Höpinäketju 🥰

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninjaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein viikko digitestin eilen ja tuli vain 1-2 viikkoa☹️ Jotenkin osaisin alkaa varautua pahimpaan ja tänään alkoi vuoto. Joten tämä taisi olla nyt tässä sitten😔 Tsemppiä kaikille jatkoon ja onnea jo etukäteen vauvoista!❤️ Mä poistun täältä foorumeilta toistaiseksi.
Olen tosi pahoillani Nitskuu. 🥺💔 Paljon voimia toipumiseen!

Mä tein viikko digitestin eilen ja tuli vain 1-2 viikkoa☹️ Jotenkin osaisin alkaa varautua pahimpaan ja tänään alkoi vuoto. Joten tämä taisi olla nyt tässä sitten😔 Tsemppiä kaikille jatkoon ja onnea jo etukäteen vauvoista!❤️ Mä poistun täältä foorumeilta toistaiseksi.
Olen niin pahoillani🥺❤️

Voimia 😭❤️

Suuret pahoittelut @Nitskuu :crying-face::red-heart:

Omaa napaa: Lauantain tupareista/kihlajaisista selvitty hyvin. Tein silloin aamusta viikkodigin, niin nyt tietää mieskin. Ihan onnessaan oli ja heti totes, et pitää hakea mulle alkoholitonta siideriä ettei vielä muille paljastuisi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toinen siskoista kyllä kysyi yhdessä vaiheessa iltaa, että mitä juon. Onneksi meillä oli normaaliakin siideriä kaapissa, niin sai huijattua :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Onnittelut @Suski87 onnistuneesta juhlahämäyksestä 😄 Ja toki ihaninta, että voitte nyt miehen kanssa yhdessä iloita!

Hei (selleri)puskista kysyn, saako selleriä syödä? Ei ole kieltolistoilla, joten en ymmärrä mistä olen keksinyt, ettei saisi. Oon kaksi päivää himoinnut linssikeittoa ja tänään jätin sellerin kauppaan kun iski epävarmuus.

Lisäksi ottaisin mieluusti suosituksia vastaan mikä kofeiiniton kahvi olisi parasta! ☺️

Hei joko salaisessa ryhmässä käy keskustelu kuumana? 😀 Itse taidan odottaa vielä ainakin neuvolaan ja ehkä ultraankin ennenkuin uskallan liittyä.

Hei joko salaisessa ryhmässä käy keskustelu kuumana? 😀 Itse taidan odottaa vielä ainakin neuvolaan ja ehkä ultraankin ennenkuin uskallan liittyä.

Minä olen myös miettinyt samaa. Tuntuu, ettei ihan vielä uskalla laittaa liittymispyyntöä 😬

Minäpäs täältä heittelen ensikertalaisena taas kysymystä ilmoille: onko kukaan harkinnut vakuutuksen ottamista tulevalle perheenjäsenelle jo raskauden aikana? Mitä vakuutusyhtiötä/vakuutusta olette suosineet ja miksi?

Itse mietin toisiko vakuutus raskauteen ja mahdollisiin komplikaatioihin itselle hieman mielenrauhaa, vai onko se kuitenkin turhaa sitten. 🤔

Onnittelut @Suski87 onnistuneesta juhlahämäyksestä 😄 Ja toki ihaninta, että voitte nyt miehen kanssa yhdessä iloita!

Hei (selleri)puskista kysyn, saako selleriä syödä? Ei ole kieltolistoilla, joten en ymmärrä mistä olen keksinyt, ettei saisi. Oon kaksi päivää himoinnut linssikeittoa ja tänään jätin sellerin kauppaan kun iski epävarmuus.

Lisäksi ottaisin mieluusti suosituksia vastaan mikä kofeiiniton kahvi olisi parasta! ☺️
Pikakahveista Nescafe Gold kofeiiniton on mun suosikki. Jos löytyy Dolce Gusto -kone niin sen sarjan kofeiinittomat nappikahvit ovat myös tosi hyviä. Suodatinkahveista ollaan juotu Jacobs Krönung ja Kultakatriina Relax. Molemmat on oudon makuisia, mutta niihin olen lisäänyt sitten maitoa niin maistuu ihan ok. Eli en nyt tiä suosittelenko sinänsä, mutta hyvääkään suodatinkahvia en ole vielä löytänyt. Niissä on semmoinen ihme marjainen sivumaku

En tiedä kuumasta, mutta on siellä keskustelua. Itse menin sinne, mutta en uskalla kirjoitella hirveästi kun just pelottaa varhaisultran tulokset

Minä olen myös miettinyt samaa. Tuntuu, ettei ihan vielä uskalla laittaa liittymispyyntöä 😬

Minäpäs täältä heittelen ensikertalaisena taas kysymystä ilmoille: onko kukaan harkinnut vakuutuksen ottamista tulevalle perheenjäsenelle jo raskauden aikana? Mitä vakuutusyhtiötä/vakuutusta olette suosineet ja miksi?

Itse mietin toisiko vakuutus raskauteen ja mahdollisiin komplikaatioihin itselle hieman mielenrauhaa, vai onko se kuitenkin turhaa sitten. 🤔
Me otettiin ekalle vakuutus raskausaikana. Se oli mun ehdoton vaatimus, että pitää ottaa raskausaikana. Mies meni
sitten vaihtamaan yhtiötä lapsen synnyttyä ja meinasin saada hepulin, kun pelkäsin, että ehdot huononee. Lähipiiri piti myös vakuutusta itsestäänselvyytenä. Rehellisyyden nimissä mä en näe sitä niin ehdottomana. Kokemusta ei sinänsä ole, mutta luulen, että pienet lapset hoidetaan kyllä julkisellakin prioriteettilistan ensimmäisinä. Toki on kiva soittaa yksityiselle ja päästä heti hoitoon, mutta luulen, että pärjättäis ilmankin. Vuosi sitten lapsi oli neljä päivää sairaalassa ja siinä ei vakuutus auttanut muuta kuin tietysti maksoi laskun. Päivystyksen kautta päädyttiin osastolle ja saatiin oikein hyvää hoitoa.
Tästä huolimatta luulen, että otamme taas vakuutuksen raskausaikana...

Me otettiin ekalle vakuutus raskausaikana. Se oli mun ehdoton vaatimus, että pitää ottaa raskausaikana. Mies meni
sitten vaihtamaan yhtiötä lapsen synnyttyä ja meinasin saada hepulin, kun pelkäsin, että ehdot huononee. Lähipiiri piti myös vakuutusta itsestäänselvyytenä. Rehellisyyden nimissä mä en näe sitä niin ehdottomana. Kokemusta ei sinänsä ole, mutta luulen, että pienet lapset hoidetaan kyllä julkisellakin prioriteettilistan ensimmäisinä. Toki on kiva soittaa yksityiselle ja päästä heti hoitoon, mutta luulen, että pärjättäis ilmankin. Vuosi sitten lapsi oli neljä päivää sairaalassa ja siinä ei vakuutus auttanut muuta kuin tietysti maksoi laskun. Päivystyksen kautta päädyttiin osastolle ja saatiin oikein hyvää hoitoa.
Tästä huolimatta luulen, että otamme taas vakuutuksen raskausaikana...
Kiitos vastauksesta! Minäki ajattelisin, ettei tietystikään välttämätön ole, mutta saattaisi tuoda varmuutta kuitenkin.

Jos saan udella vielä, niin valitsitko vakuutuksen sisällön mukaan vai mukailitteko valinnassa, sitä missä perheen muut vakuutusasiat on? Mulla onnimittäin sellainen tilanne, että oma vakuutusyhtiö ei tarjoa lainkaan näitä vakuutuksia. Pitäisi ihan rueta etsimään ja kilpailuttaa tää vakuutus erikseen. 🤔

Meillä ei ole esikoiselle vakuutusta. Julkinen toimii meidän kunnassa hyvin, olen päässyt esim. joka kerta näyttämään korvia puolen tunnin päästä soitosta (kun soittanut heti aamulla klo 8). Laskettiin myös, että vakuutuksen hinnalla käydään 4-5 kertaa vuodessa yksityisellä ilmankin sitä, jos ei tarvita kummempia lisätutkimuksia. Ja jos tulisi jotain vakavampaa, se hoidettaisiin kuitenkin julkisella erikoissairaanhoidossa.

Mutta toki meillä on ollut terve lapsikin tähän saakka. Ehkä joskus harmittanut vakuutuksen puute, kun ei oo voinut käydä ns. muuten vaan yksityisellä esim. niitä korvia katsomassa. Nyt epäillään yhtä allergiaa ja jos olisi vakuutus, voisi hyvin käydä senkin tsekkaamassa heti spesialistilla, mut nyt vaan vältellään ainesosaa ja välillä testaillaan sen enempää tutkimatta. Ei sinällään haittaa, mut ois se kiva jos voisi aina käyttää huoletta. Mut siltikään en koe maksetun rahan arvoiseksi meidän kohdalla. :)

Tässä siis omaa näkökulmaa päätöksen tueksi, mutta tämä on tietenkin vain yksi näkemys 😄

Meillä ei ole esikoiselle vakuutusta. Julkinen toimii meidän kunnassa hyvin, olen päässyt esim. joka kerta näyttämään korvia puolen tunnin päästä soitosta (kun soittanut heti aamulla klo 8). Laskettiin myös, että vakuutuksen hinnalla käydään 4-5 kertaa vuodessa yksityisellä ilmankin sitä, jos ei tarvita kummempia lisätutkimuksia. Ja jos tulisi jotain vakavampaa, se hoidettaisiin kuitenkin julkisella erikoissairaanhoidossa.

Mutta toki meillä on ollut terve lapsikin tähän saakka. Ehkä joskus harmittanut vakuutuksen puute, kun ei oo voinut käydä ns. muuten vaan yksityisellä esim. niitä korvia katsomassa. Nyt epäillään yhtä allergiaa ja jos olisi vakuutus, voisi hyvin käydä senkin tsekkaamassa heti spesialistilla, mut nyt vaan vältellään ainesosaa ja välillä testaillaan sen enempää tutkimatta. Ei sinällään haittaa, mut ois se kiva jos voisi aina käyttää huoletta. Mut siltikään en koe maksetun rahan arvoiseksi meidän kohdalla. :)

Tässä siis omaa näkökulmaa päätöksen tueksi, mutta tämä on tietenkin vain yksi näkemys 😄
Tätä minäkin vähän pohdin, että onko hinta-hyötysuhde kuitenkaan kannattava, kun julkisellakin kuitenkin lasten vaivat pyritään hoitamaan pikimmiten. Omasta lapsuudesta on vain jäänyt mieleen korvatulehduskierteen jälkeinen leikkaus jne, jotka äitini kokemuksen mukaan hoitui yksityisen kautta huomattavasti nopeammin. Tätä täytynee jäädä pohtimaan vielä.

Kiitos vastauksesta! ☺️

Onko täällä muut miettineet esimerkiksi hiustuotteita tai kosmetiikkaa, että mitä voi käyttää? Itse tajusin juuri, että käytän sellaista shampoota ja hoitonesteitä, joissa on ainakin salisyylihappoa, mitä ei raskauden aikana suositella.. Pitääkö tässä nyt lähteä vaihtamaan kaikki hiusaineet ja naamarasvat jne :Grinning Face With Smiling Eyes:

Meillä ei ollut esikoisesta vakuutusta, mutta ei sitä sitten mihinkään tarvitukaan onneksi. :smiling-eyes: Meidän esikoisella oli lonkkaluksaatio (lonkka lähtee pois lonkkamaljastaan jalkaa liikuteltaessa), siihen Pavlikin valjashoito 4,5kk ikäiseksi asti. Asuttiin silloin Suomessa ja hoito oli TYKSissä. Silti ei ollut tarvetta vakuutukselle.

Kynsivallintulehdus oli 2,5kk ikäisenä ja otettiin heti päivystykseen tarkistukseen. Saatiin kotiin antibiotti, kuulemma oltais jääty osastolle, jos olis ollut kuumetta (oli vain pieni näkyvä patti kynnen vieressä, mutta ei muita tulehdusoireita) ja olisi ollut alle 2kk ikäinen.
Meidän esikoinen ei muuten pahemmin vauvavuonna sairastellut, mutta toki tiedän samanikäisiä, joille vakuutus oli tosi tärkeä; useita korvatulehduksia, maitoallergiaa, kireää kielijännettä jne. Joiden hoito ollut näppärää yksityisellä.

Meillä täällä Saksassa täytyy kaikilla olla vakuutus, meillä yhteinen perhevakuutus ja sen pitäisi kattaa kaiken tarpeellisen.

Muokattu viimeksi:

Meillä otettiin vakuutus esikoiselle. Ja tarvettakin ollut. Meidän vakuutuksessa hinta laskee iän karttuessa.

Vakuutuksen turvin on helppo mennä suoraan yksityiselle vaivassa kun vaivassa ja suoraan erikoislääkärille tarvittaessa. Meillä esikoisen vakuutus otettu 12 vuotta sitten ja siinä on vai 100€/vuosi omavastuu.

Meillä on hoidettu hampaita potku/polkupyöräonnettomuuksien jäljiltä. Tutkittu verisuonitulehdusta ja outo ihosairautta. Korvien kanssa ongelmia ja muutamaa otteeseen tutkittu silmän verenpurkaumia. Mitähän vielä 😫 lisäksi kaikki murtuneen jalan kulut joita syntyi kunnallisella meni vakuutukseen. Sekä kaikki lääkkeet korvataan vakuutuksesta. Voi sanoa, että me ollaan plussalla, vaikka nyt ei ole muutamaan vuoteen tarvinnu kun pari kertaa vuodessa. Tiettyyn ikään asti korvaa myös harrastuksessa tapahtuneet tapaturmat näin ollen ei tarvitse ottaa erillistä lajivakuutusta.

Ja kyllä tällekkin tulokkaalle tullaan vakuutus ottamaan, jos sellainen vaan myönnetään. Voihan sen sanoa irti jos näyttää, että sille ei ole tarvetta

Mulle oli tärkeää vakuutuksen kanssa, että korvaa esim. Lääkkeet. Joten sen sisällön mukaan paljon katsottiin, että mistä vakuutus otetaan. Nyt en muista otettiinko omasta yhtiöstä, mutta ainakaan mulla se ei ollut se tärkein tekijä.

Takaisin