Yleinen keskustelu

Jutteleeko väki enemmän suljetulla puolella, kun täällä on välillä useamman päivän tosi hiljaista vai onko keskusteluinto muuten vain tosi vaihtelevaa?
Taitaa olla vähän sekä että. Itse ainakin suosin tuota salaista puolta eli suosittelen liittymään ☺️ Leikkinurkkaan vaan viestiä niin nopeasti tulee viestiraja täyteen!

Taitaa olla vähän sekä että. Itse ainakin suosin tuota salaista puolta eli suosittelen liittymään ☺️ Leikkinurkkaan vaan viestiä niin nopeasti tulee viestiraja täyteen!
Olen laittanut maanantaina viestiä, josko sinne puolelle pääsisin. Ohjeessa lukee, että salaiselle lisätään ma, ke ja pe, mutta mitään vastausta en privaviestiini ole vielä saanut. Viestimäärä yms on kyllä täynnä.

@Ruskalapsi musta tuntuu taas ettei pääse oikee mihinkää keskusteluun mukaan kun jokaisessa eri kategoriassa on niin paljon viestiä ja tekstiä että niihin ihan hukkuu 🙈😂

Minusta taas tuntuu, että turhaa mennä salaisen puolelle, kun sekin kuitenkin täällä foorumilla. Jos olisi FB puolella nii oisin liittynyt.🤭

@Ruskalapsi musta tuntuu taas ettei pääse oikee mihinkää keskusteluun mukaan kun jokaisessa eri kategoriassa on niin paljon viestiä ja tekstiä että niihin ihan hukkuu 🙈😂
Niihin viesteihin pystyy palaamaan mihin on asiaa ja painaa lainaus siutä viestistä mihin haluaa jotain kommentoida niin pääsee kommentoimaan tiettyä viestiä

Oltiin eilen äidin kanssa siivoamassa mun vanhaa asuntoa ja jossain vaiheessa puheeksi tuli HSL-alueen julkisen liikenteen liput. Sanoin jotain että mobiililippu kestotilauksena tulee tietty vähän halvemmaksi, mutta erillinen matkakortti on vaan mulle jotenkin kätevämpi, ei tarvitse aina olla sitä puhelinta räpläämässä. Ja munhan ei enää kovin kauaa välttämättä tarvitse mistään lipuista maksaakaan, jos kesällä saankin kaksi elävää matkalippua joiden kanssa saa matkustaa ihan ilmaiseksi. Äiti: "Niin, joo, tosiaan, saakos niitä lippuja sitten vaikka lainata joskus?" :tears:

Minusta taas tuntuu, että turhaa mennä salaisen puolelle, kun sekin kuitenkin täällä foorumilla. Jos olisi FB puolella nii oisin liittynyt.🤭
Yleensä yleinen puoli hiljenee ajan myötä kun porukka pääsee salaiselle puolelle. Sinne on helpompi jakaa asioita mitä ei halua kaikille foorumin käyttäjille jakaa.

Mun käsityksen mukaan facessakin on ryhmiä tietyn kuukauden ja vuoden vauvoille joihin pääsee pyytämällä ja ei näy yleisesti kaikille. Samoin toimii kuin täällä mutta ainakin itse huomasin siellä tuttuja ka en halunnut että vieraammat tietää odotuksesta ennen esim lähipiiriä niin liityin vasta raskauden loppupuolella. Foorumilla ei ole tunnistettavissa vaikka olisikin joku puoli tuttu täällä 🫣

Oltiin eilen äidin kanssa siivoamassa mun vanhaa asuntoa ja jossain vaiheessa puheeksi tuli HSL-alueen julkisen liikenteen liput. Sanoin jotain että mobiililippu kestotilauksena tulee tietty vähän halvemmaksi, mutta erillinen matkakortti on vaan mulle jotenkin kätevämpi, ei tarvitse aina olla sitä puhelinta räpläämässä. Ja munhan ei enää kovin kauaa välttämättä tarvitse mistään lipuista maksaakaan, jos kesällä saankin kaksi elävää matkalippua joiden kanssa saa matkustaa ihan ilmaiseksi. Äiti: "Niin, joo, tosiaan, saakos niitä lippuja sitten vaikka lainata joskus?" :tears:
Meillä anoppi käyttää julkisia harvoin ja nauttii kun muksumme on hoidossa ollut kun seikkailee sitten vaan huvin vuoksi julkisilla kun ilmaiseksi pääsee ja lapsi nukkui pienempänä hyvin rattaissa niin samalla sai aikaa kulutettua mummo 🫣

Niihin viesteihin pystyy palaamaan mihin on asiaa ja painaa lainaus siutä viestistä mihin haluaa jotain kommentoida niin pääsee kommentoimaan tiettyä viestiä
Joo tiedän kyllä että pystyy vastaamaan näin, mutta jos siinä välissä on jo 20 viestiä eri aiheista ni helposti jää kyllä omalta osalta kommentointi. 💁‍♀️😄 Mukavaahan se on että on aktiivinen ryhmä ja paljon viestejä

Bonjestaa käyttävät hoi 🤗 mun oli nyt lopulta pakko aloittaa kyseinen lääke runsaan pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Viikkoja on nyt 11+4. Luulisi jo kohta loppuvankin olot tai sitten ei… luin että lääkettä ei saa itse lopettaa? En itse ainakaan saanut lääkäriltä mitään ohjeistusta lopetuksesta. Oletteko te siis, kellä kokemusta, lopettaneet lääkkeen seinään vai jotenkin pikkuhiljaa vai 🤨 itse kun ajattelin sitten välillä koittaa olla ilman mutta ilmeisesti se ei toimi niin🤨 otan tänään vasta ensimmäisen pillerin joten ei tietoa auttaako millä tavoin :)

Ja vielä kysyisin oletteko todella ottaneet lääkkeen tyhjään mahaan 😵 tuntuu hurjalta että mahan pitäisi olla tyhjä, 2-3h syömisestä?? Eli iltapalan jälkeen pitäisi odotella hirmu kauan lääkkeen ottoa 😩 eikä varmaan saa heti mennä syömäänkään… 😮‍💨 mulla kerkeää tulemaan nälkä siinä kohtaa tai paha olo🤣 toki jos nämä pillerit siihen alkavat auttamaan mutta…🤨

Mulla kans vähän ihmetytti tuo ohje Bonjestassa, että pitäisi saada lääkärin ohjeet lopettamiseen. En mä vaan saanut. Mut ehkä se liittynee siihen, että oireet voi sitten pamahtaa takasin, jos on vielä pahoinvointivaihe meneillään. Lueskelin englanniksi aiheesta, kun suomeksi ei löytynyt paljoa kokemuksia, niin ilmeisesti seinään lopettaminen voi aiheuttaa joillekin vierotusoireena päänsärkyä ja pahoinvointia.

Taidanpa kysäistä neuvolasta asiasta, kun meillä on esikoisella aika ensi viikolla.

Ja mä otan illalla lääkkeen juuri ennen nukkumaanmenoa. Silloin on yleensä itsellä pari tuntia iltapalasta.

@Gerda ja @Triteleia mulle apteekista sanottiin että jos syö sen kahden tabletin annosta niin se pitää lopettaa niin että siirtyy syömään vaan yhden päivässä. Ja jos on vaan yks annos niin sen voi lopettaa normaalisti vaan lopettamalla.

En oo kyllä kovinkaan seurannut kuinka kauan viimeisestä ateriasta on mut oon aina koittanut venyttää sen mahdollisimman myöhään ja just ennen nukkumaan menoa.

Koitan höpistä tänne, että saa viestimäärän täyteen mutta kovin on hiljainen tämä julkinen puoli, että yksin melkein saa jutella 😁

Takaisin