Höpinäketju 🥰

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninjaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytättekö mitään sovelluksia raskauden seurantaan? Itseä kiinnostaisi sellaiset jotka näyttää vaikka, että vauva on tällä hetkellä päärynän kokoinen jne.. Suositelkaa jotain! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Käytättekö mitään sovelluksia raskauden seurantaan? Itseä kiinnostaisi sellaiset jotka näyttää vaikka, että vauva on tällä hetkellä päärynän kokoinen jne.. Suositelkaa jotain! :Smiling Face With Smiling Eyes:
Preggers näyttää hedelmä/marja/vihannes kuvan, se on musta kiva :)
Preglife käytän koska siinä on ehkä kivemmat tekstit vaikka aika samantyyliset infot on myös Preggersissä.

Mulla on pregnancy+ (tai raskaus+ löytyy varmaan suomeksi). Näyttää realistisen 3D-mallin sekä lapsen koon eläimenä, hedelmänä ja karkkina. Täällä olisi nyt etana, viinirypäle ja colapullo-karkki viikko menossa 😅 Paljon artikkeleita ja tietoa. Tykkään tästä ehkä enemmän kuin viime raskauden sovelluksista. Niitä en kyllä enää löytänytkään. Tässä on se hyvä, että kaikki on samassa. En ole edes tutustunut vielä kaikkiin juttuihin tuolla. Muutamassa osiossa viikot ei jotenkin päivity (kuten toi lapsesi on sen ja sen kokoinen) mutta eipä sekään niin haittaa.

Itsellä on Pregnancy (vain just sen hedelmäkoon vuoksi) Preglife ja Pregnancy+ (jossa myöskään mulla ei koko päivity), koska en osannut vielä valita vain yhtä näistä. Varsinkin kahdessa jälkimmäisessä on molemmissa omat hyvät puolensa. Itse oon ladannut vain sellaisia, joihin ei tarvitse luoda käyttäjätiliä ja/tai antaa mailiosoitetta☺️

Muokattu viimeksi:
Ja siinä simppelissä Pregnancyssä on hedelmäkoon lisäksi sekin kiva puoli, että se antaa joka päivä uuden pienen vinkin tai tiedon. Noissa kahdessa muussa artikkelit on paljon pidempiä ja niitä pitää vähän selailla. Yleensä kurkistan Pregnancyn aamulla ensimmäisenä ja sitten vasta myöhemmin tutkailen muita.

Miten muilla menee? Mä kävin juuri lukemassa kannasta neuvola käynnin kirjaukset ja jestas miten epämukavaa se aina on 😅🙈 Lyhyesti laitetaan ja vähän aina kärjistetysti, vaikka ihan paikkansa kaikki piti (keskusteltiin siis raskauden fiiliksistä ja omasta vähän kuormittavasta elämäntilanteesta, niin sillä kaikenlaista tekstiä siellä.)

Olen myös miettinyt, että miten ihmeessä tässä pitäisi syödä hyvin ja terveellisesti, kun mikään muu kuin epäterveelliset asiat ei tunnu maistuvan. Pois lukien hedelmät, jotka onneksi uppoaa. Väsymys myös sitä luokkaa, että ei paljon liikkua jaksa (kannassakin luki liikunnan kohdalla vain "Ei" 😅). Mutta muuten menee ihan kivasti 🤭

Pitääpä @dea iteki käydä lukemassa ne vasiten :D Terkka sanoi, että kuhan selviää pahoinvoinnin ohi niin sitten voi miettiä sitä terveellisesti syömistä. Nyt kunhan saa mitään syötyä niin se on hyvä :red-heart: Tein eilen juustokakun, se oli hyvä aamiainen. Ei yrittänyt tulla ylös

Muoks: tekstit ihan ok, mutta nauratti tuo "diagnoosi: raskaus" ihanku se olis sairaus :tears:

Muokattu viimeksi:
Kävin ekalla neuvolakäynnillä. Kauheen hiillostavaa kertoa koko elämän tarina ja enemmän, jahkata kaikki vanhempien elämätä myöten ja plaah... On niin onnellista tämä elämä 🥴
Kamalasti käyntejä helmikuulle vähän joka puolelle. BMI oli 0.1 yli rajan eli joudun ja ekalla kolmanneksella sokerirasitukseen 🐋 kiitos tämän ainaki 4kg turvotuksen niin tuokin meni yli. Ei auttanut selittää 🤣🤣🤣 tsiis...
Noh viikko kerrallaan ja eka uä on heti maaliskuun alussa 🥰🥰

Heippatihei :Slightly Smiling Face: Olen "salaa" käynyt silmäilemässä ketjuja, kunnes päätin alkaa rohkaistumaan. Ensimmäinen lapsi tuloillaan ja pitkän kierron (38pv) vuoksi ennen ekaa neuvolakäyntiä oli kunnallisella varhaisultra jonka perusteella la olisi 3.9. Ekalla neuvolakäynnillä se kuitenkin pyörähti elokuun loppupuolelle tietokonelaskujen mukaan joten pikkusen sekoittaa päätä, että mitäköhän laskukaavaa pitäisi uskoa, mutta olisiko nyt +/- 10vk. 3vk päästä ultran jälkeen ollaan viisaampia. Vielä ei ole kerrottu asiasta eteenpäin, kun haluan ensin itse käsitellä asiaa ja ottaa varman päälle vaikka kaikki onkin mennyt hyvin ja toivotusti eikä raskausoireet ole olleet niin kamalia, kun olen odotellut. Riskejä kuitenkin on ja esimerkiksi sokerirasitus on tiedossa ja ASA:n käyttö alkaa seuraavan ultran jälkeen lääkärin suosituksesta. Ollaan ihan hyvillä mielin kaikin puolin vaikkakin aika tuntuu menevän hiiiitaaasti.

Iloista syksyn odotusta kaikille kanssakasvajille :pregnant-woman:

Siis miten tää aika meneekin näin hitaasti! Olispa jo ensimmäinen ultra ohi, niin vois pikkuhiljaa alkaa kertomaan asiasta :Speak No Evil Monkey:

Töissäkin eilen ruokatauolla kollegan kanssa huomattiin eräs toinen työntekijä, joka on jo kunnolla raskaana. Teki niin mieli sanoa siihen et hei niin muuten täälläkin ollaan (tosin ei vielä niin pitkällä) :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Läheisimpien työkavereiden tiedossa on kyllä ollut se, että meillä yritetään ja itseasiassa yksi toinenkin on samassa tilanteessa. Tässä viime päivinä oon itse kiinnittänyt huomiota hänen käytökseensä ja jotenkin tullut sellainen tunne, että näinköhän hänkin on raskaana jo.. Hän on alkanut syömään tooodella terveellisesti, käyttää legginssejä ja löysiä paitoja ja tänään palaverissa suunniteltiin tulevaa työhyvinvointipäivää ja siihen työryhmään piti valita henkilöitä. Hän kysyi, että onko se sitten syksyllä vai jo aiemmin (tuli sellainen fiilis, että kysyi siksi onko enää syksyllä töissä) :Smirking Face: Toki nämä voi olla ihan vaan sattumaakin ja itse keksin tällaisia hormonihuuruissani :rolling:

Meillä mies on ollut tähän asti aika hiljainen vauvaan liittyvissä asioissa. Ei kuulemma vielä oikein sitä tajua kunnolla eikä halua suunnitella tulevaa, koska se tuo huonoa onnea. No eilen sitten soitti kesken työpäivän, että hän on miettinyt pitäiskö auto vaihtaa isompaan ja että miten makuuhuoneen sisustus pitää miettiä uudelleen, että sinne saadaan vauvan tavarat. Ja ostoksilla nähtiin alennuksessa olevia lastenvaatteita, niin niitä osoitteli et tuolla olis alessa :rolling: Kuulemma myös jännittää maanantain ensimmäinen neuvolakäynti. Mites muiden miehet?

No joo @Suski87 tuo työkaverisi kuulostaa siltä miltä mekin täällä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mun mies on kans enemmän tota ei puhuta vielä, ei suunnitella vielä kun niin epävarmaa -tyyppiä. Ihana, että miehesi nyt oli kuitenkin kääntynyt intoon päin. Mun mies vielä toppuuttelee. Kovasti odotetaan ekaa seulontaultraa, tuntuu että sen jälkeen voisi alkaa luottaakin raskauden tuovan meille pikkusen syliin

Täällä puoliso on hyvin normaalisti. Se ei muutenkaan oo kovin suurieleinen, ja on jo aiemmin kokenut näitä juttuja kun yhden lapsen iskä jo on. Meidön puheetkin on sivunneet ihan käytännön asioita, mahdollista muuttoa tilavampaan asuntoon jne. Mut ultrakuvia katsellessa oli kuitenkin melko suloista nähdä, kun pitkä mies näytti pitkillä sormillaan sentin-parin mittaisen välin ja hymynnokareen väkisin karatessa suupieleen sanoi: Pötkylä! Tän kokonen se nyt on!

Mites teillä maha voi? Mulla oli tänään kertaalleen (ruuan ja kahvin jälkeen) vatsa sekaisin/löysällä ilman mitään kipuja tai väänteitä ja heti hirveä paniikki iski 😬 Ennen raskautta suolisto on elellyt tähän tyyliin omaa elämäänsä enkä oo ollut siitä moksiskaan, mutta nyt googlasin ihan hädässä oireita vaikkei saisi 🙄 Onko kohtalotovereita?

Mulla aivan mega järkky ummetus ja siitä vatsakipua. Eilen vedin epätoivoissani pussillisen luumuja ja tänään alkoi töissä hirveet kouristukset 😩😅 Tuntuu ku kiviä ois vatsa täynnä.

Mulla aivan mega järkky ummetus ja siitä vatsakipua. Eilen vedin epätoivoissani pussillisen luumuja ja tänään alkoi töissä hirveet kouristukset 😩😅 Tuntuu ku kiviä ois vatsa täynnä.
Luin jostain, että kiivit auttaa kans ummetukseen mut ei oo nii ikävii massulle ku luumut. En uskalla kokeilla ku oon allerginen molemmille :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mun ummetuslääke on laktoosillinen jäätelö:tears::thumbs-up:

Takaisin