V
Vieläköyksi
Vieras
Moikka!
Olen 36v ja mieheni minua 10v vanhempi. Haaveissamme on pitkään ollut yhteinen lapsi, (minulla 10v tytär). Mukava on ollut lueskella tätä foorumia, ihanaa porukkaa!
Onko täällä naisia jotka on saaneet lapsen isolla ikäerolla? Vauvakuume on kova, mutta samaan aikaan jännittää aloittaa kaikki alusta. Miehestä tulisi aivan loistava ja osallistuva isä, se olisi ihana kokea koska ensikerralla olin tosi yksin..
Toinen mikä mietityttää on taloudellinen tilanne. Jäin yllättäen ensikertaa työttömäksi, liiton raha on kyllä hyvä mutta pelkään että mistä löydän työtä jos nyt työttömänä tulisinko raskaaksi. Jotenkin jännittää kaikki taloudelliset asiat vaikka sydän sanoo että tekisi mieli jättää pillerit pois.
Olen 36v ja mieheni minua 10v vanhempi. Haaveissamme on pitkään ollut yhteinen lapsi, (minulla 10v tytär). Mukava on ollut lueskella tätä foorumia, ihanaa porukkaa!
Onko täällä naisia jotka on saaneet lapsen isolla ikäerolla? Vauvakuume on kova, mutta samaan aikaan jännittää aloittaa kaikki alusta. Miehestä tulisi aivan loistava ja osallistuva isä, se olisi ihana kokea koska ensikerralla olin tosi yksin..
Toinen mikä mietityttää on taloudellinen tilanne. Jäin yllättäen ensikertaa työttömäksi, liiton raha on kyllä hyvä mutta pelkään että mistä löydän työtä jos nyt työttömänä tulisinko raskaaksi. Jotenkin jännittää kaikki taloudelliset asiat vaikka sydän sanoo että tekisi mieli jättää pillerit pois.
Toisaalta; hyvä niin. Itsellä on eri tilanne tällä hetkellä työn kannalta, kun on töitä. Siinä jännittää sitten omat kuvionsa; kuten työkavereiden suhtautuminen, sitten joskus töihin paluu, työtehtävien jako ym.ym. jos/kun niin onnekkaasti käy, että tulee raskaaksi. Aiemmin, kun esikoinen syntyi olin opiskelijana. Silloin oli kaikesta stressiä. Kiire saada koulu loppuun, koska en halunnut, että miehen tulee kaikki maksaa ja elättää. (tyhmä ajatus, mutta silloin ajatteli aika kapeasti tuota, eikä tullut kommunikoitua puolison kanssa.) Valmistuin viimein kun lapsi oli syntynyt ja aloin saamaan liiton rahaa. Se kyllä itsellä helpotti sitä stressiä rahasta yms. Sitten ajatuksena myös se, eihän sitä omaa raskautta tarvitse siihen mahdolliseen uuteen työpaikkaan heti kertoa, vaikka olisi raskaana jo hakuvaiheessa. Teet töitä sitten niin pitkään kuin voit. 
Ehkäpä nuo menkat tuolla alkaa kohta enempi läikkymään ja holvaamaan..
Olen kuitenkin merkannut jo uuden kierron alkaneeksi, kun ei tuo mitään semmoista "tuhruakaan" oikein ole.
Luulen, että tästä aletaan asioista edistämään aivan lähiaikoina; ultraa, lääkäriä yms. Pitää ehkä vain itseä tökätä vähän eteenpäin.