Höpinäketju 🥰

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninni30
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä muut miettineet esimerkiksi hiustuotteita tai kosmetiikkaa, että mitä voi käyttää? Itse tajusin juuri, että käytän sellaista shampoota ja hoitonesteitä, joissa on ainakin salisyylihappoa, mitä ei raskauden aikana suositella.. Pitääkö tässä nyt lähteä vaihtamaan kaikki hiusaineet ja naamarasvat jne :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mä olen aika tarkka näistä. Toisaalta olen käyttänyt luonnonkosmetiikkaa vuosia niin en ole juurikaan huolissani meikeistä tai ihon hoidon tuotteista. Joskaan meikkiäkään en käytä paljon. Kynsiä en lakkaa lainkaan enkä värjää hiuksia raskausaikana. Nyt olen ongelmissa, kun ennen joulua värjäsin 'ei niin hyvän värin' ja kesällä olisi tiedossa häät ja haluaisin hiukset kuosiin. Täytyy kysellä kampaajalta olisiko joku turvallinen vaihtoehto raskausajalle, vaikka lyhytkestoinenkin.

Ja lisättäköön vielä, että hiusaineet mulla on normi käsikauppatuotteita. Hiuslakkaa käytän jos tartten, mutta en käyttäisi joka päivä. Oma tarve tulee olemaan ehkä max kolme kertaa raskauden aikana.

Aikanaan kahden aiemman kohdalla on otettu vakuutus jo raskausaikana. Ja vuoden jälkeen on sit vaihdettu ihan tavalliseen tapaturmavakuutukseen kun eivät ole olleet mitenkään erityisen kipeitä tai sairaita olleet.

Perus korvatulehduksia on ollut molemmilla muutamia ja ne päästy oikein näppärästi julkisella puolella hoitamaan, joten senkään tiimoilta ei ole vakuutukselle ollut tarvetta.

Näistä kahdesta on siis toistakymmentä vuotta aikaa, täytyy nyt perehtyä näihin vakuutuksiin jahka pääsee pidemmille viikoille. Meillä on vakuutukset turvassa ja sieltä saatu tarjous (oli edellisen keskenmenoraskauden aikana kysytty tarjous) ihan varteenotettava. Täytyy kyllä kilpailuttaa ja verrata vähän ehtoja.

Nykymaailman terveydenhuollon alasajo on siinä mallissaan että pakko varmasti joku vakuutus olla.
Työskentelen itse hoitoalalla ja erään yliopistosairaalan päivystyksessä. On niin surullista katsottavaa kun päivystykset ovat niin ruuhkautuneet ettei ampparit pääse tyhjentämään potilaita sairaalaan ja näin ollen kotona ambulanssia tarvitsevat joutuvat odottamaan ja pahimmillaan jos nyt ei kuole kotiin, niin ei se ainakaan kovin kaukana ole. Harva aamu päivystyksessä on odottamassa n. 80 potilasta osasto/jatkohoito paikkaa, joita ei ole. TK:ssa ei aina vastata soittoaikojen puutteissa eikä kiireellisiä lääkäriaikoja ole tarjota joten vaikka akuuttia hätätilanne apua ei vakuutuksellakaan voi ostaa niin on se ainakin pois julkisen terveydenhuollon kuormituksesta jos voi käydä yksityisellä.
Olen ollut 15v hoitoalalla ja tämä on aivan käsittämätöntä miten hyvinvointivaltiossa voidaan asiat hoitaa päin persettä että ollaan mun uran aikana tultu tähän tilanteeseen.

No, siinä päivän poliittinen pohdinta. Harkitkaa tarkkaan mitä ja ketä äänestätte seuraavissa eduskuntavaaleissa. ✌🏻

Aikanaan kahden aiemman kohdalla on otettu vakuutus jo raskausaikana. Ja vuoden jälkeen on sit vaihdettu ihan tavalliseen tapaturmavakuutukseen kun eivät ole olleet mitenkään erityisen kipeitä tai sairaita olleet.

Perus korvatulehduksia on ollut molemmilla muutamia ja ne päästy oikein näppärästi julkisella puolella hoitamaan, joten senkään tiimoilta ei ole vakuutukselle ollut tarvetta.

Näistä kahdesta on siis toistakymmentä vuotta aikaa, täytyy nyt perehtyä näihin vakuutuksiin jahka pääsee pidemmille viikoille. Meillä on vakuutukset turvassa ja sieltä saatu tarjous (oli edellisen keskenmenoraskauden aikana kysytty tarjous) ihan varteenotettava. Täytyy kyllä kilpailuttaa ja verrata vähän ehtoja.

Nykymaailman terveydenhuollon alasajo on siinä mallissaan että pakko varmasti joku vakuutus olla.
Työskentelen itse hoitoalalla ja erään yliopistosairaalan päivystyksessä. On niin surullista katsottavaa kun päivystykset ovat niin ruuhkautuneet ettei ampparit pääse tyhjentämään potilaita sairaalaan ja näin ollen kotona ambulanssia tarvitsevat joutuvat odottamaan ja pahimmillaan jos nyt ei kuole kotiin, niin ei se ainakaan kovin kaukana ole. Harva aamu päivystyksessä on odottamassa n. 80 potilasta osasto/jatkohoito paikkaa, joita ei ole. TK:ssa ei aina vastata soittoaikojen puutteissa eikä kiireellisiä lääkäriaikoja ole tarjota joten vaikka akuuttia hätätilanne apua ei vakuutuksellakaan voi ostaa niin on se ainakin pois julkisen terveydenhuollon kuormituksesta jos voi käydä yksityisellä.
Olen ollut 15v hoitoalalla ja tämä on aivan käsittämätöntä miten hyvinvointivaltiossa voidaan asiat hoitaa päin persettä että ollaan mun uran aikana tultu tähän tilanteeseen.

No, siinä päivän poliittinen pohdinta. Harkitkaa tarkkaan mitä ja ketä äänestätte seuraavissa eduskuntavaaleissa. ✌🏻
No tämäkin tietysti yksi näkökulma! Poliittisiin juttuihin menemättä sen enempää, asutaan kyllä tosiaan sellaisella paikkakunnalla, jossa esimerkiksi päivystys on kuuleman mukaan ollut hurjan tukossa viime aikoina. Vakuutus antaisi todella helpotusta siihenkin, että yksityisellä hoitoon pääsisi kohtuudella ajallaan. Esikoista odottaessa tietysti kaikki on jännää ja uutta, niin yhtälöön en haluaisi kipeän lapsen kanssa tuntien odottamista päivystyksessä. 😅

Meil ei vakuutusta esikoisella, eikä tuu olemaan tälläkään jos synnytykseen asti päästään, mutta ihan tutun kuulosia ja todellisia huolia! Iteki haluan käyttää vähän niinku periaatesyistä kunnallisia terv.palveluja(ja tietty rahallisista, vaikka varhaisultra yksityiseltä poikkeus😅). Ja toisaalta just kuullut hoitajilta pientä toivetta jäädä kotiin/mennä yksityiselle/työterveyteen/yths:lle jos suinkin mahollista just tuon kaoottisen tilanteen takia mikä päivystyksissä on😫

Eilen vuoto muuttu niin runsaaksi ettei jääny enää epäselväksi mitä se on ja tänään ultrassa vielä varmistettu ettei enää raskautta sielä ollut, laajentunut kohtu sentään että kyllä sielä jotain on ollut 😭
Hei hei, toivottavasti muut saatte pysyä täällä.
Voi kauheeta 💔 tsemppiä ja voimia kovasti sinne!

Eilen vuoto muuttu niin runsaaksi ettei jääny enää epäselväksi mitä se on ja tänään ultrassa vielä varmistettu ettei enää raskautta sielä ollut, laajentunut kohtu sentään että kyllä sielä jotain on ollut 😭
Olen tosi pahoillani Ruusukukka 🥺💔💔
Voimia asian käsittelyyn. Olet ajatuksissa. 💕

Oon niin pahoillani :Broken Heart:
Voimia asian käsittelemiseen!

Voi ei💔 paljon voimia sinne

Paljon voimia, todella ikävä kuulla että kävi näin 😔

Voi ei 💔 voimia teille ❣️

Näistä vakuutusasioista ollaan keskusteltu ystäväporukalla paljon. Osa on ottanut vakuutuksen ja lopettanut sen kun ei ole käyttöjä, osa kokee et on ehdoton ja ovat sitä paljon hyödyntäneet ja osa ei ole ottanut ollenkaan vakuutusta. Jokaisella on omanlainen elämäntilanne ja luulen, että jokainen on ollut tyytyväinen omaan tilanteeseen.

Meillä on kummallekin otettu vakuutus ja tullaan nytkin ottamaan se. Esikoisella oli pahat allergiat, joita valitettavasti julkisella puolella vähäteltiin niin saimme sitten apua yksityiseltä puolelta. Koen, että se helpottaa meidän arkea, kun voin viedä lapsen esim. allergialääkärille eikä keskustella vai neuvolalääkärin kanssa oireista.

Olen niin pahoillani:Broken Heart::sad-face:

Otan osaa 😥

Takaisin