Höpinäketju 🥰

Just varasin tiistaille ajan labroihin! Tavallaan toivon ettei niitä tuloksia tulisi näkyville koska aivan varmana alan ihan sherlockina niitä ite selvittää, mutta toisaalta ultra on vasta maaliskuun tokalla viikolla ja neuvolalääkäri huhtikuun alussa, joten ei pystyis oikein odottelemaankaan 😥
 
Tiedän raskauden alkaneen myöhemmin kun mitä kuukautisista on laskettu joten onko liian aikaisin tehdyt testit syy näihin mataliin arvoihin... Ehkä, pitäiskö niiden olla jotain muuta. Pitäiskö käydä uudestaan testeissä vaikka ens vkolla? siirtyykö laskettuaika enemmän kuin viikolla (mikä voi hyvinkin tapahtua). Pitkähkö kierto ollut aina. Neuvolasta pyysin että laittavat tulokset kantaan. Reagoisko ne poikkeaviin tuloksiin ja mitkä on poikkeavat tulokset kun yksittäisiä verikoetuloksia ei pitäis mennä analysoimaan ennen kokonaiskuvan hahmottamista..
Ai perke... Että raastaa hermoja.
Töissä olen yrittänyt ultrata vatsan päältä ja koska viikkoja on ollut 7-9 tänä aikana niin tietenkään ei ole näkynyt kun isohko kohtu. Olen odottanut kun kuuta nousevaa pidempiä viikkoja jotka tuntuu karkaavan käsistä jos raskauden kestoa siirretään 1-1,5vkoa taaksepäin 🫣
 
Tiedän raskauden alkaneen myöhemmin kun mitä kuukautisista on laskettu joten onko liian aikaisin tehdyt testit syy näihin mataliin arvoihin... Ehkä, pitäiskö niiden olla jotain muuta. Pitäiskö käydä uudestaan testeissä vaikka ens vkolla? siirtyykö laskettuaika enemmän kuin viikolla (mikä voi hyvinkin tapahtua). Pitkähkö kierto ollut aina. Neuvolasta pyysin että laittavat tulokset kantaan. Reagoisko ne poikkeaviin tuloksiin ja mitkä on poikkeavat tulokset kun yksittäisiä verikoetuloksia ei pitäis mennä analysoimaan ennen kokonaiskuvan hahmottamista..
Ai perke... Että raastaa hermoja.
Töissä olen yrittänyt ultrata vatsan päältä ja koska viikkoja on ollut 7-9 tänä aikana niin tietenkään ei ole näkynyt kun isohko kohtu. Olen odottanut kun kuuta nousevaa pidempiä viikkoja jotka tuntuu karkaavan käsistä jos raskauden kestoa siirretään 1-1,5vkoa taaksepäin 🫣
Kannattaisikohan soittaa neuvolaan ja kysäistä asiaa? 🤔 Kuulostaa aika hankalalta tilanteelta.. Jos oikein ymmärsin, niin ne verikokeet ja nt-ultra pitäisi osua tietyille viikoille..

Itse myös toivon ettei tuloksia tulisi näkyviin, toisaalta luulen myös etten yritä niitä sieltä edes kaivella.. Olen lukenut niin monesti ettei pelkästään verikokeiden tuloksien mukaan voi arvella mitään.. Pitää olla se ultra ja sitten vaikuttaa myös kai oma ikä jne...
 
Itselläkin vasta ensiviikolla seulontaverikokeet, pelkään kyllä että katson tulokset 🫣

Mistä olette edellisten raskauksien tulokset löytäneet? Koitan kaivella kantaa mutta tämä aina yhtä hankalakäyttöinen.. 😬
 
Mä löysin 2010 arvot paperisina vanhan neuvolakortin välistä.
2010 arvot RV 9+0:
-s-papp-a 136.11mU/l
-s-hcg-b-v 97,43ug/l

Nyt arvot oli RV 9+6 (tai 8+6):
- s-papp-a 80mU/l
- s-hcg-b-v 18,14ug/l

Kuten sanottua, ikä, ylipaino (laimentaa noita hormonipitoisuuksia) yms kompensoi noita arvoja ja riskilukuja mutta onhan nuo ihan eri nyt ku aiemmin. Matalat arvot (toki olisivat varmaan vielä matalammat) voivat viitata myös keskeytyneeseen keskenmenoon. Eritoten alle 40 s-papp-a arvo.

Soitin neuvolaan. Th ei ollut huolissaan yhdestäkään verikoetuloksesta. Kitisin aikani epäselvästä raskauden kestosta ja sain ylimääräisen uä ajan ens viikolle, varmistetaan raskauden kesto. Nt uä sit siitä seuraavalla viikolla.
Ihan sama mitkä ne viikot on kunhan lapsukainen olisi vaan hengissä ja pääsisi tästä epätietoisuudesta 🙏🏻
 
Mulla oli verikokeet, pissanäyte ja sukupuolitautitesti viime viikolla neuvolan th ohjauksen mukaan. Ipanaan infosin niistä käyneeni ja th vastasi, että kaikki arvot vaikutti olevan kunnossa. Nt ultra viikon päästä! Jännää. Reilu viikon päästä seuraava neuvola ja 2,5 viikkoa lääkäriin.
 
Onko täällä jo ihan hiljentynyttä?
Mua rupes kiinnostaan, että mihin vuodenaikaan mahtaa syyskuisten odottajat olla itse syntyneet. Minä satun olemaan syyskuun lapsi, ja huomasin että tässä ryhmästähän löytyy tuolle päivälle la-merkintää ☺️ Ei kai se la lopulta niin tarkka ennuste oo - itsekin olin reilusti yliaikainen - mutta hauska sattuma.

Nuorena syyskuu oli musta kaikkein ihanin kuukausi, ja ajattelin että jos joskus saisin lapsen, toivoisin syyskuista. Nyt en ole enää ihan varma, kun mietin mahdollista kuumaa kesää ja tukalaa oloa 😄

Olen itse syntynyt syyskuussa ja minulla syntymäpäivä 6 päivää lasketun ajan jälkeen. Minusta syyskuu on ollut ihan hyvä synttäri kuukausi lapsena, tosin kun täytin 18v oli muutaman kuukauden ikävää kun ei päässyt kavereiden mukana liikkumaan. Esikoinen syntyi minulla tammikuussa. Olin iloinen että juuri ja juuri meni tammikuulle, joulukuun lopun synttärit ei ehkä lapselle mieluisimmat ja koulussa ja urheilussa helpompaa hun on vanhin. Tammikuusta on epätarkat muistot, mutta muistan että oli ihana kun kevät alkoi pian ja pääsi tekemään valoisassa säässä pitkiä vaunu lenkkejä. Nyt tosiaan mietityttää kun lokakuusta jo yleensä alkaa sellainen pimeä sateinen kausi ja lokakuun lopulta- jouluun on itselle raskasta aikaa. Odotan kuitenkin vielä NT-ultraa ennen kun alan tarkemmin miettiä että vauva oikeasti olisi tulossa.
 
Mä olen tammikuinen ja jouluinen äitini tähtäsi molemmat lapsensa tarkoituksella alkuvuoteen. Olisin tehnyt saman, jos olisi ollut mahdollisuuksia. Esikoinen syntyi marraskuussa ja onhan se vähän ankea aika. Onneksi kuitenkin ennen kaikkia jouluhössötyksiä. Saa viettää halloween synttäreitä sitten jatkossa.
 
Nyt on ultrassa käyty.
Tulos oli se mitä pelkäsinkin. Sikiö oli lopettanut kasvun jo RV 5. Ensi viikolla tyhjennykseen jos ei vuoto ala ennen sitä. Pe ja tänään on tullut vähän vuotoa.
Nuo verikoe arvot kertoi jo sen mitä pelkäsinkin vaikka neuvolan th ei ollu millänsäkään. Liian matalat.
Luottakaa itseenne ja vaatikaa hoitoa jos herää epäilys.

Tsemppiä teille muille raskauteen. Ehkä palaan joskus vielä odottajiin, nyt tuntuu siltä ettei jaksa tätä enää kertaakaan (toinen keskenmeno meille jo).
 
@KaraMamma88 voi ei, olen ihan hurjan pahoillani että kävi näin, ja vielä noin pitkään pieni ollut menehtyneenä. 😔💔💔 Just nyt ei tarvitse miettiä haluatko vielä uudelleen yrittää. Saat surra ja keskittyä toipumiseen. Paljon voimia teille ja mahdollisimman hyvin sujuvaa tyhjennystä. 💛
 
Nyt on ultrassa käyty.
Tulos oli se mitä pelkäsinkin. Sikiö oli lopettanut kasvun jo RV 5. Ensi viikolla tyhjennykseen jos ei vuoto ala ennen sitä. Pe ja tänään on tullut vähän vuotoa.
Nuo verikoe arvot kertoi jo sen mitä pelkäsinkin vaikka neuvolan th ei ollu millänsäkään. Liian matalat.
Luottakaa itseenne ja vaatikaa hoitoa jos herää epäilys.

Tsemppiä teille muille raskauteen. Ehkä palaan joskus vielä odottajiin, nyt tuntuu siltä ettei jaksa tätä enää kertaakaan (toinen keskenmeno meille jo).

Otan osaa keskenmenon suruun 😢
 
Nyt on ultrassa käyty.
Tulos oli se mitä pelkäsinkin. Sikiö oli lopettanut kasvun jo RV 5. Ensi viikolla tyhjennykseen jos ei vuoto ala ennen sitä. Pe ja tänään on tullut vähän vuotoa.
Nuo verikoe arvot kertoi jo sen mitä pelkäsinkin vaikka neuvolan th ei ollu millänsäkään. Liian matalat.
Luottakaa itseenne ja vaatikaa hoitoa jos herää epäilys.

Tsemppiä teille muille raskauteen. Ehkä palaan joskus vielä odottajiin, nyt tuntuu siltä ettei jaksa tätä enää kertaakaan (toinen keskenmeno meille jo).
Voi ei, mitä ootte joutunut kokemaan. 😭 Paljon voimia menetykseen. Anna aikaa itsellesi ja surulle. ❤️
 
NT-ultra oli tänään ja kaikki hyvin. Saatiin riskilukematkin heti ja kaikissa tutkittavissa asioissa oli pienin mahdollisin riski, joten tosi hyvät fiilikset. Mulla on ollut lähes oireeton raskaus ja nyt, kun tietää, että siellä on kaikki hyvin, niin uskaltaa täysillä nauttia siitä, että olo on niin hyvä :)

Onko muita, jotka aikovat kertoa raskaudesta vasta vähän myöhemmin? Itse koen, että täytyy ensin itse sisäistää tämä ennen kuin jaksaa muitten hössötystä. Odotan ensimmäistä ja kaikenmaailman neuvoja ja kyselyitä on varmasti tulossa, kun kerromme vauvasta...
 
NT-ultra oli tänään ja kaikki hyvin. Saatiin riskilukematkin heti ja kaikissa tutkittavissa asioissa oli pienin mahdollisin riski, joten tosi hyvät fiilikset. Mulla on ollut lähes oireeton raskaus ja nyt, kun tietää, että siellä on kaikki hyvin, niin uskaltaa täysillä nauttia siitä, että olo on niin hyvä :)

Onko muita, jotka aikovat kertoa raskaudesta vasta vähän myöhemmin? Itse koen, että täytyy ensin itse sisäistää tämä ennen kuin jaksaa muitten hössötystä. Odotan ensimmäistä ja kaikenmaailman neuvoja ja kyselyitä on varmasti tulossa, kun kerromme vauvasta...
Onnea hyvästä ultrasta!❤️

Mie kerroin lopulle perheelleni nyt nt-ultran jälkeen. Paitsi en isovanhemmilleni vielä. Kuulevat varmaan jotain muuta kautta sitten ku juorut leviää😅 mietin et ainakin äitin äitini on sellainen, että soittelis joka päivä kuulumisia. En ehkä ihan viel jaksa sitä. Ehkä rakenneultran jälkeen uskaltais ite alkaa ajatella että tästä lapsi saadaan syliin asti. Mies sanoi että sitten, kun selviäisi keskosena. Eli pitkä matka vielä siihen
 
Takaisin
Top