vaan mahdotonta tĂ€rpĂ€tĂ€, kuten sitten yritin hĂ€nelle selittÀÀ. Mutta ehkĂ€ sitĂ€ ei pidĂ€ ottaa henkilökohtaisesti! 😊

Joo siis todellakin just tĂ€tĂ€ vertailua kuullut ja hermo on mennyt moneen kertaan 😄 en voi ymmĂ€rtÀÀ miten joku tutun tutun tarina toimii aina niin aukottomana tietolĂ€hteenĂ€ just meidĂ€n tilanteeseen. Ja sit nÀÀ jutut tulee vielĂ€ monesti niiltĂ€ jotka ei kyllĂ€ tiedĂ€ tarkemmin nĂ€istĂ€ asioista hölkĂ€sen pölĂ€ystĂ€, menee alkiot ja munasolut puheessa iloisesti sekaisin jne. "SillĂ€ varmuudella minkĂ€ vain syvĂ€ tietĂ€mĂ€ttömyys voi antaa" on must osuva sanonta tĂ€hĂ€n 😁 ja oon kans joutunut muutamaan kertaan huomauttaa, et ihan kaikki lÀÀketieteelliset haasteet ei vaan ratkea stressaamattomuudella, jos nyt vielĂ€ jollekin tulee yllĂ€tyksenĂ€. Toi stressillĂ€ selittĂ€minen on myös aika syyllistĂ€vÀÀ. Onneks kesĂ€loma alkaa olla ohi ni ei tarvii enÀÀ kuunnella sitĂ€ ettĂ€ "Kun sĂ€ nyt rentoudut niin kyllĂ€ se raskaus sieltĂ€ alkaa, tutulla x kĂ€vi kans just niin ja kun ne lakkasi toivomasta ja vaan alkoi elÀÀ ja nauttia niin sieltĂ€ se iloinen yllĂ€tys tulikin!" Joo hohhoijaa kiitos riittÀÀ, oliko muuta? EikĂ€ muuten raskaus alkanut lomallakaan.

HyvÀÀhĂ€n ihmiset tosiaan useimmiten tarkoittaa, mutta nĂ€issĂ€ asioissa tilanteiden variaatio on niin laaja, ettĂ€ useimmiten ois hyvĂ€ vaan olla hiljaa jos meinaa joku neuvosammakko suusta pÀÀstĂ€ 😄 tĂ€ssĂ€ kĂ€vin yksityisellĂ€ lapsettomuusklinikalla ja siellĂ€ lÀÀkĂ€ri puhisi harmissaan ettĂ€ yksityinen gyne oli antanut mulle vÀÀriĂ€ ohjeita kun ei oo tiennyt tĂ€stĂ€ aihepiiristĂ€ riittĂ€vĂ€n tarkasti. Siis kuitenkin gynekologiaan erikoistunut lÀÀkĂ€ri. Se kaverin kaveri ei varmasti tiedĂ€ yhtÀÀn sen tarkemmin. Oonkin miettinyt et mikĂ€ ois ystĂ€vĂ€llisen napakka vastaus nĂ€ihin silloinkin kun itellĂ€ keittÀÀ yliđŸ˜…đŸ€”

@Feronia Toivotaan ettĂ€ kysta on poistunut! Nuo hyvÀÀ tarkoittavat kommentit osaavat olla raivostuttavia. Itse mietin tosi tarkkaan keille avaan nĂ€itĂ€ asioita, koska on jotenkin kuormittavaa joutua valistamaan ja opettamaan muita kaiken muun kuormituksen lisĂ€ksi. Oma sietokyky typerille kommenteille on aika vĂ€hĂ€inen, vaikka tietÀÀkin ettei niitĂ€ pahalla sanota. 😅 YritĂ€n pitÀÀ kriteerinĂ€ sitĂ€, ettĂ€ jos voin kertoa hoidoista niin voin myös ko. ihmiselle sanoa suoraan, jos kommentit tuntuu ikĂ€vĂ€ltĂ€, tai etten kaipaa neuvoja tai ratkaisuja, vaan lĂ€snĂ€oloa ja kuuntelua.

@Viheriöi Toivottavasti siemennesteanalyysista tulee positiivisia uutisia đŸ€žđŸŒ

TÀÀllĂ€ on ensimmĂ€iset pistelyt takana. Pienen alkusÀÀtĂ€misen jĂ€lkeen alkaa mennĂ€ jo aika sujuvasti. Ohut piikki onneksi sujahtaa helposti nahkaan, ei tarvi sitĂ€ jĂ€nnittÀÀ enÀÀ. 😀

Joo siis todellakin just tĂ€tĂ€ vertailua kuullut ja hermo on mennyt moneen kertaan 😄 en voi ymmĂ€rtÀÀ miten joku tutun tutun tarina toimii aina niin aukottomana tietolĂ€hteenĂ€ just meidĂ€n tilanteeseen. Ja sit nÀÀ jutut tulee vielĂ€ monesti niiltĂ€ jotka ei kyllĂ€ tiedĂ€ tarkemmin nĂ€istĂ€ asioista hölkĂ€sen pölĂ€ystĂ€, menee alkiot ja munasolut puheessa iloisesti sekaisin jne. "SillĂ€ varmuudella minkĂ€ vain syvĂ€ tietĂ€mĂ€ttömyys voi antaa" on must osuva sanonta tĂ€hĂ€n 😁 ja oon kans joutunut muutamaan kertaan huomauttaa, et ihan kaikki lÀÀketieteelliset haasteet ei vaan ratkea stressaamattomuudella, jos nyt vielĂ€ jollekin tulee yllĂ€tyksenĂ€. Toi stressillĂ€ selittĂ€minen on myös aika syyllistĂ€vÀÀ. Onneks kesĂ€loma alkaa olla ohi ni ei tarvii enÀÀ kuunnella sitĂ€ ettĂ€ "Kun sĂ€ nyt rentoudut niin kyllĂ€ se raskaus sieltĂ€ alkaa, tutulla x kĂ€vi kans just niin ja kun ne lakkasi toivomasta ja vaan alkoi elÀÀ ja nauttia niin sieltĂ€ se iloinen yllĂ€tys tulikin!" Joo hohhoijaa kiitos riittÀÀ, oliko muuta? EikĂ€ muuten raskaus alkanut lomallakaan.

HyvÀÀhĂ€n ihmiset tosiaan useimmiten tarkoittaa, mutta nĂ€issĂ€ asioissa tilanteiden variaatio on niin laaja, ettĂ€ useimmiten ois hyvĂ€ vaan olla hiljaa jos meinaa joku neuvosammakko suusta pÀÀstĂ€ 😄 tĂ€ssĂ€ kĂ€vin yksityisellĂ€ lapsettomuusklinikalla ja siellĂ€ lÀÀkĂ€ri puhisi harmissaan ettĂ€ yksityinen gyne oli antanut mulle vÀÀriĂ€ ohjeita kun ei oo tiennyt tĂ€stĂ€ aihepiiristĂ€ riittĂ€vĂ€n tarkasti. Siis kuitenkin gynekologiaan erikoistunut lÀÀkĂ€ri. Se kaverin kaveri ei varmasti tiedĂ€ yhtÀÀn sen tarkemmin. Oonkin miettinyt et mikĂ€ ois ystĂ€vĂ€llisen napakka vastaus nĂ€ihin silloinkin kun itellĂ€ keittÀÀ yliđŸ˜…đŸ€”
No siis juurikin tĂ€mĂ€! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mun lempiluento oli kyllĂ€ se joku Dextran lÀÀkĂ€riluento jossa lÀÀkĂ€ri antoi synninpÀÀstön stressistĂ€, ettĂ€ normaali arkistressi ei vaikuta hedelmĂ€llisyyteen, vaan tyyliin pitÀÀ stressata toimeentulosta/selviytymisestĂ€, lĂ€heisen kuolemasta, jne jotta se vaikuttaisi. Ja mĂ€ oon niin paatunut jo yrittĂ€miseen ettĂ€ sitĂ€ en oo ainakaan enÀÀ stressannut kuukausiin :rolling: EnkĂ€ voi toisaalta kokonaan "lakata yrittĂ€mĂ€stĂ€" koska mun ovikset tulee niin harvoin ja ihan ihme aikoihin ettĂ€ takuulla menis ohi kun ei me puuhailla normaalisti kuin 1-2 kertaa kuussa jos ei oo ovis-ikkuna menossa. En ees tiedĂ€ kuinka monta ovistestiĂ€ oon tĂ€hĂ€n mennessĂ€ tehnyt mutta niin monta ettĂ€ oon nyt suorastaan pöllĂ€mystynyt aamuisin kun on luteaali menossa eikĂ€ tarvikaan testata, menee aamutoimet ihan sekaisin! :rolling: Mutta joo onhan se kiva jos serkun kumminkaima sai lapsen heti kun alkoi ottamaan rennommin! 🙄

@Pepino Toi on kyllĂ€ ihan hyvĂ€ pointti, ettĂ€ toki voi kommunikoida lĂ€heiselle sen mitĂ€ siinĂ€ hetkessĂ€ kaipaa. Äiti yleensĂ€ on tsempannut kivasti eri elĂ€mĂ€ntilanteissa niin tuli sitten vĂ€hĂ€n yllĂ€tyksenĂ€ nĂ€mĂ€ lukuisat "nĂ€in muilla on helposti tĂ€rpĂ€nnyt"-tarinat. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onhan sekin tavallaan optimistinen tsemppaus ettĂ€ muilla on onnistunut mutta ei varsinaisesti auta tĂ€hĂ€n meidĂ€n tilanteeseen, ehkĂ€ eri tapaus olisi tarina jostain sukulaisesta joka olisi onnistunut lopulta hoitojen kautta niin olisi samaistumispintaa đŸ€” Mutta joo itsekin kertonut aika harvalle, kun tuntuu ettĂ€ oon niin syvĂ€llĂ€ jo tĂ€ssĂ€ menossa ettĂ€ pitĂ€isi avata kaikki ovulaatiotestaamisesta PCOS:ÀÀn ja letrozoliin ja luteaalivaiheen pituuteen eli pitÀÀ kokonaisen luennon aiheesta joka kerta kun haluaisi jollekin ystĂ€vĂ€lle uskoutua :tears: Toivon ettĂ€ se plussa tai perĂ€ti ultrakuva on aikanaan sit helpompi kertoa ja voi siinĂ€ sit selittÀÀ ettĂ€ ei kuule ollut mikÀÀn helppo homma tĂ€mĂ€! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja huuiiii ekat piikittelyt jo! HyvÀ ettÀ ei oo ollut niin paha kuin mitÀ aattelit! Kuinkas pitkÀÀn siinÀ piikitellÀÀn?

HyvĂ€ kun taas luteaalissa herÀÀ toivo kun puhuu jo tĂ€rppÀÀmisen mahdollisuudesta ja mitĂ€ sillon tekis vaikka aina pidĂ€n sitĂ€ tarkoituksella tosi etĂ€isenĂ€ asiana ettei vaan innostu liian aikaisin đŸ«Ł DPO2, joko kohta voi testata? :rolling:

Muokattu viimeksi:
Takaisin