IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Tänään käyty uässä, menkat alkoivat kunnolla uän jälkeen, onneksi, kuulemmaolisi ollut huono homma jos olisivat alkaneet vasta huomenna. 11 antraalifollikkelia näkyi yhteensä. Huomenna alkaa pistokset, kävin hakemassa lääkkeet, eilen varasin ne apteekkiin. Yllätyin kuinka pitkä ja paksu gonal f piikki on, hirvittää.
 
Tänään käyty uässä, menkat alkoivat kunnolla uän jälkeen, onneksi, kuulemmaolisi ollut huono homma jos olisivat alkaneet vasta huomenna. 11 antraalifollikkelia näkyi yhteensä. Huomenna alkaa pistokset, kävin hakemassa lääkkeet, eilen varasin ne apteekkiin. Yllätyin kuinka pitkä ja paksu gonal f piikki on, hirvittää.
Gonal-F? Sehän on ohuimmista piikeistä, niinkuin insuliinineula. Tarkoititko Ganirelix? Mun mielestä se on "pahin" ivf-piikeistä, vähän tylppäkin kaiken lisäksi ja saa painaa kunnolla nahan läpi. Tsemppiä pistoksiin, niihin kyllä tottuu nopsaa 👍🏻
 
Gonal f lukee, että säilyy huoneenlämmössä 3kk avaamattomana ja avattuna 28vrk. Plähh, itsellä on jotenkin surkia fiilis tätä hoitoa kohtaan.. Toivottavasti johtuu vain menkoista nyt tämä mielialan mataluus.
 
Gonal f tarkoitan. Ei ole kyllä verrattavissa insuliinikynän neulaan, ainakaan se neula, millä näyttivät polilla, on paljon pidempi ja paksumpi kuin insuliinineulat. Olen sairaanhoitaja.
 
Vanellus, kävitkö tänään ultrassa?
Joo, mullakin oli tänään ultra! Folleja taisi olla 8+8 ja muutenkin kaikki ok. Pistokset alkaa tänään. Mulla on lääkkeenä Ovaleap ja sen neula näytti ainakin mun silmään kivan ohuelta, toki ei juuri ole vertailukohteita. Ganirelixin neulaa ei taidettu edes katsoa vaan siinä oli se neulansuoja päällä. Nyt alkoi mietityttämään että millainen monsterineula se sitten on 😅

Kiva että sullakin menkat alkoi sopivasti ja pääset aloittamaan hoidon! Ja toivon, että sulla fiilikset hoitoa kohtaan paranee ❤️ Mulla ainakin Primolut teki kamalan PMS-kiukun, että ehkä voi olla näistä hormoneistakin johtuvaa? Tsemppiä, we can do this 💪
 
Vanellus;

Kiitos tsempeistä ❤️ Toivottavasti mieli tästä kohenee.. Ja johtuisi noista primoluteista ja löytyisi jostain taas taistelutahtoa.. Minullahan on todella alhainen tuo amh arvo eli siihen nähden lääkärin mukaan hyvä määrä follikkeleja, mutta kyllä se itseä masensi, kun "odotin" enempää ja "ihmettä".
 
Nyt on 1 pallero mukana matkassa. Jospa tämä nyt tarraisi kiinni. Kolme saatiin pakkaseen odottamaan vielä. Iloinen olen tuosta tuloksesta. 😍 ei tarvitse heti olla hoitoja aloittamassa. Nyt kaikki vinkit tänne et miten edistää tän toukan matkaa. Jostain luin että lämpöpussi masulla auttais. Ja oliko niin että mäkkärin kautta kotii? 😄
 
Kävin ainakin itse eilen mäkkärin kautta, ihan vaan muodon vuoksi 😁 pidin itseni eilen lämpimänä ja otin rennosti. Nukuin riittävästi ja jatkan rentoa menoa edelleen. Kahvia juon vain yhden pienen kupin päivässä ja otan jo raskausajan rajoituksia huomioon. Eilen siirrettiin siis 5 pv ikäinen blasto 😊 Tsemppiä sinne piinapäiviin! 🥰
 
Kävin ainakin itse eilen mäkkärin kautta, ihan vaan muodon vuoksi 😁 pidin itseni eilen lämpimänä ja otin rennosti. Nukuin riittävästi ja jatkan rentoa menoa edelleen. Kahvia juon vain yhden pienen kupin päivässä ja otan jo raskausajan rajoituksia huomioon. Eilen siirrettiin siis 5 pv ikäinen blasto 😊 Tsemppiä sinne piinapäiviin! 🥰
Millon sulla on testipäivä? Kiitos sinne samoin. 🥰🥰
 
Gonal f tarkoitan. Ei ole kyllä verrattavissa insuliinikynän neulaan, ainakaan se neula, millä näyttivät polilla, on paljon pidempi ja paksumpi kuin insuliinineulat. Olen sairaanhoitaja.
Onko sulla siis valmiiksi täytetty ruisku vai kynä, josta naksutellaan annos ja vaihdetaan neula, joka pistoksen jälkeen? Itsellä tuo jälkimmäinen ja ne vaihdettavat neulat oli samanlaisia kuin insuliinikynässä. Ja säilytys kylmässä, erikseen vielä apteekissa muistuttelivat siitä.
 
Millon sulla on testipäivä? Kiitos sinne samoin. 🥰🥰
10.4., tasan kaksi viikkoa siirrosta. En vielä oo yhtään päättänyt, milloin testaan. Blastolla raskaus pitäisi näkyä ensi viikolla jo. Jos oireita ei ole, olis turvallista jotenkin keinua tietämättömyydessä ennen kuin on pakko testata 😄 Millos sulla testipäivä? 😊
 
10.4., tasan kaksi viikkoa siirrosta. En vielä oo yhtään päättänyt, milloin testaan. Blastolla raskaus pitäisi näkyä ensi viikolla jo. Jos oireita ei ole, olis turvallista jotenkin keinua tietämättömyydessä ennen kuin on pakko testata 😄 Millos sulla testipäivä? 😊
Mulla oli 11.4 eli aika samoihin aikoihin. Minä aattelin jos ensi viikolla jo testais. Mikä sulla on tukilääkkeenä?
 
Mulla oli 11.4 eli aika samoihin aikoihin. Minä aattelin jos ensi viikolla jo testais. Mikä sulla on tukilääkkeenä?
Terolutit aloitin sunnuntaina. Tehtiin tää letroilla tuettuun kiertoon. Mitkä sulla?

Itekin oon miettinyt, että ehkä viikon päästä viikonloppua vasten voisi testata. Tai sitten meen fiiliksen mukaan. Yritän olla ainakin liikaa lukematta mitään raskausoirejuttuja, kun en haluis liikaa tarkkailla itteeni. Ilman niitäkin todennäköisesti on vaikea olla kuuntelematta kehoa 😅
 
Muokattu viimeksi:
Terolutit aloitin sunnuntaina. Tehtiin tää letroilla tuettuun kiertoon. Mitkä sulla?

Itekin oon miettinyt, että ehkä viikon päästä viikonloppua vasten voisi testata. Tai sitten meen fiiliksen mukaan. Yritän olla ainakin liikaa lukematta mitään raskausoirejuttuja, kun en haluis liikaa tarkkailla itteeni. Ilman niitäkin todennut on vaikea olla kuuntelematta kehoa
Mulla kans terolut.
Joo, mä kans koitan nyt tän yrityksen kans rauhallisesti. Miettimättä liikoja.
 
Gonal f paketin kyljessä lukee; säilytä jääkaapissa. Ei saa jäätyä. Säilytä alkuperäispakkauksessa. Herkkä valolle. Lääkettä saa säilyttää sen kestoaikana korkeintaan 25c:ssa enintään 3 kuukauden ajan. Käyttämättä jäänyttä lääkettä ei saa laittaa jääkaappiin ja se on hävitettävä tämän jälkeen. Avaamisen jälkeen säilytä lääkettä enintään 28vrk ajan korkeintaan 25c:ssa.
 
Takaisin
Top