@minttutuuli mäkin hoitaisin nyt alta pois. Vaikutukset raskautumiseen on kuitenkin aika epätodennäköiset ja hankala sit myöhemmin esim. raskaana sitä asiaa hoitaa. Toivotaan, et olis suht kivuton toipuminen!
@Bella95 toivottavasti menee tauti pikaseen ohi. Onneksi kiinnittymiseen on vielä aikaa, et flunssakin varmaan väistymään päin jo silloin.
@summerlemon jee, nyt vaan sit piinailemaan
@Ansq Joo päädyin kans nyt siihen, et perun ton Turun gynen ajan ja odotan sitä alea pk-seudulle. Tulee sit millon tulee, toivottavasti pian. Siinä vaiheessa vois ottaa myös verikokeita ja kontrolloida esim. tota mun ferritiiniä kun oon vaihtanut valmistetta ja määrää, et onko yhtään paremmin lähteny nousuun. Ja hyvällä tuurilla ei tartte aikaa siinä vaiheessa enää ollenkaan.
@Mustikkamarja Mä puolestani pohdiskelen pitäiskö ottaa ovistikut käyttöön. Aikainen raskaustestien teko ei oo itseä haitannu. Aiempia yrittäessä oon ovistestejä käyttäny ja hyvin bongasin oviksen halpisliuskoilla. Nykyään vaan sen ovulaation tulon tunnistaa oireista ja menon lämmöistä, niin silleen sille ei oo niin suurta tarvetta. Mut pari viime kiertoa on ollu vähän jotenkin erikoisia, et se ihan tarkka ovispäivä on vähän hakusessa. On ollu esim. kaks vaihtoehtoa. Silläkään ei nyt sinänsä väliä, mut jotenkin haluaisin olla niin tarkkaan selvillä, et mikä se THE oikea päivä on, enkä vaan sinne päin.

Ovistestit vois nyt sit auttaa siinä.
Lisäksi huomaan myös aina olevani tälleen alkukierrosta vähän vainoharhainen, että entä jos ovulaatio yhtäkkiä yllättääkin aikaisuudellaan eikä olla tehty mitään asian eteen.

Nyt ei oo tässä kierrossa ollu vielä yritystä ollenkaan. Eilen oli erikoisia tuntemuksia munasarjan paikkeilla ja alavatsalla, niin iski taas hienoinen paniikki, et onko se nyt!? Vaikka enteilevät oireet puuttu. Testit vois rauhotella, että ei hätää vielä.

Toisaalta se ongelma ratkeais myös ihan vaan sillä. että harrastas sitä seksiä.

Ei tarttis sit jännittää millon ovis on.
Tänään on kyl pakko, koska ovulaatiota enteilevät oireet on kyl nyt alkanut ja tänään oli aika märkää jo. Ovis on näköjään tulossa aikaisin tässä kierrossa. Kp13-15 se on yleensä ollut ja viimeks kemiallisen jälkeen jopa myöhästy ja oli kp17. Odotin, et nytkin saattas sit tulla vähän myöhemmin ja joskus ens viikon alussa. Mut saattaa tulla ihan lähipäivinä ja jopa ennen kp13 (nyt kp9). Sinänsä kiva, et tulee aikasemmin, eikä taas kierto veny. Ainoo mitä mietin on, et perjantaina olisin menossa sinne viini- ja ruokamessuille ja tarkoitus olis ihan useampi lasi viiniä juoda. Ties vaikka innostutaan jäämään johonkin kuppilaan istumaan iltaa messujen jälkeenkin. Et miten sit tollanen isompi alkoholimäärä vaikuttaa ovulaatioon. Mut luultavasti se korkeintaan vaan siirtäs sitä. Ja oikeestaan ihan sama. Haluun nyt hetken elää normaalia elämää, enkä optimoida kaikkea syömisiä ja tekemisiä. Noi messutkin on ollu niin pitkä perinne ja jääny nyt monta vuotta väliin raskauksien ja koronan ym. juttujen takia, niin ihana olis pitkästä aikaa päästä. Plus ne messut oli ylipäänsä se, jota yritin pitää mielessä pettymysten kanssa, että pääsenpähän sentään messuille, joten en kyl jätä väliin!