Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toinen neuvolakäynti takana ja jäi niin hyvä mieli! Nyt oli tosi läsnäoleva ja asiantunteva terveydenhoitaja ja nyt tuntuu tosi turvalliselta olo, kun hän neuvo kyllä todellakin ihan kaikessa 🥰

Sykkeet kuului molemmilla kavereilla hyvin ja toinen aika kovasti potkasikin dopleria kuuntelun aikana. 😄 Painoa oli tullut jo tässä vaiheessa nelisen kiloa, mutta ei kuulemma ollenkaan huono homma, kun on kaksoset ja mun lähtöpaino on aika pieni. Nyt taas turvallisemmin mielin eteenpäin! Oli myös niin hyvä, kun mies oli mukana. Koitan kyllä aina skarppina kuunnella, mutta jotenki tosi paljon vaan unohtuu aina käynnin jälkeen. Jos neljä korvaa vähän paremmin ois rekisteröiny asioita! 😄

Millä mielin ja oloin siirrytte viikonloppuun? 😍

Millä mielin ja oloin siirrytte viikonloppuun? 😍

Piti mennä tänään kavereiden kanssa ulos, mutta nyt yksi on altistunut koronalle. En uskalla mennä, mutta en ole vielä kertonut raskaudesta niin kerroin syyksi ensi viikon lomareissun (joka sekin kyllä on yksi syy). Harmittaa, mutta onneksi mulla on muutakin ohjelmaa tälle päivälle 😅

Ai niin, nythän onkin jo perjantai.
Mulla ei mitään ylimääräistä sovittua ohjelmaa, tylsää kotona oloa....(kasautuneita, aikataulutettuja paperisulkeisia joudun ottamaan mukaani )

Tottakai, jos joku kaveri saa jonkin suuremman yleisön ahaa elämyksen, niin sitten ollaan matkalla jotain myytävää Mersua tai amerikanrautaa tai ok-taloa katsomaan/ gruisinkiin /rompetapahtumaan jonnekin päin etelä tai keski Suomea...
Onnekseni tuo 🐕 on tottunut automatkaaja ja ulkoilmatapahtumakonkari.

Koronaa ja muita kulkutauteja yritän parhaani mukaan kartella, yhtään lisäriesaa en nyt tahdo!

Muokattu viimeksi:
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! ✨☺️

Mulla oli just neuvolalääkäri ja toinen vauvoista näytti lääkärin mukaan olevan tyttö. Toinen venkuili sen verran, ettei varmasti voi sanoa. 😄
Kuinka pitkällä olet? ☺️ me ollaan miehen kanssa vähän mietitty, mentäiskö yksityiselle ultraan vielä ennen rakenneultraa katsomaan josko sukupuoli näkyisi - millään ei maltettaisi odottaa paria kuukautta 😂 Pitäisi vaan miettiä, missä vaiheessa olisi hyvä mennä, jos mennään. Toki se vauva voi sitten taas olla sellaisessa asennossa ettei mitään näe.

Kuinka pitkällä olet? ☺️ me ollaan miehen kanssa vähän mietitty, mentäiskö yksityiselle ultraan vielä ennen rakenneultraa katsomaan josko sukupuoli näkyisi - millään ei maltettaisi odottaa paria kuukautta 😂 Pitäisi vaan miettiä, missä vaiheessa olisi hyvä mennä, jos mennään. Toki se vauva voi sitten taas olla sellaisessa asennossa ettei mitään näe.

Mulla on nyt meneillään rv 15+6. ☺️ Oon käsittäny, että ihan näin aikasin ei välttämättä sukupuolta vielä näkyisi, mutta toinen vauvoista näky tosi selkeesti niin lääkäri uskalsi arvion antaa. 😄 Minä kans oon miettiny tuota yksityistä, mutta ainaki vielä koitan jaksaa oottaa rakenneultraan. ☺️ On nuo ultrat aina vaan niin mahtavia, kun kasvavat kauheeta kyytiä ja molemmat vilkutteli. Ei siinä voi muuta ko ihmetellä! 💕

Tunnetteko te jo vauvan liikkeitä?🥰 Miltä ne ekat liikkeet tuntui, miten kuvaisit niitä?

Mä (16+3) en tunne ainakaan omasta mielestäni. Istukka on mulla etuseinämässä, joka vaimentaakin monesti liikkeitä ja sen takia ne voi lääkärin mukaan alkaa tuntua vasta myöhempään. Tällä viikolla kun neuvolalääkäri ultrasi, ja poikanen potki vimmatusti, niin lääkäri ihan ihmetteli "etkö todella muka tunne mitään?'😅 en tuntenut! Kovasti odotan liikkeitä 🧡

Muokattu viimeksi:
Täällä 14+1 tänään eikä tunnu liikkeitä tai ainakaan sellaisia, että tunnistaisi liikkeiksi 🤷🏼‍♀️ Mullakin etuseinämässä istukka niin voi vissiin vaimentaa liikkeitä alkuun.

Tunnetteko te jo vauvan liikkeitä?🥰 Miltä ne ekat liikkeet tuntui, miten kuvaisit niitä?

Mä (16+3) en tunne ainakaan omasta mielestäni. Istukka on mulla etuseinämässä, joka vaimentaakin monesti liikkeitä ja sen takia ne voi lääkärin mukaan alkaa tuntua vasta myöhempään. Tällä viikolla kun neuvolalääkäri ultrasi, ja poikanen potki vimmatusti, niin lääkäri ihan ihmetteli "etkö todella muka tunne mitään?'😅 en tuntenut! Kovasti odotan liikkeitä 🧡
Jotain pieniä liikkeitä oon ehkä tuntenu. Oon kans vähän epäileväinen, et onko ne oikeesti jotain potkuja vai vaan ilmaa suolistossa. 😂 Mut kyl ne on tainnu ihan potkuja olla, koska jotain erilaista niissä on. En osaa paremmin kuvailla, et mitä. 😅 Nyt siis 17+2.

Mistä te muuten tiedätte istukan sijainnin? Mä yritin nt-ultrassa siltä kätilöltä kysellä, ni ei se kertonu. Jotenkin tuntu vaan hämmästyvän sitä mun kysymystä, et miks kuvittelen et se sen näkee tai mitä mä sillä tiedolla tekisin. Mutta kuka muukaan sen osaa nähdä/kertoa? 🤔 Häiritsee itseä kun en tiedä...

Sama täällä, 14+3, enkä tunnista liikkeitä. En oo ollut huolissaan, kun on vielä monta viikkoa aikaa, että pitäisi alkaa tuntua.

Tänään 16+4. Istukka takaseinämässä. Esikoisesta olen kaverin kanssa viestitellyt h22 enkä silloin vielä ihan selkeästi ole tuntenut. :tears: Että eipä kiire tuntemuksilla.

Mistä te muuten tiedätte istukan sijainnin? Mä yritin nt-ultrassa siltä kätilöltä kysellä, ni ei se kertonu. Jotenkin tuntu vaan hämmästyvän sitä mun kysymystä, et miks kuvittelen et se sen näkee tai mitä mä sillä tiedolla tekisin. Mutta kuka muukaan sen osaa nähdä/kertoa? 🤔 Häiritsee itseä kun en tiedä...
Ensimmäisessä ultrassa on mainittu itsellä istukan paikka. Mutta tosiaan, jos ei asiasta maininnut (eikä ole omakantaan kirjannut), niin viimeistään rakenneultrassa selviää. Neuvolassa myös kun sykkeitä kuunnellaan viitteitä edessä olevasta istukasta antaa suhisevammat sydänäänet, koska anturi ottaa sykkeen istukan läpi. Toki usein hieman eri kohdasta saadaan usein myös kuulumaan ne "laukkamaisemmat" äänet. :Slightly Smiling Face:

Jotain pieniä liikkeitä oon ehkä tuntenu. Oon kans vähän epäileväinen, et onko ne oikeesti jotain potkuja vai vaan ilmaa suolistossa. 😂 Mut kyl ne on tainnu ihan potkuja olla, koska jotain erilaista niissä on. En osaa paremmin kuvailla, et mitä. 😅 Nyt siis 17+2.

Mä sain kuulla yksityisellä ultrassa tän, ntultrassa eivät tosiaan kommentoineet asiaa.

• Tykkään
Reaktiot: MMV

Meille sanottiin nt-ultrassa, että vasta rakenneultrassa katsotaan istukan sijainti.👍🏻

• Tykkään
Meille sanottiin nt-ultrassa toi istukan sijainti. Ehkä tossa on eroja ultran tekijästä riippuen et kommentoivatko sitä vai ei.

Minä oon nyt viikoilla 16+2 ja silloin tällöin oon tuntenu liikkeitä. Toinen vauvoista on kova potkimaan ja toinen on aika zen ja köllöttelee enemmän niin en oo tuntenut (kai) kuin vain toisen liikkeet ja ne on tuntunu siis pienenä muljuamisena. Viime maanantaina mun mies tunsi myös ekaa kertaa mahan päältä liikkeitä! 🥰 Itekkään en tiedä vielä istukan paikkaa, mutta rakenneultraa odotellessa ☺️

Meille sanottiin nt-ultrassa toi istukan sijainti. Ehkä tossa on eroja ultran tekijästä riippuen et kommentoivatko sitä vai ei.

Mun ystävällekki sanottiin jo nt-ultrassa eli eroja on! Meille ei oo vihjattukaan, sen vain tiedän että on kaksi istukkaa 😄

• Tykkään
Mä molemmissa raskauksissa oon kysyny joka ultrassa, et missähän päin se istukka on. Ja joka kerta vastaus on ollu (monelta eri ihmiseltä, sekä yksityisellä & julkisella), että sitä ei näe vielä, sitä on niin joka puolella ja sen paikka viel liikkuu kohdun kasvaessa, että rakenneultrassa sen vasta näkee. Et joo täällä ei myöskään tietoa, missä se on. 😅

Viimeks oli etuseinässä ja aloin tuntea liikkeet jtn rv16. Tuntui musta elohiireltä mahassa. Nyt on tuntunu koko raskauden erinäköisiä haamupotkuja ja tais alkaa jopa yritysaikana 😅 Muutaman kerran oon nyt sit miettiny, et olikohan joku tuntemus jotain, mutta vaikee sanoa, kun samanlaisia tuntemuksia on ollu koko ajan 😅

• Tykkään
Takaisin