Höpinäketju 🥰

Luin jostain, että kiivit auttaa kans ummetukseen mut ei oo nii ikävii massulle ku luumut. En uskalla kokeilla ku oon allerginen molemmille :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mun ummetuslääke on laktoosillinen jäätelö:tears::thumbs-up:

Joo kiivejä oon kans syönyt nyt. Josko tämä tästä nyt hiljaksiin tasoittuis tai sitten ei auta kun suunnata apteekkiin.

Ajatella, että viime raskaudesta on noin 7 vuotta ja en muista siitä oikeen mitään muita oireita kun myös sen jäätävän ummetuksen alkuviikkoina 🙈

Sulla kyllä ainakin maukkaat konstit, ei noi luumut ihan jäätelöä päihitä 😄
 
Meillä mies on jotenkin vaitonainen koko asian suhteen. Oli kaveripiirilleen paljastanut kyllä asian jo vajaa kuukausi sitten vaikka sanoin ettei ehkä tarviis vielä. Hänellä kolme aiempaa lasta siis ja tämä mulle kolmas, eka meidän yhteinen. Enemmän ehkä minun idea, toive ja halu mutta kuitenkin tähän hommaan tarvitaan kaksi eikä ketään ole tarvinnut pakottaa 😅 oli valmis lähtemään neuvolaan mukaan mut en ottanut, sanoin että sitten seuraaville käynneille vaikka kun kuunnellaan sydänääniä yms.
Varmaan ristiriitaiset tunteet hänellä. Entisen puolison kanssa hirmu riidat lapsista tai lähinnä elareista koska nainen ei halua muuta ku rahaa ja pimittää lapset itellään jne.. kauhean riitaisaa ollut. Pelkää että persiilleen mennyt avioliitto toistaa itseään meidän kohdalla vauvan myötä. Joten pitää ymmärtää ja antaa hänelle aikaa.

Mulla on ihana ystävä tukena joka kärsii sekundaari lapsettomuudesta, mutta ollut hengessä mukana ja toisillemme laitettu haamuviivoja ja tuntemuksia ja sitä kautta saanut tukea tähän yrittämiseen ja nyt raskauteen. Kovasti toivon että hän myös raskautuisi pian ❤️

Lapsille ei olla vielä kerrottu, haluan varmistua että kaikki on hyvin eli pyritään odottelemaan eka uä. Toki olen töissä sellaisessa paikassa että voin ultrata milloin haluan, vielä ei ole mahan päältä näkynyt mitään. Muuta kuin iso kohtu ja reilusti lapsivettä. Mutta eipä hän olekaan vielä ku 1-2cm eli ihan tavallista ettei vatsan päältä näy. Pitää malttaa odottaa vapaat että viikon päästä voi vakoilla uusiks 🤗 mulla siis hedelmöittymisestä on viikkoja n.6pv vähemmän kun kuukautisista laskettuna. Tarkentunee siellä virallisessa ultrassa sitten.

Monikkoraskautta epäilen/pelkään. Olikin tuolla testikuvien puolella puhe silloin tammikuun alussa kun testin tein. 8pv hedelmöittymisestä digi testi näytti 2-3vkoa ja muutoinkin oireisto on ollut voimakasta, eritoten väsymys. Tammikuussa nukuin 17-18h/vrk ja olin aivan loppu. Meillä on suvussa useammat kaksoset joskaan ei ihan lähipiirissä mut mummolla oli kolmet sisarukset kaksosia. Ukilla yhdet.
Saattaahan tämä olla pelkkää kuvitelmaa mutta parempi varautua "pahimpaan" niin ei järkytä sitten niin kovin 😅 menee kyllä kaikki uusiksi asuntoa myöten jos näin käy. Mut otetaan vastaan se mikä annetaan. Kunhan edes olisi se yksi jolla kaikki hyvin ❤️
 
Meillä mies on jotenkin vaitonainen koko asian suhteen. Oli kaveripiirilleen paljastanut kyllä asian jo vajaa kuukausi sitten vaikka sanoin ettei ehkä tarviis vielä. Hänellä kolme aiempaa lasta siis ja tämä mulle kolmas, eka meidän yhteinen. Enemmän ehkä minun idea, toive ja halu mutta kuitenkin tähän hommaan tarvitaan kaksi eikä ketään ole tarvinnut pakottaa 😅 oli valmis lähtemään neuvolaan mukaan mut en ottanut, sanoin että sitten seuraaville käynneille vaikka kun kuunnellaan sydänääniä yms.
Varmaan ristiriitaiset tunteet hänellä. Entisen puolison kanssa hirmu riidat lapsista tai lähinnä elareista koska nainen ei halua muuta ku rahaa ja pimittää lapset itellään jne.. kauhean riitaisaa ollut. Pelkää että persiilleen mennyt avioliitto toistaa itseään meidän kohdalla vauvan myötä. Joten pitää ymmärtää ja antaa hänelle aikaa.

Mulla on ihana ystävä tukena joka kärsii sekundaari lapsettomuudesta, mutta ollut hengessä mukana ja toisillemme laitettu haamuviivoja ja tuntemuksia ja sitä kautta saanut tukea tähän yrittämiseen ja nyt raskauteen. Kovasti toivon että hän myös raskautuisi pian ❤️

Lapsille ei olla vielä kerrottu, haluan varmistua että kaikki on hyvin eli pyritään odottelemaan eka uä. Toki olen töissä sellaisessa paikassa että voin ultrata milloin haluan, vielä ei ole mahan päältä näkynyt mitään. Muuta kuin iso kohtu ja reilusti lapsivettä. Mutta eipä hän olekaan vielä ku 1-2cm eli ihan tavallista ettei vatsan päältä näy. Pitää malttaa odottaa vapaat että viikon päästä voi vakoilla uusiks 🤗 mulla siis hedelmöittymisestä on viikkoja n.6pv vähemmän kun kuukautisista laskettuna. Tarkentunee siellä virallisessa ultrassa sitten.

Monikkoraskautta epäilen/pelkään. Olikin tuolla testikuvien puolella puhe silloin tammikuun alussa kun testin tein. 8pv hedelmöittymisestä digi testi näytti 2-3vkoa ja muutoinkin oireisto on ollut voimakasta, eritoten väsymys. Tammikuussa nukuin 17-18h/vrk ja olin aivan loppu. Meillä on suvussa useammat kaksoset joskaan ei ihan lähipiirissä mut mummolla oli kolmet sisarukset kaksosia. Ukilla yhdet.
Saattaahan tämä olla pelkkää kuvitelmaa mutta parempi varautua "pahimpaan" niin ei järkytä sitten niin kovin 😅 menee kyllä kaikki uusiksi asuntoa myöten jos näin käy. Mut otetaan vastaan se mikä annetaan. Kunhan edes olisi se yksi jolla kaikki hyvin ❤️
Eiköhän se mies siitä tokene ajan kanssa :red-heart: Meillä mies oli alkuun myös vähän vaitonainen ja pelkäsi pahinta kokoajan, mutta nyt on ollut oikein innoissaan. Suunnittelee asunnon vaihtoakin isompaan parasta aikaa :tears:

Tuo monikkoraskaus on itselläkin pyörinyt päässä, sillä minun äidin sekä isän puolella on useampia kaksosia.. Jännittävä ensimmäinen UÄ tulossa (vaikka on se muutenkin jännittävää!) :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Onko täällä jo ihan hiljentynyttä?
Mua rupes kiinnostaan, että mihin vuodenaikaan mahtaa syyskuisten odottajat olla itse syntyneet. Minä satun olemaan syyskuun lapsi, ja huomasin että tässä ryhmästähän löytyy tuolle päivälle la-merkintää ☺️ Ei kai se la lopulta niin tarkka ennuste oo - itsekin olin reilusti yliaikainen - mutta hauska sattuma.

Nuorena syyskuu oli musta kaikkein ihanin kuukausi, ja ajattelin että jos joskus saisin lapsen, toivoisin syyskuista. Nyt en ole enää ihan varma, kun mietin mahdollista kuumaa kesää ja tukalaa oloa 😄
 
Mä oon itse joulukuinen, ja ilahduttaa ettei muksun tarvii odotella synttäreitä ja kasvamisen virstanpylväitä ihan niin loppuvuoteen 😅 Syksy on muutenkin kiva aika. Vähän mietityttää mitä kaamosajasta tulee, kun mieli on silloin mulla yleensä vähän maassa, mutta eipä tarvi olla ensi syksynä koko valoisaa aikaa töissä ja voi vähän hakea uutta rytmiä päiviin vaavin kanssa 🤔
 
Marraskuun lapsi täällä!

Kesää täälläkin valmiiksi mielessä hikoillaan, mut yritän myös ajatella, että kiva kun lämmintä ja saa vaikka laittaa kunnon väljän ja ilmavan telttamekon päälle 😀

Mua vähän jännittää tuo talvea vasten kylmenevä sää, kun viimeksi 7 vuotta sitten vauva tuli kesällä ja se oli jotenkin tosi helppo pukea, mut entä nyt sitten?? 😂
 
Mie oon syntyny elokuussa ja sillon on vielä lämmintä ja kesäistä joten syyskuu on tosi kiva kuu lasketulle ajalle, voi vielä temmeltää ulkona synttäreillä. Ja kiva ettei ihan loppu vuoteen mene niin ei ole aina porukan nuorin ja liian lähellä joulua synttärit. Oikein onnellinen olin kun kuulin lasketun ajan menevän syyskuulle. Yksi veljistäni on myös syyskuussa syntynyt.
 
Minä olen itse toukokuinen eli kevään lapsia. Mä niin tykkään omasta syntymäpäivästäni kun alkaa olla jo mahdollisesti ensimmäisiä lämpimiä päiviä. 😊 Mun esikoinen on myös syyskuinen joten ei näille kahdelle kauhean isoa isoa synttäreissä tule. 😁
 
Joko olette käyneet seulontaverikokeissa? Omat tulokset tuli ja ne ovat minusta melko matalat. Olen yrittänyt googletella (mikä on virhe 🤣🫣) kaikkea mahdollista näihin liittyen ja tuudittaudun nyt siihen oljenkorteen että ylipaino laimentaa näytteitä jonkun verran. Arvot ovat selkeästi matalammat kun 2010 raskaudessa. Toisaalta olin yli 30kg kevyempi ja paljon nuorempi silloin.
Piinaavat 2vkoa tulossa ennen nt ultraa jolloin arvot suhteutetaan muihin tietoihin ja saadaan lopulliset riskiluvut. Onko pieni edes elossa? Miten niskaturvotus, joutuuko nipt tai lapsivesipunktioon jolloin huoli ja murehtiminen jatkuu vielä viikkoja... 😮‍💨
Loppuuko tämä huoli ikinä? Silloin pari kymppisenä ei osannut huolehtia/pelätä kyllä mistään..
 
Takaisin
Top