Kyllä, itsekin kun tästä alkoi enemmän ymmärtää niin huoli on huomattavasti pienempi
Mullahan on ollut vain terolutit, koska meidän matkassa on ollut sen verran käänteitä. Me oltiin jo pidempään mietitty, missä kohtaa lasta aletaan yrittää. Syksyllä 23 mulla alkoi olla alavatsa- ja alaselkäkipuja. Yleislääkäri totesi, että hormonikierukka (oli siis käytössä) altistaa kystille. Päätin, että nyt se vempele lähtee ja että samassa aloitetaan yritys. Gynellä poistettiin, ei huomattu mitään kummallista ultrassa.
Kuukaudet kului, kivut paheni, ei kuukautisia. Tutkittiin kaikkialla, olin varma, että mulla pcos, koska kuukautishäiriöitä ollut aina, lisäksi aknea, hiustenlähtöä ja lisääntynyttä karvankasvua esim. mahassa. Lopulta uusi gyneaika, löytyi massiivinen toiminnallinen kysta. Terolutit kierron käynnistämiseen. Oli muuten hirveä kokemus tuo, varmaan koska menkkoja ei ollut ollut sataan vuoteen ja en tiedä vuosiko kystakin pois, mutta verta tuli kuin saavista
No, ensimmäinen kierto kuurin jälkeen jäi 35 päivää ja luulen, että siinä ovuloin, oli kivut ja 2 viikon kuluttua niistä kuukautiset. Sen jälkeen taas lässähti, jotain 70 päivän kiertoa, ei ovulointia, ja kesällä 24 taas gynelle. Sitten löytyikin monirakkulaiset munasarjat ja todettiin pcos. 3kk terolut-kuuri. Näiden jälkeen eka kierto ilmeisesti taas sen 35pv, bongasin ovulaation kp21 ja plussasin viikon ennen lapsettomuuspolin ensikäyntiä, saatiin perua se. No tää päättyi tosiaan karmivasti, niinkuin biossa näkyy.
Tässä kohtaa selvitin lapsettomuuden pelossa kaiken tuosta pcosista, vaadin labroja ym., mulla siis myös normaalipaino. Ravintoremontti, takaisin salille ja dosetti täyteen vitamiineja. Heti ekojen menkkojen jälkeen uusi raskaus, joka kylläkin taas päättyi. Ilmeisesti pcosissa voi hormonit "nollaantua" raskaudessa ja sen takia keskenmenon/raskauden jälkeen tilanne olla parempi? Nyt taas ovulaatio (ennen ekoja menkkoja km jälkeen, jos siis oikeasti tapahtui, kaikki merkit ja testit viittaa).
Meillähän nää päättyneet raskaudet tietysti vaikuttaa niin, että yrittäminen "alkaa alusta" ja julkiselta apuja saa 6kk kuluttua, jos ei raskaudu. Jos nyt ei raskaus ala ja kierto alkaa jätättää, niin taidan mennä taas yksityiselle.
Tuli nyt pitkä tarina, on varmaan joku avautumisen tarve, oon niin väsynyt tähän vuoristorataan ja siihen, ettei mikään suju

Mikä sun tilanne? Sulla nyt letrot käytössä?