IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Sonj4;

Pääsitkö ainokaisella siirtoon asti? Millainen lääkitys sinulla oli käytössä? Montako afc näkyi 0 ultrassa? Onko amh tutkittu?

Montako rakkulaa toisessa hoidossa näkyi ja mitä muutoksia lääkityksessä? Mikä lopputulos?

Surettaa. Pelkään että punktioon päästä. Saati siirtoon. Follit oli kooltaan 10-12mm, 1kpl 8mm. Nyt kp 7, limakalvo 10mm.
Joo kyl päästiin. Mut se alkion laatu oli sillon tosi huono. Nyt tässä oli paremmat.
Sillon näky 7 ja 8 kpl.
On tutkittu. Sitä lukua en muista.
Tässä toisessa oli sit 16 ja 8
Lääkitys ekassa oli 150 nyt 200 ovaleap lääkitys ja synarela nenäsuihke koko hoidon ajan. Ja kerättyä saatiin se 10kpl 9 oli kypsää, 7 hedelmöitty ja 4 sit saatiin loppuje lopuks. Nyt yksi mun sisällä ka kolme pakkasessa.

Vain 4 samankokoista rakkulaa näkyi ultrassa, joku pienempi. Olen niin pettynyt, että tekisi mieli itkeä täyttä huutoa ja nyt vielä pitäisi töihin mennä. Ärsyttävä opiskelija vielä siellä meikit naamassa pönötti eikä edes esitellyt itseään ja kysynyt saako olla paikalla! Suututtaa. Ens kerralla sanon että opiskelijat ulos. En jaksa uskoa, että tästä hoidosta mitään tulosta tulisi. 😪
Oon pahoillani että ultran tulos oli pettymys 😔 Saa surettaa ja harmittaa, mutta minäkin koitan lohduttaa sillä, että ei se määrä tässä onneksi ole kaikki kaikessa, vaan pienemmälläkin määrällä voi päästä toivottuun lopputulokseen.

Tuliko sulle muutosta lääkkeiden annokseen vai jatkuuko samalla?

Miten sulla muuten on mennyt, onko ollut oireita lääkkeistä tms?
---------
Omaa napaa: Meillä jatkui "näyttää oikein hyvältä"-linja, kohdun limakalvo hyvä ja folleja kasvussa reippaasti. Koossa kyllä vaihtelua 10-16 mm, mutta niin kai se usein on. Oon päättänyt iloita kaikista hyvistä uutisista tällä matkalla ja niin teen nytkin, vaikka ainahan se pieni ääni päässä sanoo, että jossain kohtaa vielä löytyy joku iso vika, kun kerran tähän saakka ei ole mitään tulosta tullut.

Mä tuun taas tänne väliin huuteleen. Helmikuussa tuli negatiivinen tulos ekasta ivf:stä ja nyt 22.4. mennään seuraavaan suunnitteluun, josta hyvällä tuurilla voi alkaa hoito samantien, mutta eivät luvanneet. Saattaa olla tuolloin kp3 tai kp2. Onkohan kukaan alottanu koskaan piikittämistä kp3? Sekin on kuulemma mahdollista, mutta lopullisen vastauksen saan kun pääsen paikan päälle… 🥹 Alkaa jo vähän jännittää. Nyt syön toista purkkia dheata, eli aloitin sen viime kierron alussa. Tuntuu, että siitä tulee välillä jotakin kuumia aaltoja 😅 Toivottavasti auttaisi munasolujen laatuun… Odottavan aika on pitkä…

Ei ole tullut oireita. Eikä lääkitykseenkään tullut muutosta, mitä nyt jarrupiikki pitäisi ottaa jo käyttöön. Tuntuu liukuhihnatouhulta. Perjantaina uusi uä. Olen hoidossa pohjois-karjalan keskussairaalassa, kyssissä tehdään vain punktio ja siirto. Haluaisin että kys osallistuisi lääkityksen suunnitteluun. Raivostuttaa koko touhu. 🤯😤 Täällä tehdään tyypillisesti lyhyellä kaavalla, voisiko pitkä olla parempi minun tapauksessa...

Ei ole tullut oireita. Eikä lääkitykseenkään tullut muutosta, mitä nyt jarrupiikki pitäisi ottaa jo käyttöön. Tuntuu liukuhihnatouhulta. Perjantaina uusi uä. Olen hoidossa pohjois-karjalan keskussairaalassa, kyssissä tehdään vain punktio ja siirto. Haluaisin että kys osallistuisi lääkityksen suunnitteluun. Raivostuttaa koko touhu. 🤯😤 Täällä tehdään tyypillisesti lyhyellä kaavalla, voisiko pitkä olla parempi minun tapauksessa...
Sinulle varmaan seuraavalle kerralle kokeilevat sitä pitkää kaavaa.
Itse sain silloin valita että käynkö oman paikkakunnan neuvolassa ultrattavana vai kysillä. Otin mielummin kyssin koska he sitten tietävät parhaiten miten toimia ja osaavat oikein katsoa.
jaksamisia sinulle tähän hoitoon.

Sonj4;

Millä paikkakunnalla asut? Ei minua haittaisi käydä ultrattavana täällä, mutta tuo lääkitys mietityttää (koska onhan tämä kuitenkin erikoissairaanhoitoa täälläkin, et luulis uä:stä ymmärtävän jotakin). Et ollaanko täällä niin kaavoihin kangistuneita.. Koska yritin kysellä alussa, että tehdäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla ja mikä olisi "paras" tapa ja lääkkeet matalan amh tapauksessa. Yritin tänään kysyä endometrioosista, niin en saanut juuta enkä jaata vaihteeksi. Vitamiineista ja dheasta kysynyt, niin ei kuulemma vaikuta mihinkään, munasolut ja sarjat on mitä on. Turhauttaa. Kyssiin meiltä 2h matka, en ehken jaksaisi ultrien takia siellä ravata, mut voisivatko miettiä seuraavaan hoitoon lääkitystä yhdessä 🙄

Ja jos minulla on endo, niin eikö sille tehdä mitään? Eikö se vaikuta ivf hoidoissa raskautumiseen?

Sonj4;

Millä paikkakunnalla asut? Ei minua haittaisi käydä ultrattavana täällä, mutta tuo lääkitys mietityttää (koska onhan tämä kuitenkin erikoissairaanhoitoa täälläkin, et luulis uä:stä ymmärtävän jotakin). Et ollaanko täällä niin kaavoihin kangistuneita.. Koska yritin kysellä alussa, että tehdäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla ja mikä olisi "paras" tapa ja lääkkeet matalan amh tapauksessa. Yritin tänään kysyä endometrioosista, niin en saanut juuta enkä jaata vaihteeksi. Vitamiineista ja dheasta kysynyt, niin ei kuulemma vaikuta mihinkään, munasolut ja sarjat on mitä on. Turhauttaa. Kyssiin meiltä 2h matka, en ehken jaksaisi ultrien takia siellä ravata, mut voisivatko miettiä seuraavaan hoitoon lääkitystä yhdessä 🙄
Meiltä on puoltoista tuntia. Kysille.
Kannattaa olla sinne kysin osastolle yhteydessä niissä lääke asioissa. Ne ei taida niin kantaa ottaa noihin asioihin siellä missä käyt uä. Ne vaan ultraa ja ilmoittavat kysille miltä alkiot näyttää ja minkä kokoisia ovat.

Sonj4;

Kysyin, et onko he pohtineet yhdessä lääkeasioita, niin sain vastaukseksi että täällä, missä käyn uässä, päätetään lääkitys, eivät ilmeisesti kommunikoi kyssin kanssa...

Ganirelix pistoksen pistäneitä täällä? Hävitin ohjeet.... Voinko pistää vatsamakkaraan ja täytyykö pistää 45asteen kulmassa? Oletteko aspiroineet vai pistäneet suoraan? Pistänkö yhtäaikaa gonal f kanssa?

Miehen labrat eivät näy omakannassa!! Kävi samana päivänä ottamassa infektiokokeet, kuin minäkin 😪 Kaikki kaatuu kyllä nyt päälle! Entä jos labrat on hävinneet, meneekö hoito nyt sitten pilalle sen vuoksi?

Miehen labrat eivät näy omakannassa!! Kävi samana päivänä ottamassa infektiokokeet, kuin minäkin 😪 Kaikki kaatuu kyllä nyt päälle! Entä jos labrat on hävinneet, meneekö hoito nyt sitten pilalle sen vuoksi?
Ne ei varmaan hoitoja olisi aloittaneet jos labroissa olisi ollut jotain häikkään. eikä ne heti päivity sinnekään.
Nyt kannattaa sinun vähän huokasta siellä ruudun toisessa päässä. Ymmärrän että kaikki pelottaa ja jännittäö. Mutta enemmän teet hallaa nyt tuolla paniikilla. Anna tasaisesti vain nyt mennä tämä ensimmäinen hoitokierros loppuun. Ja sitten neuvottelette lääkärin kanssa uudestaan jos tarvitsee uudelle hoidolle lähteä.
Tiedän itse mitä sinä käyt siellä juuri nyt läpi.
Mutta ei ne lääkäritkään tiedä miten jokaisen keho toimii.

6.3 olemme käyneet labroissa. Minulla näkyy, hänellä ei. Ja tänään kysyivät hormonipolilla että kävittekö infektio kokeissa. Aiemmin sanoivat että heille ei näy kyssin määräämät labrat, kun niistä ennen labroissa käyntiä kyselin, että onko pyynnöt tehty. ☹️

6.3 olemme käyneet labroissa. Minulla näkyy, hänellä ei. Ja tänään kysyivät hormonipolilla että kävittekö infektio kokeissa. Aiemmin sanoivat että heille ei näy kyssin määräämät labrat, kun niistä ennen labroissa käyntiä kyselin, että onko pyynnöt tehty. ☹️

Näkyisikö Fimlabin sovelluksessa jos siellä ootte käyneet verikokeissa?

Käytiin islabilla. Olen yrittänyt etsiä, jos Kyssillä/Kuopion alueella olisi oma sovellus mihin kirjaavat labroja ym tietoja, niin ei löydy.. ennen minusta oli.. joensuussa on medinet, mistä pystyy katsoa omia tuloksia, ajanvarauksia..

Mä tuun taas tänne väliin huuteleen. Helmikuussa tuli negatiivinen tulos ekasta ivf:stä ja nyt 22.4. mennään seuraavaan suunnitteluun, josta hyvällä tuurilla voi alkaa hoito samantien, mutta eivät luvanneet. Saattaa olla tuolloin kp3 tai kp2. Onkohan kukaan alottanu koskaan piikittämistä kp3? Sekin on kuulemma mahdollista, mutta lopullisen vastauksen saan kun pääsen paikan päälle… 🥹 Alkaa jo vähän jännittää. Nyt syön toista purkkia dheata, eli aloitin sen viime kierron alussa. Tuntuu, että siitä tulee välillä jotakin kuumia aaltoja 😅 Toivottavasti auttaisi munasolujen laatuun… Odottavan aika on pitkä…
Mulla alkoi tähän (ekaan) ivf-hoitoon piikittelyt kp3 ja hyvin näyttää toimineen!

Ihmetyttää se hoitajan tämänpäiväinen, Että olettehan käyneet infektiokokeissa? Eikö joku vastuu ole hoitavalla taholla tarkastaa tulokset ennen hoitojen aloitusta? Sanoin, että olemme, mutta voithan sinä vielä tarkastaa, niin ei katsonut, enkä vaatinut, koska olin katsonut oman tulokseni aiemmin, ei tullut mieleenkään, että jotakin voisi olla pielessä. Tänään tuli puhetta miehen kanssa. Meni kyllä viimeinenkin luotto tämän puljun toimintaan, jos hoito menee pilalle tämän vuoksi, että miehen labrat on hävinneet, eivätkä voi tehdä loppuun saakka. Suututtaa, jos hoito siirtyy, lääkkeet menneet hukkaan, pistetty turhan vuoksi, aikaa ja munasoluja valunut hukkaan. Anteeksi kun valitan, mutta huono päivä ollut muutenkin ja nyt vielä tämä. ☹️

Vihdoin pääsee päivittämään :smiling face with heart-eyes: Tänään kp1 ja ilmoittauduin IVF hoitoon (kolmas keräys kyseessä). Saatiin vastaus että mahdutaan hoitoon ja huomenna alkaa pistokset. Lääkäri oli AMH tulosten perusteella nostanut annostusta. AMH 1,77 täytän loppuvuodesta 35v.

Lyhyt kaava: Gonal-F 225IU ja kp7 alkaen Ganirelix. Ultra varattu kp10.
Suunnittelukäynnillä antraallifolleja oikealla 10 ja vasemmalla 4. Vasemmalla saattaa olla enemmänkin mutta endometriooma peitti näkymää ja voi olla ettei vasemmalta puolelta voida kerätä endometriooman sijainnin takia.

Ihmetyttää se hoitajan tämänpäiväinen, Että olettehan käyneet infektiokokeissa? Eikö joku vastuu ole hoitavalla taholla tarkastaa tulokset ennen hoitojen aloitusta? Sanoin, että olemme, mutta voithan sinä vielä tarkastaa, niin ei katsonut, enkä vaatinut, koska olin katsonut oman tulokseni aiemmin, ei tullut mieleenkään, että jotakin voisi olla pielessä. Tänään tuli puhetta miehen kanssa. Meni kyllä viimeinenkin luotto tämän puljun toimintaan, jos hoito menee pilalle tämän vuoksi, että miehen labrat on hävinneet, eivätkä voi tehdä loppuun saakka. Suututtaa, jos hoito siirtyy, lääkkeet menneet hukkaan, pistetty turhan vuoksi, aikaa ja munasoluja valunut hukkaan. Anteeksi kun valitan, mutta huono päivä ollut muutenkin ja nyt vielä tämä. ☹️
Kannattaisiko teidän pyytää ihan kaikki tiedot koskien hoitoja, jospa ne tiedot yhtäkkiä löytyisikin… Meillä kans alussa oli ihmeellistä sekoilua, että miehen tietoja ei löytynyt, mutta sitten ne löytyvätkin myöhemmin muistaakseni. Siellä oli ollut joku bitti poikittain? 🤷🏼‍♀️ Toivottavasti nyt mikään ei ole turhaa. ❤️ Stressavaa aikaa nää hoidot muutenkin, niin luulis, että hoitava osapuoli pitää datastaan huolta. Jätä palautetta sinne ehdottomasti!

Muistelen että jotkut saattaa näkyä henkilökunnalle mutta ei omassa omakannassa? Ehkä hän kysyi vain varmuudeksi

Soitin polille, hän soitti kyssiin ja siellä näkyi miehen tulokset luojan kiitos. Olen stressannut niin paljon eilen ja yöllä, että tuskin mitään follikkeleja on enää nähtävissä pe uä:ssä... Ihmettelen omaa gonal-f annostusta (200iu hoidon läpi), koska minun amh tulos oli viimeksi 0,2 (eli surkein mahdollinen, täytän 34v tänä vuonna) ja jos sinullakin pupsis on suurempi annos vaikka sinun amh on kuitenkin viitteissä. 🙄 Afc ollut mukamas aina normaali, amh:ta ei ole ymmärretty testata aiemmin minulta.

Takaisin