Haaveena esikoinen

Ihan vain itse otin puhdin kautta ferritiinin yms rautapaketin, kun on ollut taipumusta anemiaan ja työterveyspakettiin ei kuulu ferritiini yms.
Ei olla vieläkään tutkimuksiin menossa, mies välttelee sitä näköjään loppuun asti.. mieluummin aloittaa jopa laihiksen mulle kaveriksi... Hyvä sinällään, mutta ärsyttää... 4 vuotta on jo välillä lupaillut, että kohta.. sitte tulee plussa ja menee kesken... Sitten taas ei tartte hoitoihin ku tärppäs jos seuraava sitten kestää... Niin jos.. ja kun plussaamiseen näyttää menevän kerrallaan yli vuosi.. hoidoissa voisi hoitua nopeammin jos ylipäätään on mahdollista.... 🤦‍♀️

@Elliania Kiva kuulla, että lääkitys tuntuu vaikuttavan. Pidetään peukkuja, että vaikuttaisi tärppiin asti!

@Syssymyssy Voi piinaviikot… Itse olin ennen yrityksen aloittamista sitä mieltä, ettei mulla ole mitään erityisiä oireita ennen kuukautisten alkua. Ja pah! 😄 Onhan niitä näköjään koko joukko. Osa kuukausittain toistuvia ja siihen päälle joka kuukausi vähän eri oireita. Oon monta kertaa tuntenut itseni ihan hölmöksi, kun oon luulotellut vaikka mitä oireita ja sitten kuitenkin kuukautiset alkaa. Viime kierroissa ajatukset on kääntynyt siihen suuntaan, että oireet on merkki siitä, että EI oo tärpännyt. Eli sitä oireetonta loppukiertoa odotellessa, niin kuin joku muukin taisi vähän aikaa sitten sanoa.

@pyöriäinen Kuumuus tuo kyllä vielä oman vivahteensa noihin oireisiin. Itsellä esim. rintojen turvotus jatkunut nyt loppukierrosta alkukiertoon. Ei oo kuitenkaan kipeät eikä samalla tavalla pinkeät kuin loppukierrossa, joten mitä ilmeisimmin johtuu tästä helteestä. Näissä lämpötiloissa taitaa turvotusta olla vähän joka paikassa.

Näin viime yönä unta että tein positiivisen raskaustestin vahvoilla viivoilla vielä jopa. Muistan ja tunnistin vielä testinkin unesta, se oli pregcheckin liuskatesti. 😂 Toivottavasti oli enne... Pitänee kun ovulaatio ohi ja mahdollisimman pitkällä dpo niin ilmeisesti ekana testata pc:n testillä.

Heipsi! Kiva, että luet vanhoja kirjoituksiani. Siivosin välissä digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti ei siksi enää ole täällä suoraan luettavissa 🥰 Höpöttelemisiin! 🌈 💙

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 hyvä varmasti tsekata rauta-arvot! Pitäisi itsekin mennä katsomaan mikä tilanne tällä hetkellä on. Ja ymmärrän turhautumisen. Vaikka tietysti hyvä merkki että teillä on raskauksia alkanut, niin toivoisi sitä varmasti että asiat edistyisivät vähän nopeammin.

Täällä sama meno jatkuu eli dpo 11 ja tavanomaisia menkkoja edeltäviä oireita. Kuten @Elliania sanoitkin, niin vaikuttaa tosiaan siltä, että oireista/oireettomuudesta ei kuitenkaan voi oikein päätellä mitään (ainakaan ensimmäisen raskauden kohdalla), koska ekat raskaustuntemukset ja normaali pms voivat olla identtiset. Näin olen ainakin ymmärtänyt kaikista eri keskusteluista joita olen taas tässä piinailun ratoksi lukenut. 🤣

Mutta tuli hyvä fiilis siitä, että näköjään mulla tässä kierrossa ainakin on luteaalivaihe vähintään 11 päivää eli normaalin rajoissa. Eli sen osalta kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Eli jollei tästä kierrosta tärppää, niin hyvillä eväillä sitten seuraavaan kiertoon. 😌

Tein äsken rfsu early testin, kun tuli olo, että haluan jo lopettaa tämän arvailun ja saada sen negatiivisen ruutuun että voin asennoitua seuraavaan kiertoon.

Testi olikin haamu/positiivinen. 😭❤️

On jo dpo12 että voi olla, että tuossa varhaisessa testissä pitäisi olla vahvempi viiva? Mutta teen uuden testin huomenna ja katsotaan mihin tämä kehittyy. Mutta vaikka jäisikin kemialliseksi, on aivan mahtava olo siitä, että testissä näkyy jotain ja meillä on ainakin edellytykset onnistua, jos ei nyt niin myöhemmin.

Liitteet

• 20250727_091725.jpg
    20250727_091725.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 73
Tein äsken rfsu early testin, kun tuli olo, että haluan jo lopettaa tämän arvailun ja saada sen negatiivisen ruutuun että voin asennoitua seuraavaan kiertoon.

Testi olikin haamu/positiivinen. 😭❤️

On jo dpo12 että voi olla, että tuossa varhaisessa testissä pitäisi olla vahvempi viiva? Mutta teen uuden testin huomenna ja katsotaan mihin tämä kehittyy. Mutta vaikka jäisikin kemialliseksi, on aivan mahtava olo siitä, että testissä näkyy jotain ja meillä on ainakin edellytykset onnistua, jos ei nyt niin myöhemmin.
Kyllähän tuo jo selkeä plussa on jo!! Onnea!!! ❤️ Ja en noista testeistä tiedä että kuinka vahvaa näyttäisi dpo12. Ja mulla kun kokemusta vain keskenmenoista/kemiallisista niin ekalla kertaa kun sain plussan oli jo jotain dpo18 luokkaa. 🤔 Mutta se menikin pari viikkoa myöhemmin kesken. Mutta siis mitä nyt oon käsittänyt niin yksilöllistä se varmaan on. ☺️

Täällä kp10 ja pitäs varmaan saada mies pari kertaa ainakin "vieteltyä".. 😆 Kun kumpikin, flo ja premom ennustaa ovista keskiviikolle.

Täällä vähän toisen sortin piinapäivät... Löysin aivan ihanan häämekon Torista 100€:lla, nyt pitää vaan jännätä hyväksyykö myyjä minun tarjouksen. 😬 Toki en noin halvalla pääse kun pitää lyhentää (olen vertikaalisesti rajoittunut!) kuitenkin. Muuten vaikuttaa hyvältä, varsinkin kun selässä on nyörit niin ei tule hirveää stressiä mekkoon sopimisesta. Kivaa myös antaa vanhalle mekolle uusi tilaisuus.

On vähän vanhempaa muotia, mutta mulla ei ollut pitsi/tylli-fiilis. Laitan kuvaa jos saan mekon!

Kiitos onnitteluista 🥰 sain tuohon rfsu normitestiin tänään (dpo 13) noin samanlaisen viivan kuin eilen varhaiseen testiin. Eli ainakin jotain näyttää tapahtuvan mutta haaleaa se edelleen oli. En osaa yhtään luottaa siihen että raskaus tästä todella lähtisi liikkeelle, koska tunne on edelleen ihan se, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Ja eiväthän ne menkat ole vielä edes myöhässäkään. Mutta jatkan huomenna testailua ja toivon että viiva vahvistuisi. 🤞

Ja toivon kovasti kaikille tässä ryhmässä omaa pysyvää plussaa ❤️

Saitko muuten mekkoa @Sinertävää? 🤩

Onnea @pyöriäinen, toivottavasti kaikki menee hyvin! 😍

Toivottavasti saat mekon @Sinertävää 👗

Olen ihan pöllämystyneillä fiiliksillä. Vuoto alkoi kunnolla ja ilmoittauduin IVF-hoitoon, mutta en todellakaan vielä ajatellut että päästään sinne kesäsulun takia. Mutta niin vain sieltä tupsahti ajanvaraukset ja pistely pitäisi aloittaa jo huomenna. 😱 Hurjaa ja jännittävää!

Mä nyt ajattelin siirtyä tänne kuuntelijoiden joukkoon.
Kun on nyt päässyt yli pahimmasta mielipahasta ja surusta. Meille tuli ilo uutiset toukokuussa kun sain ensimmäisen plussan ikinä puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Ja sitten 9+1 tapahtui se ikävin mitä en jotenkin osannut edes kuvitella tapahtuvan omalle kohdalle. Spontaani keskenmeno.
Vuotoa oli onneksi vaan 5 päivää mutta silti jotenki on todella vaikea vieläkin hyväksyä että meille kävi näin.

Sain nyt jo viikko sitten, kaksi viikkoa keskenmenosta negatiivisen raskaustestin. Ja päätimme heti aloittaa uudestaan yrittämisen. Nyt yritän kovasti metsästää ovulaatiota testien kanssa kun tietenkin oma kroppa on vähän sekaisin koko tilanteesta.

Kovasti sitä haluaisin nähdä uudestaan positiivisen testin ja aloittaa uudestaan odottamiseen riemun. Yllättävän kovasti ottaa alkuraskauden menetys.

Onko täällä kuinka menetyksen kokeneet saanut omasta ovuloinnista ja kierrosta miten selvää? ☺️

Kun on nyt päässyt yli pahimmasta mielipahasta ja surusta. Meille tuli ilo uutiset toukokuussa kun sain ensimmäisen plussan ikinä puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Ja sitten 9+1 tapahtui se ikävin mitä en jotenkin osannut edes kuvitella tapahtuvan omalle kohdalle. Spontaani keskenmeno.
Vuotoa oli onneksi vaan 5 päivää mutta silti jotenki on todella vaikea vieläkin hyväksyä että meille kävi näin.

Sain nyt jo viikko sitten, kaksi viikkoa keskenmenosta negatiivisen raskaustestin. Ja päätimme heti aloittaa uudestaan yrittämisen. Nyt yritän kovasti metsästää ovulaatiota testien kanssa kun tietenkin oma kroppa on vähän sekaisin koko tilanteesta.

Kovasti sitä haluaisin nähdä uudestaan positiivisen testin ja aloittaa uudestaan odottamiseen riemun. Yllättävän kovasti ottaa alkuraskauden menetys.

Onko täällä kuinka menetyksen kokeneet saanut omasta ovuloinnista ja kierrosta miten selvää? ☺️
Paljon voimia rankkaan tilanteeseen! 💔 Oma ensimmäinen kierto alkoi kuusi viikkoa tuulimunan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja ennen ekaa ovulaatiota oli yksi ihmeellinen välivuoto. Ovulaatio kuitenkin tuli, tosin kolme päivää normaalia myöhemmin. Menkatkin alkoi nyt aikalailla ajallaan, joten kierto vaikuttaa palautuneen. Toivottavasti sielläkin palautuu pian.

@Viheriöi Kuulostaa hyvältä nuo omatoimiset esiselvittelyt!:Ok Hand Sign: Lääkärikin teetti kyllä kaikenlaisia tutkimuksia, mutta hyvä niin, kun verikokeista selvisi että kilppariarvot olikin viitearvon rajalla ja sen pitäisi raskautta toivovalla olla ihan kunnolla alhaalla. Mitään oireita siitä ei ollut mutta kaikkea sitä oppii 🤷‍♀️ Vissiin PCOS voi olla kytköksissä siihenkin. Onpa kyllä ärsyttävä oireyhtymä!

@tyyria Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes: Alkukierto on kyllä niin masentavaa, toivon mukaan sujuu hyvin nousu sieltä! :red-heart:

@pyöriäinen Voi juku, valtavasti onnea plussasta! :smiling face with heart-eyes: Toivon mukaan menee kaikki hyvin! 🤞

@Pepino Oho, no lähtipä se vauhdilla käyntiin! Hui! 🫣 Mutta onpa myös kiva että pääsee jo aloittamaan eikä tarvitse enää odotella! Huikeasti tsemppiä sinne että kaikki menisi putkeen! 🌈

@Sinertävää Oi onpas kivaa!! Omakin häämekko oli käytettynä löydetty ja laitoin uudestaan eteenpäin sitä käytettyäni, järkeväähän se on! :smiling-eyes: Takanyörit on kyllä juuri kätevät niin ei tarvitse miettiä täydellistä istuvuutta!

@Elmatutu Onpa kurjaa että ensimmäinen plussa päättyi noin! :sad-face: Tsemppiä kierron normalisoitumiseen ja uuteen yritykseen!

--

Mulla tapahtui tänään ihmeitä, nimittäin nyt on KP12 ja sain ovisplussan! Tässä kierrossa en edes syönyt lääkkeitä, kun gyne oli lomalla ja se spontaani veritulva ("menkat" ilman ovista) alkoi kesken kiertoa ennen kuin ovis edes ehti tulla, niin en ollut varma mitä tehdä, että olisiko turvallista käyttää letroja kun on kysta samalla.
Oon niin hämmentynyt, en ole koskaan saanut näin aikaista ovisplussaa, KP22 tuli viimeksi letroilla ja se oli siihen mennessä aikaisin! Mä pelkäsin jo että se kysta jäisi kuukausiksi riivaamaan mun kiertoja enkä näkisi ovista pitkään aikaan! Tekis melkein mieli varata aika loppuviikolle niin että voisi tarkistaa, tapahtuiko ovis oikeesti, kun en meinaa uskoa tätä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä aloin kyllä tässä kuussa syömään 2 parapähkinää päivässä kun jossain luki että ne voi auttaa PCOS-kiertoihin ja kilpparihaasteisiin, mutta ei kai se nyt oikeesti voi olla siitä kiinni??? En nyt tiedä mitä täällä tapahtuu.
Mutta juuri eilen talleteltiin, sattumaako? :rolling: Täytyy huomenna yrittää vielä toisen kerran kun on lasti latautunut!

@Pepino ohhoh, tsemppiä hoitoihin!

Minäkin pääsin ilmoittautumaan IVF-hoitoon viime perjantaina. Pitkä kaava ja kesäsulku vielä kai pari viikkoa, joten en ole vielä saanut enempää ohjeita, muuta kuin että oman paikkakunnan polille pitää olla yhteydessä ultraääniaikoja varten. Ja sen alustavan ajan sain jo syyskuulle munasolujen keräystä varten. 🤗

Taas tuli viime yönä nähtyä unta positiivisesta raskaustestistä. Tai no testeistä... 🙈 Tein unessa siis todella monta testiä. Yksi oli vielä menny vanhaksi niin tein uusia. Jotka kaikki positiivisia. Voi kun kävisi pian toteen! 🤞

Jotain myös ovulaatiolimoja ilmaantui tänään että toivon että flo ja premom oikeassa että ovis keskiviikkona. Jos ei en kerkeä kyllä testatakkaan kun keskiviikkona vasta kotona alku illasta. Joten luotan tässä kierrossa noihin sovelluksiin. 😅 Vähän huonolta vaan näyttää kun mies ei oikein jaksa petihommia täällä kuumuudessa. Ja Suomessakin ilmeisesti kuuma että saa nähdä keretäänkö ennen ovista kertaakaan täällä.

Mietin myös pitäisikö tänään vai huomenna yrittää jos vain kerta tulee tässä kierrossa talleteltua. Ovisoireet kyllä selkeät kun vasemmalla puolella tuntuu jo kipua. 🙊 Että voi olla että ovulaatio tänäänkin tai huomenna.

Muokattu viimeksi:

Mulla kun kolme keskenmennyt joista tosin kaksi oli kemiallista. Niin siitä ihan keskenmenossa vuoto kesti 5 päivää myös ja ovulaatio kaipa tuli pari viikkoa vuodon päättymisen jälkeen kun siitä tulin ilmeisesti uudelleen raskaaksi tai no se oli se eka kemiallinen. 😔 Itsellä siis kierto kyllä palautunut nopeastikin menetysten jälkeen.

Takaisin