Yleinen keskustelu

Minustakin on erittäin perusteltua, että pyytää vain pariskunnan toista osapuolta, jos ei toinen osapuoli ole tuttu.

Meillä oli esikoisen kohdalla niin monia vaihtoehtoja että pyydettiin yksittäisiä ihmisiä. Sekä ystäviä että sukulaisia. Vaikka olisi voinut hyvin pyytää pariskuntiakin.

Ruokamyrkytys raskaana? Onko kellään kokemusta?

Ollaan reissussa ja sain eilen ruokamyrkytyksen. Huomenna pitäis olla yli 6 tunnin lento takaisin taaperon ja siskon perheen kanssa (jossa onneksi kouluikäiset).

Mietin että miten saa itsensä nopeasti kuntoon? Ja onhan vauvalla kaikki hyvin? Ilmeisesti vielä näin varhaisessa vaiheessa on aika hyvin suojassa.

Tuohon synnytys asiaan, olin itsekin 100% varma, että haluan sektion. Lähinnä sen takia, kun on peloteltu miten ’synnytys alateitse on yhtä helvettiä ja kipu on sietämätöntä ja paikat repeää ja eritteet lentää’ 🤣 Onneksi ystäväni, joka sai juuri lapsen, antoi hieman erilaisen näkökulman asiaan. Kyllähän se synnytys vieläkin jännittää ja mietityttää, mutta olen nyt sitä mieltä, että jos kaikki on ok niin alateitse synnytetään.

Ja kummi asiaan, meillä on sellainen tilanne, että minä kuulun kirkkoon ja mies ei. Minä haluaisin kastaa lapsen ja miehelle on kuulemma ihan sama😅 Ongelma vaan on se, että olen ortodoksi ja kirkon ’sääntöihin’ kuuluu, että vähintään yhden kummin tulee olla ortodoksi, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Minulla on yksi ystävä, joka on ortodoksi, mutta siihen se sitten jääkin🥲 Mietin siis vain tulevaisuuden kannalta, jos lapsia alkaa enemmänkin tulla, kun en välttämättä halua tuntematonta ihmistä lapseni kummiksi. Vai pyydänkö tätä ystävääni jokaisen tulevan lapsen kummiksi? Tietysti äitini ja kummitätini ovat ortodokseja, että heitäkin voisi pyytää kummeiksi. Noh, pitää vielä pähkäillä asiaa.

Heippa! Tulin kertomaan vähän kuulumisia sen jälkeen, kun sain keskenmenon 11.12. Kohtu oli tyhjentynyt kokonaan jo seuraavana päivänä, kun kävin gynellä. Hän sanoi, että uutta yritystä voi aloittaa heti, kun raskaustesti näyttää negatiivista. Aika lailla tasan 2 viikon päästä oli ovulaatio, vaikka aluksi en meinannut edes tehdä testejä. Tällä viikolla sitten sain haalean viivan raskaustestiin! Tuntuu vähän epätodelliselta ja jännittää tietenkin tosi paljon, miten tässä käy. Siirryn nyt siis tuonne syyskuisten puolelle. 🤭

Heippa! Tulin kertomaan vähän kuulumisia sen jälkeen, kun sain keskenmenon 11.12. Kohtu oli tyhjentynyt kokonaan jo seuraavana päivänä, kun kävin gynellä. Hän sanoi, että uutta yritystä voi aloittaa heti, kun raskaustesti näyttää negatiivista. Aika lailla tasan 2 viikon päästä oli ovulaatio, vaikka aluksi en meinannut edes tehdä testejä. Tällä viikolla sitten sain haalean viivan raskaustestiin! Tuntuu vähän epätodelliselta ja jännittää tietenkin tosi paljon, miten tässä käy. Siirryn nyt siis tuonne syyskuisten puolelle. 🤭
Ihana kuulla, paljon onnea sulle jatkoon 🥰

Paljon onnea ja kaikkea hyvää tähän raskauteen! ❤️

Ihana uutinen 😍 Tarrasukkia pienelle ja paljon tsemppiä jatkoon ❤️

Siis aivan infernaaliset ruokakuvotukset päällä. Jopa se tekee tiukkaa, että selaan verkkokaupasta ruokaostoksia ja yritän miettiä mitä tulevina päivinä syötäisiin. 😫 Inhoan tätä vaihetta niin paljon. Ei tee oikein mieli laittaa mitään suuhun. Kylmä vesi ja tuoremehu on ainoat, joita ei tarvitse pakottaa.

Muuten voisikin vähän paastota ja syödä pienimuotoisesti sitä, mitä tekee mieli, mutta nälkä vain pahentaa oloa. Niskatkin niin jumissa, että pää tuntuu pehmoiselta ja oon kipeän esikoise kanssa, jota pitäisi vielä ehkä jo tänään viedä lääkäriin, jos saadaan aika. Ei ehkä ihan hohdokkain päivä tänään. 😅

Siis aivan infernaaliset ruokakuvotukset päällä. Jopa se tekee tiukkaa, että selaan verkkokaupasta ruokaostoksia ja yritän miettiä mitä tulevina päivinä syötäisiin. 😫 Inhoan tätä vaihetta niin paljon. Ei tee oikein mieli laittaa mitään suuhun. Kylmä vesi ja tuoremehu on ainoat, joita ei tarvitse pakottaa.

Muuten voisikin vähän paastota ja syödä pienimuotoisesti sitä, mitä tekee mieli, mutta nälkä vain pahentaa oloa. Niskatkin niin jumissa, että pää tuntuu pehmoiselta ja oon kipeän esikoise kanssa, jota pitäisi vielä ehkä jo tänään viedä lääkäriin, jos saadaan aika. Ei ehkä ihan hohdokkain päivä tänään. 😅
Niin fiilaan sua. Mulla kesti tuo 5-10vkolle asti ja koko joulukuu meni ihan sumussa.

Paistetut kananmunat oli pelastus. Mauttomia mut proteiinipitoisia. Tuoremehut myös.

Tsemppiä!

Se onneksi menee ohi ❤️ Tsemppiä sinulle!

Itsellä oli ihan sama, kaupassa käynti oli yhtä tuskaa, kun kaikki mitä näki oksetti.. onneksi nyt (vko 11) alkanut olotila lääkkeen kanssa helpottamaan. Lääkettä oon ottanut kokoajan, mutta silti ollut huonovointisuutta päivittäin.

En tiiä mitä alitajunta koittaa kertoa, mutta oon nyt raskauden aikana nähnyt useempana yönä unta siitä, että oon ostanut irtokarkkeja ihan valtavia säkkeja ja syönyt niitä ihan innoissani. Huvittavaa sinänsä kun nyt raskausaikana herkkuja ei tee ollenkaan mieli 😂 onks muilla ollut hassuja unia?

En tiiä mitä alitajunta koittaa kertoa, mutta oon nyt raskauden aikana nähnyt useempana yönä unta siitä, että oon ostanut irtokarkkeja ihan valtavia säkkeja ja syönyt niitä ihan innoissani. Huvittavaa sinänsä kun nyt raskausaikana herkkuja ei tee ollenkaan mieli 😂 onks muilla ollut hassuja unia?
Ei ehkä niinkään hassuja, mutta tosi tapahtumarikkaita ja muistan unet tosi tarkasti. Välillä aivan väsyttää aamulla kun niin pitänyt uneksia täysillä koko yö 😅 tämä oli itse asiassa se ensimmäinen oire, jonka perusteella tein raskaustestin kaksi päivää aiemmin kuin olin alunperin suunnitellut!

Aivan pimeitä unia oon nähnyt, nyt just ei tietenkään tuu yhtään mieleen mut siis sellaisia että aamulla herää fiiliksellä et hetkinen mitä helvettiä just tapahtui, eiku tapahtuiko 😂 Normaalisti en juuri uneksi niin että herätessä muistaisin mitään. Irtokarkkeja mun unissa ei valitettavasti oo esiintynyt (vielä) 😂

Oon kuullut tästä, että monella vaikuttaa uniin, mut itsellä ei mielestäni ole vaikuttanut! Samanlaisia näen ja yhtä paljon 😄 Näin ennenkin paljon unia.

Unet riivaa muakin.. unohtuu aamuun mennessä jos en herää ja kirjota ylös heti 🫣 Nyt näin ihan kahtoo unta kuinka olin saanut kaksoset ja mies oli eri kuin omani ja meille tulinjoku riita ja pakkasin kaikki perintö vauvanvaatteet tms tärkeän mukaan ja sain toisen kaksosista mukaani ja jouduttiin asumaan jossain korkealla olevassa majassa 🫣 yleensä nään unia kipeenä tai jos nukahan päivällä tms 🫣

Takaisin