IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Soitin polille, hän soitti kyssiin ja siellä näkyi miehen tulokset luojan kiitos. Olen stressannut niin paljon eilen ja yöllä, että tuskin mitään follikkeleja on enää nähtävissä pe uä:ssä... Ihmettelen omaa gonal-f annostusta (200iu hoidon läpi), koska minun amh tulos oli viimeksi 0,2 (eli surkein mahdollinen, täytän 34v tänä vuonna) ja jos sinullakin pupsis on suurempi annos vaikka sinun amh on kuitenkin viitteissä. 🙄 Afc ollut mukamas aina normaali, amh:ta ei ole ymmärretty testata aiemmin minulta.
Tsemppiä stressin keskellä! Itsekin stressasin kaikkea mahdollista, mm onko infektiolabrat kunnossa varmasti, mutta kyllä ne siellä polilla pitävät huolen, että kaikki on kunnossa.

Ei ole ihan 100% varmaa tietoa, mutta minulla on käsitys, että juuri lyhyt kaava on paras matalalla AMHlla. Koska pitkän kaavan munasarjojen alasajo saattaisi toimia liian hyvin ja jättää munasarjat lepotilaan ja vaikeasti herätettäviksi. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

Jos vain pystyt, luota. Täällä keskustelupalstalla monelle on tehty eri tavalla (eri mittaisena ja eri annoksilla Jne) hoito, mutta se on juuri sitä, että tilanne katsotaan yksilöllisesti. Ja kun alkioiden siirtopäiviä esim lasketaan eri tyyleillä, niin tasaisesti kaikista tyyleistä plussia on täällä tullut.

Tälle aamua tein raskaustestin. Siirrosta on 5päivää. Puhdas nega oli. Mikä päivä se pitäis ruveta näkymään?
Mä tein ekan testin 5 päivää 5 päiväisen siirrosta ja oli nega. Tein seuraavan 4 päivää myöhemmin muistaakseni ja sitten oli positiivinen, vaikka sitäkin piti odottaa et tuli esiin.

Ihmettelen omaa gonal-f annostusta (200iu hoidon läpi), koska minun amh tulos oli viimeksi 0,2 (eli surkein mahdollinen, täytän 34v tänä vuonna) ja jos sinullakin pupsis on suurempi annos vaikka sinun amh on kuitenkin viitteissä. 🙄
Tsemppiä stressin keskellä! Itsekin stressasin kaikkea mahdollista, mm onko infektiolabrat kunnossa varmasti, mutta kyllä ne siellä polilla pitävät huolen, että kaikki on kunnossa.

Ei ole ihan 100% varmaa tietoa, mutta minulla on käsitys, että juuri lyhyt kaava on paras matalalla AMHlla. Koska pitkän kaavan munasarjojen alasajo saattaisi toimia liian hyvin ja jättää munasarjat lepotilaan ja vaikeasti herätettäviksi. Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

Jos vain pystyt, luota. Täällä keskustelupalstalla monelle on tehty eri tavalla (eri mittaisena ja eri annoksilla Jne) hoito, mutta se on juuri sitä, että tilanne katsotaan yksilöllisesti. Ja kun alkioiden siirtopäiviä esim lasketaan eri tyyleillä, niin tasaisesti kaikista tyyleistä plussia on täällä tullut.
Komppaan Onnenomenaa. Kyllä vaikka tuntuukin että homma vedetään liukuhihnana ja sama hoito kaikille eikä anneta yksilöityä hoitoa niin kyllä niissä on ajatusta takana. Itse olen paljon luottavaisempi lyhyellä kaavalla, kaikin lisäksi se on paljon helpompi ja on vähemmän oireita :folded:

Itsellä eka keräys tehtiin pitkällä kaavalla. Kuukautiset eivät meinanneet alkaa ja sumuttelua jatkettiin viikkotolkulla. 16 follia kypsyi ja odotettiin hyvää tulosta mutta lopulta saatiinkin vaan 4 munasolua josta 3 kypsää. Kaiken lisäksi tuli erittäin vakava hyperstimulaatio josta olin viikon sairaalassa ja dreenillä tyhjennettiin nesteet mitä oli vatsaontelossa ja keuhkoissa. Toka keräys tehtiin lyhyellä josta saatiin 9kypsää ja siitä saatiin 4 alkiota. Niin paljon parempi tulos.

AMHta ei ole minullakaan mitattu kun nyt kaksi kertaa, ensimmäistä kertaa 5 vuotta sitten jolloin se oli muistaakseni 3 jotain eli ei sekään mitään huippuarvoa ikään nähden mutta normaalin rajoissa. Muistaakseni ekan ja tokan keräyksen Gonal-F annostus oli 150-175IU (ikä 30 ja 31). Saa nähdä mitä saadaan aikaiseksi tässä kolmannessa keräyksessä

Varmaan se lääkkeen annoskin liittyy paljonko sä painat jne. Ei voi
/pysty verrata aina muihin. Mulla amh oli 0.38 ja mulle laitettiin 350ui Menopuria (ja pelkäsin painon puolesta, että en pääse kunnalliselle, mutta pääsin). 🫶🏻

Niinpä, totta tuokin, että paino yms vaikuttaa annokseen.. Onko teillä muilla tullut ovulaatioliman kaltaista limaa? Nyt kp 8, eilen jo tuli.. Eilen pistin ensimmäisen jarrupiikin.. Yritän rauhoittaa mieleni tämän hoidon loppuun saakka, vaikka se vaikeaa onkin. Onneksi selvisi tuo labra asia..

Niinpä, totta tuokin, että paino yms vaikuttaa annokseen.. Onko teillä muilla tullut ovulaatioliman kaltaista limaa? Nyt kp 8, eilen jo tuli.. Eilen pistin ensimmäisen jarrupiikin.. Yritän rauhoittaa mieleni tämän hoidon loppuun saakka, vaikka se vaikeaa onkin. Onneksi selvisi tuo labra asia..
Joo, oon lukenut et ne limat kuuluu asiaan.

Mutta jatkan tätä kysymystä, miten pitkään tää limailu oikein jatkuu? Nyt vissiin kolmatta päivää ja alkaa jo potuttaa tää jatkuva lotina 🙈

Ja monilla se eka ivf on "harjoituskerta", jos joutuu uuteen kertaan niin kokeillaan ehkä eri lääkettä tai lääkemäärää.

Me ei päästä tuoresiirtoon 😔 En nyt ihan ottanut selvää onko kyseessä varsinaisesti hyperstimulaatio/sen riski (eikös hyperi ilmene punktion jälkeen?), mutta stimulaatio on kerryttänyt nestettä vatsaonteloon ja siksi katsottiin paremmaksi tehdä irrotus gonapeptylillä, mikä rauhoittaa tilannetta mutta estää tuoresiirron. Ja ilmeisesti se tuoresiirtokin voisi tätä tilannetta vaan pahentaa. Luotan lääkärin arvioon mutta kyllä harmittaa tosi paljon.

Itku pääsi kyllä kun kuulin ja lääkäri heittäytyi oikein empaattiseksi, kiva yrittää selittää että mulla on kyllä kaikki ihan hyvin ja ymmärrän tilanteen, mutta mun pään sisällä asuu tällä hetkellä joku hormonihirviö. Ollut siis muutaman päivän jo muutenkin tunteet pinnassa.

Punktioaika saatiin maanantaille. Folleja mitattiin 17 kpl, mutta kokohaitaria on edelleen 11-22 mm että saapa nähdä minkä verran siellä on sitten kypsiä.

Me ei päästä tuoresiirtoon 😔 En nyt ihan ottanut selvää onko kyseessä varsinaisesti hyperstimulaatio/sen riski (eikös hyperi ilmene punktion jälkeen?), mutta stimulaatio on kerryttänyt nestettä vatsaonteloon ja siksi katsottiin paremmaksi tehdä irrotus gonapeptylillä, mikä rauhoittaa tilannetta mutta estää tuoresiirron. Ja ilmeisesti se tuoresiirtokin voisi tätä tilannetta vaan pahentaa. Luotan lääkärin arvioon mutta kyllä harmittaa tosi paljon.

Itku pääsi kyllä kun kuulin ja lääkäri heittäytyi oikein empaattiseksi, kiva yrittää selittää että mulla on kyllä kaikki ihan hyvin ja ymmärrän tilanteen, mutta mun pään sisällä asuu tällä hetkellä joku hormonihirviö. Ollut siis muutaman päivän jo muutenkin tunteet pinnassa.

Punktioaika saatiin maanantaille. Folleja mitattiin 17 kpl, mutta kokohaitaria on edelleen 11-22 mm että saapa nähdä minkä verran siellä on sitten kypsiä.
Kyllä tuossa tilanteessa on hyvä antaa kehon parantua ja rauhoittua. Alkava raskaus (hcg-hormonin nousu) laukaisee ja kiihdyttää hyperiä, jos riski siihen on.

Kyllä tuossa tilanteessa on hyvä antaa kehon parantua ja rauhoittua. Alkava raskaus (hcg-hormonin nousu) laukaisee ja kiihdyttää hyperiä, jos riski siihen on.
Joo, ymmärrän siis hyvin että tää on ihan mun omaksi parhaaksi eikä tilanne sille mahdolliselle raskaudellekaan olis kovin otollinen. Mutta tuli nyt vaan sen verran puskista, että kestää vähän aikaa sulatella. PASiin päästään kuulemma heti seuraavassa kierrossa (jos nyt niitä alkioita ylipäänsä saadaan jne jne), että ei tässä onneksi pitkää viivästystä pitäisi tulla.

Täällä pp8. Äsken yhdynnän jälkeen tuli veristä vuotoa. Oliko tämä nyt tässä(?) Mitään merkkejä ei antanut aikaisemmin kun vessassa kävin että menkat alkaisi. yleensä pyyhkiessä on tullut vähän jo punaista.
Se oli semmoista halakkaa punaista verta. Ei tummaa. Voiko olla kiinnitysvuotoa?
Kipuja tai mitään muuta ei ollut. Nytkö ne menkat alkaisi jos pillerien läpi vuoto alkaisi.
Flow: on sovelluksen mukaan menkat pitäisi alkaa vasta maanantaina. ????
Jännä että mieliala on ihan okoo tän asian suhteen. Testin tein aamulla mut ei tullu ku 1 viiva ja viivan paikka. Sunnuntai aamuna pystyn seuraavan kerran testaamaan.

Juu, oli uä. 17mm kokoista näkyi 4, 1 20mm, oliko kolme vai enemmän 11mm kokoluokkaa joista sanoivat että eivät kerkeä ja tuo 20mm liian iso eli varmaan kerkeää mennä se piloille? Ma punktio. Toiveena minulla, että päästäisiin tuoresiirtoon.. Perjantaina olisi siirto jos joku näistä on siirtokelpoinen. Rupesin miettimään, kun illalla meillä oli yhdyntö, että ei kai siitä ollut haittaa.... Taukoa oli niin monta päivää, että piti jo sen vuoksi, että siittiöt olisi hyvälaatuisia.. Ihan hyvillä mielin olen🙂

Juu, oli uä. 17mm kokoista näkyi 4, 1 20mm, oliko kolme vai enemmän 11mm kokoluokkaa joista sanoivat että eivät kerkeä ja tuo 20mm liian iso eli varmaan kerkeää mennä se piloille? Ma punktio. Toiveena minulla, että päästäisiin tuoresiirtoon.. Perjantaina olisi siirto jos joku näistä on siirtokelpoinen. Rupesin miettimään, kun illalla meillä oli yhdyntö, että ei kai siitä ollut haittaa.... Taukoa oli niin monta päivää, että piti jo sen vuoksi, että siittiöt olisi hyvälaatuisia.. Ihan hyvillä mielin olen🙂

Hyvänkokoinen se 20mm voi olla maanantaina. Itselläni oli muistaakseni 18-20mm usea follit viimeisessä ultrassa. Se oli silloin pe ja irrotuspiikki laitettiin ma ja ke oli punktio.

Täällä pp8. Äsken yhdynnän jälkeen tuli veristä vuotoa. Oliko tämä nyt tässä(?) Mitään merkkejä ei antanut aikaisemmin kun vessassa kävin että menkat alkaisi. yleensä pyyhkiessä on tullut vähän jo punaista.
Se oli semmoista halakkaa punaista verta. Ei tummaa. Voiko olla kiinnitysvuotoa?
Kipuja tai mitään muuta ei ollut. Nytkö ne menkat alkaisi jos pillerien läpi vuoto alkaisi.
Flow: on sovelluksen mukaan menkat pitäisi alkaa vasta maanantaina. ????
Jännä että mieliala on ihan okoo tän asian suhteen. Testin tein aamulla mut ei tullu ku 1 viiva ja viivan paikka. Sunnuntai aamuna pystyn seuraavan kerran testaamaan.
Jos on luteaalituki käytössä niin voi ärsyttää limakalvoja, eli vuoto voi tulla limakalvoilta eikä kohdusta. Voi myös olla kiinnittymisvuotoa. En ainakaan vuodon takia vielä luovuttaisi.

Jep, mulle kävi näin ja olin lopulta yli viikon sairaalassa osastohoidossa. Edelleen yritän toipua. Eli näiden kanssa ei kannata kyllä leikkiä, vaikka ymmärrän, että varmasti asioiden venyminen turhauttaa!

Takaisin