Haaveena esikoinen

...ja lisäksi päätettiin miehen kanssa ruveta tosissaan miettimään naimisiin menoa (mennään ihan kaksistaan maistraatissa +valokuvaus +hienompi ravintola). 🤭🥹
Ihania uutisia! Me mentiin aikanaan naimisiinvjuuri tällaisella sapluunalla, suvulle ja ystäville pidettiin juhlat sitten vasta parin v sisällä 😊 Eikä ne oo välttämättömiä ne hääjuhlat muutenkaan, voihan sitä juhlistaa ystävien ja perheen kanssa erikseen sitä mukaa kun sattuu heitä näkemään ja hyvältä tuntuu.

Ihana kuulla @Lampsu_, kiva kun tulit jakamaan teidän tarinan ❤️ valtavasti onnea ja hyvää raskausaikaa!

Ja samoin valtavasti onnea @Kuuttituutti ❤️

Kaikki raskausuutiset on tietenkin arvokkaita mutta jotenkin sitä osaa olla tuntemattoman puolesta ekstraonnellinen, kun pitkän yritysajan jälkeen onnistuu. Ja tulee toivoa tähän omaankin prosessiin, että jollei raskaudu enemmin niin varmaan sitten ainakin myöhemmin. 😊

Onnea plussanneille!! ❤️

Täällä kp7, mutta rinnat kipeytyneet taas. Ja todella väsynyt olo ihan sama vaikka nukkuisi jopa 10 tuntia. ☹️ Jotenkin myös huono olo. Joka kaikki voi johtua tästä lähemmäs 40 asteen lämpötiloista. 🥵 Ja vatsa ihan ummetuksella sekä kramppailee välillä.

Mutta jotenkin hiipi ajatus siis että jospa olisikin raskausoireita. Kun dpo12 vielä testasin ennen kuin vuoto seuraavana päivänä alkoi aamulla, dpo13 siis.. No ehkä tämä helle sekoittanut mun pään kun kuvittelen tämmöistä... Varsinkin kun vuoto suht koht runsasta ja kestikin kumminkin 3 vuorokautta. 🫠 Pitää vaan asennoituu että pitää jatkaa yrittämistä. No ensi viikolla luultavemmin keskiviikkona ovulaatio taas.

Onnea plussanneille :smiling face with heart-eyes:

Vastailen vähän jälkijunassa kun olin hetken pois; hääjuttuja on kiva lukea!

Vaikka ajateltiin et odotellaan syyskuun reissua ennen yrittämistä niin kyllähän sen arvasi miten käy kun lääkäriltä saadaan lupa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: nyt aluksi mennään ihan tuntemuksien ja Flon mukaan, luulen ainakin ovuloineeni mut eihän sitä varmaksi voi sanoa

@Kali voihan kyseessä olla ovulaation lähestyminenkin, eikös siihen monella liity rintojen arkuutta? Mutta jos kovasti mietityttää, niin voihan sitä tehdä raskaustestin ja varmistua asiasta. 😊

Täällä meneillään dpo 9. Rinnat edelleen arat kuten tässä kierrossa on ollut sieltä noin dpo 4 lähtien. Jotain nipistelyä ja polttelua on tuntunut alavatsalla mutta sellaista on muutenkin loppukierrosta. Joskus on ollut tässä vaiheessa jo ajoittaisia maltillisia menkkakipuja, joita nyt ei ole kyllä vielä ollut. Aiemmin fiilis on ollut tosi hyvä ja rento mutta tänään iskenyt vähän sellainen pms-masis. Mutta katsotaan, ainakin kiva nähdä että minkä pituinen oma luteelivaihe tulee olemaan kun nyt on tarkkaa dataa ovulaation aja kohdasta.

En ole aiemmissa kierroissa tehnyt testejä ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, eikä tarkoitus ole nytkään jollei nyt jotain ihan erikoista oiretta vaikka tule. 😁 Muutamassa kierrossa tässä pillereiden lopetuksen jälkeen olen kuitenkin tehnyt negatestin, kun olen luullut että menkat ovat olleet myöhässä, vaikka oikeasti kierto onkin ollut vaan sekaisin vielä ja ovulaation ajankohta arvioitu päin honkia. 😅

@Kali voihan kyseessä olla ovulaation lähestyminenkin, eikös siihen monella liity rintojen arkuutta? Mutta jos kovasti mietityttää, niin voihan sitä tehdä raskaustestin ja varmistua asiasta. 😊

Täällä meneillään dpo 9. Rinnat edelleen arat kuten tässä kierrossa on ollut sieltä noin dpo 4 lähtien. Jotain nipistelyä ja polttelua on tuntunut alavatsalla mutta sellaista on muutenkin loppukierrosta. Joskus on ollut tässä vaiheessa jo ajoittaisia maltillisia menkkakipuja, joita nyt ei ole kyllä vielä ollut. Aiemmin fiilis on ollut tosi hyvä ja rento mutta tänään iskenyt vähän sellainen pms-masis. Mutta katsotaan, ainakin kiva nähdä että minkä pituinen oma luteelivaihe tulee olemaan kun nyt on tarkkaa dataa ovulaation aja kohdasta.

En ole aiemmissa kierroissa tehnyt testejä ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, eikä tarkoitus ole nytkään jollei nyt jotain ihan erikoista oiretta vaikka tule. 😁 Muutamassa kierrossa tässä pillereiden lopetuksen jälkeen olen kuitenkin tehnyt negatestin, kun olen luullut että menkat ovat olleet myöhässä, vaikka oikeasti kierto onkin ollut vaan sekaisin vielä ja ovulaation ajankohta arvioitu päin honkia. 😅
Aijaa en ookkaan huomannu itse aiemmin että ovulaation lähestyessä rinnat arat. 🙈 Mutta voihan se olla. Varmaan todennäköisempää se kuin että raskaana. Josta syystä jos olot jatkuu niin ehkä ensi viikolla kun kotiin palataan keskiviikkona voisin tehdä testin. 🙊 Luulen kyllä että kuumudesta nämä olot ja super kova ärtyneisyys johtuu myös. 🥵

Moikka! Olen jonkun aikaa lueskellut tätä(kin) keskustelua taustalla ja nyt ajattelin liittyä oikeasti mukaan.

Meillä toiveissa ensimmäinen lapsi ja yk13 menossa. Melkein vuosi aktiivista yritystä eikä tähän mennessä plussan plussaa, ei edes haamuja. Minä 33 ja mies 34.

Omat tunnelmat on kahtiajakoiset: toisaalta tiedän, että on ihan normaalia kestää tämänkin aikaa ja ihan oikeasti uskon, että saattaa tärpätä vaikka jo tässä kierrossa. Ja samaan aikaan alan jo varautua siihen, ettei tämä välttämättä käykään meiltä ihan helposti. Jos ei mitään ala tapahtua, ajatuksena hakeutua elokuussa tutkimuksiin.

Tsemppiä kaikille helteisiin ja kuumeiluun! ☀️

Moikka! Olen jonkun aikaa lueskellut tätä(kin) keskustelua taustalla ja nyt ajattelin liittyä oikeasti mukaan.

Meillä toiveissa ensimmäinen lapsi ja yk13 menossa. Melkein vuosi aktiivista yritystä eikä tähän mennessä plussan plussaa, ei edes haamuja. Minä 33 ja mies 34.

Omat tunnelmat on kahtiajakoiset: toisaalta tiedän, että on ihan normaalia kestää tämänkin aikaa ja ihan oikeasti uskon, että saattaa tärpätä vaikka jo tässä kierrossa. Ja samaan aikaan alan jo varautua siihen, ettei tämä välttämättä käykään meiltä ihan helposti. Jos ei mitään ala tapahtua, ajatuksena hakeutua elokuussa tutkimuksiin.

Tsemppiä kaikille helteisiin ja kuumeiluun! ☀️
Moikka, tervetuloa mukaan! 😊 Hellettä tosiaan piisaa! 🔥

Ja onpa kurja kuulla että teillä on sama tilanne, myöskin meillä on yli vuosi yritystä takana eikä haamun haamua.

Onko kierrot säännöllisiä ja ns normaalin pituisia? Tuleeko ovulaatiotestiin plussa? Näitä meiltäkin kyseltiin kun hakeuduttiin loppukeväästä lääkäriin. Mulla ne kierrot oli pitkiä ja välillä ovuloimattomia niin sinänsä oli helppo lähteä selvittämään kun PCOS:n oireet täyttyi mutta eipä se tieto varsinaisessa tärpissä vielä ole auttanut 😅 Oon kyllä myös alkanut miettiä että onkohan mulla edes letkut auki kun aukiolotutkimustakaan ei ole tehty, olisikohan se nyt seuraavaksi edessä.

Mutta toivon mukaan saatte pian ajan ja tulee selvyyttä! 🤞 Mä aina liputan sen puolesta että miehen kannattaa käydä siemennesteanalyysissä vaikka heti, kun omassa kaupungissa se ainakin piti käydä tekemässä yksityisellä omakustanteisesti ja varata itse aika. 2-4 päivän pidätyksellä testiin. Jos löytyy jotain korjattavaa, siinä kuitenkin menee se 3kk ennen kuin korjausten tulokset alkavat näkymään siittiöissä.

Moikka, tervetuloa mukaan! 😊 Hellettä tosiaan piisaa! 🔥

Ja onpa kurja kuulla että teillä on sama tilanne, myöskin meillä on yli vuosi yritystä takana eikä haamun haamua.

Onko kierrot säännöllisiä ja ns normaalin pituisia? Tuleeko ovulaatiotestiin plussa? Näitä meiltäkin kyseltiin kun hakeuduttiin loppukeväästä lääkäriin. Mulla ne kierrot oli pitkiä ja välillä ovuloimattomia niin sinänsä oli helppo lähteä selvittämään kun PCOS:n oireet täyttyi mutta eipä se tieto varsinaisessa tärpissä vielä ole auttanut 😅 Oon kyllä myös alkanut miettiä että onkohan mulla edes letkut auki kun aukiolotutkimustakaan ei ole tehty, olisikohan se nyt seuraavaksi edessä.

Mutta toivon mukaan saatte pian ajan ja tulee selvyyttä! 🤞 Mä aina liputan sen puolesta että miehen kannattaa käydä siemennesteanalyysissä vaikka heti, kun omassa kaupungissa se ainakin piti käydä tekemässä yksityisellä omakustanteisesti ja varata itse aika. 2-4 päivän pidätyksellä testiin. Jos löytyy jotain korjattavaa, siinä kuitenkin menee se 3kk ennen kuin korjausten tulokset alkavat näkymään siittiöissä.
@Feronia Kiitos vertaistuesta! Lohduttavaa kuulla, etten ole tässä tilanteessa yksin, vaikka harmi tietysti, että teilläkin samoja haasteita.

Kierto säännöllinen 25 pv ja ovulaatio löytyy. Luteaalikin hyvän mittainen 14 pv. (Kaikkea sitä oppii, kun näitä keskusteluja lukee 😁) Keväällä kävin Puhdin labroissa ja gynellä perus ultrassa oman mielen rauhoittamiseksi. Niiden perusteella ei mitään selkeää syytä, miksi ei onnistuisi. Mies on menossa siemennesteanalyysiin ensi viikolla, oli itsekin sitä mieltä että hyvä se on tarkastaa. Oli ihan itse selvittänyt asiaa ja varannut ajan, kun aiemmin asiasta juteltiin.

Eli tällä erää vielä katsellaan ja tuollaista pientä omatoimista ”esiselvitystä”. Seuraavaksi kai sitten yhteys lääkäriin, jos ei tässä kierrossa tärppää.

@Viheriöi tervetuloa joukkoon 😎

@Elliania oon kans kuullut noista ihmeraskautumisista, jotka on tapahtunut heti "luovuttamisen" jälkeen

Nyt kun on YK1, niin täytyy myöntää, ettei näitä paria viikkoa suotta kutsuta piinaviikoiksi 😂 tänään dpo 2

Yritän kuitenkin pitää innostuksen ja toiveet matalana, sillä epäilen itelläni PCOS tai olen siitä oikeastaan täysin varma

Oksennellu jo toista kertaa tänä matkan aikana. Tiedä sitten oonko syönyt jotain huonoa. 😂 Varmaan oon... Todella ärtynyt olokin... Varmaan se sitten taas kuumuudesta johtui. Tänään oli nimittäin 40c lämpötila. 🥵 Vähän myös ärsyttää kun en ovulaatiota saa testattuu tässä kierrossa kun nyt varmaan olisi pitänyt alkaa testailla.

Heippa 🌼 Minäkin liityn keskusteluun uutena mukaan, vaikka täällä myös tullut jo jokunen tovi ujosti sivusta muiden juttuja seurailtua 😊 Ikää on 35 v ja esikoisen yritys aloitettu 9/24. Vajaan vuoden matkaan on mahtunut yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus. Nyt taas yhdet epätoivotut menkat alkamassa ja mieli matalalla 😔 Mutta ehkäpä toivo sieltä herää taas kun uusi kierto käynnistyy. Kiva lukea täältä muiden kokemuksia ja fiiliksiä. Tsemppiä kaikille 💓

Tervetuloa uudet 🤩

Ja tsemppiä piinaviikkoihin!

Minä aloitan ehkä huomenna kp11 oviksen metsästyksen taas 👌🏻

@Kali muista juoda tarpeeksi vettä kun on noin kuume, nestehukka ja kehon kuumeneminenkin voi aiheuttaa oksentelua 😱

Minä en muka eilen päivällä ehtinyt anoppilassa juoda tarpeeksi, niin illan oli huono olo, onneksi helpotti illan mittaan kun sain tankattua vichyä ja vettä.

Kävin aamulla labrassakin... Tulehdusarvo hieman koholla edelleen... 9 kun normi on maks 8 🤭😅🙈 hurjaa... Noh muistaakseni mulla on ollut pitkään noin 8-9, joten varmaan ylipaino selittää, että on ylärajalla... 🤔

Muut tulokset menee kait ens viikkoon. 🤔

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan @Viheriöi ja @tyyria!

Toivottavasti saatte @Viheriöi hyviä uutisia tuosta siemennesteanalyysista.

Me ollaan miehen kanssa jo etukäteen mietitty, että hän menee tutkituttamaan itsensä jo silloin, jos ehtii puoli vuotta yritystä tulla täyteen. Itse olen jo perus gynen tarkastuksessa käynyt, eli hoidetaan sitten miehen osuus ennen muita tutkimuksia. Ja ainakin omasta näkökulmasta tuo miehen tutkiminen on suht helppo toimenpide verrattuna sisätutkimuksiin. 😅

Täällä dpo10 ja fiilikset heittelee. Toisena hetkenä olen ihan varma, että ei onnistunut tässä kuussakaan, ja toisena mietin, että toivoa vielä on. Oireet ovat aikalailla samat, kuin kaikissa negakierroissa ennen menkkoja. Ainoa poikkeava oire on ollut, että jotkut ruuat ovat ällöttäneet ja aamukahvi ei ole maistunut (vaikka normaalisti rakastan kahvia). Mutta todennäköisempi selitys noille on tämä kuumuus tietenkin.

Takaisin