Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muidenkin mielipiteitä asiasta kaipailisin, milloin on liian vanha...? Mikä sen määrittää? (Naisella nyt tietenkin on aikalailla selvä.)
Siis julkiselle. Yksityiselle ei ole rahaa. Omasta mielestäni liian vanha on sitten kun itsestä siltä tuntuu.
 
Öööh. Nyt oon ihan puulla päähän lyöty. Mä olin jotenkin uskotellut itselleni että miehillä ikäraja on sama 40. Nyt meni aivot tilttiin. Epäilen silti vahvasti, että mies tuskin niin paljon kolmosta kaipaa, että hoitoihin lähtisi. Minä voisin lähteäkin ja tiedän että painon saisin halutessani kuriin. Mikään deal breaker tämä ei meille ole. Mies kun ei alunperin halunnut omia lapsia ollenkaan, kunnes tapasi minut.
 
Ainakin meillä päin julkisella puolella naisen ikäraja on 40 ja miehen 60. En tiedä, miten yleinen linjaus on.
Tällainen ajatus itsellänikin on ollut.

@Mio todellakin noin, se miltä itsestä tuntuu. Yksityisellä lienee hoidetaan kaikki rahaa vastaan, jos vähääkään apua voidaan antaa.

Itse heitän kirveen kaivoon varmasti sitten, kun biologia sanoo selvästi että "time out, game over ja the end". Ainakin toivon, että jaksan henkisesti pettymykset. Nyt vain tahdon uskoa ja luottaa meidän ihmeeseen, että saisin viimein vielä vauvan syliini. Itsellä matka on ollut tähän pisteeseen pitkä ja aikaa on tuhlaantunut turhaan.
 
Mites @Odottavainen ? Onko oireita, miten etenee? 🤔

Itsellä menee hermot.. eilisen ja tän päivän... Ja viime yön menkkajomotusta.... Melko kevyttä mutta ärsyttävää... Ei vuotoa kuin vähän vaalean punaista tiputtelua eilen... Yöllä vain tuntu just siltä että menkat vois alkaa.. ei vuotoa... Aamupäivällä ok olo.. päivällä alkoi taas menkkatuntemuksia ja vaaleanpunaista vähäistä tiputtelua...
Edelleen jomottelee... Väsyttää ja ärsyttää... 🤯

Lauantaina oli se ovis plussa... Dpo-1 kait siis.. sunnuntaina dpo0 joten kait tänään sitte dpo5 🤔
Ei kait se auta kuin odottaa... Mutta onhan tämä nyt ku koko kesä ollut ihan outoa....
On se vaan hyvä että sain ajan varattua... Vaikka onkin henkisesti kova paikka sekin... 🤔
 
Mites @Odottavainen ? Onko oireita, miten etenee? 🤔

Itsellä menee hermot.. eilisen ja tän päivän... Ja viime yön menkkajomotusta.... Melko kevyttä mutta ärsyttävää... Ei vuotoa kuin vähän vaalean punaista tiputtelua eilen... Yöllä vain tuntu just siltä että menkat vois alkaa.. ei vuotoa... Aamupäivällä ok olo.. päivällä alkoi taas menkkatuntemuksia ja vaaleanpunaista vähäistä tiputtelua...
Edelleen jomottelee... Väsyttää ja ärsyttää... 🤯

Lauantaina oli se ovis plussa... Dpo-1 kait siis.. sunnuntaina dpo0 joten kait tänään sitte dpo5 🤔
Ei kait se auta kuin odottaa... Mutta onhan tämä nyt ku koko kesä ollut ihan outoa....
On se vaan hyvä että sain ajan varattua... Vaikka onkin henkisesti kova paikka sekin... 🤔

Aamulla tuli tehtyä (ei mitään järkeä koko ajan testailla, mutta kun ei voi olla testaamattakaan 🙈) sellainen OneStep-testi, joka ei aiemmin näyttänyt edes haamua. Nyt selkeä, mutta haalea viiva. Ja illemmalla testasin taas 🙈😂 , mutta tällä kertaa liuskalla ja se ei näyttänyt edes haamua 😳😳 Tosin olin just ehkä reilua tuntia aiemmin käynyt just vessassa... Mutta siis nyt mun arvelun mukaan dpo 14 tai 15, joten pitäisi kyllä kohta alkaa viivojen muuttua selkeämmiksi, jos ei ole mennyt kesken 🤔

Oireita kyllä oon huomaavinani, sillä aamulla aamupalan myöhästyessä oli jotenkin aavistuksen etova olo ja lisäksi ravaan ihan jatkuvasti pissalla. Mutta ihan kauhean varma fiilis ei kyllä itsellä ole...
 
@Mio mulla ei yleensä ole tiputtelua.. yleensä silloin on ollut jotain häikkää tms. Joten voisi ehkä olla kiinnittymistä... Toivon ainakin.... 🤞🏻
Ei ole ollut välivuotoja ikinä... 🤷🏻‍♀️ Ei edes tuossa ainoassa raskaudessa joka olikin ilmeisesti tuulimuna ja piti tyhjentää pois... 🤷🏻‍♀️
Kuitenkin menkat ollut jo 27 vuotta 🙈 siksi kait nää uudet erilaiset tilanteet on nyt tässä 3-4 vuoden aikana aiheuttaneet tarpeen kirjoitella tänne... 🤔
 
Aamulla tuli tehtyä (ei mitään järkeä koko ajan testailla, mutta kun ei voi olla testaamattakaan 🙈) sellainen OneStep-testi, joka ei aiemmin näyttänyt edes haamua. Nyt selkeä, mutta haalea viiva. Ja illemmalla testasin taas 🙈😂 , mutta tällä kertaa liuskalla ja se ei näyttänyt edes haamua 😳😳 Tosin olin just ehkä reilua tuntia aiemmin käynyt just vessassa... Mutta siis nyt mun arvelun mukaan dpo 14 tai 15, joten pitäisi kyllä kohta alkaa viivojen muuttua selkeämmiksi, jos ei ole mennyt kesken 🤔

Oireita kyllä oon huomaavinani, sillä aamulla aamupalan myöhästyessä oli jotenkin aavistuksen etova olo ja lisäksi ravaan ihan jatkuvasti pissalla. Mutta ihan kauhean varma fiilis ei kyllä itsellä ole...

Nyt aamulla (dpo todennäköisesti 15 tai 16) testi näytti tältä. Kuvassa viiva näyttää kyllä todellisuutta vähän haaleammalta, mutta eihän se mikään vahva viiva ole siltikään.. Mutta viiva kuitenkin. Ja löysin kyllä muitakin, joilla tässä vaiheessa ollut vielä suht hailakka viiva ja silti raskaus jatkunut normaalisti, joten vielä elättelen toiveita ❤️ Vaikka jatkuva testailu sekin on vähän tyhmän tuntuista, niin aion nyt kuitenkin tehdä seuraavina aamuina tämän, jotta näen, mihin suuntaan tilanne kehittyy.
 

Liitteet

  • IMG_20240817_062306.jpg
    IMG_20240817_062306.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 50
@Mio mulla ei yleensä ole tiputtelua.. yleensä silloin on ollut jotain häikkää tms. Joten voisi ehkä olla kiinnittymistä... Toivon ainakin.... 🤞🏻
Ei ole ollut välivuotoja ikinä... 🤷🏻‍♀️ Ei edes tuossa ainoassa raskaudessa joka olikin ilmeisesti tuulimuna ja piti tyhjentää pois... 🤷🏻‍♀️
Kuitenkin menkat ollut jo 27 vuotta 🙈 siksi kait nää uudet erilaiset tilanteet on nyt tässä 3-4 vuoden aikana aiheuttaneet tarpeen kirjoitella tänne... 🤔

Voi kun olisikin kiinnittyminen käynnissä ❤️ Ja mullakin oli sellaista tuntemusta, että ihan kuin menkat olis just alkamassa, muttei sitten niitä ei kuitenkaan kuulunut. Ja myöhemmin sitten raskaustesti näytti plussaa.
 
Nyt aamulla (dpo todennäköisesti 15 tai 16) testi näytti tältä. Kuvassa viiva näyttää kyllä todellisuutta vähän haaleammalta, mutta eihän se mikään vahva viiva ole siltikään.. Mutta viiva kuitenkin. Ja löysin kyllä muitakin, joilla tässä vaiheessa ollut vielä suht hailakka viiva ja silti raskaus jatkunut normaalisti, joten vielä elättelen toiveita ❤️ Vaikka jatkuva testailu sekin on vähän tyhmän tuntuista, niin aion nyt kuitenkin tehdä seuraavina aamuina tämän, jotta näen, mihin suuntaan tilanne kehittyy.
Kyllähän tuo selkeä plussa on. En vetäisi siitä viivan vahvuudesta liikaa mitään johtopäätöksiä. Seuraa vaan, että viiva vahvistuu kun teet saman merkkisen testin samaan aikaan parin päivän välein. Onnea ❤️
 
Vau miten paljon uusia 🤩 Tervetuloa @Mio @Vieläköyksi @Cinya @Mamitus (ja @Betta kin sitten kun ikä riittää 😘😅) :welcome

Ihanaa, onnea @Odottavainen ! Tarrasukkia ja pidetään peukkuja! En sano että älä stressaa viivoista kun tiedän että itsekin stressaisin (😅), mutta koita kuitenkin nauttia tästä hetkestä päivä kerrallaan 💕 Millaisia OneStepin raskaustestejä sulla on? Mulla noita kuvan mukaisia 10 mIU/ml testejä. Jos sulla samoja niin pitäneekö itsekin hankkia toisia, jos nää kerran epäluotettavia 😬
20240817_094616.jpg


@Kesäheinä85 Niin toivon että olisi kiinnittymisoireilua siellä! Oispa hulppeaa plussata juuri ensikäynnin alla 😍

@Sandra84 Tsemppiä Menopurin pistelyyn!

ON: Täällä dpo7 (?) toisen inseminaation jälkeen. Huono olo, päänsärky ja väsymys velloi alkaen päivää ennen inseminaatiota -> dpo5 🤨 En tiedä tekikö lääkkeet vai mikä. Innostukseen ei aihetta, kun alkoi jo ennen inseminaatiota 😂, mutta outoa. Muutenpa ei oikein mitään, rinnat vain hieman turvottelee. Eilen dpo6 oli vähän oviskivun tyyppistä alamahakipuilua. Viime kierrossa ekan inssin jälkeen oli nännikipua, nyt ei. Väkisin miettii lähtikö siitä piskuisesta, irrotuspiikillä puhkaistusta follista munasolua ollenkaan 😒 Oviskivut oli kyllä normaalit, mutta kai ne on aina kun folli puhkeaa. Oh well. Mieli kuitenkin ihan levollinen ja kaivokin vielä kirveetön. Reilun viikon päästä tietää miten kävi 😏

Aamulämmöistä: Onko muilla noin viikko ovulaatiosta pudotus aamulämmöissä? Miulla ollut monessa kierrossa, nytkin, ja implantaatio-dipistä olen lukenut 🤔 Tosin yhtään positiivista raskaustestiä en ole tehnyt. Mietin liittyykö todella implantaatioon / implantaatio-yritykseen vai onko vain kiertoon liittyvä "normaali tapahtuma".

Tsempit kaikille tilanteisiinsa! 🤗✨
 
Aamulämmöistä: Onko muilla noin viikko ovulaatiosta pudotus aamulämmöissä? Miulla ollut monessa kierrossa, nytkin, ja implantaatio-dipistä olen lukenut 🤔 Tosin yhtään positiivista raskaustestiä en ole tehnyt. Mietin liittyykö todella implantaatioon / implantaatio-yritykseen vai onko vain kiertoon liittyvä "normaali tapahtuma".

Noin dpo 3-5 tienoilla on estrogeenidippi ja se toistuu joskus dpo 7-8 tienoilla. Ei kaikilla, mutta monilla. Jälkimmäinen voi viitata implantaatio-dippiin.
 
Vau miten paljon uusia 🤩 Tervetuloa @Mio @Vieläköyksi @Cinya @Mamitus (ja @Betta kin sitten kun ikä riittää 😘😅) :welcome

Ihanaa, onnea @Odottavainen ! Tarrasukkia ja pidetään peukkuja! En sano että älä stressaa viivoista kun tiedän että itsekin stressaisin (😅), mutta koita kuitenkin nauttia tästä hetkestä päivä kerrallaan 💕 Millaisia OneStepin raskaustestejä sulla on? Mulla noita kuvan mukaisia 10 mIU/ml testejä. Jos sulla samoja niin pitäneekö itsekin hankkia toisia, jos nää kerran epäluotettavia 😬
View attachment 136211

@Kesäheinä85 Niin toivon että olisi kiinnittymisoireilua siellä! Oispa hulppeaa plussata juuri ensikäynnin alla 😍

@Sandra84 Tsemppiä Menopurin pistelyyn!

ON: Täällä dpo7 (?) toisen inseminaation jälkeen. Huono olo, päänsärky ja väsymys velloi alkaen päivää ennen inseminaatiota -> dpo5 🤨 En tiedä tekikö lääkkeet vai mikä. Innostukseen ei aihetta, kun alkoi jo ennen inseminaatiota 😂, mutta outoa. Muutenpa ei oikein mitään, rinnat vain hieman turvottelee. Eilen dpo6 oli vähän oviskivun tyyppistä alamahakipuilua. Viime kierrossa ekan inssin jälkeen oli nännikipua, nyt ei. Väkisin miettii lähtikö siitä piskuisesta, irrotuspiikillä puhkaistusta follista munasolua ollenkaan 😒 Oviskivut oli kyllä normaalit, mutta kai ne on aina kun folli puhkeaa. Oh well. Mieli kuitenkin ihan levollinen ja kaivokin vielä kirveetön. Reilun viikon päästä tietää miten kävi 😏

Aamulämmöistä: Onko muilla noin viikko ovulaatiosta pudotus aamulämmöissä? Miulla ollut monessa kierrossa, nytkin, ja implantaatio-dipistä olen lukenut 🤔 Tosin yhtään positiivista raskaustestiä en ole tehnyt. Mietin liittyykö todella implantaatioon / implantaatio-yritykseen vai onko vain kiertoon liittyvä "normaali tapahtuma".

Tsempit kaikille tilanteisiinsa! 🤗✨

Saman valmistajan vähän eri testi (tai ainakin erivärinen pakkaus) oli se, mitä itse kokeilin. Ja kun googlailin tosta, niin löytyi keskusteluja/uutisia, joissa oli ko. valmistajan testeissä havaittu virheitä/epäluotettavuutta.
 
@Mio Ihan uteliaisuuttani kysyn; miksi ajattelet, että mies on liian vanha hoitoihin? (allekirjoituksessa on vm.82.)

Muidenkin mielipiteitä asiasta kaipailisin, milloin on liian vanha...? Mikä sen määrittää? (Naisella nyt tietenkin on aikalailla selvä.)

@Odottavainen hyvältä näyttää! :smiling face with heart-eyes:

Julkisella puolella naisen oltava alle 40 v saadakseen ilmaiset hoidot. Ei kai liity miehen ikään?

Yksityisellä rahalla pääsee punktioon Suomessa 45 vuotiaaksi. Alkion siirron (jos aiemmin pakastettu), voi tehdä julkisella n 50 vuotiaaks Suomessa (ei toki kannata odottaa niin kauan). Ulkomailla voi olla höllemmät lait. 🙂
 
Tänään kp30 ja tällainen yllätys tuli aamulla 🥰 En voi jotenkaan vielä uskoa todeksi. Nyt alkaa sitten jännääminen pysyykö matkassa mukana.
Jotenkin koko viime viikon oon vaan odotellu menkkoja alkavaksi, kun on ollu ihan selviä menkkamaisia jomotuksia ja tuttuja pms oireita. Ihmettelinkin, kun ne tuntemukset alko normaalia aikasemmin, joten luulin, että kierto jää lyhyeksi, mutta ei se vuoto sitten alkanukaan. Meinasin jättää testin tekemisen vielä myöhemmäksi, mutta sitten ajattelin tehdä aamulla niin mieskin kerkäsi nähdä ennenkuin taas lähti reissuun. Mies kyllä sanoi, että hänellä oli tunne, että nyt on tärpänny ❤️
 

Liitteet

  • IMG_4667.jpeg
    IMG_4667.jpeg
    2.6 MB · Katsottu: 49
  • IMG_4659.jpeg
    IMG_4659.jpeg
    2.8 MB · Katsottu: 57
Palailen tänne pienen tauon jälkeen. Saatiin lokakuulle aika TAYSin hormoni- ja lapsettomuuspolille. Nyt tosin tilanne on ehkä mahdollisesti sellainen, että TAYSiin ei tarvitse lähteä. Toivon, että näin olisi.

Kai sitä pikkuhiljaa pitää alkaa uskoa, että nämä ovat plussia? En vain uskalla vielä luottaa siihen. Tai mihinkään. Tämän kierron ensimmäinen havaittavissa oleva testiviiva tuli aika tarkalleen (likimain päivälleen) vuoden päästä viime kesäisestä plussasta. Se viime kesäinen plussa päättyi vuotoon juuri, kun viisi viikkoa oli tullut täyteen.

Nyt en uskalla iloita tämän kierron plussista yhtään. En ainakaan ennen kuin se viisi viikkoa on täynnä. Hölmöä, tiedän. Mutta jotenkin tuntuu niin omituiselta sattumalta, että tulee tismalleen vuoden välillä seuraava plussa. Noh, huhtikuussa kävi juu yksi hailura testeissä, mutta menkat tulivat silloin ajallaan.

Vuosi sitten tilanne oli tosin testaamisen suhteen siinä mielessä erilainen, että ensimmäinen haamujen haamu tuli vasta kp 31 ja se selkeähkö (sekin jonkin verran kontrollia haaleampi) plussa vasta kp 34. Nyt ensimmäinen havaittavissa oleva viiva ilmestyi jo kp 26. Myös testiviivan vahvistuminen on nyt ollut selkeämpää kuin vuosi sitten. Vuosi sitten oli jo paria viimeistä testiä tehdessä pientä tuhruvuotoa. Nyt ei ole ollut mitään (joskin kyllä pelkään jokaista vessareissua ja sitä, että paperiin tulee pyyhkiessä verta).


Miten tässä osaisi ottaa rauhassa? Tai uskaltaako näistä vahvistuvista viivoista iloita?
 

Liitteet

  • IMG_9983.jpg
    IMG_9983.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 117
Takaisin
Top