Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StarStrike Mä ehkä menisin gynelle ultraan ja kysyisin mielipidettä, että mitä kannattaa tehdä. Kun näissä hommissa ei oo aikaa hukattavana. 🙏🏻 Hyvä, että oli hyvät tulokset.🫶🏻

Mulla kp29 (normi 27-28) ja näin ollen Synarela toimii. Saattaa pitkittää ilmeisesti viikolla kierron alkua.

Tänään se 40 sitten pärähti mittariin. En ole ehtinyt vielä ajattelemaan miltä tuntuu. 😎 Vielä pitäs 4h tehdä töitä. Tai ainakin 3h. 😀
Hyvää syntymäpäivää!😊🎉

Nyt ois luultavasti dpo 8 tai 9 ja erittäin erittäin haalea punertava tuhnu tuli paperiin eli voisko olla kiinnitysvuotoa? Nyt on kp 22 menossa ja menkat alkanu vaihtelevasti 28-31 mutta ikinä ei oo aiemmin ennen menkkoja paperiin tullu mitään
En enää muista oliko edellisistä raskauksista mitään kiinnittymisvuotoja, mutta toivottavasti se oli sulla kiinnittymisvuotoa 😊

Nyt ois kp17. Yritettiin miehen kanssa talletella ahkerasti torstain-maanantain välillä, nyt saa taas sitten hetken jännäillä, mutta ei toivo kovin korkealla ole. Perinteinen nännikipu alkoi taas parin päivän sisään flon ennustamasta ovulaatiopäivästä. Ens kierrosta otan kyllä ne ovistikut käyttöön niin ei tarvii sitten arpoo milloin se ovis on 😄
Viime viikolla kävin papakokeessa. Ei tainu olla kovin kokenu ottaja, kun ronkki jonkin aikaa ennenkuin löysi oikean paikan. Ei tuntunu kovin mukavalle, itse näytepalan ottaminen ei tuntunu sitten onneksi miltään.
 
Onnea @Sandra84 🥳 ja hyvä että synerla toimii 👍🏻
@StarStrike kauanko teillä on nyt ollut yritystä.. 🙈en muista.. enkä nyt jaksa selata ketjua... Jos on jo useampi kuukausi niin kannattaahan se kysellä lisää 🙂

toki paraskin neuvoja täällä... 🙈 Oon vältellyt ensikäynnin varaamista taas vuoden... 🙄
huomenna tai torstaina järjestän itselle niin sanotusti toimisto tai virka-aikaan töissä aikaa.. että pystyn rauhassa soittamaan yksityiselle ja varaamaan ensikäynnin. Ja ilmeisesti pitäisi varata miehelle spermanäytteenantoa varten kans aika.. joudutaan menemään yli 130km päähän, niin mielellään ottaisi kaikki mahdolliset jutut samalle käynnille.. mies kun mieluummin ottaa koko päivän vapaaksi kuin puolikkaita siellä täällä..
Ja tottahan se on, että matkoihin ja parkkipaikat löytämiseen saa varata sen 2 tuntia suuntaansa ja tunnin aika lääkärin luona.. niin siinä menee jo 5 tuntia.. 🙄

Tuntuu itselle niin isolta ja pelottavalta asialta.. että huh huh... Siksi kait tätä on lykännyt näinkin kauan... Ja mies räpiköi kans aiemmat vuodet tätä vastaan.. kun molemmat pelätään pahinta... Tyhmää joo.. mut me ollaan tämmösiä näköjään tässä asiassa... tästä lapsettomuudesta on tullut niin iso mörkö...🥺

Mut joo taas tikutan ovista... Ei vielä... Kp8 todennäköisesti menossa... Tuon oikein härön heinäkuun kierron jälkeen...

@Nassa.. mun ainoasta plussasta ei ollut kiinnittymisvuotoa... Aina jos oon vuotanut tai tiputellut.. on menkat jossain kohtaa alkaneet... Mutta tämähän on yksilöllistä ja voi ilmeisesti vaihdella myös raskauksittain... Joten ei tuostakaan käsittääkseni voi vetää vielä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen...
Tsemppiä piinapäuviin, ne on pitkiä! ❤️
 
Mä sanon nyt suoraan beibet, jos haluatte lapsen, tän ikäisenä kannattaa tutkia missä mennään, mitä munasarjat sanoo. Se vaan vaatii sen askeleen ottamisen. ❤️ Tää kun on helvetin vaikea tie ja aika loppuu. Yli 40-vuotiaana mahdollisuudet alkaa olla pienemmät… Mua pelottaa, mutta tän hoidon vielä jaksan uskoa. Mä en olis ikinä uskonu, ettö joudun lähteen IVF-hoitoihin edes. Tää on epäreilua. Mun paras hedelmällinen aika meni laittaessa selkää kuntoon, opiskellessa ja etsien kunnon miestä, joka löytyi ”vähän liian myöhään” tätä asiaa ajatellen. Kyllä on erikoista, että miehet eivät tiedä haluavatko lapsia tai edes parisuhdetta 30-vuotiaina. Mä oon ehkä vähän katkera. Ja tää on mun ikäkriisi joka puhuu!
Kiitos onnitteluista ❤️🫶🏻☀️
 
Geenit vaikuttaa paljon. Äidin äitini on ollut liki 50 saadessaan äitini.

No nyt sitten itse olen raskaana ja ikää on 43. Toki tiedostan, että yli 50 % raskauksista tässä iässä menee kesken. Vaikea tätä on siis vielä pitkään aikaan todeksi uskoa.
Juurikin näin! Mun serkku sai esikoisensa ollessaan 40 ja mun mielestä mun mummu sai kans reilusti yli 30-vuotiaana lapset. Ihanaa, että oot raskaana!🫶🏻 Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin(ja menee)!🫶🏻 Oon aina onnellinen, kun kuulen, että meidän ”vanhemman ikäluokan tyypit” on raskaana, joten mullakin on vielä ehkä mahkut. 🥹 En osaa sitä nyt kauniimmin ilmaista, mutta tajusitte varmaan. 🥹😍
 
Mä sanon nyt suoraan beibet, jos haluatte lapsen, tän ikäisenä kannattaa tutkia missä mennään, mitä munasarjat sanoo. Se vaan vaatii sen askeleen ottamisen. ❤️ Tää kun on helvetin vaikea tie ja aika loppuu. Yli 40-vuotiaana mahdollisuudet alkaa olla pienemmät… Mua pelottaa, mutta tän hoidon vielä jaksan uskoa. Mä en olis ikinä uskonu, ettö joudun lähteen IVF-hoitoihin edes. Tää on epäreilua. Mun paras hedelmällinen aika meni laittaessa selkää kuntoon, opiskellessa ja etsien kunnon miestä, joka löytyi ”vähän liian myöhään” tätä asiaa ajatellen. Kyllä on erikoista, että miehet eivät tiedä haluavatko lapsia tai edes parisuhdetta 30-vuotiaina. Mä oon ehkä vähän katkera. Ja tää on mun ikäkriisi joka puhuu!
Kiitos onnitteluista ❤️🫶🏻☀️
Isoin asia varmasti onkin juuri noiden ensi askelien otto; selvitystyö, ajanvaraus ym. Ehkä juuri noiden palvelujen hinnat tai huono tavoitettavuus on lisäongelmia, mutta toki.. sitähän menee vaikka läpi harmaan kiven.

Tuo on kyllä jännä huomio; about 30-vuotiaiden miesten ajatukset. (yleistämättä tietenkään liikaa) Mutta itselläkin on semmoinen viba, että sitoutuminen, perhe ja perinteiset arvot ei välttämättä ole niin huudossa tuossa vaiheessa tai liekö missään vaiheessa.. :Grinning Face: :No Evil Monkey: Omassa kaveripiirissä on miehiä, jotka eivät mm. vain "uskalla" alkaa perheenperustamiseen ja sitoutua toiseen, kun pelkäävät siitä seuraavan ongelmia. :Weary Cat Face:Sitä en tiedä mikä omissa aiemmissa parisuhteissa on ollut ns. jarru, mutta nyt olen sitten tosiaan samassa tilanteessa kuin @Sandra84 ; kunnon mies on löytynyt vauva-haavetta ajatellen myöhään. Tai lähinnä uusi hyvä, ihana mies/suhde, jossa molemmat jakaa samaa haavetta. Tämmöistä ihmistä ja suhdetta piti odottaa aikas monta vuotta.

@Kesäheinä85 kauaa me ei olla yritetty, ~puolisen vuotta. Haave toisesta lapsesta on ollut itsellä sen 12-vuotta.. 🤷‍♀️:No Evil Monkey:

Ajattelin seurailla nyt tämän kierron loppuun. Nyt on about dpo4 tai dpo5. Vähän riippuu mitä päivää kuvittelen ovispäiväksi. App:i sanoo dpo4. Menkkojen alkamisen jälkeen tsekkaan tilin saldon ja varailen ultran yksityiseltä.
 
Muokattu viimeksi:
Minä täällä odottelen vuodon alkamista.. Eilen tein testin ja siinä oli taas haalea viiva, aamulla taas ei mitään..😕 tympäsee tällainen kun tietää että eihän tästä vauvaa ole tulossa, silti raskausoireet on eikä se vuoto ala. Pääsis taas asiassa vähän eteenpäin kun alkaa. Epävarmuushan tässä kyllä kasvaa, ikää 41v, hyvin mahdollista ettei tämä enää onnistu. Olihan se aivan ihanaa jos onnistuu, mutta pakkohan se on faktoja miettiä mitä tämä ikä tälle haaveelle tekee. Mutta toivon niin kovasti, että moni meistä onnistuu tässä ja mahdollisimman pian vielä😘
 
@Karmi toivottavasti se vuoto sieltä kohta alkaisi ❤️

Me ollaan miehen kanssa keskusteltu, että ei lähdetä enää mihinkään isompiin hoitoihin, jos ei tärppiä käy. Meillä kumminkin on kaksi ihanaa lasta ja meidän pitäisi myös suoraan mennä sitten yksityiselle hoitoihin ja siinä tulee sitten se taloudellinen puoli vastaan. Oli meillä tarkoitus, jos ei tässä puolen vuoden ja vuoden sisään tärppää niin aateltiin, että mies kävisi kumminkin siinä spermanäytteessä ja itse kävisin myös otattamassa labrat ja sen ultrauksen niin sitten ainakin tietää onko millaset mahdollisuudet edes luomusti raskautua.
 
Myöhäiset synttärionnittelut @Sandra84 ! 🥳

Täällä dpo10 ja ostin yhden paketin pc testejä kaappiin ja ihan hirveästi tekis mieli testata. 😅 Viimeks silloin huhtikuussa tais olla juurikin näitä päiviä ku sain haalean positiivisen tuloksen. Mut jotenki sitä nyt haluais odottaa vähän pidemmälle et olis varmempi tulos
 
@StarStrike Jooh, samassa veneessä. Tuntuu, että asenteiden pitäis muuttua nuorilla miehillä ja keskityttäisiin muuhunkin kun machoiluun tai bilettämiseen… Kotikasvatus varmasti kans vaikuttaa. 🫶🏻 Mutta nyt ollaan hyvässä tilanteessa tavallaan, tavallaan stressaavaa. Toivotaan, että lapsihaave toteutuisi kaikilla tyylillä kun tyylillä.

@Millu88 Kiitos :) Ala vaan testaan? Mä aina aloin kp10 vaikka se ovis oli joskus kp15, mutta näki miten se vahvistui, jos vahvistui. Toki ymmärrän, jos haluaa lähempänä oletettua aikaa testata.

@Karmi
Mitä jos siellä joku yrittää kiinnittyä… Mä mikään lääkäri ole, mutta jos se testi vähän viivaa antaa. Testaa huomenna uudestaan, jos ei oo kierto alkanu 🤞 kävi miten kävi, positiivista on että jotain on melkein ainakin tapahtunut! Ei kyllä lohduta, mut… 🫶🏻

Täällä kp30, Synarela> päivä 11.
 
Juu eihän sitä malttanut olla testaamatta. Eilen tein ekan testin illalla, negaahan se näytti. Oli kyllä aika laimeesta pissasta tehty. 😅 Odotukset ei ollu kovin korkeella.
Tein toisen sit aamuyöllä kun heräsin vessassa köymään, ja ei siihenkään kyl tullu mitään näkyviin. En sit tiedä oliko se viallinenki, ku näytti se punertava väri levinneen siihen koko alueelle. 🤔

Mut vähän nyt muutenkin tuntuu et ei tainnu tärpätä tässä kierrossa, ne vähäisetkin oireet mitä oli, tuntuu häviävän. Aamulämmötki tippunu nyt normaaleihin lukuihin. 🙃 Mut katsotaan ja seuraillaan. Ihan mielenkiintoista nähdä tuleeko menkat ajallaan vai venyykö, varsinkin kun tää kierto on ensimmäinen kun olen tiennyt ovulaation näin tarkkaan.
 
Onnea @Sandra84 🥳 ja hyvä että synerla toimii 👍🏻
@StarStrike kauanko teillä on nyt ollut yritystä.. 🙈en muista.. enkä nyt jaksa selata ketjua... Jos on jo useampi kuukausi niin kannattaahan se kysellä lisää 🙂

toki paraskin neuvoja täällä... 🙈 Oon vältellyt ensikäynnin varaamista taas vuoden... 🙄
huomenna tai torstaina järjestän itselle niin sanotusti toimisto tai virka-aikaan töissä aikaa.. että pystyn rauhassa soittamaan yksityiselle ja varaamaan ensikäynnin. Ja ilmeisesti pitäisi varata miehelle spermanäytteenantoa varten kans aika.. joudutaan menemään yli 130km päähän, niin mielellään ottaisi kaikki mahdolliset jutut samalle käynnille.. mies kun mieluummin ottaa koko päivän vapaaksi kuin puolikkaita siellä täällä..
Ja tottahan se on, että matkoihin ja parkkipaikat löytämiseen saa varata sen 2 tuntia suuntaansa ja tunnin aika lääkärin luona.. niin siinä menee jo 5 tuntia.. 🙄

Tuntuu itselle niin isolta ja pelottavalta asialta.. että huh huh... Siksi kait tätä on lykännyt näinkin kauan... Ja mies räpiköi kans aiemmat vuodet tätä vastaan.. kun molemmat pelätään pahinta... Tyhmää joo.. mut me ollaan tämmösiä näköjään tässä asiassa... tästä lapsettomuudesta on tullut niin iso mörkö...🥺

Mut joo taas tikutan ovista... Ei vielä... Kp8 todennäköisesti menossa... Tuon oikein härön heinäkuun kierron jälkeen...

@Nassa.. mun ainoasta plussasta ei ollut kiinnittymisvuotoa... Aina jos oon vuotanut tai tiputellut.. on menkat jossain kohtaa alkaneet... Mutta tämähän on yksilöllistä ja voi ilmeisesti vaihdella myös raskauksittain... Joten ei tuostakaan käsittääkseni voi vetää vielä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen...
Tsemppiä piinapäuviin, ne on pitkiä! ❤️
Määki ajattelen niin, että aina jos verta tulee, ei se oo hyvä raskauden kannalta.. joten hiukka huolestuttaa. Pari päivää tuli tuhnua, tiiä sitten mistä kyse. Menkkojen pitäs alkaa vasta 5-6 päivän päästä.
Onneksi on anyway kohta ultra sen myooman takia, vois muutenkin ottaa puheeksi omat huolenaiheet.
10 vuotta sitten kun olin raskaana, ei mulla silloinkaan ollut kiinnitysvuotoa
 
Suuret onnittelut @Sammie ! Ihana kuulla näistä onnistumisista 😍 Toivotaan @Nasso88 että olisi kiinnittymisvuotoa, kohtahan pääset testaamaankin? ✨🤞 Pahoittelut @Karmi haamun katoamisesta sekä @Kaaho lle ja muillekin uuteen kiertoon suuntaaville 😔 sekä tsemppiä piinailijoille. Hienoa @StarStrike että verikokeet ok!

Onnea @Sandra84 pyöreistä ja allekirjoitus kannustukseesi tutkimuksiin hakeutumisessa 👏🏻 Me ollaan kaikki nyt nuorimpia mitä koskaan tullaan enää olemaan, ja nuoruus ja aika on valtaa näissä hommissa. Ymmärrän ja jaankin pelon, mutta jos tutkimuksissa löytyy jotain jota pelkää, on se olemassa kuitenkin vaikkei tietäisi. Tieto lisää joo tuskaa, toisinaan, mutta antaa myös mahdollisuuksia auttaa 🙏 Joten iso kannustus täältäkin siihen ensimmäiseen askeleeseen! ❤‍🩹

Oma tilanne: Taannoin märisin Terolutien venyttämästä kierrosta oletettuna kp33:na, joka muuttuikin kp1. Olikin ihan rynnäkkömenkat - kunnon kivut ja vuotokin. Voikohan muutama kk sitten aloitettu rautalisä näkyä runsastuneina menkkoina, vai joko vaihdevuodet kolkuttelee? 😅:nailbiting:
Kierto oli 32 pvää, ja vuoto alkoi noin 4½ vrk viimeisen Terolutin jälkeen. Kierron venyminen pukkasi tämän kierron oletetun ovulaatio-ajankohdan tälle viikonlopulle, mikä harmitti jo ennakkoon. Eilen kp12 kävin ultrassa. Johtofolliksi määriteltiin 14 millinen vasemmalta (oikeallakin 13 millinen? 🤨) ja limakalvo kuulemma hyvä, oisko ollu vajaa 7 mm. Testit vielä negoja, mutta toinen inseminaatio tehdään meille jo tänään irrotuspiikin (Ovitrelle 250 mg) kanssa. Klinikka tekee toisinaan lauantaisinkin, mutta just tänä viikonloppuna ei onnistu, siksi nyt näin 😕 Parempi toki etukynteen kuin liian myöhään ja kiitollinen olen, ettei tämä kierto mene ohi 🙏🏻 Silti mietityttää, onko irrotuspiikillä "ennenaikaisesti puhkeamaan pakotetussa" munarakkulassa tarpeeksi kypsää munasolua, jotta raskaus voisi alkaa? Folli noin pienikin vielä.. Toisaalta tuskin he näin tekis, ellei tässä olisi joku onnistumisen mahdollisuus 😅 Äh, en tiiä. No mut, pitäkää peukkuja 🥹✨🤞
 
Suuret onnittelut @Sammie ! Ihana kuulla näistä onnistumisista 😍 Toivotaan @Nasso88 että olisi kiinnittymisvuotoa, kohtahan pääset testaamaankin? ✨🤞 Pahoittelut @Karmi haamun katoamisesta sekä @Kaaho lle ja muillekin uuteen kiertoon suuntaaville 😔 sekä tsemppiä piinailijoille. Hienoa @StarStrike että verikokeet ok!

Onnea @Sandra84 pyöreistä ja allekirjoitus kannustukseesi tutkimuksiin hakeutumisessa 👏🏻 Me ollaan kaikki nyt nuorimpia mitä koskaan tullaan enää olemaan, ja nuoruus ja aika on valtaa näissä hommissa. Ymmärrän ja jaankin pelon, mutta jos tutkimuksissa löytyy jotain jota pelkää, on se olemassa kuitenkin vaikkei tietäisi. Tieto lisää joo tuskaa, toisinaan, mutta antaa myös mahdollisuuksia auttaa 🙏 Joten iso kannustus täältäkin siihen ensimmäiseen askeleeseen! ❤‍🩹

Oma tilanne: Taannoin märisin Terolutien venyttämästä kierrosta oletettuna kp33:na, joka muuttuikin kp1. Olikin ihan rynnäkkömenkat - kunnon kivut ja vuotokin. Voikohan muutama kk sitten aloitettu rautalisä näkyä runsastuneina menkkoina, vai joko vaihdevuodet kolkuttelee? 😅:nailbiting:
Kierto oli 32 pvää, ja vuoto alkoi noin 4½ vrk viimeisen Terolutin jälkeen. Kierron venyminen pukkasi tämän kierron oletetun ovulaatio-ajankohdan tälle viikonlopulle, mikä harmitti jo ennakkoon. Eilen kp12 kävin ultrassa. Johtofolliksi määriteltiin 14 millinen vasemmalta (oikeallakin 13 millinen? 🤨) ja limakalvo kuulemma hyvä, oisko ollu vajaa 7 mm. Testit vielä negoja, mutta toinen inseminaatio tehdään meille jo tänään irrotuspiikin (Ovitrelle 250 mg) kanssa. Klinikka tekee toisinaan lauantaisinkin, mutta just tänä viikonloppuna ei onnistu, siksi nyt näin 😕 Parempi toki etukynteen kuin liian myöhään ja kiitollinen olen, ettei tämä kierto mene ohi 🙏🏻 Silti mietityttää, onko irrotuspiikillä "ennenaikaisesti puhkeamaan pakotetussa" munarakkulassa tarpeeksi kypsää munasolua, jotta raskaus voisi alkaa? Folli noin pienikin vielä.. Toisaalta tuskin he näin tekis, ellei tässä olisi joku onnistumisen mahdollisuus 😅 Äh, en tiiä. No mut, pitäkää peukkuja 🥹✨🤞
Kiitos ❤️ Täällä myös peukut pystyssä 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
 
Takaisin
Top