Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos viesteistä :) en tietenkään malttanut odottaa ja testasin tänään uudestaan! Heti tuli clearbluen testiin viiva, ei mikään supervahva mutta vahvempi kuin eilen eikä sitä tarvinnut tihrustaa sen enempää! <3 kuukautisten alkamispäivä olisi tänään tai huomenna, eli tosi aikaisessa ollaan! Varovaisen realistisesti uskalletaan iloita jo vähän ✨

Kiitos viesteistä :) en tietenkään malttanut odottaa ja testasin tänään uudestaan! Heti tuli clearbluen testiin viiva, ei mikään supervahva mutta vahvempi kuin eilen eikä sitä tarvinnut tihrustaa sen enempää! <3 kuukautisten alkamispäivä olisi tänään tai huomenna, eli tosi aikaisessa ollaan! Varovaisen realistisesti uskalletaan iloita jo vähän ✨
Oi, mikä joululahja! ❤️

Hellurei! :Waving Hand Sign:

Täällä 37-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva/lasta yrittävä. Enpä vielä tämän ”projektin” alkaessa olisi kuvitellut rekisteöityväni foorumille, mutta näin sitten kävi.

Yritystä takana maalis-/huhtikuusta lähtien, syyskussa olin sitten lääkäriin yhteydessä. Lyhyt luteaalivaihe todettiin ja nyt pitäisi Cyclogestia käyttää luteaalivaihetta tukemaan. Lisäksi sain nyt ovulaatiota tehostamaan Letrozolin, kun gynekäynnistä jo 3 kk. Mutta siihen väliin onkin sitten jo mahtunut kaikkea outoa…

Koitan pysyä rauhallisena ja kärsivällisenä, mutta ennemmin masennus alkaa vaivata. Sukulaiset ja ystävät raskautuvat helposti, ja itselläni nyt ihan aidosti oikeasti on ollut ehkä yksi hyvä luomukierto ja yksi hyvä cyclogest-kierto, eli aika vähän…

Nyt letrozolilla kp11 ultra näytti 13 mm ja 11 mm follikkelit, ovulaatiotesti oli eilen positiivinen kp 14. Edelliset yhdynnät kp 11 ja kp 13, eilinen meni pipariksi kun itse hermostuin ovulaatioplussasta ja tartutin mieheen suorituspaineet. Nyt tilanne aivan solmussa ja molemmilla henkinen lukko, eli tämän kierron yritykset oli sitten siinä. Nyt vain toivon, että ovis olisi tänään, jolloin ehkä nuo kp 13 siittiöt olisivat vielä pelissä mukana… ei meinaa psyyke kestää sitä, että aina kuukaudella eteenpäin.

Kovin on vaikeaa tämä yrittäminen, en voi ymmärtää miten tällä pallolla on 8 miljardia ihmistä. Olen jo asennoitunut lopulliseen lapsettomuuteen, kun ei millään tärppää…

Hellurei! :Waving Hand Sign:

Täällä 37-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva/lasta yrittävä. Enpä vielä tämän ”projektin” alkaessa olisi kuvitellut rekisteöityväni foorumille, mutta näin sitten kävi.

Yritystä takana maalis-/huhtikuusta lähtien, syyskussa olin sitten lääkäriin yhteydessä. Lyhyt luteaalivaihe todettiin ja nyt pitäisi Cyclogestia käyttää luteaalivaihetta tukemaan. Lisäksi sain nyt ovulaatiota tehostamaan Letrozolin, kun gynekäynnistä jo 3 kk. Mutta siihen väliin onkin sitten jo mahtunut kaikkea outoa…

Koitan pysyä rauhallisena ja kärsivällisenä, mutta ennemmin masennus alkaa vaivata. Sukulaiset ja ystävät raskautuvat helposti, ja itselläni nyt ihan aidosti oikeasti on ollut ehkä yksi hyvä luomukierto ja yksi hyvä cyclogest-kierto, eli aika vähän…

Nyt letrozolilla kp11 ultra näytti 13 mm ja 11 mm follikkelit, ovulaatiotesti oli eilen positiivinen kp 14. Edelliset yhdynnät kp 11 ja kp 13, eilinen meni pipariksi kun itse hermostuin ovulaatioplussasta ja tartutin mieheen suorituspaineet. Nyt tilanne aivan solmussa ja molemmilla henkinen lukko, eli tämän kierron yritykset oli sitten siinä. Nyt vain toivon, että ovis olisi tänään, jolloin ehkä nuo kp 13 siittiöt olisivat vielä pelissä mukana… ei meinaa psyyke kestää sitä, että aina kuukaudella eteenpäin.

Kovin on vaikeaa tämä yrittäminen, en voi ymmärtää miten tällä pallolla on 8 miljardia ihmistä. Olen jo asennoitunut lopulliseen lapsettomuuteen, kun ei millään tärppää…
Tsemppiä yrittämiseen ja tervetuloa joukkoon!
Ja joo, kyllähän tässä itsekin on yllätyksekseen yrittämisen sakeaan metsään eksynyt silleen että ihmetellä saattaa miten lapsia on ennen aikaan tehty ilman ovistikkuja ja muita. 😅

@Alba87 onnea hirmuisesti!

Kp18 ja ovistesti vahvasti posi. Jei! Huomenna illalla ajattelin aloittaa Terolutin. Ja sitten ihan iisisti, täysin kuvittelematta oireita tai tunnustelematta oloja odottelen rauhassa alkaako menkat kuurin jälkeen.. 😅 tai sitten en.

Liitteet

• IMG_1306.jpeg
    IMG_1306.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 83
Muokattu viimeksi:
Hienoa @Alba87 🥳
Ja tervetuloa @Maiiz 🌟 kyllähän tässä välillä turhautuu, mutta siksi tää foorumi on hyvä, vertaistukea löytyy!

Toivotaan, että kp13 riittää, uimarithan elävät joskus elimistössä viikon! Ja käsittääkseni 1-2 päivää ennen ovista olisikin ideaali tilanne, ovisplussa päivänäkin voi vielä ehtiä, mutta ei aina.. viime viikolla luin jostain, että siittiöiden olisi hyvä olla vähintään 8 tuntia kohdun seudulla, että ovat hedelmöittämiskykyisiä... 🤔

Meillä oli tässä viimeisimmässä ovis plussa kp17, seksiä oli pari päivää ennen ja sit vielä ovisplussapäivänä.. yhtään en osaa sanoa oliko ovis sitten milloin 24-48 tunnin sisällä plussasta... 🤷🏻‍♀️ Tärppäsi kuitenkin. 🙏🏻

Osa syy siihen miksi maailmassa on niin paljon ihmisiä, voisi olla se, että väkirikkaissa maissa hankitaan lapset melkein heti kun kroppa siihen pystyy.. joko että halutaan tai ei ole ehkäisyä tms.. mutta "lännessä" Euroopassa ja Pohjois-Amerikassakin ollaan koko ajan vanhempia... Kouluttaudutaan enemmän ja/tai odotetaan sitä parempaa hetkeä elämässä...
Toisaalta hyvä, että on muitakin jotka kamppailevat lapsettomuuden kanssa, niin on apukeinojakin keksitty 🙏🏻

Liekö tämä minullakin oleva PCOS aika yleinen syy lapsettomuuteen nykyään... Luin jostain että on yksi yleisimpiä syitä Isossa-britanniassakin... Syytä ei vain PCOSn taustallakaan tiedetä 🤷🏻‍♀️

@MrsAmyP jännää, pidän peukkuja 👍🏻

Hienoa @Alba87 🥳
Ja tervetuloa @Maiiz 🌟 kyllähän tässä välillä turhautuu, mutta siksi tää foorumi on hyvä, vertaistukea löytyy!

Toivotaan, että kp13 riittää, uimarithan elävät joskus elimistössä viikon! Ja käsittääkseni 1-2 päivää ennen ovista olisikin ideaali tilanne, ovisplussa päivänäkin voi vielä ehtiä, mutta ei aina.. viime viikolla luin jostain, että siittiöiden olisi hyvä olla vähintään 8 tuntia kohdun seudulla, että ovat hedelmöittämiskykyisiä... 🤔

Taitaa tuo siittiöiden 8 tuntia olla se kapasitaatioprosessi, minkä vuoksi ovisplussa saattaakin olla liian myöhäinen ajankohta. Eli siittiöt eivät heti siemensyöksyn jälkeen ole hedelmöittymiskykyisiä. Kaikkea sitä onkin tässä kuukausien saatossa oppinut hedelmöittymisestä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ensimmäiset yrityskuukaudet meni kyllä niin, että pidin ovisplussaa tärkeimpänä hetkenä, mutta gynekin sanoi, että kp 10 alkaen olisi hyvä jo olla yhdynnöissä (jos siis ovulaatio n. kp14). Sekin on turhauttavaa, kun netti on pullollaan eri ”suosituksia”. Ovulaatiotestien valmistajat toki markkinoivat testejään sillä, että sillä saa tietoonsa hedelmällisimmät päivät.

Itse en enää haluaisi hakea ovulaatiota testeillä, mutta Cyclogestin käyttö vaatii sitä ja tarvitsen ehdottomasti luteaalituen, koska luteaalivaihe ollut 9-10 päivää. Ja toki se testaaminen sitten tuo painetta ”onnistumiselle”.

No mutta, nostan hattua jokaiselle, jolla tässä on ollut pidempi matka takana. Oma tieni on ollut toistaiseksi lyhyt, mutta rankka sekin. Joten voin vain kuvitella, mitä teillä vielä pidempään on ollut 🙏🏻

Osanottoni keskenmenoista 🥺
@Kesäheinä85 mä nyt ajattelin, että nyt oli teidän vuoro😣 mutta hyvä jos se metmorfin auttaa. Mä toivon, että tää ozempic tekee kans jotakin vaikka kiloja ei ropise pois. Kroppa muokkaantuu kyllä. Pitäs käyttää ehkäisyä, mutta mies nyt tuntuu unohtavan asian tai sit hän ei jaksa odottaa. Pitää tästäkin käydä vielä keskustelua… 🙈 Kun luin, että ozempic voi aiheuttaa keskenmenoja, mutta en tiedä pohjautuuko tämä mihinkään faktaan! Sekin olis kiva tietää. En jaksa googlettaa enää asioita. Sunnuntaina laitan kolmannen piikin ja sit ens viikolla neljäs (tätä 4. kuukautta…)… Ja sit pitää jo miettiä, että vieläkö jatketaan lääkettä vai ei. 😬 Rahallisesti tekis mieli sanoa, että tää kokeilu oli tässä…joulu meni syöden (liian vähän!) sopivasti kun ei mahtunu paljoo massuun (joku kylläisyyden tunne puski kokoajan).

Kiitos @Sandra84 ❤️ niin mekin toivottiin 💔 mutta jos ensi kerralla 🙏🏻

metforem auttaa PCOSn oireisiin ja aineenvaihduntaan yms. hormoneihin.. määrättiin mulle yli 15 vuotta sitten... Silloin ei vain raskaus ollut toiveena niin jätin pois... Kierto epäsäännöllistyi lopettamisen jälkeen taas...kun aloitettiin tää yritys, kierto oli ollut 10vuotta säännöllinen... Nii ei käynyt mielessä koko lääke ennen kuin tänä syksynä... Jos tekee niin ihmeitä et eka kierrossa heti plussa... Nii toivon että niin kävisi tässä uudessakin... Merkkasin kyllä vuodon alkupäivän.. mutta kait sen vois koittaa laskea kp1 🤔 vuoto näyttää nyt loppuvan... Testaan ehkä ma aamuna näkyykö enää viivoja raskaustestissä.... Jos ei näy... Sitte viikonloppuna vois aloittaa ovistestit... 🤔 Kävin kyllä kierron alussa akupunktiossakin.. liekö pitäis taas varata siihenkin aika... 🤔🙈

Osanottoni keskenmenoista 🥺
@Kesäheinä85 mä nyt ajattelin, että nyt oli teidän vuoro😣 mutta hyvä jos se metmorfin auttaa. Mä toivon, että tää ozempic tekee kans jotakin vaikka kiloja ei ropise pois. Kroppa muokkaantuu kyllä. Pitäs käyttää ehkäisyä, mutta mies nyt tuntuu unohtavan asian tai sit hän ei jaksa odottaa. Pitää tästäkin käydä vielä keskustelua… 🙈 Kun luin, että ozempic voi aiheuttaa keskenmenoja, mutta en tiedä pohjautuuko tämä mihinkään faktaan! Sekin olis kiva tietää. En jaksa googlettaa enää asioita. Sunnuntaina laitan kolmannen piikin ja sit ens viikolla neljäs (tätä 4. kuukautta…)… Ja sit pitää jo miettiä, että vieläkö jatketaan lääkettä vai ei. 😬 Rahallisesti tekis mieli sanoa, että tää kokeilu oli tässä…joulu meni syöden (liian vähän!) sopivasti kun ei mahtunu paljoo massuun (joku kylläisyyden tunne puski kokoajan).
Mulle eilen lääkäri sanoi että ozempicia voi käyttää ihan raskautumiseen asti. Kysyin siis tosta tauosta ennen yrityksen aloitusta kun olin siitä lukenut täältä. Näköjään lääkäreilläkin erilaisia käsityksiä asiasta! Mutta että ehkä se ei ole niin vaarallista vaikka nyt tulisitkin raskaaksi ozempicin käytön aikana. 😊 Paljonko muuten sen käyttö maksaa tällä hetkellä?

@Maiiz Tervetuloa mukaan! Sinun fiilikset on erittäin ymmärrettäviä. Mekään ei olle kauaa yritetty, mutta silti samantapaisia fiiliksiä puskee pintaan. Mutta todella hyvä juttu että sait nyt tukea yritykseen ja toivotaan että niistä on apua ❤️
täytyy kysyä, että kävitkö muuten yksityisellä vai julkisella lääkärillä? Mietin kun meillä pian tulee puoli vuotta yrittämistä täyteen ja kaikkialla lukee että sen ajan jälkeen kannattaisi tämän ikäisenä ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta gyne tokaisi, että ne lähetteet tulee usein julkisella puolella bumerangina takaisin ja vasta vuoden yrittämisen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Yksityisellehän pääsee toki vaikka heti, mutta meillä ei siihen ole varaa. Muutkin saa vastata, jos ootte julkisella puolella päässyt tutkimuksiin.

Onnea @Alba87 ✨

@Maiiz Tervetuloa mukaan! Sinun fiilikset on erittäin ymmärrettäviä. Mekään ei olle kauaa yritetty, mutta silti samantapaisia fiiliksiä puskee pintaan. Mutta todella hyvä juttu että sait nyt tukea yritykseen ja toivotaan että niistä on apua ❤️
täytyy kysyä, että kävitkö muuten yksityisellä vai julkisella lääkärillä? Mietin kun meillä pian tulee puoli vuotta yrittämistä täyteen ja kaikkialla lukee että sen ajan jälkeen kannattaisi tämän ikäisenä ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta gyne tokaisi, että ne lähetteet tulee usein julkisella puolella bumerangina takaisin ja vasta vuoden yrittämisen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Yksityisellehän pääsee toki vaikka heti, mutta meillä ei siihen ole varaa. Muutkin saa vastata, jos ootte julkisella puolella päässyt tutkimuksiin.

Onnea @Alba87 ✨

Minä hakeuduin yksityiselle, koska minulla oli niin paljon pelkoja, että aloin oireilla psyykkisesti. Pelkäsin vaihdevuosia, endometrioosia, pcosia, lievän ylipainon vaikutusta hoitoihin pääsyyn… joten oli vain pakko investoida. Nyt olen siellä käynyt muutaman kerran, vastaanotto + ultra pyörii varmaan siinä 250 €/kerta ja lääkkeet päälle. Julkiselle en olisi vielä puolen vuoden kohdalla päässyt. Gyne lupasi kirjoittaa heti lähetteen julkiselle, jos sellainen tilanne tulee, eli mahdollisiin varsinaisiin raskaampiin hoitoihin suunnataan kyllä julkiselle tietysti. Mutta kyllä, aika tiukka se 1 vuoden raja on ilman jotain tiedossa olevaa tilaa 😕

Kyllähän siis tuo 250€/käynti kirpaisee, mutta ajattelen myös, että olen saanut asiaa eteenpäin ja pelkoja hälvennettyä. Mutta kyllähän nämä puolen vuoden kohdalla alkavat tutkimukset ovat vain tietyn varallisuusluokan oikeus 💔

Felicitaksella ja Ovumialla taitaa molemmilla olla tarjolla yksi maksuton hoitajan käynti. Eihän niissä nyt mitään ihmeitä tapahdu, mutta itse kävin Felicitaksella tällaisella. Se hyöty siitä oli, että tuntui että tulin ensi kertaa kuulluksi huolieni kanssa ja käytiin läpi asioita. Sitä kannattaa tietysti pohtia, jos on jotain askarruttavia asioita tai kuormitusta 🤗

Tässä kierrossa jäi ovulaatio testaamatta reissun vuoksi, mutta keskiviikkona oli vahvahko testi, joten eiköhän torstaina olisi ollut plussa 🤔 kipuja ainakin oli ke-to, eilen jo helpotti. Tänään reissusta kotiutuessa oli täysi nega. Noh, nyt sit odotellaan, ajoitus pitäisi olla taas nappi. Tänään kyllä vähän lämpöä ja yskää, toivottavasti ei vaikuta, ei ehkä vielä näin lievä tauti…

Mulle eilen lääkäri sanoi että ozempicia voi käyttää ihan raskautumiseen asti. Kysyin siis tosta tauosta ennen yrityksen aloitusta kun olin siitä lukenut täältä. Näköjään lääkäreilläkin erilaisia käsityksiä asiasta! Mutta että ehkä se ei ole niin vaarallista vaikka nyt tulisitkin raskaaksi ozempicin käytön aikana. 😊 Paljonko muuten sen käyttö maksaa tällä hetkellä?
Teratologisesta infosta kysyin ja he neuvoivat pitämään 2kk ilman lääkettä taukoa ja sitten vasta yrittämään. Mun lääkäri kertoi, että viikon lopettamisesta voi yrittää jo. Kaikilla on omat neuvonsa, koska asiasta ei ole tutkimuksia, koska tää on epäeettistä tutkia ihmisillä. Ihan kamala dilemma. Ehkä me vaan odotetaan vielä hetki, yritän oikeesti saada vielä muutaman kilon pois, lääkkeellä tai ilman. Painan joku 110kg ja en siinä ainakaan laihdu, kun tulisin raskaaksi. Tää paino vaan sais lähtee äkkiä pois, koska en jaksa enää odottaa. Onneks on urheilu tässä tukena❤️
1mg kynä maksaa joku vajaa 120€. Se kestää 4-5vk.
Katson siis pari viikkoa ja sit mietitään mitä tehdään.

Juurikin näin. Tutkimustietoa ei ole ozempicista vielä tarpeeksi... Lapsia on käsittääkseni syntynyt ozempicia käyttäville, joten eiköhän tutkimustietoa tule sitäkin kautta.. pari tapausta ei vaan riitä tieteelliseen luotettavaan tietoon..

Minulla on painoa vielä enemmän... Siksi yritän nyt metforemin avulla... Eilen vieraaksi saapunut kuumeflunssa auttaa taas vähän... Täälläpäin ozempic loppuu aina apteekeista ja toisaalta tuo varoaika hirvittää tässä iässä jo myös... Ei sillä hirvittää tämä painokin.. 😥
Työterveyslääkärin mukaan pitäisi tammikuun loppuun mennessä saada vielä pari kiloa pois... Jos onnistun, niin ehkä kirjoittaa lisää metforemia... 🤔

Mietin kun meillä pian tulee puoli vuotta yrittämistä täyteen ja kaikkialla lukee että sen ajan jälkeen kannattaisi tämän ikäisenä ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta gyne tokaisi, että ne lähetteet tulee usein julkisella puolella bumerangina takaisin ja vasta vuoden yrittämisen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Yksityisellehän pääsee toki vaikka heti, mutta meillä ei siihen ole varaa. Muutkin saa vastata, jos ootte julkisella puolella päässyt tutkimuksiin.

Onnea @Alba87 ✨
Me päästiin puolen vuoden yrittämisen jälkeen julkiselle puolelle tutkimuksiin, mutta vaikutti varmaan äidin aikaisin alkaneet vaihdevuodet, joista mm. kerroin yhteydenotossa (sain tietää vasta kun alettiin yrittämään 35 vuotiaana). Ehkä myös pieni paikkakunta ja lyhyet jonot..? Mutta pointtina; kannattaa +35 vuotiaana ottaa jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen yhteyttä ja listata kaikki tiedossa olevat asiat / haasteet, jotka saattais nopeuttaa hoitoon pääsyä. Ei se ota jos ei annakkaan 😘

Heippa,

Epätoivon syövereissä, eikä näköjään unikaan tule, kun miettii että tuhoon tuomittuja omat haaveet.
Täytän siis ensi kuussa jo 39 ei lapsia. miehen kanssa haluamme lapsia, mies 45.
En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä n 1.5 vuoteen ja säännöllinen 29 pvän kierto, mutta ovulaatiota ei ole tapahtunut ainakaan testien ja olon mukaan kuin 1 kerran 6 kk aikana.
Tilannetta vaikeuttaa miehen laukeamisongelmat, sekä yltiöpositiivinen asenne, "ei tässä hätää eikä kiirettä" kun taas itse valvon ja itken asiaa ihan liian usein.

Emme ole vielä aloittaneet edes hakeutumista hoitoihin, vaikka yritystä 6 kk, kun juuri mies ei koe, että aika olisi loppumassa, aika yksin saa olla omien pelkojen kanssa.
Keskustelimme eilen ja sanoi, että heti vuoden alusta ruvettaisiin hakeutumaan lääkäriin.
Veikkaan että asia unohtuu ja tämä menee itsellisen puolelle, mikäli sinne enää ehdin edes iän puolesta, jänniä asioita vuodelle 2025🥹

Heippa,

Epätoivon syövereissä, eikä näköjään unikaan tule, kun miettii että tuhoon tuomittuja omat haaveet.
Täytän siis ensi kuussa jo 39 ei lapsia. miehen kanssa haluamme lapsia, mies 45.
En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä n 1.5 vuoteen ja säännöllinen 29 pvän kierto, mutta ovulaatiota ei ole tapahtunut ainakaan testien ja olon mukaan kuin 1 kerran 6 kk aikana.
Tilannetta vaikeuttaa miehen laukeamisongelmat, sekä yltiöpositiivinen asenne, "ei tässä hätää eikä kiirettä" kun taas itse valvon ja itken asiaa ihan liian usein.

Emme ole vielä aloittaneet edes hakeutumista hoitoihin, vaikka yritystä 6 kk, kun juuri mies ei koe, että aika olisi loppumassa, aika yksin saa olla omien pelkojen kanssa.
Keskustelimme eilen ja sanoi, että heti vuoden alusta ruvettaisiin hakeutumaan lääkäriin.
Veikkaan että asia unohtuu ja tämä menee itsellisen puolelle, mikäli sinne enää ehdin edes iän puolesta, jänniä asioita vuodelle 2025🥹
Voi että, kuulostaa tosi stressavakta tilanteelta sinulle 🥺 Mies olisi hyvä saada lääkärin puheille kuulemaan hieman faktoja 🙏🏻 Varmasti herkkä aihe hänellekin, mutta auttaisiko jos sanoisi, ettei lääkärissä käyminen vielä tarkoita hoitojen aloittamista vaan silti voi jatkaa luomuna? Mitä vaan millä hänet saa kynnyksen yli. Voimia! 💖

Heippa,

Voi että, kuulostaa hankalalle tilanteelle. 😔
Onko teillä puoliso luonteeltaan muutenkin ns.yltiöpositiivinen vai koskeeko se vain vauva-asiaa? Voiko positiivisuus olla naamio epävarmuudelle, itselleen uskottelee että kyllä toivottavasti asiat jotenkin järjestyy ajan kanssa.

Jos sinun on taloudellisesti mahdollista käydä yksityksellä sektorilla niin sehän voisi olla mahdollisuus ilman miestäkin. Nostaa siellä huoli ylös ettet ole saanut ovista kiinni. Tekisi perustutkismuksen, ultran ja perusverikokeet kuten kilpirauhasarvot. Jos niissä näkyy ongelmaa niin saisi jo ne hoitoputkeen.

Itse olen kans stressiin taipuvainen ja usein helpottaa kun saa omia ajatuksia purkaa jollekin toiselle. Tässä tapauksessa se voi olla se gyne tai vaikkapa tämä palsta. Itsellä ei ole oikein lähipiirissä ystäviä, joille kehtaan näitä vauva-asioita jauhaa, lähin ystävä vapaaehtoisesti lapseton, tietää kyllä vauvatoiveesta. En koe myöskään että miehelle jaksan näistä jutella eikö hän jaksa kuunnellakaan pidempään 😅

Heippa,

Voi että 😔 ensinnäkin tervetuloa tänne ja täällä saa vapaasti asiaa purkaa ❤️
Hoitoihin hakeutuminen voi olla joillekin iso juttu. Vaikea myöntää, että itsessä on jotain "vikaa". Mutta sitten taas mietin, että voiko olla että miehelläsi on hieman vääristynyt kuva naisten hedelmällisyydestä? Itselläni oli tämä ongelma mieheni kanssa, hän ajatteli että eihän meillä mikään kiire ole ja rauhallista elämää kaksin voisi viettää vielä jonkin aikaa. Hän ei vain itsepäisenä suostunut käsittämään, että asialla alkaa olla jo kiire. Ainut asia mikä tähän auttoi oli että kävin gynellä ja pyysin häneltä kylmiä faktoja pöytään aiheesta ja kun mieheni kuuli tämän ammattilaisen suusta, meni se vasta tajuntaan. Ja nyt hän valmis hyppäämään hoitoihin mukaan heti jos sille tarvetta on. Tästähän oli joku tutkimuskin, että hyvin suurella osalla miehistä on väärät kuvat naisten hedelmällisyydestä. Oletko sanonut ääneen huolesi ovuloimattomuudesta? Ilmaissut hänelle että sinulla on jo huolia asian suhteen.
Mäkin kannustaisin käymään yksityisellä jos vaan pystyt, sieltä varmasti saa jo heti apuja ja voi tehdä hyvää päästä puhumaan jollekin ammattilaiselle.

Takaisin